شرایط ورود به دبیرستان البرز

شرایط ورود به دبیرستان البرز

محتوای جدول

دبیرستان البرز تهران یکی از پر افتخارترین مراکز آموزشی تهران است که بعد از دارالفنون، قدیمی ترین مدرسه شهر تهران محسوب می شود.
این دبیرستان همه ساله از طریق آزمون ورودی از بین دانش آموز مستعد و علاقمند برای دوره دهم دانش آموز می پذیرد.

طبق بخشنامه صادره از سوی روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران زمان ثبت نام آزمون دبیرستان البرز برای سال تحصیلی 1403-1402 از 1402/01/16 شروع شده و تا 1402/01/29 ادامه خواهد داشت.

شرایط ورود به دبیرستان البرز

مدرسه البرز در کدام رشته های شاخه نظری دانش آموز می پذیرد؟

امسال مدرسه البرز در سه رشته علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و فیزیک دانش آموز می پذیرد.

ثبت نام دبیرستان البرز در رشته علوم انسانی برای سال تحصیلی 1402-1403 امکان پذیر است و دانش آموزان واجد شرایط علاقمند به این رشته می توانند در آزمون ورودی مدرسه البرز ثبت نام کرده و شانس خود را برای ثبت نام دبیرستان البرز امتحان کنند.

شرایط ورود به دبیرستان البرز و زمان ثبت نام

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مقطع دهم دبیرستان البرز را دارند، می بایست معدل ترم اول سال نهم آن ها بالای 18 باشد و همچنین در سال تحصیلی 1401-1402 در پایه نهم اشتغال به تحصیل داشته باشند.

زمان برگزاری آزمون ورودی

زمان آزمون ورودی مدرسه البرز 22 اردیبهشت ماه اعلام شده و در صورت تغییر زمان جدید متعاقبا اعلام خواهد گردید.

دانش آموزانی که شرایط ورود به دبیرستان البرز را دارند می بایست در تاریخ اعلام شده از طریق وب سایت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (قسمت سامانه ثبت نام مدارس) برای ثبت نام اقدام نمایند و هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

مدارک ثبت نام مدرسه ماندگار البرز

از جمله مدارک لازم برای ثبت نام دبیرستان البرز (شرکت در آزمون ورودی) یک قطعه عکس 3در4 پشت زمینه سفید (حداکثر 300 کیلو بایت) است.

دانش آموزان پذیرفته شده صرفا باید در همان رشته پذیرفته شده ثبت نام کنند و امکان تغییر رشته وجود ندارد؛ پس در هنگام ثبت نام دقت کنید رشته مورد نظر خود را درست انتخاب کنید.

در مورد دانش آموزان پایه نهم دبیرستان البرز که قصد تحصیل در پایه دهم در دبیرستان البرز را دارند، شرایط به این صورت است که این دانش آموزان هم باید در آزمون ورودی پایه دهم شرکت کنند و به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره تراز شده آزمون آخرین فرد، مجاز به ثبت نام در پایه دهم این دبیرستان هستند.

سهمیه ها در پذیرش مدرسه ماندگار البرز

دانش آموزان شاهد 10 درصد از ظرفیت مدرسه البرز را به خود اختصاص می دهند؛ 

فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد در صورتی که حداقل 80 درصد نمره تراز شده آزمون آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کنند، شرایط ورود به دبیرستان البرز را دارند و مجاز به ثبت نام دبیرستان البرز هستند.

به شرط کسب حداقل 90 درصد نمره تراز شده آزمون آخرین فرد پذیرفته شده، ده درصد از ظرفیت مدرسه البرز به فرزندان همکاران فرهنگی تعلق می گیرد.

برای استفاده از سهمیه شاهد و همکاران فرهنگی، می بایست برای ارائه مستندات قانونی ، در مدت زمان مشخص شده به محل دبیرستان مراجعه کنند.

دانش آموزان سایر استان ها و یا دانش آموزان مدارس خارج از کشور اگر قصد تحصیل در مدرسه البرز را دارند، می بایست در مدت زمان معین شده به محل دبیرستان مراجعه نمایند.

توجه داشته باشید که زمان ویرایش اطلاعات نیر متعاقبا اعلام خواهد شد.

منابع آزمون، مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات

آزمون به صورت 4 گزینه ای است و نمره منفی هم دارد.

رشته های ریاضی و تجربی:

  • آموزش قرآن و پیام های آسمان 15 سوال ضریب 1 
  • فارسی 15 سوال ضریب 2 
  • عربی 10 سوال ضریب 1
  • زبان انگلیسی 10 سوال ضریب 1 
  • ریاضی 25 سوال ضریب 4 برای رشته ریاضی و ضریب 2 برای رشته تجربی 
  • علوم 25 سوال ضریب 2 برای رشته ریاضی و ضریب 4 برای رشته تجربی 
  • مطلاعات اجتماعی 10 سوال ضریب 1

شرایط ورود به دبیرستان البرز

رشته علوم انسانی:

  • آموزش قرآن و پیام های آسمان 15 سوال ضریب 1 
  • فارسی 15 سوال ضریب 4 
  • عربی 10 سوال ضریب 2
  • زبان انگلیسی 10 سوال ضریب 1 
  • ریاضی 25 سوال ضریب 1
  • علوم 25 سوال ضریب 1
  • مطلاعات اجتماعی 10 سوال ضریب 2

شرایط ورود به دبیرستان البرز

توصیه می شود در صورتی که داوطلب ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان البرز هستید، در زمانی که اعلام می شود حتما ثبت نام نمایید و ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنید.

جعع بندی

مشاوران تحصیلی ما در دپارتمان مشاوره “الو سلام مشاور”در خدمت شما هستند تا اطلاعات لازم درباره شرایط ورود به دبیرستان البرز و همچنین نکات تکمیلی درباره نحوه و زمان ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان البرز را در اختیار شما قرار دهند و پاسخ دقیق و کاملی به سؤالات شما بدهند.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید