روش مطالعه شیمی یازدهم

روش مطالعه شیمی یازدهم

محتوای جدول

روش مطالعه شیمی یازدهم با صحیح ترین متد آموزشی و رعایت اصول مطالعه می تواند کمک بسیار زیادی به شما دانش آموزان برای به خاطر سپاری مطالب داشته باشد. اساتید شیمی معتقدند بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم رتبه های برتر بر پایه تمرین و تکرار مطالب است.

استفاده از ابزارهای یادگیری نیز نقش مهمی در به خاطر سپاری مطالب دارد. نحوه مطالعه شیمی یازدهم را با بهترین تکنیک ها و روش های مطالعه می توانید در این مقاله فرا بگیرید. بر اساس تغییرات کنکور سراسری و تاثیر قطعی نمرات نهایی در تراز و رتبه کنکور از سال های آینده اهمیت این درس دو چندان می شود. زیرا علاوه بر تاثیر این درس در کنکور سراسری نمرات کسب شده در این پایه نیز به صورت قطعی در کنکور تاثیر خواهد داشت.

لذا در این مطلب نحوه مطالعه این درس شرح داده می شود تا دانش آموزان بتوانند بهترین عملکرد را در این درس داشته باشند. عزیزان با تماس با مشاورین با تجربه ما در مرکز الو سلام می توانند از تجربیات و راهکارها کلیدی برای محوه مطالعه و نحوه مطالعه دریافت کنند. 

از جمله مهمترین مطالبی که برای تعیین بهترین روش خواندن شیمی یازدهم در این مقاله می خوانید موارد زیر است:

روش مطالعه شیمی یازدهم

اهمیت انتخاب انواع روش مطالعه شیمی 2

اگر شما هم به دنبال روش مطمئن و کارآمدی هستید تا بتوانید شیمی 2 را به صورت کامل و جامع بخوانید به شما پیشنهاد می کنیم خواندن و مرور کردن این درس را در فاصله کمی از تدریس انجام دهید.

هر چقدر فاصله میان مرور مطالب شیمی 2 تا زمان تدریس اولیه آن کوتاه تر باشد بازدهی یادگیری آن بیشتر می شود. یکی از مهمترین ملاک ها برای ورود مطالب از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت مرور های مکرر و بدون فاصله از یادگیری است.

بیشتر دانش آموزانی که توانسته اند بهترین نمرات را از درس شیمی 2 کسب کنند معتقدند رمز موفقیت آنها تکرار و تمرین این درس است.

اهمیت انتخاب انواع روش مطالعه شیمی 2 زمانی مشخص می شود که شما می توانید قدرت تمرکز و انتخاب بهترین گزینه های یادگیری را فرا گرفته و یادگیری را امری لذت بخش بدانید.

بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم

روشهای متنوعی برای خواندن شیمی یازدهم وجود دارد که هر کسی بر اساس علاقه ای که به یک روش خاص دارد بهترین آنها را انتخاب می کند.

بیشتر دانش آموزانی که سوالات شیمی یازدهم را به صورت کامل و صحیح جواب داده اند مراحل زیر را به عنوان بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم انتخاب کرده اند:

  • مرحله اول: خواندن و آموزش درس جدید از روی کتاب درسی و یادگیری عمقی هر دو بخش مطالب حفظی و مطالب مفهومی
  • مرحله دوم: خواندن جزوه هایی که در کلاس تهیه کرده اند
  • مرحله سوم: انجام تست های مربوط به هر درس، پس از خواندن و مرور کردن درسنامه آن
  • مرحله چهارم: بررسی هر تست و مطابقت آن با پاراگرافی که جواب آن تست در آن وجود دارد
  • مرحله پنجم: ایجاد شبیه سازی با متد کنکور برای تسلط کافی بر روی تست های درس

سرفصل های شیمی یازدهم و نکات مهم آن

شیمی درسی است که یادگیری آن اهمیت زیادی هم برای آزمون های پایان دوره ای و هم برای درصد های بالای کنکور دارد.

تبیین و شفاف سازی پیرامون سرفصل های شیمی یازدهم و نکات مهم آن می تواند کمک زیادی برای دانش آموزان در تقسیم بندی و مطالعه مطالب باشد.

سرفصل های شیمی یازدهم به شرح زیر است:

  • فصل 1: واکنش های شیمیایی و استوکیومتری
  • فصل 2: ترمودینامیک شیمیایی
  • فصل 3: محلول ها

 

فصل 1: واکنش های شیمیایی و استوکیومتری

در این فصل مباحثی از استوکیومتری که از سال قبل هنوز باقی مانده اند تدریس می شود. مهمترین موضوعات بازده درصدی و درصد خلوص و جرم های مولی می باشد.

همچنین آشنایی اولیه با شیمی آلی در این فصل مورد بررسی قرار می گیرد. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که فصل یک را به جهت پیش نیاز بودن برای سایر فصلها عمیق و اصولی یاد بگیریم.

در سوالات کنکور از این فصل تست های زیاد مفهومی و تشریحی طرح شده اند. منظور از تست تشریحی سوالی است که جواب های درست بیشتری دارد و شما باید گزینه نادرست را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما این است که:

وقت بیشتری برای فصل 1 شیمی یازدهم بگذارید و برای انتخاب بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم حتما با استاد خود و یا یک مشاور زبده مشورت کنید.

فصل 2: ترمودینامیک شیمیایی

در فصل دوم شیمی یازدهم گرماسنج مطرح می شود. گرماسنج از موضوعاتی است که به عنوان پایه ای ترین فصل شیمی شناخته می شود. وابستگی این فصل به موضوعات ترمودینامیک و سینتیک و تعادل سبب می شود تا اساتید تاکید بیشتری بر یادگیری فصل دوم شیمی یازدهم داشته باشند.

حفظیات در این فصل نسبت به سایر فصلها بیشتر است.

پیشنهاد ما این است که:

برای یادگیری عمقی فصل 2 شیمی 2 حتما از ابزارهای آموزشی مانند نت برداری و فلش کارت نویسی و همچنین تهیه خلاصه استفاده کنید. سعی کنید از ویس های آموزشی به جهت تکرار و مرور مطالب بیشتر استفاده کنید.

فصل 3: محلول ها

در فصل سوم شیمی یازدهم واکنش های پلیمری و شیمی آلی مورد بررسی قرار می گیرد. این فصل نسبت به دو فصل قبلی ساده تر و مورد استقبال بیشتر دانش آموزان است.

موارد مهم در این فصل حفظ کردن مطالب شیمی آلی است و این که این حفظیات بعد از برنامه ریزی ها دوباره تکرار شوند.

پیشنهاد ما این است که:

برای این فصل زمان هایی که از انجام مطالب غیر حفظی خسته شده اید وقت بگذارید. زیرا بیشتر مباحث فصل سوم شیمی 2 حفظیات هستند. فلش کارت ها و هایلایت کردن مطالب مهم می توانند کمک زیادی به انتقال حفظیات این فصل از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت داشته باشند.

چگونه تست های شیمی 2 را درست بزنیم؟

انجام درست تست های شیمی 2 مشروط به یادگیری عمیق و اصولی مطالب است. صحیح تست زدن و سریع تست زدن دو پارامتری است که برترین ها در حین یادگیری شیمی 2 مد نظر قرار می دهند.

برای جواب به این سوال که چگونه تست های شیمی 2 را درست بزنیم باید در ابتدا یاد بگیریم که در حین مطالعه و یادگیری مباحث درسی تست های آن را در کنار خود داشته باشیم و به تمرین پیرامون آنها بپردازیم.

به چالش کشیدن ذهن با انجام تست ها بهترین روش برای به خاطر سپاری مطالب است. تکرار و تمرین و مرور تست های زده شده می تواند علاوه بر بالا بودن آمار تست های صحیح شما، سرعت زدن تست را در شما تقویت کند.

دیگر عاملی که سبب بهتر شدن روند تست زنی شیمی 2 می شود خلاصه نویسی و نکته برداری در کنار همان تست زده شده قبلی است.

با این روش هنگامی که شما برای بارهای بعدی مطلب را مرور می کنید نا خودآگاه چشمتان به مهمترین نکات و ریزه کاری ها نیز می افتد و تمامی مطالب در ذهنتان تکرار و درونی می شود.

روش مطالعه شیمی یازدهم

بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم رتبه های برتر

انتخاب بهترین منابع و کامل ترین پاسخنامه های موجود به عنوان منبع ثانویه یکی از ترفندهایی است که می توان بواسطه آنها هم مطالب را تکرار کرد و هم آنها را به صورت عمقی فرا گرفت.

توجیه مطالب و تفکر پیرامون آنها بهترین راه برای فهم عمقی و دائمی است. استفاده از بیان ساده و داستان سرایی پیرامون مباحث درسی نیز تاثیر مثبتی در افزایش علاقه شما دانش آموزان به یادگیری شیمی 2 دارد.

استفاده از فلش کارت ها روش ابداعی قدیمی است که بیشتر اساتید اصرار به استفاده از آنها دارند. در بررسی بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم می توان تهیه فلش کارت و مرور آنها را در زمان های تعیین شده یکی از مهمترین عوامل یادگیری و تثبیت آن در ذهن دانست.

آسانترین روش خواندن شیمی یازدهم

اگر به دنبال آسانترین روش خواندن شیمی یازدهم هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که در کلاس و زمان آموزش برای بار اول تمامی دقت خود را بکار گیرید.

طرح سوالات و ابهامات در کلاس و پاسخگویی استاد به سوالات به طور طبیعی مطالب را با بهترین کیفیت به ذهن شما وارد می کند.

پس از یادگیری در کلاس سعی کنید با وقفه ی 20 دقیقه ای دوباره هر درس را مطالعه کنید. اگر همان روز 3 بار درس مورد نظر را مطالعه کنید تقریبا 90 درصد راه را برای آموزش عمقی رفته اید.

این روش آسانترین روش خواندن شیمی یازدهم از نظر بسیاری از دانش آموزان موفق است.

تکنیک های اساسی برای فهم عمیق مطالب شیمی یازدهم

برای جمع بندی مهمترین تکنیک هایی که در این مقاله پیرامون انواع روش مطالعه شیمی 2 باید موارد زیر را حتما مد نظر داشته باشیم:

  • یادگیری درست در ابتدای آموزش
  • مرور مبحث آموزش داده شده در کوتاه ترین زمان
  • مرور مبحث آموزش داده شده در زمان های مشخص و به مدت 4 بار در همان روز
  • تست زنی بلافاصله پس از پایان مرورها
  • مشخص کردن مطالب و پاراگراف های مهم از روی سوالات مطرح شده و تست ها
  • نت برداری در کنار تست ها و هایلایت کردن مطالب مهم
  • استفاده از روش خود تدریسی به منظور قرار دادن اطلاعات در چالش تسلط

جمع بندی

نحوه مطالعه شیمی یازدهم و بهترین روش مطالعه شیمی یازدهم را در این مقاله مفصلا توضیح دادیم. نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که گروه تخصصی الو سلام مشاور با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان با تجربه و آگاه از آخرین متد های آموزشی روز کشور آماده پاسخگویی به سوالات شما دانش آموزان عزیز پیرامون نحوه مطالعه شیمی یازدهم و همچنین اساتید گرامی پیرامون نحوه تدریس شیمی 2 می باشد. همیشه بهترین ها را از بهترین ها بخواهید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا