ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

محتوای جدول

دانشگاه ­های غیرانتفاعی هر ساله در کنار کنکور سراسری، برای داوطلبینی که موفق به شرکت در این آزمون و یا پذیرش نهایی در مرحله انتخاب رشته نشده ­اند، این امکان را در فراهم آورده است تا داوطبین، بدون کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود موفق به ادامه تحصیل در رشته مد نظر خود شوند.

لذا در سال جاری و برای ترم پیش رو نیز متقاضیان این فرصت را دارند که برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 اقدام نمایند.

دانشگاه­ غیر انتفاعی از زیر مجموعه­ های دانشگاه­­ های سراسری و زیر نظر وزارت علوم می­باشند، که تحصیل در آن­ها مستلزم پرداخت شهریه ترمی می­باشد.

لذا:

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیز همانند دانشجویان پذیرش با کنکور و با همان نرخ مصوب ملزم به پرداخت شهریه ترمی خود می­باشند که در انتها با میزان این شهریه­ ها نیز آشنا می­شوید. اما پیش از آن لازم است از زمان دقیق و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 مطلع شوید.

زمان­ بندی و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403

دانشگاه­­ های غیرانتفاعی در سال جاری طی دو مرحله، از متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 جهت اعلام علاقه مندی و ارسال مدارک دعوت به عمل آورده اند.

بازه اول برای داوطلبین ورود در ترم مهر ماه 1403 است که از 5 آبان ماه 1401 این مهلت آغاز شده و تا یکم شهریور ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

برای این منظور داوطلبین می­توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به بخش بدون آزمون­ها، در قسمت دانشگاه­ های غیر انتفاعی بر روی گزینه خرید کارت اعتباری کلیک نمایند و با پرداخت هزینه 37 هزار تومانی، تنها به صورت اینترنتی، روند انتخاب رشته محل­های خود را شروع کنند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 ترم مهر ماه هم چنین می­توانند در هنگام ثبت نام در آزمون سراسری، که هرساله در بهمن ماه انجام می­شود، به صورت مجزا، نسبت به ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه نیز اعلام علاقه­ مندی نمایند.

در این صورت به هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری (حتی اگر در آن شرکت نکرده باشید) می­توانید با دیگر داوطلبین انتخاب­های 150 گانه خود را وارد نمایید.

به کمک شناسه مندرج بر روی کارت خریداری شده می­توانید به قسمت بعد رفته و مشخصات فردی و مدرک خود را وارد نمائید.

توجه کنید که:

تنها ملاک برای تمایز میان ثبت نام کنندگان تنها مشخصات مدرک و به ویژه معدل دیپلم شما خواهد بود؛ لذا هر گونه مغایرت اطلاعات وارد شده با اطلاعات ثبت شده در اصل مدرک، مسبب جلوگیری از ثبت نام شما خواهد شد.

بعد از وارد کردن مشخصات می­توانید در صفحه جدیدی که مختص شما ایجاد شده، از منوی ثبت نام، نسبت به انتخاب و وارد کردن کد رشته محل­ های خود اقدام نمایید.

اما متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 ترم بهمن ماه زمان کمی در اختیار دارند و تنها در بازه زمانی 30 دی ماه لغایت 10 بهمن ماه برای انجام ثبت نام اینترنتی خود مهلت دارند. ثبت نام در این بازه زمانی در سایت سازمان سنجش تحت عنوان تکمیل ظرفیت ترم بهمن از آن یاد می­شود.

برای این منظور نیز در قسمت نام برده شده، می­توانید نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام و انتخاب رشته محل­ های خود مطابق دفترچه، اقدام نمائید.

اما اگر به دنبال آن هستید که چه افرادی مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 هستند، لازم است که با شرایط این دانشگاه برای ثبت نام آشنا شوید که در ادامه به آن پرداخته ایم:

شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403

دانشگاه­ های غیرانتفاعی هرساله در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی­ های پیوسته و نا پیوسته و کاردانی­ های پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می­کند. داوطلبین جهت ثبت نام ملزم به دارا بودن یکی از مدارک زیر می­باشند:

  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • دیپلم 3 ساله نظام جدید
  • مدرک پیش دانشگاهی یا فوق دیپلم
  • مدرک کاردانی

از این روی داوطلبینی که دارای مدرک کار و دانش و یا فنی حرفه می­باشند مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 در مقطع کارشناسی را نداشته و تنها برای شرکت در مقطع کاردانی می­توانند اقدام نمایند.

به علاوه ممانعتی برای داوطلب دارای مدرک دیپلم با عنوانی متفاوت با گروه آزمایشی انتخابی وی وجود نداشته و تنها معدل مدرک با ضریبی کمتر نسبت به متقاضیان هم گروه و متجانس محاسبه خواهد شد. بدین منظور که به طور مثال داوطلبی با مدرک دیپلم ریاضی می­تواند در گروه ­های تجربی نیز انتخاب رشته نماید اما تاثیر معدل وی نسبت به داوطلبین تجربی کم تر خواهد بود.

هرچند شایان ذکر است که هر داوطلب برای هر ترم تنها قادر به انتخاب یکی از گروه­ های اصلی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی) و دو گروه شناور (هنر و زبان­های خارجی) خواهد بود.

هم چنین این دانشگاه شرایط عمومی را نیز برای داوطلبین در نظر گرفته است، شرایطی مانند: عدم اعتیاد، نداشتن سابقه فساد اخلاقی، عدم عضویت در گروه ­های محارب، اعتقاد به یکی از ادیان مذکور در قانون اساسی و غیره، که برای اطلاع دقیق از تمام شرایط اجباری می­توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403

تقریبا می­توان این ادعا را کرد که تمام رشته­ های مد نظر داوطلبین در انتخاب رشته دانشگاه ­های سراسری؛ در دانشگاه­ های بدون کنکور نیز ارائه می­شوند.

البته لازم به ذکر است که، رشته­ های پرطرفدار و حیاتی گروه تجربی از جمله دندان پزشکی، پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی از این قاعده مستثنی می­باشند.

برای اطلاع دقیق از تمام کد رشته محل ­ها و یا رشته و دانشگاه مدنظر خود می­توانید با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید تا از تحصیل در رشته مورد علاقه خود باز نمانید.

در جدول زیر اما برخی از رشته­ های محبوب گروه­ های مختلف را ارائه داده­ ایم:

گروه آزمایشی نام رشته­ ها جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403
علوم تجربی اقتصاد کشاورزی. ترویج و آموزش کشاورزی پایدار. زیست شناسی دریا. زیست شناسی سلولی و مولکولی، زمین شناسی. زیست شناسی جانوری، زیست شناسی گیاهی. زیست فناوری. شیمی کاربردی.، کاردانی امور اراضی. کاردانی امور زراعی و باغی. کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی). علوم و مهندسی محیط زیست، کاردانی شیمی آزمایشگاهی، شیمی محض. علوم دامی، علوم و مهندسی باغبانی. علوم و مهندسی شیلات. کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر، مهندسی صنایع مبلمان،
علوم انسانی ادیان و عرفان. اقتصاد. باستان شناسی، زبان و فرهنگ عربی، شیعه شناسی. علم اطلاعات و دانش شناسی، جغرافیا. حسابداری. حقوق. روابط عمومی. روانشناسی. روزنامه نگاری، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، مدیریت دولتی. مدیریت صنعتی. مدیریت فرهنگی هنری. مدیریت کسب و کارهای کوچک.، کاردانی گردشگری. کاردانی مدیریت بازرگانی. کاردانی مدیریت صنعتی. کاردانی هتلداری. گردشگری، تاریخ. زبان شناسی. زبان و ادبیات عربی. زبان و ادبیات فارسی تاریخ تمدن ملل اسلامی. جامعه شناسی، علوم قضائی. علوم ورزشی. فرهنگ و معارف اسلامی. فقه و حقوق اسلامی. فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی- تبلیغ و ارتباطات. معارف اسلامی و علوم تربیتی. معارف اسلامی و مدیریت هتلداری، فلسفه و حکمت اسلامی،
ریاضی و فیزیک عملیات پتروشیمی. کاردانی فنی مکانیک. کاردانی مخابرات، . مهندسی ایمنی صنعتی. مهندسی برق. مهندسی پزشکی، شیمی. مهندسی صنایع. مهندسی عمران. مهندسی معدن. مهندسی معماری. مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی. مهندسی مکانیک. مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی. کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات. کاردانی آمار. کاردانی پالایش گاز. کاردانی شهرسازی. کاردانی فناوری، مهندسی نساجی. مهندسی نفت. مهندسی نقشه برداری. مهندسی هوافضا،

کاردانی معماری سنتی. کاردانی نقشه برداری. معماری داخلی. مهندسی اپتیک و لیزر. مهندسی انرژی، مهندسی ماشین‌های ریلی. مهندسی مدیریت پروژه، علوم و مهندسی آب. فیزیک. فیزیک مهندسی. کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات.

زبان­های خارجی کاردانی مترجمی زبان انگلیسی،زبان و ادبیات آلمانی، کاردانی آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی. زبان و ادبیات انگلیسی
هنر طراحی صنعتی. فرش. هنرهای صناعی،صنایع دستی، مرمت آثار تاریخی، باستان شناسی، مرمت بناهای تاریخی. هنر اسلامی.

شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی سال 1403

همان طور که اشاره شد، هزینه تحصیل در این دانشگاه­ ها چه برای دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری پذیرش شده ­اند و چه برای متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 با یک نرخ مصوب محاسبه می­شود. نرخ مصوب برای دوره ­های مختلف این دانشگاه در گروه­های چندگانه از قرار زیر است:

شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کاردانی (ناپیوسته و پیوسته)

 

 

 

گروه آزمایشی

شهریه ثابت هر ترم

 

(هزار تومان)

شهریه متغییر به ازای هر واحد درسی

 (هزار تومان)

 

شهریه هر واحد درس عملی /کارگاهی / آزمایشگاهی

 

(هزار تومان)

 

شهریه هر واحد پروژه نهایی(پایان­نامه)

 

(هزار تومان)

 

عمومی نظری

پایه

نظری

تخصصی

علوم تجربی -ریاضی و فیزیک- هنر – زبان 480 19 29 35 28 79
علوم انسانی 385 19 27 30 23 77

 

شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی (ناپیوسته و پیوسته)

 

 

 

گروه آزمایشی

شهریه ثابت هر ترم

 

(هزار تومان)

شهریه متغییر به ازای هر واحد درسی

 (هزار تومان)

 

شهریه هر واحد درس عملی /کارگاهی / آزمایشگاهی

 

(هزار تومان)

 

شهریه هر واحد پروژه نهایی(پایان­نامه)

 

(هزار تومان)

 

عمومی نظری

پایه

نظری

تخصصی

ریاضی و فیزیک- هنر – زبان و علوم تجربی 480 19 29 35 28 79
علوم انسانی 385 19 27 30 23 77

لازم به ذکر است برای محاسبه شهریه در سال 1403 کافیست به ارقام بالا حدود 15% اضافه نمائید؛ چرا که مبالغ بالا نرخ مصوب سال 1400 می­باشد.

برای بررسی دقیق تر تمام جوانب لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 و هم چنین بررسی تمام رشته ­ها و واحد­های مدنظر خود و یا مشاوره در چینش لیست انتخاب رشته­ خود می­توانید به صورت حضوری و یا تلفنی با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

دانشگاه های غیر انتفاعی برای دو نیمسال مهر و بهمن بدون کنکور دانشجو می پذیرند.

پذیرش در دانشگاه های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد و متقاضیان می توانند بعد از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به صورت اینترنتی ثبت نام کرده و منتظر نتایج باشند.

با توجه به جستجوی شما، پیشنهاد میکنیم خواندن مقالات ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد، ثبت نام کاردانی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد را از دست ندهید.

برای اینکه لیست کامل رشته ها را به دست بیاورید می توانید با مشاوران تحصیلی ما در “الو سلام مشاور” تماس بگیرید تا در کمترین زمان لیست کامل رشته ها را در اختیار شما گذاشته و در مورد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 ، نحوه ثبت نام و هزینه ثبت نام اطلاعات کامل و جامع تر را در اختیار شما قرار دهد.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا