ثبت نام کنکور سراسری 1403

زمان ثبت نام کنکور سراسری

محتوای جدول

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 اعلام شد.
داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 اقدام کنند.

داوطلبان رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی و ادبیات و همچنین تمامی افرادی که دارای مدرک دیپلم دوازده ساله هستند، می توانند برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 در مهلت تعیین شده اقدام نمایند.
لازم به ذکر است داوطلبان رشته های گروه هنر و زبان نیز در همین زمان باید ثبت نام کنند.

اگر  علاوه بر دانشگاه سراسری علاقمند به تحصیل در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی نیز هستید در زمان ثبت نام باید علاقمندی خود به این دانشگاه ها و مؤسسات را نیز اعلام کرده و کارت اعتباری جدا خریداری کنید و هزینه جداگانه پرداخت کنید.برای ثبت نام کنکور سراسری باید به سامانه ثبت نام سازمان سنجش مراجعه کرده و ثبت نام را تکمیل نمایید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری

کنکور دوازدهمی ها و پشت کنکوری ها

همان طورکه می دانید امسال دومین سالی است که بعد از تغییر کتاب های درسی، کنکور سراسری برگزار می شود. کتاب های درسی طبق نظام جدید آموزشی تغییر یافته اند پس سوالات کنکور سراسری نیز بر همین اساس تغییر خواهند کرد.

با توجه به این که بعضی از افراد پشت کنکوری هستند و در نظام قدیم تحصیل کرده اند، شورای سنجش و پذیرش تصمیم گرفته است برای هر دو نوع داوطلب، سوالات جداگانه و متناسب با منابع درسی آن ها طرح شود.

به این ترتیب هم برای دانش آموزان دوازدهمی که امسال دومین سالی است که در کنکور شرکت می کنند و هم برای پشت کنکوری ها، دو نوع سوال جداگانه تنظیم می شود و هر داوطلب می تواند انتخاب نماید که میخواهد در کنکور نظام قدیم شرکت کند یا در کنکور نظام جدید.

نحوه پذیرش و تعیین رتبه داوطلبین نظام قدیم و جدید چگونه است؟

لازم به ذکر است  برگزاری امتحان با دو نوع نمونه سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به این معنی نیست که برای داوطلبان نظام قدیم ظرفیت مجزا در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است!

نمرات هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید، تراز می شود و گزینش به صورت رقابتی بر اساس نمره کل نهایی در زیر گروه مربوطه وسایر شرایط و ضوابط آزمون سراسری انجام می شود.

زمان برگزاری آزمون سراسری 1403  9 الی 12 تیرماه 1403 است.
زمان توزیع کارت های ورود به جلسه آزمون 5الی 7 تیرماه سال 1403 خواهد بود.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 هشت روز است و توصیه می شود ثبت نام را در روزهای آغازین انجام دهید و به روزهای پایانی موکول نکنید.
امکان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 وجود دارد.
اما بهتر است قبل از اتمام مهلت ذکر شده ثبت نام را انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید.

اگر در مورد نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403 ، مدارک و اطلاعات لازم، هزینه ثبت نام و .. نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی ما در دپارتمان مشاوره “الو سلام مشاور” تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و پاسخ سؤالات شما را به صورت دقیق  و کامل بدهند.تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا