انتخاب رشته پایه نهم!!!

محتوای جدول

[av_image src=’http://alosalammoshaver.com/wp-content/uploads/2016/11/انتخاب-رشته-پایه-نهم-300×180.jpg’ attachment=’4267′ attachment_size=’medium’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-d15mz’][/av_image]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-7vggb’ admin_preview_bg=”]

انتخاب رشته یکی از مهمترین سؤالاتی است که این روز‌ها ذهن دانش‌آموزان پایه‌ نهم را درگیر کرده است. مشاوره انتخاب رشته دبیرستان در پایه‌ نهم در سه شاخه‌ علوم نظری، علوم پایه و فنی حرفه‌ای انجام می‌شود و در پایه‌ دهم دانش‌آموز می‌تواند براساس شاخه‌ای که انتخاب کرده است، رشته‌ مورد نظرش را انتخاب کند و در نهایت از پایه‌ یازدهم رشته ها تخصصی می‌شوند.
به طور مثال دانش‌آموزی که در پایه‌ نهم، شاخه‌ علوم پایه را انتخاب می‌کند، در پایه‌ دهم این شاخه را به صورت عمومی ادامه می‌دهد و بر اساس نمراتی که کسب می‌کند، در پایه‌ دهم می‌تواند یکی از رشته‌های علوم تجربی یا علوم ریاضی را انتخاب کند.

الو سلام مشاور.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.الو سلام مشاورالو سلام مشاوره

لطفا به برخی از آیین‌نامه‌های هدایت تحصیلی توجه کنید!!!

    • در شاخه‌ نظری، دانش‌آموزان به یکی از رشته‌های ادبیات، معارف و علوم پایه هدایت خواهند شد.
    • در شاخه‌ کاردانش و فنی حرفه ای مطابق با ضوابط، دانش‌آموزان به زمینه یا گروه و یا رشته هدایت می‌شوند.
    • ثبت نام در رشته‌ معارف صرفا در مدارس خاص با مجوز وزارت آموزش‌ و ‌‌پرورش و از طریق مصاحبه و گزینش انجام می‌شود.
    • ثبت نام در رشته‌ موسیقی صرفا در مدارسی که تحت نظارت وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آموزش‌ و‌ پرورش فعالیت می‌کنند انجام می‌شود.
    • برای رشته های ریاضی و تجربی مجموع سه نمره‌ پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس‌های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه‌ دوره‌ متوسطه‌ اول بدون ضریب، نباید کمتر از ۴۲ باشد. نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره‌ متوسطه‌ اول با ضریب ۳ محاسبه می‌شود و معدل رشته باید حداقل ۱۴ باشد.
    • برای رشته ادبیات و علوم انسانی مجموع سه نمره‌ پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های زبان و ادبیات فارسی، عربی و مطالعات اجتماعی، در سه پایه‌ دوره‌ متوسطه‌ اول بدون ضریب کمتر از ۴۲ نباشد. نمره‌ درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره‌ متوسطه‌ اول با ضریب ۴ محاسبه می‌شود. نمره‌ درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره‌ متوسطه‌ اول با ضریب ۳ محاسبه می‌شود. نمره‌ درس عربی در سه سال دوره‌ متوسطه‌ اول با ضریب ۲ محاسبه می‌شود. معدل رشته باید حداقل ۱۴ باشد.
    • برای هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مجموع سه نمره‌ پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس‌های ریاضی، کار و فناوری در سه پایه‌ دوره‌ اول بدون ضریب کمتر از ۳۶ نباشد. نمره‌ درس ریاضی در سه سال دوره‌ متوسطه‌ اول با ضریب ۲ محاسبه می‌شود. نمره‌ درس کار و فناوری در سه سال دوره‌ متوسطه‌ اول با ضریب ۳ محاسبه می‌شود. معدل رشته باید حداقل ۱۲ باشد.
    • برای شاخه‌ فنی و حرفه ای و کاردانش پس از تعیین شاخه‌ فنی و حرفه ای و کاردانش در پایان دوره‌ اول متوسطه و ثبت‌نام اولیه در هنرستان مربوطه، هدایت دانش‌آموزان برای ورود به زمینه، گروه و رشته‌ مورد نظر بر اساس بررسی‌های مشاوره‌ای و نظر فنی کمیته‌ هدایت تحصیلی مستقر در هنرستان مربوطه صورت می‌گیرد.
      اطلاعات دیگری در مورد انتخاب رشته و یا تغییر رشته‌ی دبیرستان را نیز پیش‌تر در مقالاتمان در اختیار شما قرار داده‌ایم.
      موارد بالا اطلاعاتی بود که برای انتخاب رشته پایه نهم قطعا می‌بایست مدنظر داشته باشید. اما حتما لازم است به موارد با اهمیت‌تری نیز توجه داشته باشید:
    1. آیا از تاثیر معدل و شرط نمره برای برخی دروس خاص در انتخاب رشته پایه نهم دبیرستان و بعدا برای ورود به دانشگاه اطلاعی دارید؟
    1. آیا از میزان دشواری و پیچیدگی هر یک از رشته‌ها و میزان زمانی که لازم است در ادامه برای مطالعه آن صرف کنید اطلاع دارید؟
    1. آیا می‌دانید هر رشته‌ای که در دبیرستان انتخاب می کنید در ادامه، در تمامی مراحل زندگیتان همراهتان خواهد بود؟
    1. آیا از بازار کار رشته‌های مختلف اطلاع دارید؟
    1. آیا از قوانین تغییر رشته اطلاع دارید؟

“الو سلام مشاور” برای یک انتخاب درست، همراه و پشتیبان شماست!!!
از طریق این دو شماره با مشاوران با تجربه ما در این زمینه تماس بگیرید.

 

الو سلام مشاور.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.الو سلام مشاورالو سلام مشاوره

[/av_textblock]

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید