ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

محتوای جدول

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی یکی از اقداماتی است که هر فرد علاقمند به تعمیر و عیب یابی دستگاه های برقی منزل، می تواند پس از کسب اطلاع از مراکز مجری این دوره نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهد.

در دوره تعمیرات لوازم خانگی نحوه عیب یابی و کار با دستگاه های برقی از جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و کولرهای گازی و سایر لوازم برقی دیگر به فراگیران آموزش داده می شود.

پس از پایان این دوره فراگیران توانمندی رفع اشکال از تمامی وسایل برقی خانگی و تعمیر و تعویض قطعات مشکل دار را کسب خواهند کرد و به صورت جدی در بازار کار این حیطه وارد خواهند شد.

یافتن بهترین مرکز مجری دوره تعمیرات لوازم خانگی از میان تمامی آموزشگاه ها، امری وقت گیر است که نیاز به تلاش زیاد و صرف هزینه و زمان دارد.

ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور این امکان را برای شما عزیزان فراهم می کنیم تا بهترین دوره ای را که مناسبت بیشتری با شرایط و زمان آزاد شما دارد بیابید و ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی را در نزدیک ترین مرکزی که معتبرترین مدرک پایان دوره را با شمول سرفصل های بیشتر در اختیارتان می گذارد، انجام دهید.

در این مقاله نیز اطلاعات کاملی پیرامون این رشته و خصوصیات آن به شما عزیزان ارائه می دهیم:

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

یکی از کاربردی ترین دوره های فنی در میان سایر رشته ها، دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی است. همواره یکی از نیاز های کسانی که مشغول فعالیت در این زمینه هستند، پیشرفت و گرفتن اطلاعات تخصصی تر متناسب با وسایل برقی خانگی جدید است تا عیب یابی های کامپیوتری بر اساس ارور های دستگاه را یافته و بتوانند همپای پیشرفت تکنولوژی، اقدام به رفع عیب و تعمیر دستگاه های برقی خانگی کنند.

همچنین برای بسیاری از جوانانی که در صدد ورود به این حیطه فعالیتی هستند ثبت نام در دروه آموزشی تعمیرات لوازم خانگی بسیار تصمیم درستی برای کسب اطلاعات تخصصی و موفقیت پس از ورود به این شغل است.

همواره ثبت نام دوره های کوتاه مدت آموزشی و یا دوره های بلند مدت نیاز به دانستن شرایط هر دوره دارد و این که مرکز آموزشی چه سرفصل ها و موضوعاتی را در دوره خود گنجانده است.

در اختیار داشتن اطلاعات کافی پیرامون شرایط هر مرکز و زمانبندی دوره ها و همچنین قیمت دوره تعمیرات لوازم خانگی می تواند در این مسیر کمک زیادی به شما عزیزان کند.

با برقراری تماس با مشاوران و متخصصان تحصیلی ما می توانید از جزئیات این دوره ها در هر مرکز آگاهی یافته و بهترین انتخاب را برای خود در نظر بگیرید. 

معرفی دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

بهترین دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی می بایست متناسب با نوع نیاز افراد و حدالمقدور با پوشش دهی بیشترین سرفصل های مورد نیاز برای ورود به کار در این حیطه برگزار شود.

یک دوره مناسب و خوب تعمیرات لوازم خانگی می بایست بیشتری تمرکز خود را بر روی مباحث عملی و کارگاهی بگذارد تا فراگیران از نزدیک اقدام به عیب یابی و تعمیر قطعاتی کنند که در آینده نیاز به انجام واقعی آن برای مشتریان خود دارند.

مهارت هایی که فراگیران در این دوره بدست می آورند عمدتا پیرامون شناخت انواع برد و قسمت های مکانیکی دستگاه های برقی خانگی است که به صورت صفر تا صد به افراد آموزش داده می شود.

ممکن است برخی از این دوره ها به صورت مقدماتی برگزار شوند و تنها موضوعات ابتدایی و آشنایی با دستگاه های روتین و معمولی در دوره گنجانده شده باشند.

همچنین در تکمیل این دوره ای که مقدماتی است، دوره های تخصصی و پیشرفته نیز در نظر گرفته شود تا پذیرفته شدگان در دوره مقدماتی با ثبت نام در دوره تخصصی، سرفصل های مهم و پیشرفته را فراگیرند.

به هر حال این دوره ها می بایست اطلاعات کافی پیرامون رفع عیب و تعمیر تمامی لوازم خانگی اعم از قدیمی یا جدید را به فراگیران بیاموزند.

از دیگر خصوصیات دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این دوره ها عمدتا اساتید بسیار با تجربه و دارای دانش تخصصی و به روز، اقدام به آموزش موضوعات درسی می کنند.
  • اگر تعدادی از فراگیران نیاز به تکرار جلساتی از دوره را برای آموزش بهتر داشته باشند، این امکان برایشان فراهم می شود.
  • نفرات برتر هر دوره با کسب حداکثر نمره پایانی به مراکز تعمیر لوازم خانگی معرفی به کار خواهند شد.
  • به افراد قبول شده در پایان دوره، مدارک معتبری که در صورت بین المللی بودن آموزشگاه خارجی هم می باشد، تعلق خواهد گرفت.

موضوعات آموزشی دوره تعمیرات لوازم خانگی

آموزشگاه های مختلف متناسب با نوع دوره تعمیرات لوازم خانگی که اقدام به برگزاری آن می کنند، موضوعات و سرفصل های خاصی را به فراگیران ارائه می دهند.

عمدتا این سرفصل ها و موضوعات تمامی مباحث الکترونیکی و نقشه خوانی را شامل می شوند و طریقه عیب یابی و رفع خطاهای دستگاه های برقی به فراگیر می آموزند.

در یک دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی فراگیران با موضوعاتی از قبیل تعمیر برد انواع دستگاه ها و نحوه عیب یابی در منابع تغذیه ای و قطعات الکترونیکی آشنایی پیدا می کنند.

همچنین مدار های برد انواع ماشین های ظرفشویی و لباسشویی به همراه نحوه تعمیر و یا تعویض آن ها به فرد آموزش داده می شود.

از دیگر موضوعات آموزشی این دوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی با انواع قطعات مکانیکی و الکترونیکی
  • نحوه یافتن عیب و ایرادات قطعات دیجیتالی
  • آموزش خواندن ارور ها و رفع عیب مطابق با نوع ارور
  • تبدیل انواع برد به یکدیگر از نوع اصلی و همه کاره
  • آشنایی با انواع اینورتر های معمولی و تخصصی

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

سرفصل های آموزشی دوره تعمیرات لوازم خانگی

در یک دوره تکمیلی یعنی دوره ای که موضوعات و سرفصل های مقدماتی و تخصصی را در خود جای داده، تمامی اطلاعات و دروسی که مورد نیاز فراگیران برای بکار بردن در حین تعمیر لوازم خانگی است، از سوی اساتید دوره در نظر گرفته می شود.

دوره تعمیرات لوازم خانگی از سری دوره هایی است که در لیست رشته های فنی حرفه ای دارای متقاضی های بسیار زیادی است. این امر به دلیل بازار کار خوب این رشته و درآمد مناسب آن است.

از جمله رایج ترین سرفصل های آموزشی دوره تعمیرات لوازم خانگی موارد زیر است:

  • نحوه عیب یابی و رفع عیب انواع مدارهای فرمان برد
  • آموزش عیب یابی و تعمیر قسمت های مختلف مکانیکی انواع یخچال
  • طریقه عیب یابی و تعمیر قسمت های مداری و فرمان های برد یخچال
  • آموزش عیب یابی ماشین های لباسشویی
  • آموزش عیب یابی انواع دستگاه های آبمیوه گیری
  • آموزش عیب یابی و تعمیر انواع ماکروفر و مایکروویو
  • عیب یابی و رفع عیب انواع دستگاه های غذاساز
  • شناخت تمامی ارورهای دستگاه ظرفشویی و رفع عیب آن ها
  • تعمیر انواع چرخ گوشت های صنعتی و یا خانگی
  • نقشه خوانی سماتیک دیاگرام
  • آموزش انواع نقشه خوانی های دیاگرام
  • آموزش روش های تعمیر انواع جاروبرقی و جاروشارژی
  • عیب یابی و تعمیر مخلوط کن و غذاساز
  • عیب یابی های منبع تغذیه سوئیچینگ برای لوازم برقی خانگی
  • آشنایی با تمامی قطعات مکانیکی مداری

شاید این دوره نیز برای شما مناسب باشد: دوره آموزش تعمیرات یخچال و فریزر

مزایای دوره های آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

متعاقبا هر مرکز آموزشی برخی از مزایا و ویژگی های خاصی را برای دوره های تعمیرات لوازم خانگی خود در نظر می گیرد که این مزایا ممکن است پیرامون برگزاری مجدد دوره برای آموزش بهتر و کاملتر و یا تضمین معرفی به کار پس از اتمام دوره باشد.

اما برخی از مزایای این دوره به صورت عمومی در تمامی مراکز در اختیار فراگیران قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به ارائه مدرک آموزشی معتبر پس از پایان دوره اشاره کرد.

از دیگر مزایای دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از اساتید برتر کشوری با مهارت و تسلط کافی بر علم الکترونیک روز دنیا
  • امکان تعلق گرفتن خوابگاه به فراگیران شهرستانی
  • در اختیار قرار دادن محتوای آموزشی مطابق با استانداردهای روز دنیا
  • ارائه مدرک داخلی و یا بین المللی معتبر و مستند
  • استفاده از کارگاه و تعمیرگاه های مجهز برای دروس عملی

هزینه آموزش دوره تعمیرات لوازم خانگی

یکی از مهمترین پارامترهایی که معرف یک دوره خوب و استاندارد است، هزینه آموزش دوره تعمیرات لوازم خانگی است.

برخی از مراکز مجری این دوره به دلیل ادغام هر دو دوره تکمیلی و مقدماتی در یک دوره جامع، هزینه بیشتری برای آن در نظر می گیرند.

برخی دیگر نیز به دلیل الزام فراگیران برای شرکت در کلاس های تئوری به صورت حضوری، هزینه را افزایش می دهند.

برای اطلاع از هزینه و قیمت آموزش دوره تعمیرات لوازم خانگی به شما توصیه می کنیم با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید تا به صورت تخصصی و جزئی از تمامی هزینه ها مطلع شوید.

اما برخی از پارامترهای زیر می توانند تاثیرات آشکاری بر هزینه دوره تعمیرات لوازم خانگی بگذارند:

  • حضوری و یا آنلاین بودن برخی از جلسات دوره
  • پشتیبانی و برگزاری کلاس های جبرانی برای فراگیران داوطلب
  • قدمت و اعتباری که آموزشگاه در ارائه مدرک دارد
  • نوع مدرک که به صورت مدارک داخلی و یا بین المللی است
  • خصوصی و یا عمومی بودن دوره با بررسی تعداد نفرات حاضر در دوره

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

راهنمایی برای ثبت نام در دوره تعمیرات لوازم خانگی

تا به این جا با کلیات دوره تعمیر لوازم خانگی آشنا شدیم و روند بررسی مراکز را از نظر تفاوت هایی که در برگزاری این دوره دارند پیش بردیم.

اما مراحل ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی و یا سایر مراکز معتبر دیگری که این دوره را در اختیار فراگیران خود قرار می دهند نیاز به بررسی های مجزایی دارد.

برخی از مراکز به دلیل داشتن سایت و سامانه، نیاز به مراجعه حضوری را برای فراگیران خود، الزامی نمی دانند و روند ثبت نام در دوره تعمیرات لوازم خانگی را به صورت مجازی پیگیری می کنند.

اما برخی دیگر از مراکز به دلیل سیاست های خاص آموزشگاهی، الزاماتی برای دریافت مدارک و پرداخت های شهریه ای دارند.

اطلاع از روند قوانین این دوره ها و دستیابی به مراحل ثبت نام دوره تعمیرات لوازم خانگی در هر مرکز، نیاز به جستجوی تخصصی دارد که ملزم به صرف زمان و هزینه است.

ما این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم تا بدون مراجعه حضوری به این آموزشگاه ها، مراحل ثبت نام آن ها را بشناسید و نسبت به آن اقدامات لازم را در نظر بگیرید.

نوع مدرک تعمیرات لوازم خانگی

آموزشگاه هایی که مجری دوره های عملی هستند همواره می بایست مدارک معتبری را در اختیار فراگیران خود پس از موفقیت در آزمون ها و پروژه های تستی پایانی قرار دهند تا روند استخدام و اشتغال به کار آنان با سهولت بیشتری همراه باشد.

این مدارک متناسب با نوع مرکز و خدماتی که به فراگیران خود ارائه می دهد متفاوت خواهد بود. به طور کلی دو نوع مدرک از آموزشگاه های مجری دوره تعمیرات لوازم خانگی می توان دریافت کرد که شامل مدرک داخلی و مدارک بین المللی است.

مدارک بین المللی دارای اعتبار بالاتری به نسبت سایر مدارک معمولی است. این امر به دلیل این است که اصطلاحات تخصصی تری در حین برگزاری دوره به فراگیران آموزش داده می شود و انتظار بیشتری برای تسلط بر این اصطلاحات از سوی فراگیران می رود.

میزان اعتبار مدرک تعمیرات لوازم خانگی

پارامترهای موثر دیگری برای تعیین میزان اعتبار مدرک فنی و حرفه ای و یا جهاد دانشگاهی و سایر مراکز مجری این دوره وجود دارد که آن، بستگی مستقیمی به سابقه و اعتبار آموزشگاه دارد.

ممکن است برای استخدام در برخی از مراکز تعمیرات لوازم خانگی برخی از مدارک معتبری که آموزشگاه های خاصی به افراد ارائه می دهند، مبنای پذیرش نیرو قرار گیرد.

بنابراین لازم است تا پیش از ثبت نام در هر آموزشگاهی برای دیدن آموزش های تعمیرات لوازم خانگی به قوانین مرکزی که قرار است در آن مشغول به کار شوید، توجه ویژه کنید.

در صورتی که به مدرک تعمیرات لوازم خانگی برای شروع کار در خارج از کشور نیاز دارید، باید مطمئن باشید که مرکزی که در آن ثبت نام می کنید حتما مدرک قابل قبول بین المللی و قابل ترجمه به شما ارائه می دهد.

معرفی بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

از آن جایی که در هر خانه ای تعدادی لوازم برقی مورد استفاده کل خانواده وجود دارد و پس از استفاده های مکرر از این وسایل، امکان خرابی و یا خطاهای راه اندازی در آنان وجود دارد، نیاز به تعمیرکار ماهری که بتواند این خطاها را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنان اقدام کند، بسیار وجود دارد.

بنابر این می توان به جرات بیان کرد که بازار کار تعمیرات لوازم خانگی نسبت به سایر رشته های فنی دارای استقبال و رواج بسیار خوبی است و درامد ناشی از این رشته می تواند پارامتر موثری در جذب افراد برای شرکت در این دوره باشد.

ثبت نام دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

درآمد تعمیرات لوازم خانگی

درآمد تعمیرات لوازم خانگی به دلیل استقبال زیادی که از آن می شود همواره در حدود قابل قبول و مناسبی است.

یک تعمیرکار باتجربه و ماهر می تواند به صورت میانگین در ماه حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان درآمد فعال داشته باشد.

همچنین بسیاری از تعمیرکاران به دلیل شناخت درست از قطعات و لوازم جانبی، اقدام به تاسیس فروشگاهی برای ارائه این محصولات و کسب درآمد از سود ناشی از فروش آن ها نیز می کنند.

بنابر این می توان گفت مانور مناسبی می توان در این حیطه فعالیتی با کسب مهارت و دانش کافی و تخصص دادن ساعات کاری و آموزشی مورد نیاز، داد.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا