زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

محتوای جدول

دانشگاه های فنی حرفه ای از متقاضیان و فارغ التحصیلان هنرستان ها، دارندگان مدارک دیپلم کار و دانش، فنی حرفه ای و حتی رشته های نظری، جهت ورود به رشته های مختلف هر ساله دعوت به عمل می آورد.

برای این منظور داوطلبان می توانند از طریق آزمون های سراسری و در برخی رشته ها به شکل بدون آزمون جذب دانشگاه شده و در زمینه مدنظر خود ادامه تحصیل دهند.

با توجه به تغییرات زمان آزمون های سراسری مختلف در کشور، مطابق با آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش، متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 معین گشته با ورود به سایت سازمان سنجش و پرداخت هزینه لازمه، نسبت به طی مراحل اقدام نمایند.

برای این منظور در این مطلب با تمرکز بر زمان بندی های مهم این رویداد و مهلت ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403، تلاش شده است تا آخرین اطلاعات را در دسترس داوطلبان قرار بدهیم.

در ادامه خواهیم خواند:

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403

مطابق با آخرین اطلاعیه های منتشر شده به منظور ثبت نام در آزمون، تاریخ ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 از روز 30 ام خرداد 1403 آغاز می گردد.

متقاضیان به منظور شرکت، لازم است در مهلت مقرر شده، با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده در سایت سازمان سنجش، مراحل تعیین شده را طی نمایند.

مهلت ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 یک هفته و تا پایان روز 6 تیر ماه 1403 در نظر گرفته شده است که در این بازه زمانی داوطلبان باید ثبت نام خود را نهایی نمایند.

پیش از هر چیز اما لازم است که:

 داوطلب با دانلود دفترچه راهنمای مربوطه در هنگام ثبت نام، از تمام شرایط و نکات مطرح گردیده مطلع شود و با دقت کامل مراحل را طی نماید.

در ادامه به برخی از این توضیحات مهم که هر ساله در دفترچه راهنمای ثبت نام درج می گردد، اشاره شده است.

 لازم است متقاضی با بررسی دقیق موارد مذکور در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403، ابهامات خود را از بین ببرد.

نکاتی در خصوص شرایط و مقررات کنکور فنی حرفه ای

1- مطابق با آخرین مصوبه شورای سنجش و دانش، پذیرش دانشجو در 5 رشته امتحانی از طریق آزمون صورت خواهد گرفت که در ادامه به این رشته ها اشاره خواهد شد.

2- بر اساس مصوبات همین شورا، متقاضیان شرکت در آزمون فنی حرفه ای که دارای مدرک دیپلم در شاخه های نظری می باشند، تنها می توانند در آزمون رشته های امتحانی متناسب با عنوان دیپلم خود شرکت نمایند.

هم چنین این دسته از متقاضیان امکان جذب در رشته های بدون آزمون را نیز خواهند داشت که پذیرش در آن ها، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

  • توجه 1: دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های نظری تنها مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی در مقطع کاردانی ناپیوسته می باشند که برای اطلاع از آن ها لازم است به دفترچه راهنما رجوع نمایند.
  • توجه 2: داوطلبان دارای دیپلم های فنی و حرفه ای و یا کاردانش، امکان انتخاب رشته های تحصیلی در هر دو مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی نا پیوسته را خواهند داشت.
  • توجه 3: ملاک پذیرش متقاضیان دارای دیپلم های نظری در رشته های بدون آزمون، معدل کل دیپلم افراد می باشد.
  • توجه 4: ضریب تراز تبدیل معدل دیپلم دارندگان مدرک دیپلم نظری، برای پذیرش در رشته های بدون آزمون، 4/51 درصد می باشد.

3- هر گونه مغایرت در معدل دیپلم اعلام شده از سوی متقاضی در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403، با معدل درج شده در مدرک دیپلم، منجر به لغو پذیرش فرد خواهد شد.

  • داوطلبانی که در حین تحصیل می باشند و موفق به اخذ مدرک دیپلم خود نشده اند، تا مرداد ماه (زمان توزیع کارت شرکت در آزمون) این امکان را خواهند داشت تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ویرایش و یا درج معدل خود اقدام نمایند، در غیر این صورت ثبت نام آن ها باطل گردیده و از شرکت در آزمون منع خواهند شد.

4- توصیه اکید می گردد که داوطلب پیش از اقدام به خرید کارت اعتباری در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403، از وجود رشته محل های مورد نظر و وضعیت رشته امتحانی انتخابی، اطمینان حاصل نمایند؛ چرا که وجه پرداختی به هیج عنوان قابل عودت نخواهد بود. 

شرایط لازم جهت ثبت نام در کنکورفنی حرفه ای 1403

متقاضیان به منظور شرکت در این آزمون، مستلزم دارا بودن دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی می باشند. این شرایط در دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح ذیل درج شده اند:

  • شرایط عمومی

1- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا هر یک از دیگر ادیان رسمی مورد قبول قانون اساسی کشور

2- نداشتن هر یک از مصادیق عناد با نظام جمهوری اسلامی؛ همچون مبارزه ضد نظام، داشتن عضویت در گروه های محارب، کمک های مالی به گروه ها و یا گروهک های معاند، تبلیغ دین های ساختگی و غیر الهی

3- عدم اشتهار به فحشا و منکرات اخلاقی

4- نداشتن هرگونه اعتیاد به انواع مواد مخدر

5- داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت (پزشکی و یا تحصیلی) از خدمت نظام وظیفه سربازی برای داوطلبان آقا

6- نداشتن هرگونه منع تحصیلی و یا آموزشی در تاریخ ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403

  • شرایط اختصاصی

1- داشتن مدرک دال بر اتمام دوره تحصیلی در مقطع متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه های چندگانه فنی و حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم 4 ساله فنی حرفه ای نظام قدیم.

2- دانش آموزان در حال تحصیل در رشته های مذکور و شاخه های مختلف نظری، به منظور اخذ مجوز ثبت نام، ملزم به دریافت گواهی احراز شرایط فارغ التحصیلی تا پایان شهریور ماه 1403 می باشند.

3- در صورتی که دانش آموزان مذکور، در کد رشته محل های نیم سال اول تحصیلی پذیرفته شوند اما موفق به فراغت از تحصیل در دوره های خود تا پایان شهریور ماه نگردند، قبولی آن ها ملغی می گردد.

اما در صورتی که موفق به اخذ پذیرش در کد رشته محل های نیم سال دوم تحصیلی گردند:

آخرین مهلت فراغت از تحصیل آن ها تا پایان نیم سال اول تحصیلی تمدید خواهد شد. در صورتی که در این بازه نیز موفق به دانش آموختگی نشوند، قبولی آن ها ملغی می گردد.

4- برخورداری از شرایط جسمی و توان فیزیکی لازم متناسب با رشته های انتخابی خود

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

عنوان رشته های تحصیلی پذیرش بر اساس کنکور

همان گونه که پیش تر اشاره شد، 5 رشته تحصیلی می توانند در کنکور فنی حرفه ای 1403 شرکت نموده و در کدرشته محل های دارای آزمون انتخاب رشته نمایند:

1- کامپیوتر

2- الکتروتکنیک

3- مکانیک خودرو

4- حسابداری

5- تربیت بدنی

که در هر بخش رشته محل های مختلفی وجود دارد که برای اطلاع دقیق از آن ها و زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 می توانید با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید.

همچنین در مقاله ای دیگر به طور کامل به معرفی و بررسی منابع کنکور فنی حرفه ای ، در تمامی رشته های با آزمون، پرداخته ایم.

عنوان رشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون)

کد و نام رشته های 20 گانه ای که متقاضیان برای ورود به آن ها نیازی به شرکت در کنکور فنی حرفه ای ندارند، به شرح زیر می باشد:

الکترونیک کد 11 امور زراعی و باغی کد 48
صنایع شیمیایی کد 25 صنایع فلزی کد 18
امور اداری کد 34 سرامیک کد 28
امور دامی کد 43 مدیریت خانواده کد 36
ساخت و تولید کد 15 ماشین های کشاورزی کد 50
متالوژی کد 27 صنایع چوب و مبلمان کد 20
تربیت کودک کد 35 معدن کد 29
طراحی و دوخت کد 37 موسیقی کد 52
ساختمان کد 22 الکترونیک و مخابرات دریایی کد 31
هنرهای تجسمی – نقاشی کد 40 صنایع دستی کد 59

از آن جا که پرداختن بیشتر به این موضوع در حوصله این مقاله نیست، در مقاله دیگری به طور مفصل به شرایط ثبت نام بدون کنکور فنی حرفه ای پرداخته ایم که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید به آن مقاله مراجعه کنید.

هر داوطلب می تواند بین یک الی 50 کد رشته محل مختلف را در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 انتخاب نموده و در صورت داشتن شرایط پذیرش، در رشته متناسب شرایط خود ادامه تحصیل دهد.

هم چنین در این آزمون ها به هنگام ثبت نام می توانید از سهمیه های مختلف استفاده نمایید که برای این منظور لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام را بررسی کنید. 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403

داوطلبان برای در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 با ورود به سایت سازمان سنجش و طی مراحل مختلف، نیاز به مدارک مختلف خواهند داست که به شرح زیر طبقه بندی شده اند:

1- عکس 4*3 و یا 4*6 که در سال جاری و به صورت تمام رخ گرفته شده باشد.

لازم است از عکس خود اسکن گرفته و فقط با فرمت jpeg بارگذاری نمایید.

2- تصویر مدارک تحصیلی ذکر گردیده.

3- فرم تکمیل شده نمونه قرار داده شده در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون فنی حرفه ای 1403

متقاضیان ثبت نام در این آزمون به منظور اطلاع دقیق از زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 و امکان تمدید بازه زمانی مذکور، می توانند همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس بوده و سوالات خود را با آن ها در میان بگذارند.

محتوای جدول

پیمایش به بالا