دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

محتوای جدول

افراد بسیاری هنگام ثبت نام در کنکور سراسری با این سوال مواجه می شوند که کد سوابق تحصیلی چیست و دسترسی به آن به چه صورت است؟

همان طور که بسیاری از شما می دانید، معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری مؤثر است و برای ثبت نام کنکور سراسری ثبت اطلاعات سوابق تحصیلی شما ضروری است.

از این جهت در این مطلب به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم پرداخته ایم.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی 

به نقل از آمورش و پرورش:
داوطلبانی که از سال 84 به بعد دیپلم گرفته اند و در یکی از سه رشته نظری یعنی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی تحصیل کرده اند، باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است:

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای داوطلبانی که از سال 91 به بعد دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اند ضروری است.

برای داوطلبانی که قبل از این سال، پیش دانشگاهی را گذرانده اند، دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی لازم نیست.

اگر می خواهید به جای مدرک پیش دانشگاهی خود از مدرک کاردانی استفاده کنید، باز هم نیازی نیست برای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی اقدام کنید.

داوطلبانی که قبل از سال 84 دیپلم گرفته اند، به عبارتی دیپلم نظام قدیم دارند و یا در رشته های فنی و حرفه ای و یا کارودانش تحصیل کرده اند، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارند.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به آدرس www.dipcode.medu.ir  مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات لازم به سوابق تحصیلی خود دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است:

در این مرحله باید تمامی اطلاعات سوابق تحصیلی مطابق با اطلاعات شما باشد و در صورت مغایرت گزارش دهید.

بهتر است بدانید دانش آموزانی که در سال تحصیلی جاری در حال گذراندن دوران پیش دانشگاهی خود هستند:

باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی در خرداد ماه به این سایت مراجعه کرده و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند.

کد منطقه برای سوابق تحصیلی چیست؟

کد منطقه نیز از جمله مواردی است که در کنکور سراسری مؤثر است. برای دریافت آن باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. کد منطقه مربوط به محل تحصیل شما در دو سال اول و دوم دوره دوم دبیرستان است.

اگر برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نیاز به راهنمایی و کمک دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی ما در دپارتمان مشاوره “الو سلام مشاور” تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و به سؤالات شما پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید