دانشگاه غیر انتفاعی و اعتبار مدرک آن

دانشگاه غیر انتفاعی

محتوای جدول

دانشگاه غیر انتفاعی در این روز‌ها که رقابت سنگینی برای پذیرش در هر رشته میان داوطلبین ایجاد شده، محیطی را فراهم کرده است تا متقاضیان زیادی به راحتی در رشته مورد علاقه خود و در شهر دلخواه خود پذیرش شوند و ادامه تحصیل دهند.

این دانشگاه از سال 64 و زیر نظر مستقیم وزارت علوم و سازمان سنجش تاسیس شده است. این بدین معنا است که برای پذیرش و انتخاب رشته در این دانشگاه نیاز دارید که از طریق آزمون سراسری برای آن اقدام نمائید.

کنکور این دانشگاه با دانشگاه‌های سراسری مشترک است و داوطلبین به کمک کارنامه اولیه و رتبه کسب شده خود می‌توانند انتخاب رشته خود را نیز همراه با لیست انتخاب رشته آزمون سراسری وارد نمایند. هر چند در سال‌های اخیر دانشگاه غیر انتفاعی به یکی از پایگاه‌های اصلی ثبت نام‌های بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بدل شده است.

لازم به ذکر است داوطلبین برای تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی مستلزم به پرداخت شهریه‌های ثابتو متغیر ترمی می‌باشند. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیر انتفاعی می‌توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید و یا با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

دانشگاه غیر انتفاعی

اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

از نکات مهم برای هر داوطلبی که قصد انتخاب رشته در دانشگاهی را دارد، مسئله اعتبار مدرک و سطح آن دانشگاه است. چرا که اصولا داوطلبین یا به قصد مدرک قابل قبول از نگاه جامعه کاری به ادامه تحصیل می‌پردازند و یا به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های معتبر و سطح بالا دل بسته‌اند که به سمت آن رشته و دانشگاه رفته اند.

اصولا تعیین اعتبار و یا عدم اعتبار یک مدرک زیر نظر وزارت علوم می‌باشد، و این وزارت در وهله اول، مهر تائید خود را بر مدارک فارغ التحصیلان دانشجویان این دانشگاه زده است و همین موضوع می‌تواند ملاک اولیه بر اعتبار دانشگاه غیرانتفاعی باشد. لذا مدارک دانشجویان دانشگاه‌های غیر انتفاعی نیز همانند دانشگاه‌های دولتی و سراسری با همان اعتبار و ارزش سنجیده می‌شود.

اما جدای از اعتبار مدرک، سطح آن نیز می‌تواند بسیار مهم باشد. در همین راستا لازم به ذکر است دانشگاه‌های غیر انتفاعی در بعضی از واحدها و در برخی از رشته‌ها در رقابت جدی با دانشگاه‌های دولتی سطح یک می‌باشد و حتی از دانشگاه‌های سراسری سطح 2 و 3 نیز بالاتر قرار گرفته است.

سند این ادعا هم می‌تواند میزان پذیرش دانشجویانی که در مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در دانشگاه‌های سراسری در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل می باشند که درصد قابل توجه ای را به خود اختصاص داده اند، باشد.

به علاوه چند سالیست که این دانشگاه‌ها دارای رشد علمی قابل توجهی در تولید و توسعه علم داشته است که میزان مقالات منتشره و میزان استنادات ثبت شده به این مقالات نیز گویای همین مسئله می‌باشد.

از لحاظ میزان مقبولیت این مدارک در جامعه کاری نیز اعتبار دانشگاه غیرانتفاعی دارای حد نسبتا مناسبی می‌باشد که در حال حاضر رو به بهبود نیز می‌باشد.

از طرفی با توجه به نگاه رو به پیشرفت کارآفرینان، صنایع و بازارکارهای مختلف جامعه که نگاه خود را از مدرک گرایی به حرفه‌گرایی تغییر داده‌اند، دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

چرا که دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی به نسبت دانشجویان دانشگاه‌های سراسری وقت کم‌تری را صرف دانشگاه و واحدها خواهند کرد و این فرصت را دارند تا در وقت آزاد خود به فرا‌گیری حرفه مورد نیاز رشته خود بپردازند تا در جامعه کاری آینده نیز با مشکلی رو به رو نباشند.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

برای اطلاع از اعتبار دانشگاه غیرانتفاعی در واحد مدنظر خود و یا رفع هرگونه ابهام در این رابطه می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را جویا شوید.

کافیست با این شماره ها با مشاوران متخصص و با تجربه دپارتمان تحصیلی ما تماس بگیرید.
ما در سامانه “الو سلام مشاور”  پاسخگوی تمامی سؤالات شما در تمام زمینه‌ های تحصیلی هستیم.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا