ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

محتوای جدول

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد یکی از روش های ورود به دانشگاه ها می باشد.

افرادی که در کنکور به دلایلی شرکت نکردند و یا در دانشگاه های ملی و سراسری پذیرش نشده اند، می توانند براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته بدون آزمون در دانشگاه های آزاد پذیرش شوند.

داوطلبان می توانند با بررسی رشته های مورد نظر در صورت وجود رشته منتخب اقدام به ارائه مشخصات و سوابق تحصیلی خود به دانشگاه های آزاد کنند و در صورت تایید در آن دانشگاه پذیرش شوند.

این پذیرش مراحل، اصول و قواعد خود را دارد و آگاهی از مراحل و نحوه انجام آن می تواند در اقدام به پذیرش این دنشگاه ها باعث سهولت و تسریع در انجام کار ها شود.

ما در این مقاله سعی داریم نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد را برای شما شرح دهیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع با الو سلام مشاور همراه باشید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رشته های خود را در دو روش با کنکور و بدون کنکور ارائه می دهد.

روش بدون کنکور برای افرادی که به هر دلیلی نتوانسته اند در کنکور شرکت کنند و یا شرکت کرده اند و در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند مناسب می باشد.

دانشگاه آزاد همانند دانشگاه های دولتی از تنوع رشته های مختلفی برخوردارند. افراد می توانند بعد از اتمام دوره متوسطه خود بدون شرکت در کنکور اقدام به ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد کنند و اگر سوابق تحصیلی آن ها مورد قبول باشد و اطلاعاتشان مطابق با قوانین دانشگاه آزاد باشد اقدام به تحصیل در رشته دلخواه در دانشگاه آزاد کنند.

معیار ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد معدل و ریز نمرات دوره متوسطه دوم می باشد. ثبت نام در این دانشگاه ها براساس تحصیل در دبیرستان یا هنرستان به دودسته کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته تقسیم می شود.

ثبت نام در این دانشگاه ها کار سختی نمی باشد اما شرایط و موارد خاص خود را داد که آگاهی از این موارد در تسریع زمان و نحوه انجام آن موثر خواهد بود.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

رشته های موجود در کاردانی دانشگاه آزاد به دو صورت کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته می باشند.

اگر بخواهید تفاوت بین کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته آگاه شوید. باید بگوییم کسانی که در دوره تحصیل خود بعد از اتمام دوره مدرک فنی حرفه ای یا کاردانش دریافت می کنند در رشته های کاردانی پیوسته تحصیل می کنند. (نظام قدیم)

کسانی هم که بعد از اتمام دوره تحصیل در رشته های نظری مدرک خود را دریافت کرده اند باید در رشته های کاردانی ناپیوسته اقدام به انتخاب رشته و تحصیل کنند.

توجه داشته باشید که:

کلمه پیوسته درعبارت ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد برای کسانی که مدرک دیپلم را اخذ می کنند می باشد و با کلمه “پیوسته” که به کسانی که بلافاصله بعد از اخذ مدرک دیپلم اقدام به ثبت نام در دانشگاه می کنند متفاوت می باشد.

اکثرا شرکت کنندگان کنکور پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی کسانی هستند که در هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای تحصیل کرده اند و مدرک فنی دریافت کرده اند.

البته لازم به ذکر است:

افرادی که در رشته های نظری مانند (ریاضی، تجربی، انسانی) مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند محدودیتی برای شرکت در ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ندارند و می توانند در رشته دلخواه خود اقدام به تحصیل نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

تحصیل در رشته های پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی شامل محدودیت رشته می باشد.

هر کس در هر رشته فقط می تواند رشته مرتبط به رشته مدرک دیپلم خود انتخاب کند؛ پس باید لیست رشته های مرتبط با مدرک تحصیلی خود در دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد انتخاب کنید.

باید رشته منتخب و دیپلم موجود خود را برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته مطابقت دهید.

  • مدرک دیپلم برای داوطلبانی که در نظام جدید 6.3.3 تحصیل کرده اند الزامی می باشد هر چند برای سایر افراد نیز ارائه مدرک دیپلم ضروری است.
  • آن دسته افرادی که هنوز مشغول به تحصیل هستند باید حداقل قبل از پذیرش در دانشگاه مدرک دیپلم یا گواهی مدرک برای ارائه به دانشگاه را دریافت کنند.
  • باتوجه به اینکه شرایط پذیرش دانش آموزان در دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی و نمرات و معدل دیپلم می باشد باید از حداقل معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه مربوطه برخوردار باشید.
  • ثبت نام برای داوطلبان پسر در دانشگاه آزاد بدون کنکور درصورتی میسر است که کارت معافیت از خدمت یا برگه معافیت تحصیلی خدمت خود را دریافت کرده باشند.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

برای ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی کار سختی پیش رو نخواهید داشت. کافی است در زمان تعیین شده اطلاعات ثبت نامی و مدارک مورد نیاز را وارد سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد کنید.

دفترچه ای برای شما ارائه خواهد شد که شرایط و تعداد رشته ها شناخت پیدا کنید. سپس با توجه به علاقه از بین 20 رشته یکی از آن ها را برای کاردانی دانشگاه آزاد انتخاب نمایید.

بعد از ورود اطلاعات به صورت دقیق در سیستم نتایج مورد نظر را چاپ کنید و تا زمان اعلام نتایج توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نگهداری کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

افرادی که مدرک پیش دانشگاهی، علاوه بر مدرک دیپلم را دریافت کرده باشند جز متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کاردانی محسوب می شوند.

اصلی ترین ویژگی داوطلبان این رشته این می باشد که محدودیتی در انتخاب رشته ندارند و اجاره انتخاب همه ی رشته های دانشگاه آزاد اعم از پیوسته و ناپیوسته را دارا می باشند.

ثبت نام در این مرحله نیز مانند ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و تمام مراحل آن شامل این بخش نیز می باشد.

برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد برخورداری از مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نظام قدیم) ضروری می باشد.

نوع مدرک و رشته مورد نظر اهمیتی ندارد شما می توانید با ارائه این دو مدرک و یا مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم اقدام به ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد کنید.

از آن جایی که در این روش محدودیتی برای انتخاب رشته وجود ندارد شما می توانید هر رشته به دلخواه خود انتخاب کرده و اقدام به تحصیل کنید.

رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 

 با توجه با این که متقاضیان می توانند بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند پس باید از رشته های مورد نظر آن اطلاع پیدا کنند.

باید توجه داشت که:

پذیرش کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی شامل محدودیت هایی می باشد.

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته که اکثرا شامل رشته های فنی حرفه ای می باشد را مختصرا به صورت زیر می توان نام برد:

  • رشته حسابداری
  • رشته تربیت بدنی
  • رشته گرافیک
  • رشته الکترونیک برق صنعتی
  • رشته الکترونیک تاسیسات الکترونیکی
  • رشته الکترونیک عمومی
  • رشته نقشه کشی معماری
  • رشته نقشه کشی صنعتی
  • رشته نقشه کشی نقشه برداری
  • طراحی دوخت
  • گرافیک
  • و….

رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته نیز بدون کنکور متقاضی می پذیرد. منظور از داوطلبین ناپیوسته این است که افراد علاوه بر دارا بودن مدرک دیپلم از مدرک پیش دانشگاهی نیز برخوردار باشند.

ثبت نام در این حوزه شامل همه ی رشته ها می شود و محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد.

چند نمونه از این رشته ها به صورت زیر می باشد:

  • رشته دامپزشکی
  • رشته آموزش و پرورش ابتدایی
  • رشته کاردانی علوم ورزشی
  • رشته کاردانی مدیریت بازرگانی
  • کاردانی فنی برق
  • کاردانی فنی مخابرات
  • کاردانی امور بانکی
  • کاردانی مدیریت گمرکی
  • و….

جمع بندی

چند سالی است که ثبت نام بدون کنکور کاردانی در دانشگاه آزاد برای افراد میسر شده و افراد می توانند بدون استرس کنکور با صرف مبلغی اقدام به تحصیل در رشته های دلخواه خود کنند.

همان طور که بیان کردیم برای ورود به دانشگاه آزاد به مدرک دیپلم و در بعضی مواقع به مدرک پیش دانشگاهی (در نظام قدیم) نیاز است.

ما در این مقاله سعی کردیم تمام مواردی که برای ورود و تحصیل در دانشگاه آزاد بدون کنکور نیاز می باشد را ارائه دهیم امیدواریم که برایتان موثر باشد.

ورود به دانشگاه آزاد سخت نمی باشد اما شرایط و ضوابط خود را دارد و رعایت آن ها الزامی می باشد ما در این مقاله سعی کردیم هر آن چیزی که برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی نیاز بود را عنوان کنیم.

اگر در زمینه انتخاب رشته، ثبت نام، و مواردی سوال یا مشکلی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه آزاد دارید الو سلام مشاور پذیرای شما عزیزان برای ارائه راهنمایی می باشد.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا