ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404 زمان، هزینه ثبت نام و …

ثبت نام آزمون تیزهوشان

محتوای جدول

مدارس تیزهوشان در سطح کشور به دلیل داشتن کارنامه های درسی و قبولی بسیار مناسب در رقابت های مهمی هم چون کنکور سراسری، المپیادهای کشوری و بین المللی و دیگر موارد مشابه، به عنوان یکی از اصلی ترین موارد رقابت در میان دانش آموزان پایه های مختلف بدل شده است.

دانش آموزان به منظور ادامه تحصیل در این مدارس ملزم به شرکت و پذیرش در آزمون تیزهوشان ورودی پایه های ورود به متوسطه های اول و دوم می باشند.

 متقاضیان به منظور شرکت در این آزمون باید با اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان مربوط به مقطع خود، در بازه زمانی مشخص شده مجاز برای ثبت نام، فرآیند مربوطه را به اتمام برسانند.

لذا در این مطلب تلاش شده است تا نکاتی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان و شرایط آن گردآوری گردد، تا بتوانید این مراحل را بدون نگرانی پشت سر بگذارید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان

جزئیات ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان تنها در دو مقطع هفتم و دهم صورت می پذیرد که به ترتیب به عنوان آزمون های ورود به متوسطه اول و متوسطه دوم به شمار می آیند.

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان می توانند با مراجعه به سایت این مرکز، به نشانی my.medu.ir مراحل چندگانه نام نویسی و بارگذاری مدارک لازم را به انجام برسانند.

ثبت نام آزمون تیزهوشان تنها در دو مقطع هفتم و دهم صورت می پذیرد که به ترتیب به عنوان آزمون های ورود به متوسطه اول و متوسطه دوم به شمار می آیند.

آزمون های ورودی پایه هفتم سوالات این آزمون تنها به استدلال و محاسبات عددی درسی محدود نمی گردد و بیش تر سوالات نیاز بیش تری به تحلیل های ذهنی دارد که برای سنجش و ارزیابی توانایی ذهنی و هوشی دانش آموزان طراحی گردیده است. آزمون ورودی پایه دهم شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش و استعداد تحصیلی است.

نکات مهم ثبت نام آزمون تیزهوشان

  • زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان، به منظور ورود به مدارس سمپاد در سال تحصیلی 1403-1404، از تاریخ 1403/01/18 شروع می شود و تا 1403/01/28 ادامه دارد. ثبت نام از طریق سایت my.medu.ir صورت می پذیرد.

هزینه ثبت نام در آزمون تیزهوشان در سال جاری نیز 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که دانش آموزان به هنگام ثبت نام در این آزمون،به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مذکور می توانند آن را پرداخت نمایند.

  • نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

1- دانش آموزان متقاضی ثبت نام آزمون تیزهوشان ، با مراجعه به سایت مذکور، می توانند با وارد نمودن کد ملی و رمز همگام، پروفایل خود را ایجاد نموده و وارد سامانه ثبت نام شوند.

2- در وهله بعدی لازم است تا دانش آموزان فرم تقاضانامه ثبت نام تیزهوشان را تکمیل نموده و در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند.

3- به منظور ایجاد کارت ورود به جلسه لازم است تا داوطلب نمونه عکس خود را با فرمت jpg در بخش مربوطه بارگذاری نماید.

4- وارد سامانه پرداخت الکترونیکی شده و هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان را پرداخت نمایید. هزینه ثبت نام در این مقطع 100 هزارتومان می باشد.

5- در پایان از دریافت کد رهگیری اطمینان حاصل نموده و توجه داشته باشید که عدم دریافت این کد به منزله به اتمام نرسیدن مراحل ثبت نام داوطلب می باشد.

 توجه نمایید که برای ورود به پروفایل خود، رمز ورود داوطلب همان رمز ورود همگام می باشد. در صورتی که این رمز را فراموش نموده می توانید با مراجعه به مدرسه خود آن را دریافت نمایید.

  • شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

1- در وهله اول لازم است که متقاضی تابعیت ایرانی داشته باشد. در برخی شرایط خاص داوطلبین افغان نیز امکان نام نویسی خواهند داشت که برای اطلاعات بیش تر می توانید با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

2- برای اخذ مجوز ثبت نام لازم است تا دانش آموز در پایه پنجم و در امتحانات پایان ترم نوبت دوم، مقیاس خیلی خوب اخذ نموده باشد.

3- هم چنین لازم است تا دانش آموز در پایه ششم نیز در امتحانات پایان ترم نوبت دوم ، مقیاس خیلی خوب اخذ نموده باشد.

  • زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

این دسته از دانش آموزان نیز با تغییر زمان ثبت نام در آزمون می توانند در بازه 18 فروردین ماه 1403 لغایت 28 فروردین ماه 1403، با مراجعه به سایت مربوط به پایه خود، مراحل مختلف ثبت نام را طی نمایند.

هزینه ثبت نام واجدین شرایط در این آزمون نیز 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که تنها از طریق پرداخت اینترنتی و از درگاه بانک های موجود در سامانه قابل پرداخت می باشد.

  • نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

1- به منظور ثبت نام تیزهوشان این پایه، دانش آموزان با مراجعه به سامانه my.medu.ir و وارد نمودن کد ملی و رمز همگام خود، پروفایل خود را ایجاد نمایند.

2- پس از این لازم است تا دانش آموز با تعهدنامه های درج گردیده در سایت موافقت نموده و در صورت رضایت گزینه موافقم را انتخاب نموده و وارد مرحله بعدی گردد.

3- پس از ورود به بخش سوم در ابتدا متقاضی مشخصات فردی و عمومی خود را وارد نموده وارد فاز بعدی می گردد. توجه نمایید در این مرحله می توانید در صورت داشتن برادر یا خواهر دوقلو، مشخصات وی را نیز وارد نموده و از مزایای آن که در ادامه توضیح داده می شود استفاده نمایید.

4- در انتها در صورت داشتن شرایط لازمه، داوطلب می تواند تیک مربوط به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را فعال نموده و در این آزمون نیز شانس خود را بسنجید.

5- در وهله بعدی لازم است تا داوطلب مشخصات مدرسه تیزهوشان مورد نظر خود را وارد نموده و خود را برای شرکت و پذیرش در آن آماده نماید. مشخصاتی همچون استان، شهرستان، رشته مد نظر، اولویت های الو تا سوم جهت انتخاب مدارس تیزهوشان مختلف در یک شهر، و غیره .

6- در انتها پس از پرداخت مبلغ 100 هزار تومان هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان، باید کد رهگیری خود را دریافت و در محلی امن ذخیره نمایید. توجه نمایید که عدم دریافت کد رهگیری به معنای عدم ثبت گردیدن نام شما در میان شرکت کنندگان می باشد. لذا مراحل را مجددا تکرار نمایید.

توجه نمایید در صورت فراموشی رمز همگام خود می توانید با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود رمز را دریافت نمایید.

  • شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

1- متقضیان ثبت نام در این مقطع از آزمون تیزهوشان نیز لازم است تابعیت ایرانی داشته باشند. هرچند لازم به ذکر است که متقاضیان اتباع خارجی نیز در شرایطی خاص مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند که برای اطلاع از این شرایط می توانید با مشاوران این مرکز در تماس باشید.

2- اخذ معدل بالای 19 در پایه هشتم و در نوبت دوم پایان ترم، برای ثبت نام تیزهوشان الزامیست.

** چند نکته در رابطه با ثبت نام آزمون تیزهوشان

1- توجه نمایید که برای هر دو آزمون معدل و مقیاس تحصیلی، تنها شرط اخذ مجوز ثبت نام می باشد و میزان معدل دانش آموزان تاثیری در پذیرش آن ها نخواهد داشت و تنها نمرات آزمون علمی آنها برای رقابت ملاک واقع می گردد.

2- متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان ششم و یا نهم، در صورتی که دارای برادر یا خواهر دوقلو بوده باشند از سهمیه ویژه برخوردار می گردند. بدین صورت که اگر هر یک از آن ها موفق به اخذ پذیرش در یکی از مدارس اولویت خود بشود، برادر یا خواهر دو قلوی وی ، با اخذ 80 درصد از نمره آخرین نفر قبولی در آزمون می تواند به صورت مازاد پذیرش شود.

3- هیچ نوع از فهرست های ذخیره برای آزمون های تیزهوشان وجود ندارد.

4- هزینه و شهریه مدارس تیزهوشان معادل 50 درصد از شهریه مدارس غیردولتی متداول در آن شهرستان می باشد.

منابع آزمون تیزهوشان

  • منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

بر خلاف سال های قبل که از محتوای درسی صورت می پذیرفت در حال حاضر دچار تغییرات اساسی شده است. محتوای سوالات طرح شده برای آزمون ششم به هفتم تیزهوشان با هدف اندازه گیری سنجش هوش، استعداد و خلافیت دانش آموزان طراحی می شود.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دروس امتحانی مدارس تیزهوشان و نمونه 1403-1404

به منظور اطلاع از منابع کمک آموزشی مناسب برای مطالعه در راستای آزمون تیزهوشان نیز می توانید با مشاوران تحصیلی این مرکز مشورت نمایید تا کتاب های مناسب با سطح شما را معرفی نمایند.لذا کلیه متقاضیان ثبت نام آزمون تیزهوشان در هر دو مقطع می توانند با مطالعه مطلب فوق از تمامی شرایط ثبت نام، نحوه و زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404 مطلع گردیده و خود را در این راستا آماده نمایند.به منظور اخذ اطلاعات بیش تر می توانید همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.
تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا