ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 – لیست رشته ها

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

محتوای جدول

دانشگاه های علمی کاربردی روز به روز با جذب دانشجویان و کارمندان شاغل نیاز به مدارک بالاتر، گسترده تر می شوند و امروزه می توان این دانشگاه را یکی از اصلی ترین و بزرگترین قطب های جذب بدون کنکور در رشته های متفاوتی دانست.

ملاک پذیرش داوطلبین در این دانشگاه معدل مقطع پیشین آن ها می باشد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 ، لازم است با برخی از الزامات این مهم آشنا شوند که در ادامه در این باره بحث خواهد شد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو برهه زمانی و پیش از شروع هر نیم سال تحصیلی اتفاق می افتد. به همین منظور، متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 برای شروع ترم مهر ماه لازم است مطلع باشند که زمان ثبت نام بر اساس اخبار منتشره از سوی مسئولان این دانشگاه و سازمان سنجش از 28 مرداد برای دوره کاردانی آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای رشته های مقطع کارشناسی از 2 شهریور شروع خواهد شد. مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی، یک هفته خواهد بود.

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با ورود به بخش جامع علمی کاربردی، آغاز می شود. در وهله اول مبلغ ثبت نام را به صورت اینترنتی و در قالب خرید کارت اعتباری پرداخت نمایید. در سال پیش این مبلغ 27 هزار و 500 تومان (27/500) بوده، که برای سال جاری ممکن است با افزایش رو به رو شود.

هر داوطلب می تواند 20 کد رشته محل را انتخاب نماید و توصیه اکید سازمان سنجش به داوطلبین برای افزایش احتمالی قبولی آنان، این است که هر داوطلب حداقل 10 کد رشته محل را در صورت ارائه شدن، انتخاب نماید تا از قبولی خود مطمئن شود.

تنها ملاک پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403، معدل داوطلب می باشد. این موضوع به معنای وجود حدنصاب و یا حداقل و حداکثر معدل جهت پذیرش در رشته ای خاص نیست، بلکه ملاک معدل متقاضی، در مقایسه با دیگر متقاضیان رشته محل های انتخابی وی، می باشد.

پیش از شروع فرآیند ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، بهتر است مدارک لازم را فرآهم نموده تا وقت شما در حین ثبت نام تلف نشود. این مدارک از قبیل زیر می باشند:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

مدارک لازم جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403

توجه نمایید که اصل مدارک ذکر شده در زیر باید حاضر بوده و پس از قبولی، هنگام مراجعه حضوری در دانشگاه پذیرفته شده خود بعد از اعلام نتایج، آن ها به مراکز آموزشی ذیربط ارائه نمائید.

1- فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه مشاغل برای داوطلبین شاغل در رشته محل انتخابی خود (کاربرگ شماره 101)

2- آخرین فیش حقوقی داوطلبین شاغل

3- مدرک کاردانی در یکی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه های  معتبر و مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای.

4- در صورتی که حین انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، هنوز برای داوطلب گواهینامه پایان تحصیلات صادر نشده است، متقاضی می بایست برای دریافت فرم تأیید معدل اقدام نماید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

لازم است که برای ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه ها برخی شرایط که از سوی دانشگاه علمی و کاربردی وضع شده است، بررسی شود. شرایط پذیرش برای متقاضیان هر دو مقطع اشاره شده در بالا، به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که این شرایط از قبیل زیر خواهند بود:

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403

* اعتقاد به دین مبین  اسلام و دستورات آن (و یا یکی از ادیان یاد شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران)

* التزام به مقررات عملی دین اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات)

تبصره 1: ملاک بررسی، وضع کنونی داوطلب به هنگام ثبت نام است و نه سابقه آن

تبصره 2: پر واضح است که این شرط برای داوطلبین اقلیت های مذهبی موجود در قانون، الزامی نمی باشد.

* نداشتن عناد (و نه اعتراض) با نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره: در صورتی که داوطلب سابقه محرز گردیده ای در این راستا داشته باشد، باید نظر کنونی وی تغییر کرده باشد.

* نداشتن سابقه عضویت در گروه های فراماسونی و ساواک و اعقاب آن در حین استعلام های انجام شده

* عدم احراز سابقه فساد اخلاقی

* نداشتن اشتهار به رفتارهای ناهنجار در محیط شغلی و عدم اعتیاد به مواد مخدر 

* برخورداری از توانایی فیزیکی و جسمی لازم متناسب با رشته مد نظر داوطلب

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403

داشتن یکی از مدارک زیر برای برای متقاضیان الزامی است:

* مدرک دیپلم 4 سااله نظام قدیم، دیپلم متوسطه سه ساله نظام جدید (نظری) و یا دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش برای متقاضیان ثبت نام در دوره کاردانی

* لزوم داشتن مدرک کاردانی برای متقاضیان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در دوره کارشناسی ناپیوسته

* دارا بودن مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری نیز می تواند برای پذیرش در دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

– در صورت ثبت نام متقاضی در رشته های غیر متجانس با مدرک و رشته فارغ التحصیلی،  باید واحد های جبرانی و دروس پیش نیاز را در ابتدا بگذراند.

– تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه داوطلبین مرد

– لازم به یادآوری مجدد است که ملاک پذیرش تنها معدل داوطلب است. به علاوه سهمیه هایی هم چون مشاغل، بومی گزینی و سهمیه ایثارگران و شاهد نیز می توانند در این روند تأثیر گذار باشند.

تبصره: داوطلب شاغل فردی است که هنگام ثبت نام در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و خصوصی (غیر دولتی) فعالیت داشته باشد و در حرفه منطبق با رشته انتخابی مشغول به کار باشد.

لازم به ذکر است این دانشگاه شرایطی مجزابرای ثبت نام بدون کنکور اتباع خارجی نیز در نظر گرفته است که متقاضیان برای اطلاع از این موارد کافیست با مشاوران این مرکز در ارتباط باشند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته های ارائه شده در دانشگاه های علمی کاربردی

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی با بررسی دفترچه راهنمای ثبت نام، مشاهده خواهند کرد که رشته محل های این دانشگاه در 4 گروه آموزشی کلی تقسیم بندی شده اند؛ که این تقسیم بندی به شکل زیر می باشد:

1- صنعت، 2- کشاورزی، 3- مدیریت و خدمات اجتماعی، 4- فرهنگ و هنر

رشته های گروه صنعت از قبیل: مهندسی فناوری اویونیک هواپیما،  مهندسی فناوری مکانیک هواپیما، مهندسی فناوری صنایع غذایی، مهندسی فناوری هوانوردی و خلبانی، مهندسی فناوری و تجهیزات پزشکی- اتاق عمل و… می باشند.

زیر گروه کشاورزی را می توان با رشته هایی از قبیل: مهندسی فناوری جنگلداری تلفیقی، باغبانی، گل و گیاهان زینتی دارویی و معطر و… شناخت.

زیر گروه مدیریت و خدمات اجتماعی با رشته های کارشناسی حرفه ای عملیات روانی، کارشناسی حرفه ای حقوق ارشاد در امور کیفری، کارشناسی حرفه ای حقوق ارشاد در امور مدنی، کارشناسی حرفه ای اطلاعات نظامی و… شناخته می شود.

گروه فرهنگ و هنر نیز با کارشناسی حرفه ای طراحی زیورآلات، کارشناسی حرفه ای گرافیک، چاپ و بسته بندی، کارشناسی حرفه ای نقاشی، کارشناسی حرفه ای مترجمی زبان همزمان و…. مطرح می شود.

 اما برای اطلاع از ریز رشته محل های هر یک از این گروه های چهارگانه می توانید با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید.

رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی

یکی از نقاط قوت دانشگاه های علمی کاربردی پذیرش بدون کنکور در رشته های علمی کاربردی می باشد، که هر ساله توجه داوطلبین زیادی را به خود جلب می کند. برای آشنایی بیش تر با رشته های پیراپزشکی ارائه شده در دانشگاه های علمی کاربردی می توانید به مطلب تهیه شده با همین عنوان مراجعه کنید و با این رشته ها آشنا شوید.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

برای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های علمی و کاربردی، دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه در قالب شهریه های ثابت و متغییر ترمی می باشند. این شهریه ها از قرار زیر خواهد بود:

گروه آموزشی شهریه ثابت شهریه متغیر
دروس عمومی دروس پایه، اصلی و تخصصی
واحد نظری واحد عملی واحد نظری واحد آزمایشگاهی واحد کارگاهی و پروژه واحد کارآموزی
صنعت 4855300 201080 328790 265330 431365 466440 912525
کشاورزی 3810640 201080 328790 205850 300035 354775 912525
مدیریت و خدمات اجتماعی 3537240 201080 328790 179865 295890 327915 833175
فرهنگ و هنر 4017860 201080 328790 207350 309980 343530 872850

لازم به ذکر است که مبالغ فوق شهریه های دانشجویان ورودی سال 1400 می باشد که برای تخمین این مبالغ در سال جاری، کافیست 10 الی 15 درصد به این نرخ ها اضافه نمائید.

شرایط چندگانه و متنوع موجود در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 ، همواره ابهاماتی را برای متقاضیان این دانشگاه ایجاد کرده است. برای بررسی تمام شرایط و مراحل پیش روی به علاوه اطلاع از  رشته محل های ارائه شده، در هر لحظه می توانید از مشاوران مرکز الو سلام مشاور کمک بگیرید و نسبت به رفع ابهامات خود با آنها در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

با مشاوران با تجربه “الو سلام مشاور” تماس بگیرید و کلیه اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام دانشگاه
علمی کاربردی 1403
در مقاطع و رشته های مختلف را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.
و یا از طریق دپارتمان مشاوره دانشگاه علمی کاربردی ما اطلاعات لازم را کسب کنید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا