ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 – لیست رشته های بدون کنکور و شهریه آن ها

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

محتوای جدول

داوطلبین زیادی هر ساله در رقابت کنکور سراسری و دانشگاه آزاد از تحصیل در رشته محل‌های مورد علاقه خود، باز می‌مانند.

دانشگاه آزاد در کنار دانشگاه‌های دیگر، با استفاده از سوابق تحصیلی متقاضیان که همان معدل کتبی دیپلمشان می‌باشد، اقدام به جذب دانشجو، تحت عنوان پذیرش بدون کنکور، می‌نماید.

در سال جاری نیز اگر از دیگر رقیبان خود در کنکور عقب مانده‌اید، می‌توانید با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 به ادامه تحصیل در رشته مورد نظرتان بپردازید.

برای این منظور لازم است با تمام شرایط، ظرفیت‌ها و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 آشنا شوید تا بتوانید انتخاب صحیحی در این مرحله داشته باشید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام بدون کنکور آزاد در رشته‌های مختلف و در تمام  گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه: علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان صورت می‌پذیرد که برای این منظور متقاضیان ثبت نام در این دوره برای ترم مهر ماه در هر سال تحصیلی، می‌توانند از اسفند ماه سال قبل از آن تا اواسط شهریور ماه پیش از شروع ترم اقدام به ثبت نام کنند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت این دانشگاه امکان پذیر می‌باشد، لذا از هرگونه حضور فیزیکی در دانشگاه مد نظر خود صرف نظر نمائید.

برای این منظور، در بازه زمانی مجاز برای ثبت نام بدون کنکور آزاد، با فعال شدن لینک مرتبط با همین موضوع در سایت رسمی این دانشگاه، داوطلبین می‌توانند با ورود به این بخش ابتدا به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام نمایند.

در مرحله اول بعد از خرید کارت اعتباری، می‌توانید با استفاده از کد رهگیری 12 رقمی و نام کاربری 10 رقمی مندرج بر آن به قسمت مربوط به ثبت‌ نام وارد شوید و اطلاعات شخصی و مشخصات خود را وارد نمائید. اطلاعاتی مانند آدرس و کد پستی نیز در کنار مشخصات فردی، لازم است.

مهم‌‌ترین مشخصات شما در این قسمت از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 که لازم است با دقت وارد نمائید، اطلاعات مدرک دیپلم شما از قبیل عنوان مدرک، تاریخ فراغت از تحصیل و معدل کتبی دیپلم است، چرا که تنها ملاک پذیرش شما همین مدرک است و هرگونه مغایرت در اطلاعات وارده با اصل مدرک شما باعث جلوگیری از ثبت نام بدون کنکور شما می‌شود.

** توجه نمائید که بعد از نهایی کردن اطلاعات امکان تغییر آن از شما سلب می‌شود.

مدارک شناسایی دیگر از قبیل عکس 4*3 ، تصویر شناسنامه و تصویر مدرک را پیش از شروع مراحل ثبت نام جهت بارگذاری، آماده نمائید تا هنگام ثبت نام وقت شما برای آماده کردن آن‌ها گرفته نشود.

بعد از اتمام این مراحل، می‌توانید بر روی گزینه ثبت نام در پنجره باز شده جدید مربوط به خود کلیک نمائید و لیست رشته محل های مختص خود را در آن وارد نمائید.

در ادامه با شرایط لازم جهت ثبت نام داوطلبین در دانشگاه آزاد آشنا خواهید شد.

شرایط لازم جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

برای این منظور دانشگاه آزاد دو دسته از شرایط را برای داوطلبین در نظر گرفته است:

شرایط عمومی جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

این شرایط از ملزومات ثبت نام  ورود بدون کنکور در دانشگاه آزاد می‌باشد که داوطلبین در تمام مقاطع مستلزم داشتن این شرایط هستند

1- داشتن شرایط فیزیکی مناسب و متناسب با رشته مد نظر

2- عدم اعتیاد به مواد مخدر

3- نداشتن فساد اخلاقی

4- عدم دشمنی با نظام جمهوری و عدم وابستگی ، طرفداری و یا عضویت در گروه یا گروهک‌های محارب

5- پذیرش یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

6- پذیرش تمام قوانین دانشگاه مد نظر

7- پذیرش ممنوعیت نقل و انتقال در صورت پذیرفته شدن

8- پرداخت شهریه مطابق مصوبه‌های دانشگاه آزاد

 شرایط اختصاصی جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 در دوره‌های کارشناسی

* کارشناسی پیوسته

1- داشتن یکی از مدارک دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید، مدرک فراغت از پیش‌دانشگاهی و یا مدرک فوق دیپلم یا کاردانی الزامیست. این موضوع نشان می‌دهد داوطلبین دارای مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای یا کار و دانش که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی هستند، حق ثبت نام در این دوره‌ها را ندارند.

2- فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی

3- دانش آموختگان علوم حوزوی در صورت داشتن مدرک معادل دیپلم نظام، که به تأئید حوزه علیمه قم رسیده باشد، حق ثبت نام در رشته‌های گروه علوم انسانی را دارند.

4- متقاضیان برخی از رشته‌ها علاوه بر داشتن سلامت جسمانی مناسب باید توانایی لازم برای تحصیل آن رشته‌ها را نیز داشته باشند. رشته‌هایی هم چون : تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی دریا و دریا نوردی، نمایش، بازیگری و نمایش و رشته کارگردانی

5- داوطلبین رشته موسیقی باید در مصاحبه و آزمون عملی نیز شرکت کنند.

* کارشناسی ناپیوسته

1- دارا بودن مدرک فوق دیپلم (کاردانی) پیوسته یا ناپیوسته با معدل بالای 12

2- 20 واحد جبرانی برای داوطلبین با مدرک کاردانی پیوسته

3- لزوم حفظ معدل بالای 12 در طول تحصیل جهت اخذ مدرک کارشناسی

4- سلامت جسمانی کامل و توانایی متناسب با رشته انتخابی

* کاردانی پیوسته

1- مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید یا 4 ساله نظام قدیم در رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش

2- حداکثر 12 واحد جبرانی برای داوطلبین دارای مدرک دیپلم نظری، که متقاضی رشته‌های غیرمتجانس هستند.

3- حداکثر 14 واحد جبرانی دیگر داوطلبین که رشته‌های متناسب با مدرک و شرایط خود را انتخاب می کنند.

4- رشته تربیت بدنی از شرط تناسب با مدرک دیپلم مستثنی می‌باشد.

* کاردانی ناپیوسته

1- داشتن مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی ، بنابر این داوطلبین دارای مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای یا کار و دانش که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی هستند، حق ثبت نام در این دوره را ندارند.

2- فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی

3- دانش آموختگان علوم حوزوی در صورت داشتن مدرک معادل دیپلم نظام، که به تأئید حوزه علیمه قم رسیده باشد، حق ثبت نام در رشته‌های گروه علوم انسانی را دارند.

4- سلامت جسمانی کامل و توانایی متناسب با رشته انتخابی

اگر شرایط لازم برای دوره و مقطع مدنظر خود را دارا هستید و قصد انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 را دارید، احتمالات ابهاماتی در ارتباط با مدرک این نوع از ثبت نام در ذهن دارید لذا در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

تفاوت اعتبار مدرک با کنکور و بدون کنکور آزاد

عمده نگرانی افرادی که قصد ادامه تحصیل بدین شکل در دانشگاه‌های مختلف را دارند مدرک آن‌ها در هنگام فراغت از تحصیل، اعتبار رسمی آن و اعتبار آن در بازار کار مختص خود میباشد. لذا در ابتدا لازم است خیال تمام متقاضیان این دوره‌ها را از این بابت راحت کرده و به اطلاع آن‌ها برسانیم در هیچ قسمت از مدرک تحصیلی شما نام و نشانی از نحوه ثبت نام شما، بدون کنکور یا با کنکور، درج نخواهد شد.

لذا اعتبار رسمی و اعتبار بازار کار آن تفاوتی با مدرک دانشگاه آزاد نخواهد داشت. مدرک دانشگاه آزاد بعد از دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه‌های سراسری از این لحاظ در جایگاه سوم قرار گرفته و اعتباری بیش‌تر از مدرک دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی و علمی کاربردی دارد.

علاوه بر مدرک، کیفیت ارائه امکانات در دانشگاه و یا واحد‌های درسی و کلاس‌ها تفاوتی با پذیرش‌های بر اساس کنکور نداشته و دانشجویان در یک کلاس درس در کنار هم مشغول به تحصیل خواهند بود.

تنها تفاوت که ممکن است برای شما مهم باشد، سلب حق انتقال یا مهمان به واحد‌های دیگر دانشگاه‌ آزاد، از داوطلبین ثبت نام بدون کنکور آزاد است. این اتفاق تنها در صورت ازدواج در حین تحصیل و درخواست مهمان به محل زندگی همسر، ممکن خواهد شد. اما با این حال باز هم در مدرک نهایی، فراغت از دانشگاه مبدا برای شما درج خواهد شد.

این عدم تفاوت میان دانشجویان، در بخش شهریه هم صادق است و داوطلبین بدون کنکور شهریه عینا مشابه با دیگر دانشجویان را می‌پردازند که به شرح زیر است:

لیست شهریه‌های دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف

 شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

 رشته تحصیلی  تعداد واحد شهریه ثابت (ریال)  شهریه متغیر(۱۸ واحد نظری) ریال
فنی و مهندسی ۱۸ واحد نظری 12550000 8100000
علوم انسانی ۱۸ واحد نظری 5680000 8100000
تربیت بدنی ۱۸ واحد نظری 13520000 8100000

 شهریه کارشناسی پیوسته غیر پزشکی دانشگاه آزاد

 رشته تحصیلی  تعداد واحد (نظری) شهریه ثابت (ریال)  شهریه متغیر(۱۸ واحد نظری) ریال
علوم ورزشی و گرایش های آن ۱۸ 11500000 7200000
رشته های فیزیک، زیست ، جهانگردی و مهندسی هسته ای ۱۸ 7650000 7200000
کلیه گرایش های معماری-شیمی -شهرسازی-فناوری اطلاعات- مهندسی پزشکی ۱۸ 11900000 7200000
عموم رشته‌های زیر گروه یک هنر اعم از فرش، طراحی لباس، طراحی پارچه ۱۸ 12500000 7200000
علوم انسانی-الهیات و معارف اسلامی(فقه و مبانی حقوق-فلسفه و حکمت اسلامی)-جغرافیا و کلیه گرایش های آن(گردشگری – طبیعی- انسانی) زبان و ادبیات فارسی-حقوق-تاریخ-زبان انگلیسی-مدیریت صنعتی ۱۸ 5200000 7200000
اکثر رشته های فنی و مهندسی(برق- مکانیک-صنایع-عمران-مواد -هوافضا -رباتیک- سازه های ریلی-اپتیک و لیزر و … ) ۱۸ 9900000 7200000

 شهریه کاردانی دانشگاه آزاد

رشته تحصیلی تعداد واحد شهریه ثابت ( ریال ) شهریه متغیر 18 واحد نظری ( ریال )
فنی مهندسی 18 واحد نظری 5500000 5600000
علوم انسانی 18 واحد نظری 3200000 الی 4500000 5600000

 شهریه کارشناسی پیراپزشکی دانشگاه آزاد

 رشته تحصیلی شهریه ثابت (ریال)  شهریه متغیر(۱۸ واحد نظری) ریال
پرستاری 19800000 25983000
اتاق عمل 19800000 25983000
مامایی 19800000 22620000
بهداشت عمومی 19800000 22620000

 شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

 رشته تحصیلی  تعداد واحد شهریه ثابت (ریال)  شهریه متغیر(۱۸ واحد نظری) ریال
پزشکی ۱۸ واحد نظری و عملی 63660000 16750000

توجه کنید که شهریه‌های بالا مربوط به سال 97 می‌باشد که برای سال تحصیلی آینده لازم است 15 درصد به این مبالغ اضافه نمائید.

لیست رشته‌ها و دانشگاه‌های دارای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

برای اطلاع دقیق از وجود یک رشته خاص در دانشگاه و واحد مد نظر خود می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید. اما برای این منظور لیست پرطرفدارترین این واحد‌ها و رشته‌های دارای ثبت نام بدون کنکور در تهران را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد تهران

دانشگاه آزاد تهران مرکز

در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته‌های زیر اقدام به ثبت نام بدون کنکور می‌کند:

حسابداری، مدیریت دولتی، مدیریت مالی، مدیریت بیمه، مدیریت گمرکی، آمار و کاربردها، تاریخ، مترجمی زبان‌های آلمانی و فرانسوی ، زبان و ادبیات عربی ، ادبیات داستانی و … .

دانشگاه آزاد تهران جنوب

دبیری زبان انگلیسی، الهيات و معارف اسلامي ، فقه ومباني حقوق اسلامي، علوم تربيتي-تكنولوژي آموزشي، مطالعات خانواده، علوم تربيتي-مديريت و برنامه ريزي آموزشي، علوم سياسي، علوم اقتصادی، مديريت بيمه، مديريت صنعتی، مديريت دولتی، مديريت امور بانک‌ها و …

دانشگاه آزاد تهران شرق

شيمي محض و کاربردی، زیست شناسی عمومی، نقاشی، حسابداری، طراحی لباس، فیزیک، روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، علوم اجتماعی و …

دانشگاه آزاد تهران شمال

زبان و ادبیات فارسی و عربی، مترجمی زبان‌ روسی، مترجمی زبان‌ ایتالیایی، مترجمی زبان‌ اسپانیایی، زبان و ادبیات انگلیسی، مدیریت دولتی، مدیریت مالی، مدیریت بیمه، مدیریت گمرکی، ریاضی محض، فیزیک، کتاب‌داری، شیمی محیط زیست، مهندسی منابع طبیعی و …

دانشگاه آزاد تهران غرب

مدیریت دولتی، مدیریت هتلداری، مدیریت جهان‌گردی، مدیریت گمرکی، طراحی صنعتی، زبان و ادبیات فارسی، حسابداری دولتی و حسابرسی

برای اطلاع دقیق تر از تمام واحد‌ها و لیست رشته محل های دانشگاه‌های آزاد تهران می‌توانید با ما در تماس باشید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

هم چنین اگر به دنبال پاسخ سوالات خود در ارتباط با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 هستید، می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور به صورت حضوری و یا تلفنی در ارتباط باشید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید