خیانت به همسر

محتوای جدول

خیانت در رابطه ی زناشویی در واقع به هر نوع رابطه ای گفته می شود که فرد در آن لذتی را که بایستی آن را با همسرش تجربه کند با دیگری تجربه کرده و پای شخص سومی در میان باشد. رابطه ی خارج از حریم زندگی زناشویی می تواند یک صحبت تلفنی و یا حتی رابطه ی جنسی باشد.

اینگونه روابط خارج از حریم خانواده که خیانت به همسر می باشد می تواند آرامش خانواده ها را برهم زده و در صورت آشکار شدن ممکن است ضربه های روحی و جسمی را بر شریک زندگی وارد سازد.

انواع خیانت به همسر

1- خیانت مجازی

متاسفانه امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی این نوع از خیانت به همسر افزایش یافته و خانواده های زیادی را درگیر کرده است.

2- خیانت جنسی

این نوع از خیانت به همسر علاوه بر اینکه در صورت آشکار شدن آن به لحاظ قانونی جرم محسوب می شود، می تواند صدمات روحی و جسمی زیادی را به شریک زندگی فرد خیانتکار وارد کند.

3- خیانت عاطفی

خیانت عاطفی هنگامی بروز پیدا می کند که فرد با شخص سومی غیر از همسر خود، عشق ورزی کرده و به مرور از زندگی خود دل بکند.

خیانت به همسر

نشانه های خیانت زنان شوهردار

  • حساس شدن نسبت به گوشی تلفن همراه خود و محتویات داخل آن
  • توجه بیش از حد و غیر معمول نسبت به ظاهر خود
  • عدم احساس صمیمیت همچون گذشته
  • افسردگی و گوشه نشینی و دوری کردن از شما
  • عدم توجه به ظاهر و رفتار های شما
  • دروغ گفتن درخصوص کار های روزمره
  • استفاده ی مدام از گوشی تلفن همراه و تماس های مداوم و مشکوک

توجه کنید که برای آن که نشانه های خیانت زن را بیابید ابتدا باید مدتی بر رفتار او متمرکز شوید. چرا که نمی توان به طور قطعی گفت که صرفا با مشاهده ی هر یک از این نشانه ها، او در حال خیانت است. به عبارت دیگر بایستی حداقل چندین مورد از نشانه های خیانت به شوهر را در او پیدا کنید تا بتوانید او را متهم به خیانت نمایید.

علت خیانت مردان متاهل

اگر چه که عموما تصور می شود بیشترین علت خیانت به همسر در مردان متاهل به دلیل مشکلات در روابط جنسی است اما می تواند علت های مختلف دیگری نیز داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده تنها 7 درصد از خیانت مرد مربوط به مشکل جنسی بوده و 93 درصد باقی مانده به دلایل مختلف دیگری عنوان شده است. در ادامه برخی دلایل خیانت مردان متاهل آورده شده:

1- وجود مشکلات در رابطه ی زناشویی و جنسی

چنانچه زن نتواند به گونه ای صحیح غرایز جنسی مرد را در حریم خانواده برطرف نماید می تواند موجبات خیانت های جنسی را برای مرد فراهم سازد.

2- عدم توجه عاطفی زن به شوهر

کم توجهی از سمت زنان به دلایل مختلفی همچون توجه به فرزندان، دوستان و یا حتی خانواده ی پدری می تواند مردان را با مشکلات عاطفی درگیر کرده و سبب شود تا مردان خارج از حریم خانواده به دنبال برطرف کردن این نیاز خود باشند.

3- رفتار حکومتی زنان

برخی از زنان تمایل دارند که در خانه حکومت کرده و همه چیز تحت فرمان آنان باشد. این رفتار زنان ممکن است برای مردان خوشایند نبوده و همواره به دنبال فردی باشند که به مدام به آن ها امر و نهی نکند.

4- مدام سرزنش کردن مردان

مردان از اینکه به طو مداوم مورد سرزنش قرار بگیرند متنفرند و احساس می کنند که اقتدار نداشته و سراسر عیب و نقص هستند.

توجه کنید که انتقاد سازنده با سرزنش کردن متفاوت است و سرزنش کردن های مداوم می تواند منجر به خیانت شوهر شود.

5- برای شوهرتان همسر باشید نه مادر

مردان برای زندگی مشترک خود نیاز به همسر دارند. دلسوزی ها و رفتار های مادرانه اگر چه که در ظاهر می تواند همسرتان را به سوی شما جلب نماید اما به مرور زمان می تواند باعث جدایی او از شما شده و حتی دیگر نتواند با شما رابطه ی جنسی برقرار کرده و منجر به خیانت به همسر شود.

راه های مقابله با خیانت

برای مقابله با مشکل خیانت به همسر روش های متعددی وجود دارد که شما با دانستن آن ها می توانید به زندگی خود کمک کرده و برای بازگرداندن آن به حالت قبل تلاش کنید.

از جمله راه های مقابله با خیانت به همسر می توان موارد زیر را نام برد:

  • ابتدا تمام جوانب موضوع را بررسی کرده و از خیانت مطمئن شوید.
  • سعی کنید با فکر و حساب شده تصمیم بگیرید.
  • از مشورت کردن و بازگو کردن مشکل تان با افراد غیر متخصصی که هیچ کمکی به برطرف کردن مشکل شما نمی کند اجتناب کنید.
  • مشکل خود را از تمام زوایا بررسی کنید.
  • از برخورد کردن با طرف دیگر خیانت بپرهیزید.
  • از افراد خبره و باتجربه و مشاورین متخصص خانواده در این زمینه کمک بخواهید.

خیانت به همسر

چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

چنانچه مورد خیانت قرار گرفته اید و احساسات متضاد و متفاوتی گریبان شما را گرفته و احساس می کنید که تنها شده اید پیشنهاد می کنیم در وهله ی اول آرامش خود را حفظ کنید. حالات زن و مرد بعد از خیانت قطعا آشفته خواهد بود بنابراین سعی در حفظ آرامش و عدم تصمیم گیری های غیر منطقی می تواند اولین قدم شما در برخورد با این معضل باشد.

به دنبال مقصر نباشید و سعی کنید برای مشکل خود راه حلی پیدا کنید. اگر تصمیم به جدایی دارید حتما به موضوعاتی همچون فرزندان، درآمد پس از جدایی و … نیز فکر کرده و عجولانه تصمیم نگیرید.

بعد از آن که تمام جوانب مسئله را بررسی کردید بهتر است با همسرتان صحبت کرده و دلیل خیانت به همسر را در او جویا شوید. بهتر است برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه حتما از یک مشاور خوب کمک بگیرید.

پشیمانی و احساس گناه بعد از خیانت

شاید پشیمانی و احساس گناه بعد از خیانت به همسر اولین موضوعی باشد که در درون افراد زبانه کشیده و مدام آن ها را از این عمل نهی می کند. بهتر است برای انکه این احساس گناه را درون خود به شکل منطقی و درست برطرف نمایید بهتر است درصدد جبران گذشته برآیید.

نجات زندگی مشترک خود با توقف خیانت و نیز جبران مافات می تواند تا حدودی اعتماد از دست رفته ی همسرتان را بازگرداند.

چنانچه واقعا پیشمان شده اید و احساس گناه می کنید بایستی با یک تصمیم درست و قاطع خیانت کردن را کنار گذاشته و با صداقت و راست گویی سعی در جبران گذشته ی خود کنید. وفادار باشید و با وقت گذاشتن برای همسرتان به او فرصت دهید تا خیانت شما را فراموش کند و به زندگی با شما ادامه دهد.

همچنین اگر همسرتان می خواهد که به مشاوره مراجعه کنید تعلل نکرده و با این کار به او نشان دهید که زندگی مشترک تان چقدر برای شما اهمیت دارد.

برای جلوگیری از مواردی که در این مقاله در زمینه خیانت به همسر ( مشاوره خیانت زوجین به یکدیگر) مطرح می‌ شود
و همچنین برای یافتن پاسخ سؤالات خود می‌ توانید با این شماره ها با مشاوران دلسوز و با تجربه دپارتمان مشاوره خانواده
“الو سلام مشاور” تماس بگیرید. 

  • راه های کشف خیانت مردان چیست؟
  • راه های کشف خیانت زنان چیست؟
  • آیا میتوان با خیانت همسر کنار آمد؟
  • چطور میتوان خیانت همسر را بخشید؟ 

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا