تخمین رتبه کنکور 1403

تخمین رتبه کنکور 1400

محتوای جدول

امروز که این مطلب را مطالعه می‌کنید، احتمالاً مدتی کنکور سراسری 1403 گذشته است و خوب یا بد، شما نیز آن را پشت سر گذاشته‌اید. استرس‌ها و مشغولیت‌های ذهنی بعد از آن اگر بیش‌تر نشده باشد، مسلماً کم‌تر نشده است.

در این برهه زمانی، بعد از نزدیک به یک هفته از کنکور کلید پاسخ‌های اولیه، از سوی سازمان سنجش بر روی سایت قرار داده می‌شود.

این لحظه دقیقا لحظه ایست که داوطلب شروع به محاسبه درصد‌های تقریبی خود بر اساس جواب‌هایی که در یاد دارد، می‌کند و اولین فرآیند تخمین رتبه کنکور 1403 را در ذهن خود رقم می‌زند. اما تا اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش چیزی بالغ بر 40 روز باقی مانده است.

تخمین رتبه کنکور 1400

اهمیت تخمین زدن رتبه به صورت صحیح

تصور کنید اگر داوطلب تخمین رتبه کنکور خود را به اشتباه در ذهن خود و یا به شکل نامعتبری، انجام داده باشد و تصور کند رتبه ای بسیار دورتر از آن‌چه دریافت خواهد کرد، دارد، در تمام این 40 روز، چه استرسی بر داوطلب غلبه خواهد کرد.

این اشتباه می‌تواند دو مشکل اساسی ایجاد کند. در ابتدا اگر داوطلب رتبه خود را اشتباه تخمین زده باشد، انتظار خود از رشته‌هایی که قبول خواهد شد، می‌تواند متفاوت (بالاتر یا پائین تر) با حقیقت باشد.

لذا فرجه‌ مناسبی که در اختیار دارد تا بر روی رشته‌های احتمالی و مورد علاقه‌اش تحقیق کند، در مسیر اشتباه هدر خواهد رفت. پس این قضیه اهمیت یک روند کاملا صحیح در تخمین رتبه کنکور 1403 را اثبات می‌کند.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور 1403 با درصد خطای پایین

باید گفت که اساس یک تخمین رتبه کنکور، بر کارنامه سال‌های پیش است. پس مسلماً به علت تغییرات سوالات و پاسخ‌دهندگان، تراز‌ها در هر درس با یک درصد مشابه تغییر خواهد کرد.

پس هیچ تخمین رتبه‌ای قرار نیست رتبه کاملا صحیح شما را نشان بدهد. بلکه نزدیک‌ترین بازه احتمالی را برای شما تعیین خواهد کرد.

در این بین نرم افزارهایی وجود دارند که میتوانند نزدیک ترین رتبه ها را با توجه به درصد و ترازهای داوطلب تخمین بزنند.

نرم افزار های تخمین رتبه ای در در مرکز ما استفاده میشوند، توسط مهندسین ما در مرکز “الو سلام مشاور” به کمک مشاورین کارآزموده ی تحصیلی طراحی شده اند و کم خطا ترین و معتبرترین تخمین رتبه را میتوان از آنها انتظار داشت.

متاسفانه در این سال‌ها نرم‌افزارها و مراکز بسیار زیادی دست در این امر بسیار مهم برده‌اند و با اطلاعاتی که می‌تواند داوطلب را بسیاری از واقعیت دور کند، به این کار می‌پردازند.

شما به کمک مشاورین متخصص در مرکز الو سلام مشاور، که سال‌ها تجربه در این امر مهم را دارند، می‌توانید با خیال راحت به تخمین رتبه کنکور 1403 خود بپردازید، تا به کمک این محدوده رتبه، در صدد تحقیق بر روی رشته‌های ممکن و مورد علاقه خود، برآیید. در پایان این مقاله نیز در این باره توضیحات لازم را خواهیم داد.
برای ورود به نرم افزار تخمین رتبه کلیک کنید:

مهم ترین بخش تخمین رتبه کنکور سراسری 1403

یک نکته قابل تأمل که می‌تواند مهم‌ترین بخش یک تخمین رتبه صحیح برای افزایش دقت آن باشد، تخمین تراز داوطلب خواهد بود.

همان‌طور که اشاره شد، در این فرآیند تغییرات سوالات و پاسخ‌دهندگان می‌تواند منجر به تغییرات تراز یک درس با درصد مشابه با سال قبل شود، لذا در این‌جا است که اهمیت تخمین تراز کنکور روشن می‌شود .

مشاوران مرکز الو سلام مشاور، بعد از انتشار سوالات کنکور‌های سراسری در تمام گرو‌ه‌های آزمایشی، توسط سازمان سنجش، به بررسی سطح دشواری سوالات می‌پردازند.

بعد از بررسی و مقایسه سطح سختی آزمون هر سال، با سال‌های قبل به یک حدود تقریبی برای درصد‌های مشابه دست‌ می‌یابند تا با مقایسه این سطوح و تفاوت آن با سال قبل، تراز احتمالی با یک درصد معین را حدس بزنند.

تخمین رتبه کنکور 1400

 

اگر سطح سوالات بالا‌تر و سخت تر از سال قبل شده باشد، درصد مشابه با سال قبل مسلماً تراز بالاتری خواهد داشت و برعکس، اگر سوالات در درسی آسان‌تر شده باشد، از آن‌جا که تعداد داوطلبان بیش‌تری می‌توانند آن سوالات را جواب دهند، درصد مشابه با سال قبل حتماً تراز پائین‌تری خواهد داشت.

لذا به کمک همین موضوع که بسیار تخصصی است و حضور متخصصین با تجربه‌ای را می‌طلبد، می‌توان تخمین رتبه سراسری را بسیار دقیق‌تر انجام داد.

همین موضوع نیز یکی از دلایلی است که هر ساله رتبه داوطلبین متعددی که با مشاوره انتخاب رشته حضوری یا تلفنی‌ که به کمک این مرکز مشاوره انجام داده‌اند، کاملا منطبق بر بازه تخمین زده شده برای آن‌ها بوده است. چرا که در این مرکز اصل تخمین تراز، مکمل تخمین رتبه شده است.

انتخاب رشته مناسب به کمک تخمین رتبه صحیح

حتما می‌دانید که تخمین رتبه کنکور سراسری و در نهایت بررسی رتبه اعلامی از سوی سازمان سنجش تنها به یک علت اتفاق می‌افتد: انتخاب رشته مناسب. پس می‌توان تصور کرد که این امر چه‌قدر حساس و اصولی باید انجام شود.

همان‌طورکه پیش‌تر گفته شد در مرکز مشاوره الو سلام مشاور، این اتفاق نیز از همان مرحله اول و با تخمین رتبه شما به دقت صورت می‌گیرد.

به این صورت که فردی که برای تخمین رتبه کنکور 1403 به صورت حضوری و یا غیر حضوری با مجموعه در ارتباط است، بعد از انجام مراحل تخمین رتبه، رها نشده و در مراحل بعدی به کمک مشاوران ما در این فرجه مناسبی که در اختیار دارد، تنها به بررسی، تحقیق و شبیه سازی یک انتخاب رشته معقول و متناسب با رتبه وی پرداخته می‌شود.

سپس در وهله بعدی، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، به کمک رتبه اصلی فرد و تغییرات اندکی در انتخاب رشته شبیه سازی شده با رتبه اصلی داوطلب، مراحل انتخاب رشته دانشگاه نیز در همین مرکز طی می‌شود تا خیال داوطلب از قبولی در کد رشته‌محل مناسب وی، راحت باشد.

پس فراموش نکنید در این برهه زمانی نمی‌توان به هر برنامه و هر مرکزی اطمینان کرد.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

متداول ترین پرسش ها تخمین رتبه

  • برای تخمین رتبه کنکور تجربی 1403 خود در کنکور باید به کجا رجوع کنیم؟
  • درصد خطای تخمین رتبه‌ های کنکور سراسری چه میزان است؟
  • اگر درباره درصدهای خود در هر درس مطمئن نباشیم و حدود آن را بدانیم، باز هم امکان تخمین رتبه کنکور ما وجود دارد؟
  • این تخمین زدن به چه صورت انجام می‌ شود؟ آیا به تبلیغات تخمین رتبه کدام مؤسسه می‌ توان اعتماد کرد؟
  • فواید تخمین رتبه زودتر از اعلام آن توسط سازمان سنجش چیست؟
  • با توجه تخمین‌ های سال گذشته، احتمال دقیق بودن این تخمین‌ ها چه میزان است؟
  • آیا در صورت آگاهی از رتبه احتمالی خود، امکان تخمین قبولی در دانشگاه‌ ها هم وجود دارد؟

اگر شما نیز به دنبال تخمین رتبه کنکور 1403 و تخمین تراز خود به دقیق ترین و علمی‌ترین روش آن، می‌باشید، در هر رشته و گروه‌ آزمایشی که هستید، تأمل نکنید و با مشاوران و متخصصان مرکز الو سلام مشاور در تماس باشید تا از این برنامه‌ریزی مدون شما نیز بهره‌مند شوید.کافیست با این شماره ها با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با کمک آنها بتوانید رتبه خود را در کنکور سراسری امسال تخمین بزنید و شرایط خود را آماده و مهیا سازید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید