نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

محتوای جدول

نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان برای کسانی که متقاضی ارائه اعتراض به نتایج اعلام شده در این آزمون هستند بسیار لازم و ضروری است.

هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان و اولیای آنها پس از اعلام نتایج و عدم پذیرفته‌شدن فرزندشان در پی اقدام برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هستند.

دانستن شرایط و چگونگی انجام این اعتراضات می‌تواند مراحل انجام آن را تا حدود زیادی سرعت بخشد و دانش‌آموزان را به هدف نهایی خود یعنی پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان برساند.

سازمان آموزش و پرورش نیز با فراهم کردن شرایطی برای بروز این اعتراضات زمینه را برای بررسی مجدد کارنامه آزمون تیزهوشان و بررسی احتمالی اشتباه در نتایج تیزهوشان هموار کرده ‌است.

در این مقاله سعی داریم تمامی شرایط لازم و نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را مورد بررسی قرار دهیم و تراز و درصد لازم برای قبولی در تیزهوشان  را به زبان ساده توضیح دهیم.

برای اطلاع از جزییات موضوعات زیر در ادامه با ما همراه باشید:

نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

هنگامی که نتایج آزمون تیزهوشان اعلام می‌شود به طور معمول دانش‌آموزانی هستند که نسبت به این نتایج ابراز نارضایتی می‌کنند و به دنبال روشی برای ارائه اعتراض خود به نتایج آزمونند.

ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان دارای شرایطی است که با دانستن آنها می‌توان به صورت اصولی در برخی از موارد سبب تغییر نتیجه و قبولی فرد در آزمون شد.

از جمله مواردی که باید برای دانستن نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در نظر داشت، سایت اطلاع رسانی این آزمون به آدرس hoosh.medu.ir است. از طریق این سایت می توان از زمان برگزاری آزمون، نتایج آزمون و همچنین اعلام اعتراض به نتایج آزمون مطلع شد.

کلیه این مراحل به صورت اینترنتی و در زمان‌های تعیین شده مندرج در سایت انجام می‌شود. سامانه سنجش و پذیرش مدارس استعدادهای درخشان امکان انجام این اقدامات را به دانش‌آموزان خواهد داد.

اعتراض و بررسی مجدد کارنامه آزمون تیزهوشان

انجام کلیه تجدید نظرها و اعتراضات از سوی دانش‌آموزان از تاریخ ۱۰ شهریور و در سایت اعلام شده امکان‌پذیر است. بدین منظور با مراجعه به این سایت و وارد شدن به قسمت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان کلیه اعتراضات به تیم بازنگری نتایج تیزهوشان اعلام می‌شود.

اعضاء این تیم با بررسی مجدد کارنامه آزمون تیزهوشان دانش‌آموز معترض در صورتی که اشتباهی صورت گرفته باشد، آن را اصلاح کرده و نتیجه نهایی را دو هفته پس از باز نگری در همان سایت اعلام خواهند کرد.

کارنامه آزمون تیزهوشان و تعداد سوالات صحیح و نادرست دانش‌آموزان تا حدودی مشخص کننده نتیجه این آزمون خواهد بود.

اقدامات لازم برای تصحیح اشتباه در نتایج تیزهوشان

در صورتی که از اشتباه در نتایج تیزهوشان ششم به هفتم و آزمونی که در آن شرکت کرده‌اید مطمئنید باید اعتراض خود را به صورت اصولی ثبت کنید. بدین منظور در ابتدا وارد سایت hoosh.medu.ir شوید و مراحل زیر را ادامه دهید:

  • کد ملی و رمز ورود را وارد کنید
  • در صفحه بعدی نقش و عنوان سازمان خود را مشخص کنید
  • گزینه ثبت درخواست تجدید نظر را انتخاب کنید
  • رسید نهایی ثبت درخواست را نزد خود نگهدارید

در صورتی که دانش‌آموز مایل به اعتراض پیرامون نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم است باید تمامی مراحل بالا را در آدرس azmoon.medu.ir ادامه دهد.

قابل ذکر است که:

در صفحه اصلی، پارامترهای مختلفی برای اعتراض وجود دارد که دانش‌آموز و یا مشاور تحصیلی او باید قسمتهای مورد نظر را با دقت تکمیل کند.

تراز و درصد لازم برای قبولی در تیزهوشان

بسیاری از دانش‌آموزانی که تمایل دارند در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند باید از تراز و درصد لازم برای قبولی در تیزهوشان و مدرسه مورد نظرشان اطلاع کافی داشته باشند.

به طور کلی تراز و درصد قبولی تیزهوشان ششم به هفتم در شهرهای مختلف و بنابر ظرفیت‌های بومی متفاوت است. همچنین کسب بالاترین نمره و عدد عالی در این آزمون تضمین کننده قبولی دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می‌باشد.

ارتباطی که میان پاسخ‌های درست و غلط با تراز یا نمره کل وجود دارد شامل قوانین خاص از پیش تعیین شده‌ای است که عوامل برگزاری و طرح سوال آنها را مقرر کرده‌اند.

بر فرض مثال:

دانش‌آموزی که موفق به پاسخدهی بیشترین تعداد سوال به صورت صحیح شده‌است می‌تواند بر حسب تراز و درصد لازم برای قبولی در تیزهوشان اقدام به پیش بینی نتیجه نهایی آزمون خود کند. تعداد پاسخ‌های غلط و صحیح بر اساس محاسباتی نمایانگر نتیجه این آزمون خواهد بود.

در صورتی که در هر یک از مراحل اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان دچار اشکال بودید و به مرجعی برای برطرف کردن مشکلاتتان نیاز داشتید، مشاوران تحصیلی با تجربه ما در الو سلام مشاور آماده یاری رسانی به شما مخاطبان گرامی می‌باشند.

برای ارتباط با این کارشناسان تحصیلی با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و از نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان به طور کامل و در زمان مقرر شده مطلع شوید.

AsliCallBanner

محتوای جدول

پیمایش به بالا