منابع آزمون ارشد

منابع آزمون ارشد

محتوای جدول

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-2l3wkco’ admin_preview_bg=”]

آزمون کارشناسی ارشد

بسیاری از افراد بعد از پایان تحصیلات دوره کارشناسی برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد اقدام می کنند.
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند در کنکور سراسری و آزاد ثبت نام کنند و پس از مطالعه منابع آزمون ارشد ، در روزهای تعیین شده، در جلسه آزمون حاضر شوند.

هر فرد می تواند در رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود برای آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کند.
و یا در رشته ای به جز رشته تحصیلی خود در دوره کارشناسی، اقدام به ثبت نام کارشناسی ارشد کند.

منابع آزمون ارشد

به عنوان مثلا اگر فردی مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی را دارد و می خواهد برای کارشناسی ارشد نقاشی را انتخاب کند، می بایست منابع آزمون ارشد نقاشی را مطالعه کند.
لازم به ذکر است آزمون ارشد بعضی از رشته ها مانند، نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، معماری، طراحی صنعتی و .. به دو صورت تئوری و عملی برگزار می شود.

مطالعه بر اساس ضریب هر درس در گرایش مورد علاقه داوطلب

برای مطالعه منابع آزمون ارشد در هر رشته ای توصیه می شود:
ضرایب مواد امتحانی آزمون را مد نظر قرار بدهند و بر اساس ضرایب و اهمیت درس ها در آزمون، برای مطالعه منابع آزمون ارشد برنامه ریزی کنند.

مشخص کردن بودجه بندی سوالات هر درس

هر سال تعداد سؤالات دروس مختلف در آزمون مشخص است.
توصیه می شود قبل از شروع به مطالعه منابع آزمون ارشد ، از تعداد سؤالات هر درس آگاهی پیدا کنید.
و با توجه به اهمیت دروس برای مطالعه برنامه ریزی نمایید.

آگاهی از بودجه بندی دروس مختلف در کنکور کارشناسی ارشد به داوطلب کمک می کند برای مطالعه منابع آزمون ارشد برنامه ریزی کند و با روشی درست و اصولی برای آزمون آماده شود.

[/av_textblock]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-1cabknc’ admin_preview_bg=”]

منابع زبان عمومی آزمون کارشناسی ارشد

درس زبان در کنکور کارشناسی ارشد به سه قسمت زیر تقسیم بندی می شود:

  • لغت
  • درک مطلب
  • گرامر

منابع مناسب برای لغت

برای موفقیت در بخش لغت زبان عمومی، توصیه می شود داوطلب  منابعی مانند 504 واژه ضروری، کتاب لغات ضروری تافل ( Essential words for TOEFL ) و 110 واژه که باید بدانید را تهیه کرده و مطالعه کند.

مطالعه گرامر

بخش گرامر زبان عمومی کنکور ارشد، برای بسیاری از داوطلبان سخت و پیچیده است و معمولا داوطلبان به تست های این بخش پاسخی نمی دهند؛
بر خلاف نظر بعضی از داوطلبان، پاسخ دادن به تست های بخش گرامر به قدری سخت نیست که از پاسخ دادن به آن ها صرف نظر کرد؛ کافیست گرامر را خوب درک کنید و تکنیک های آن را خوب یاد بگیرید.

نکات کلیدی برای سوالات درک مطلب

مهم ترین بخش در درس زبان کنکور ارشد، درک مطلب است. برای پاسخ دادن به سوالات این بخش، دانستن لغات تخصصی رشته خود کافی نیست و داطلب باید تکنیک های پاسخ دادن به درک مطلب را یاد بگیرید.

اولین سوال در این بخش مربوط به ایده کلی یا Main idea است. شما باید از بین گزینه ها، ایده اصلی را پیدا کنید.

در سوال بعدی در مورد اطلاعات خاص متن از داوطلب سوال پرسیده می شود و با توجه به گزینه ها و متن، باید گزینه درست را انتخاب کنید.

سوال بعدی معمولا مربوط به ارجاع یا همان reference است. از داوطلب خواسته می شود مرجع یک اسم را در متن مشخص کنید.

در سوال بعدی از داوطلب خواسته می شود مترادف کلمه مشخص شده را از بین گزینه ها انتخاب کند.

علاوه بر منابع ذکر شده، مجموعه کتاب های زیر ذره بین نیز برای زبان عمومی توصیه می شوند.

منابع زبان تخصصی را با توجه به رشته خود تهیه کنید.

منابع آزمون ارشد در رشته های شناور در کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبین علاوه بر شرکت در کنکور رشته مورد نظر خود می توانند در کنکور رشته های شناور نیز شرکت کنند. رشته هایی مانند مدیریت کسب و کار، زبان ژاپنی، ایران شناسی، مدیریت جهانگردی و … از جمله رشته های شناور هستند.

برای این که در مورد منابع آزمون ارشد  این رشته ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مشاورین تحصیلی ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید.

منابع آزمون ارشد در کنکورهای دو مرحله ای

در بعضی از رشته ها، داوطلب علاوه بر شرکت در کنکور تئوری، باید در کنکور عملی هم شرکت کرده و مجموع نمرات کسب شده در دو کنکور، رتبه اصلی فرد را مشخص کرده و قبولی یا عدم قبولی داوطلب به این رتبه بستگی دارد.

رشته های مانند نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، انیمیشن، معماری، طراحی صنعتی و … از جمله رشته هایی هستند که علاوه بر کنکور تئوری، کنکور عملی هم دارند.

بعد از اعلام رتبه ها و بعد از اتمام فرایند انتخاب رشته، تاریخ آزمون عملی این رشته ها مشخص می شود. کسب نمره بالا در آزمون عملی در قبولی داوطلب بسیار موثر است.

بعد از شرکت در آزمون عملی، نتیجه نهایی در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

منابع آزمون ارشد در این رشته ها متفاوت و بسیار گسترده است. توصیه می شود برای این که منابع درستی را تهیه کنید، با مشاورین تحصیلی مشورت نمایید.

به عنوان مثال برای درس فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان برای رشته های نقاشی، تصویرسازی، انیمیشن، ارتباط تصویری و ..  منابع بسیاری از جمله خلاصه تاریخ هنر(مرزبان)، هنر در گذر زمان (هلن گاردنر) ، تاریخ اساطیر ایران (ژاله آموزگار)، دایره المعارف هنر (رویین پاکباز)، نقاشی ایرانی (رویین پاکباز) و … وجود دارد. با توجه به گستردگی منابع آزمون ارشد در این درس، توصیه می شود حتما با مشاورین تحصیلی مشورت کرده و سپس منابع مهم تر را تهیه نمایید.

اگر درباره منابع آزمون ارشد رشته های مختلف ، ضرایب مواد امتحانی در رشته های مختلف ، نحوه صحیح مطالعه منابع و … نیاز به راهنمایی دارید، با مشاوران تحصیلی ما در دپارتمان مشاوره  “الو سلام مشاور” تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.الو سلام مشاور.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.الو سلام مشاورالو سلام مشاوره

  • منابع آزمون ارشد رشته برق چیست؟
  • منابع کنکور ارشد رشته نقاشی/تصویرسازی/ گرافیک چیست؟
  • منابع کنکور ارشد رشته مهندسی صنایع چیست؟
  • منابع ارشد رشته مدیریت بازرگانی و MBA چیست؟
  • ضرایب دروس در آزمون ارشد کامپیوتر چیست؟
  • آزمون عملی رشته طراحی صنعتی چگونه است؟
  • ضرایب دروس در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک چیست؟

منبع: آرمان دانش

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-mza2rs’]

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید