زمان ثبت‌ نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی

آغاز زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی

محتوای جدول

هر ساله تعداد نسبتا زیادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد، برای تغییر محل تحصیل خود اقدام به ثبت درخواست انتقال می نمایند.

لذا دانشگاه آزاد نیز برای راحتی دانشجویان، سامانه ای به نام منادا و به آدرس www.monada.iau.ir ، ایجاد کرده است تا داوطلبین بتوانند درخواست های خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند.

زمان ثبت‌ نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیز برای هر نیم سال تحصیلی متغییر می باشد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

آغاز زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی

زمان ثبت درخواست نیم سال دوم سال 1400

  • مطابق آخرین اطلاعیه درج گردیده در سامانه منادا، زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نیم سال دوم تحصیلی سال 1400-1401، برای دانشجویان به منظور بررسی درخواست و مدارک آن ها، از ساعت 12 روز شنبه مورخ 16 آذر ماه سال 98 (16/09/1398) آغاز می گردد و تا پایان آذر ماه مورخ (30/09/1398) ادامه خواهد داشت. زمان مذکور به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود ، لذا ثبت درخواست خود را در همان روزهای ابتدایی انجام نمایید.
  • به علاوه ذکر این نکته بسیار مهم می باشد که با توجه به محدود بودن ظرفیت رشته ها و دانشگاه های مختلف به منظور پذیرش دانشجویان در بازه زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، اولویت پذیرش با افرادی است که زودتر درخواست خود را ثبت نموده باشند. لذا ثبت درخواست خود را به تعویق نیاندازید.
  • واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد، موظف می باشند که حداکثر طی 72 ساعت (3 روز کاری)، پس از ثبت نهایی شدن درخواست دانشجویان در سامانه منادا، نسبت به بررسی مدارک آن ها اقدام نمایند.
  • تغییر نوع درخواست دانشجویان در سامانه در زمان ثبت‌ نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ، حداکثر تا 24 ساعت پس از ثبت آخرین درخواست بدون هزینه ممکن می باشد. در غیر این صورت برای تغییر درخواست باید هزینه مربوطه را مجدد پرداخت نمایند. که این هزینه ها در جدولی در انتهای همین مطلب آورده شده است. (تغییر و ویرایش اطلاعات پس از اتمام زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.)
  • اعلام نهایی نتایج درخواست های دانشجویان با اتمام زمان ثبت‌ نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و از تاریخ 5 دی ماه 98، (05/10/1398) ، پیش از شروع زمان کلاس های ترم جدید تحصیلی، از طریق سامانه مذکور، صورت می پذیرد.
  • با توجه به این که در این سامانه می توانید از چند دانشگاه مقصد برای ثبت درخواست خود استفاده نمایید، به دانشجویان توصیه می شود که حتما از این گزینه استفاده نموده تا شانس پذیرش درخواست خود را بیش تر نمایند.
  • دانشجویان دانشگاه آزاد در هر نیم سال تحصیلی (ترم)، تنها قادر به ثبت یک بار درخواست انتقال و یا مهمان به واحد های دیگر می باشند.  برای درج درخواست های در این راستا نیز شرایط عمومی و اختصاصی ای در نظر گرفته شده است که دانشجویان لازم است پیش از هر چیز از داشتن این شرایط اطمینان حاصل نمایند. تمام داوطلبین ثبت درخواست ملزم به داشتن شرایط عمومی می باشند این شرایط به شرح ذیل می باشند. شرایط اختصاصی نیز برای برخی شرایط خاص در نظر گرفته شده است و داوطلبین دارای هر یک از شرایط اختصاصی می توانند شانس خود را در پذیرش درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد افزایش دهند.

شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

1- دانشجو به هنگام شروع ززمان ثبت‌ نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نباید هیچ گونه منع تحصیلی از لحاظ آموزشی، انضباطی و یا نظام وظیفه (مختص داوطلبین مرد) داشته باشند.

2- درخواست انتقال به واحد های دیگر دانشگاه آزاد تنها مختص به دانشجویانی می باشد که از طریق آزمون وارد دانشگاه شده باشند.

* دانشجویانی که بدون آزمون (صرفا بر اساس معدل کتبی) وارد دانشگاه شده باشند، تنها قادر به ثبت درخواست مهمان به دیگر واحد ها می باشند.

3- بدیهی است که ثبت درخواست انتقال و یا مهمان منوط به وجود رشته دانشجو در واحد مقصد مدنظر می باشد.

4- دانشجویان واحددوره های خودگردان به منظور ثبت درخواست انتقال و یا مهمان تنها مجاز به انتخاب واحدهای مختلف مجری طرح های خودگردان دانشگاه آزاد می باشند.

5- انتقال در تمام مقاطع مختلف تحصیلی در واحد های دانشگاه آزاد، در نیم سال آخر تحصیل ممنوع می باشد.

6- ثبت درخواست انتقال و میهمانی در دوره دکتری تخصصی (به جز در برخی شرایط) ممنوع می باشد.

7- ثبت درخواست از واحدهای الکترونیکی به واحدهای دیگر دانشگاه آزاد غیر ممکن می باشد.

8- ثبت درخواست انتقال و میهمانی برای دانشجویان پژوهش محور غیر ممکن می‌باشد.

9- ثبت درخواست انتقال و یا مهمانی در این سامانه یا پرداخت هزینه به عنوان بررسی مدارک صورت می پذیرد که دانشجویان مقاطع مختلف هزینه های زیر را باید بپردازند:

مقطع کاردانی های پیوسته و ناپیوسته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته کارشناسی ارشد دکتری
هزینه بررسی مدارک (ريال) 325000 625000 945000 1554000

لازم به ذکر است مبلغ پرداخت شده چه در صورت مورد قبول واقع شدن درخواست داوطلب و یا رد شدن آن، قابل استرداد نمی باشد.

شرایط اختصاصی انتقالی دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی انتقال داوطلبین دارای ماده های چندگانه مختلفی است که برای اطلاع از تمام این موارد و بررسی شرایط لازم می توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشید.

به عنوان مثال برخی از این موارد به شرح زیر می باشد:

  • ماده 1- ثبت درخواست نقل و انتقالات بر اساس ازدواج و یا متارکه داوطلبین
  • ماده 2- مهمان و انتقال ویژه دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگران
  • ماده 3- ضوابط میهمان و انتقال ویژه دانشجویان دارای بیماری خاص، معلولیت و یا بارداری
  • ماده 4- شرایط انتقال چند دانشجویی
  • ماده 5- شرایط مهمان دانشجویان بر اساس فوت والدین، همسر یا فرزند
  • ماده 6- شرایط انتقال و میهمان ویژه کارکنان و اعضای هیئت علمی
  • ماده 7- شرایط میهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی
  • ماده 8-  و ….

که هر یک دارای تبصره ها و شرایطی خاص می باشد که در صورت داشتن هر یک از این شرایط مذکور در مواد مختلف ذکر گردیده، می توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور مشورت نموده و امکان پذیرش درخواست خود را بررسی کنید.

برای اطلاع از شرایط انتقالی، زمان ثبت درخواست انتقالی، مدارک مورد نیاز  و … می توانید با مشاوران ما در دپارتمان مشاوره “الو سلام مشاور” تماس بگیرید تا جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

برای آگاهی از:

  انتقالی دانشگاه آزاد و سراسری 

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی

این مقاله را مطالعه فرمایید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا