مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 1403

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 1400

محتوای جدول

انتخاب رشته برای ادامه و تکمیل تحصیلات یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر فردی در زندگی شخصی خود میگیرد. درآمد و آینده ی شغلی افراد، ارتباط تنگاتنگی با انتخاب رشته دارد.

برای روشن شدن بیشتر اهمیت انتخاب رشته، باید به این اشاره کرد که انتخاب رشته حتی بر روی افرادی که در آینده قرار است با آنها رو به رو شویم نیز تاثیر گذار است.

به این صورت که:

همکلاسی ها و همکاران آینده ی ما تحت تاثیر این انتخاب ما قرار میگیرند، ازین رو در زمان انتخاب رشته به مشاوره انتخاب رشته و انجام تست های روانشناسی انتخاب رشته نیاز داریم.

این موضوع به قدری مهم است که میتوان به آن به چشم یک سرمایه گذاری طولانی مدت نگریست. زیرا سرمایه ای مهم تر از زمان، علی الخصوص در سنین جوانی، وجود ندارد.

ما در این مطلب به موضوع مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد و راه هایی برای انتخاب رشته ارشد میپردازیم که احتمال قبولی شما را در رشته و دانشگاه مورد نظرتان افزایش می دهند.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 1400

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

انتخاب رشته کارشناسی ارشد و تعیین گرایش برای ادامه ی تحصیل و همچنین تعیین محل تحصیل آینده، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میتوان به دوره ی ارشد به چشم یک دوره ی تکمیلی برای دانشجویان لیسانس نگاه کرد که به آنها کمک میکند تا در یک زمینه از مسائلی که در دوره کارشناسی آموخته اند، به تخصص و دانش بیشتری دست یابند که، در صورت ادامه تحصیل در مقطع دکتری و یا حتی ورود به بازار کار با مدرک کارشناسی ارشد و یا به گفته عامه فوق لیسانس بسیار میتواند به آنها کمک کند.

به این دلیل رشته ای که برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب میشود و همچنین دانشگاهی که برای تحصیل در این مقطع انتخاب میشود، بسیار مهم می باشد و بر روی آینده شغلی و تحصیلی دانشجو تاثیر بسیاری میگذارد.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و مشخص شدن رتبه کسب شده توسط داوطلب، بسیاری افراد نمیدانند که باید چه دانشگاه و یا چه گرایشی را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنند.

در بسیاری از موارد پیش آمده که فرد بدون توجه به شرایط و تنها با توجه به حرف دیگران دست به انتخاب رشته زده است در حالیکه می توانست با به روز کردن اطلاعات خود، موارد بهتری را انتخاب کند که حتی از وجود آنها اطلاعی نداشته است، اینجاست که اهمیت گرفتن مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مشخص میشود.

چرا حتما باید انتخاب رشته کنیم؟

بسیاری از داوطلبان پس از مشاهده نتیجه آزمون و عدم کسب رتبه ی مورد نظر خود از انتخاب رشته منصرف میشوند و تصمیم میگرند که یک سال دیگر برای کنکور درس بخوانند و یا حتی گاهی برخی افراد تصمیم میگرند که درس خواندن را رها کرده و جذب بازار کار شوند.

توصیه مشاوران ما به این دسته از داوطلبان این است که حتما و حتما انتخاب رشته کنید، شما با این کار چیزی را از دست نخواهید داد.

هر ساله تغییرات زیادی در ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها رخ میدهد، تطبیق رتبه ی کنکور خود با رتبه اخرین قبولی های سال گذشته کار درستی نیست.

زیرا:

برخی دانشگاه ها ظرفیت های خود را تغییر میدهند و حتی برخی از آنها گرایش ها و رشته های جدیدی را برای اولین بار پذیرش میکنند. در این صورت ممکن است با در نظر گرفتن سنوات قبل و انصراف از انتخاب رشته، فرصت خود را برای قبولی، بسوزانید.

توصیه ما به شما بهره گیری از مشاوره تلفنی و یا حضوری انتخاب رشته کارشناسی ارشد و اطلاع از آخرین تغییرات و شانس های قبولی میباشد.

ویژگی های یک مشاوره انتخاب رشته ارشد خوب چیست؟

  • مشاور باید اطلاعات کافی و لازم در مورد رشته و گرایش داوطلب داشته باشد.
  • مشاور باید دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته مورد نظر داوطلب را به خوبی بشناسد.
  • قدرت انتقال مطالب یک مشاوره تحصیلی باید بالا باشد.
  • مشاور باید به مسائل مربوط به رتبه ها، نمره ها و سهمیه های موجود در کنکور کارشناسی ارشد تسلط کافی داشته باشد.
  • مشاور باید به جدیدترین تغییرات دفترچه ی انتخاب رشته واقف باشد.
  • مشاور باید دلسوز بوده و مصلحت دانشجو را بر هر چیزی ترجیح بدهد.

مشاوران ما در مرکز “الو سلام مشاور” میتوانند راهنمای شما در امر خطیر انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد باشند.

برای ثبت نام ارشد بدون کنکور کلیک کنید.

در جلسه ی مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد چه خواهد گذشت؟

ابتدا مشاور با داوطلب آشنا شده و اطلاعات لازم در مورد دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی و … داوطلب را جویا میشود.

مشاور از داوطلب میخواهد که انگیزه و هدف خود از ادامه ی تحصیل را شرح دهد و اولویت های خود را در مورد شهر ها و گرایش ها مشخص کند.

سپس با توجه به رتبه، ظرفیت های دانشگاه ها و ترجیحات داوطلب اقدام به برنامه ریزی انتخاب رشته میکنند.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 1400

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

گاهی اوقات شرایط و محدودیت هایی برای برخی داوطلبان وجود دارد که نمیتوانند از مشاوره حضوری بهره بگیرند و در مواقعی نیز داوطلبان شهرهای دیگر و شهرهای کوچکتر میخواهند که از اطلاعات مشاوران شهر تهران استفاده کنند، اما، رفت و آمد برای آنها مشکل است.

در این موارد است که بهره گرفتن از مشاوره انتخاب رشته ارشد تلفنی به کمک فرد بیاید.

مشاوران خبره ی ما در مرکز مشاوره “الو سلام مشاور” همواره به صورت تلفنی در خدمت این دسته از داوطلبان عزیز خواهند بود.

مشاوره آنلاین انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره آنلاین مزایایی دارد که برخی افراد به خاطر آن مزایا ترجیح میدهند که مشاوره انتخاب رشته ارشد خود را به صورت آنلاین انجام دهند. این مزایا عبارتند از:

  • هزینه های مشاوره آنلاین به نسبت مشاوره حضوری بسیار کمتر است.
  • صرفه جویی در وقت میباشد. به عبارتی نیاز به رفت و آمد و انتظار در سالن انتظار مراکز مشاوره را ندارد.
  • مشاوره آنلاین میتواند به صورت کاملا ناشناس و محرمانه باشد.
  • فرد با نوشتن اهداف و انگیزه ها و اولویت های خود به گونه ای صحیح تر تکلیفش را با خودش و سپس با مشاور مشخص میکند.
  • افرادی وجود دارند که با ملاقات افراد غریبه و صحبت با آنها دچار ترس و استرس میشوند، این نوع مشاوره بسیار میتواند برای آنها مثمر ثمر باشد.

در مواردی که داوطلبان نیاز به دریافت مشاوره از راه دور به صورت آنلاین داشته باشند، مشاوران ما میتوانند به راهنمایی ایشان بپردازند.

در این مرکز همواره مشاورانی به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان هستند.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

پس از مشاهده نتایج مرحله اول کنکور ارشد و انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد 1403 ، داوطلبان می بایست با در زمان مشخص شده برای انتخاب رشته، با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند.

 طبق روال سال های گذشته:

هر داوطلب میتواند 100 رشته محل را در فرم انتخاب رشته ارشد وارد کند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که:

در این فرم باید به دوره ی مجاز برای انتخاب رشته و زیرگروه خود توجه ویژه داشته باشند که مبادا در آینده مشکلاتی ایجاد شود.

هر داوطلب میبایست با توجه به اولویت های خود، علایق، محل تحصیل، هزینه دوره و … کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب وارد لیست کند. اینجاست که اهمیت بهره گیری از یک مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص میشود.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد

داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد دارند، بایست توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد میبایست کد علاقمندی آن را خریداری نمایند.

سپس با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 اقدام به انجام انتخاب رشته ارشد آزاد 1403 نمایند.

لازم به ذکر است که:

حداکثر تعداد مجاز انتخاب ها برای دانشگاه های آزاد نیز 100  کد رشته محل می باشد.

برای اطلاع از مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 و صحیح ترین نحوه چینش انتخاب ها با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 رشته های نیمه متمرکز و کدرشته های پذیرش با شرایط خاص

برخی رشته ها وجود دارند که تنها قبولی در آزمون سراسری برای پذیرش در آنها کافی نیست و دانشجویان باید پس از پذیرش در مرحله ی آزمون سراسری ارشد از صافی مرحله ی دوم یعنی مصاحبه ی حضوری، آزمون عملی و یا تست و معاینات پزشکی نیز بگذرند.

به این رشته ها، رشته های نیمه متمرکز و رشته های پذیرش خاص می گویند. برای اطلاع از شرایط آن ها باید دفترچه را به دقت بخوانید و یا با ما تماس بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 1400

اشتباهات انتخاب رشته ارشد چیست؟

اشتباه اول

داوطلبان کنکور معمولا از راه و روش انتخاب رشته آگاهی ندارند و گاهی با یک جمع و تفریق ساده به این نتیجه می رسند که با این رتبه نه چندان خوب دانشگاه x آن ها را نمی پذیرد و به همین دلیل دانشگاه x را جزء اولویت های خود قرار نمی دهند!

این کار درست نیست و بهتر است در چنین موقعیت هایی از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با مشاورین تحصیلی مشورت کنید.

اشتباه دوم

بعضی از افراد به علاقمندی های خود در انتخاب رشته ارشد توجهی ندارند و معمولا در اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها دچار سردرگمی می شوند.

اشتباه سوم

معمولا داوطلبان از نحوه تخصیص معدل اطلاعاتی ندارند و در مورد سهمیه ثبت نامی خود چیزی نمی دانند.

اشتباه چهارم

برای این که داوطلب شانس قبولی خود را از دست ندهد می بایست بازه مطلوب و متناسب با رتبه خود را انتخاب کند!

انتخاب نکردن رشته های متناسب با رتبه، یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته است.

آگاهی از این بازه نیازمند تجربه و دانستن  اطلاعات آماری است؛ که در این زمینه مشاورین مجرب تحصیلی اطلاعات کامل تر و دقیق در دسترس دارند؛ پس توصیه می شود در زمان انتخاب رشته از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با آگاهی برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

در صورت داشتن نیاز به مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد و یا مشاوره در باب مطالعه برای کنکور، نحوه برنامه ریزی درسی، جمه بندی و مرور نکات پیش از آزمون ها، با مشاوران متخصص ما در مرکز ” الو سلام مشاور ” تماس بگیرید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید