شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری

شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری

محتوای جدول

دانشگاه غیر دولتی شهید مطهری یکی از گزینه های انتخابی داوطلبانی است که تمایل به تحصیل در یکی از قدیمی ترین واحدهای دانشگاهی را دارند. این دانشگاه به صورت نیمه متمرکز جذب دانشجو دارد و داوطلبان با شرکت درکنکور سراسری و کسب نمره قابل قبول و شرکت در مصاحبه می توانند وارد این دانشگاه شوند.

رشته های ارائه شده در این دانشگاه مرتبط با علوم انسانی بوده و جنبه علوم اسلامی را نیز در تدریس درنظر گرفته اند. به همین علت شرایط تحصیل در این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌‌ها متفاوت بوده و دانشجویان باید دروس مرتبط با دروس حوزه را نیز در این دانشگاه سپری کنند.

به علت اینکه افراد زیادی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه و شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری می باشند، بر آن شدیم تا در این مطلب به طور کامل به این دانشگاه و نحوه پذیرش آن بپردازیم. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال با تماس با مشاورین ما می توانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. 

شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری 

این دانشگاه در مقطع لیسانس در رشته های روانشناسی، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی دانشجو می پذیرد.

رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، فقه و حقوق خصوصی، فقه و حقوق جزا، فقه و حقوق اسلامی و فلسفه و حکمت اسلامی است.

در مقطع دکتری، دانشگاه شهید مطهری در مقطع دکتری در رشته های، فقه و حقوق خصوصی، فقه و حقوق جزا و فلسفه تطبیقی دانشجو می پذیرد.

این دانشگاه به صورت غیر متمرکز یعنی شرکت در آزمون سراسری و سپس آزمون ورودی دانشگاه و پذیرش در مصاحبه علمی و گزینش و تحقیقات محلی نیز دانشجو می پذیرد.

محل تحصیل دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه مجزا است و تحصیل در این دانشگاه به صورت شبانه روزی صورت میگیرد.

علم فقه و علم حقوق هر دو به صورت تلفیقی به دانشجویان تدریس می شود. به همین علت توانمندی دانشجویان در هر دو رشته بالا خواهد رفت.

دانشجویان فقه و حقوق، پس از پایان تحصیلات خود در مقطع کارشناسی، مدرک پایه 7 حوزوی و پس از پایان تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک پایه 10 حوزوی دریافت می کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری

شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری (عمومی)

  • داشتن صلاحیت های علمی و عمومی
  •  متدين به دين مبين ا سلام و مذهب جعفري 
  • التزام عملي به نظام جمهوري اسلامي ايران
  • علاقه‌مند به ادامه تحصيل در علوم حوزوي و رعايت شئونات طلبگي
  • داشتن حداکثر شرایط سنی 20 سال (تحصیل در حوزه ی علمیه یا گذراندن خدمت سربازی تاثیری در این مقوله ندارد)
  • احراز صلاحيتهاي علمي و عمومي
  • نداشتن سوء سابقه کیفری

قبولي قطعي در اين دانشگاه پس از انجام مصاحبه از بين معرفي شدگان چند برابر ظرفيت و احراز صلاحيتهاي علمي و عمومي ميباشد.

شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری (اختصاصی) 

  • تحصیل در دانشگاه تمام وقت است
  • دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به لباس روحانیت ملبس شوند
  • این دانشگاه برای دانشجویان دختر خوابگاه ندارد
  • قبولی قطعی در این دانشگاه پس از مصاحبه صورت می گیرد
  • الزام استفاده از چادر برای دانشجویان دختر

رتبه لازم برای دانشگاه شهید مطهری

همان طور که می‌دانید، پذیرش در این دانشگاه تنها از طریق آزمون سراسری ممکن است. البته فراموش نکنید که این دانشگاه به صورت نیمه مترکز به پذیرش اقدام می‌کند. به این مفهوم که پذیرش در کنکور سراسری در این دانشگاه، اولین قدم موثر در پذیرش نهایی در این دانشگاه است.

درصدهای لازم برای قبولی

اگر از  آن دسته از داوطلبینی هستید که از تابستان امسال برای آزمون سال بعد با هدف قبولی در این دانشگاه به دنبال برنامه ریزی تحصیلی در سال جاری هستید، و یا به تازگی کنکور خود را پشت سر گذاشته اید و درصد‌های تقریبی خود را مطابق کلید‌ پاسخ‌های اولیه منتظره از سوی سازمان سنجش، تخمین زده اید، پس بهتر است برای شما ابتدا درصد‌های حدودی لازم برای این دانشگاه را مطرح کنیم:

طبق کارنامه سال‌های گذشته، از آنجایی که این دانشگاه دارای مصاحبه حضوری بعد از آزمون سراسری می‌باشد، بازه‌های مختلفی از  پذیرفته شدگان می‌توان دید، اما می‌توان دید که برای پذیرش حتمی در این دانشگاه نیاز دارید که حداقل درصد 40 در دروس عمومی و 50 در دروس اختصاصی را کسب کرده باشید.

برای اطلاع دقیق از درصد‌های لازم برای قبولی امسال حتما با ما در ارتباط باشید.

اما اگر می‌خواهید از رتبه لازم برای دانشگاه شهید مطهری مطلع شوید به اطلاعات زیر رجوع کنید:

رشته روان‌شناسی دانشگاه مطهری

چارک پایین رتبه در منطقه: 980

چارک پایین رتبه در منطقه 2:  580

چارک پایین رتبه در منطقه 3: 1105

رشته فقه و حقوق اسلامی دانشگاه مطهری

چارک پایین رتبه در منطقه: 1960

چارک پایین رتبه در منطقه 2:  1685

چارک پایین رتبه در منطقه 3: 3258

به طور کل برای داوطلبان رشته انسانی که رتبه رتبه زیر 5000 را کسب کرده‌اند و داوطلبان ریاضی یا تجربی که رتبه زیر 10000 دارند، می‌توانند به پذیرش اولیه در یکی از رشته‌های این دانشگاه خوش بین باشند، البته برای رشته روان شناسی همان طور که در بالا گفته شد به رتبه های زیر 1000 نیاز دارید.

مصاحبه دانشگاه شهید مطهری تهران

بعد از انتشار کارنامه نهایی و اعلام پذیرفته‌ شدگان 3 برابر ظرفیت از سوی دانشگاه شهید مطهری، طی اعلامیه به مصاحبه حضوری دعوت خواهید شد. این قسمت می‌تواند به اندازه کنکور سراسری در روند پذیرش شما موثر و مهم باشد. پس به هیچ وجه جنبه فرمالیته و غیر رسمی ندارد.تاریخ دعوت به مصاحبه از طرف دانشگاه معمولا شهریور ماه است. لیست دعوت شدگان به مصاحبه نیز در سایت سنجش قرار میگیرد.

مدارک لازم

در وهله اول دعوت شدگان به مصاحبه حضوری نیاز به مدارک زیر در روز مراجعه دارند :

  • ارائه 2 سری کپی از کارت ملی و 2 کپی از شناسنامه
  • کپی کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کپی کارنامه کنکور سراسری منتظر شده توسط سازمان سنجش
  • 3 قطعه عکس 4*3
  • تکمیل فرم گزینش که در سایت دانشگاه قرار گفته است
  • 2 سری کپی از فرم انتخاب رشته
  • مستندات لازم اشاره شده در فرم های گزینش

موارد مصاحبه

در ادامه با قسمت‌هایی که برای مصاحبه کنندگان مهم است و از موضوعات اصلی مباحثه آن‌ها با شما می‌باشد را می‌توانید بخوانید:

قرآن

اولین و مهم‌ترین بخش مصاحبه دانشگاه شهید مطهری بر میگردد به قرآن؛ صوت و روان خوانی می‌تواند امتیاز مثبت داشته باشد. اما در همین حد که غلط نخوانید نیز می‌تواند کافی باشد.

احکام

احکام مهم و مطرح در دین را بدانید. معمولا فراتر از احکام روزمره سوالی طرح نمی‌شود اما بعضا نیز سوالاتی از برخی احکام کم تر دیده شده نیز طرح می‌شود.

عقاید

سوالاتی عقیدتی از کلیات و بدیهیات ممکن، طرح می‌شود که با کمی مطالعه می‌توانید برای ان‌ها آماده شوید. نظیر علت وجود و یکتایی خداوند، عقیده شخص شما درباره عدل الهی و نظایر این مسائل. برهان های نظم و امثال آن‌ها را نیز فراموش نکنید.

سیاست

اصول و پایه سوالات این بخش بر مفهوم و مبانی ولایت فقیه طرح شده است. برای آمادگی در این بخش توصیه می‌شود کتاب چند صفحه ای “ولایت فقیه” را مطالعه کنید. می‌توانید نسخه الکترونیک آن را نیز به راحتی بیابید.

انگیزه

این بخش می‌تواند تأثیر گذارترین بخش مصاحبه شما در روال پذیرشتان باشد. اگر بتوانید انگیزه‌های منطقی و صحیح خود را به درستی بیان و حلاجی کنید، نیمی از راه را طی کرده‌اید.

ادامه تحصیل در این زمینه مسلما نیاز به یک انگیزه منطقی و قوی، در کنار عزمی راسخ و مانا دارد. پس ابتدا با خود به جوابی قاطع برسید تا در روز مصاحبه دچار مشکل نشوید.

نکات لازم برای پاسخگویی

مصاحبه کنندگان در این بخش شدیداً به جوا‌ب‌های کلیشه‌ای و عامه پسند حساسند. سعی کنید جواب منحصر به فرد خود واقعیتان را داشته باشید.در نهایت ممکن است نقاط ضعفی در دلایل شما پیدا کند و یا اگر پیدا نکنند در آن ایجاد کنند، پس شما باید توانایی دفاع از خود و دلایل خود را داشته باشید.

در مصاحبه شما در انتها همان‌طور که از نام دانشگاه مشخص است، انتظار می‌رود با آثار شهید مطهری و شخصیت حقیقی و عقیدتی ایشان آشنا باشید.

پس از شما کتاب‌هایی که به قلم ایشان است و خوانده اید، خواهند پرسید. اگر نخوانده اید اصلا کتابی را نام نبرید چرا که سوالاتی از آن کتاب مطرح خواهند کرد.

 برای بانوان نیز سوالاتی در رابطه با حجاب و علت و نحوه رعایت حجاب توسط آن‌ها از پای ثابت سوالات است.

زمان مصاحبه در شرایط یکسان دانشجویانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی علوم انسانی دارند، از اولویت برخوردار هستند.

شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری

شعبات دانشگاه شهید مطهری

دانشگاه شهید مطهری شعبه‌هایی در استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و یزد دارد اما با این وجود در دفتر‌چه انتخاب رشته کنکور سراسری تنها یک کد محل که برای استان تهران است دیده می‌شود.

این موضوع به آن علت است که بعد از انتخاب دانشگاه تهران، در صورت پذیرش در مصاحبه حضوری، بر اساس منطقه و ناحیه بومی، به یکی از این شعب برای شروع تحصیل انتقال و معرفی می‌شوید.

واحد دانشگاهی

جنسیت

نشانی محل دانشگاه
واحد تهران

مرد

تهران-میدان بهارستان-مدرسه عالی شهید مطهری
واحد تهران زن تهران-میدان بهارستان-خ مصطفی خمینی-نرسیده به چهارراه سرچشمه-انتهای کوچه صیرفی پور-دانشگاه شهید مطهری
واحد مشهد مرد مشهد-خیابان دکتر بهشتی-بهشتی 36 –پلاک 107-دانشگاه شهید مطهری
واحد مشهد زن مشهد-بلوار هفده شهریور-هفده شهریور جنوبی دو –جنب پمپ بنزین –دانشگاه شهید مطهری
واحد زاهدان زن و مرد زاهدان-خیابان دانشگاه-دانشگاه 11 –دانشگاه شهید مطهری
واحد یزد زن یزد-بلوار آزادگان-به طرف فرودگاه-دانشگاه شهید مطهری

مزایای دانشگاه شهید مطهری

دانشگاه شهید مطهری با بیش از صد سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایران است . این دانشگاه که با هدف آموزش علوم دین و فقه اسلامی بنیان گذاری شده است، امکانات و مزایای بسیاری را برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه فراهم کرده است .از جمله مزایای این دانشگاه میتوان به تمام‌وقت و شبانه‌روزی بودن آن و احداث خوابگاه برای دانشجویان پسر اشاره کرد . اساتید این دانشگاه از بهترین اساتید دانشگاه و حوزه میباشند. همچنین دانشگاه شهید مطهری دولتی است و تحصیل در آن به صورت رایگان امکان پذیر است. فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان طلاب دینی محسوب میشوند و میتوانند به لباس روحانیت ملبس شوند. از دیگر مزایای این دانشگاه میتوان به مهدکودک مجهز برای نگهداری فرزندان دانشجویان اشاره کرد.در ضمن کتابخانه موجود در دانشگاه شهید مطهری از بهترین کتابخانه‌های ایران است که میتوان در آن به بسیاری از کتاب های عمومی و تخصصی ، مجلات و نشریات مهم دسترسی داشت.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی 

در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی در خصوص رتبه لازم برای دانشگاه شهید مطهری و یا مراحل مصاحبه دانشگاه شهید مطهری تهران در ذهن دارید، می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

اگر در مورد دانشگاه شهید مطهری نیاز به اطلاعات جامع تری راجع به شرایط پذیرش دانشگاه شهید مطهری ، نحوه پذیرش، مزایای این دانشگاه و … دارید، با مشاورین ما در دپارتمان مشاوره “الو سلام مشاور” تماس بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

شماره تماس

برای آگاهی از:

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه بقیه الله

شرایط پذیرش دانشگاه وزارت امور خارجه

این مقالات را مطالعه فرمایید.

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید