یک ماه آخر کنکور چه کنیم ؟ – برنامه ریزی یک ماه آخر کنکور

یک ماه آخر کنکور چه کنیم

محتوای جدول

با نزدیک تر شدن به گام های نهایی آمادگی برای کنکور سراسری، داوطلبان باید برنامه های درسی و مطالعاتی خود را متناسب با شرایط زمانی خود تطبیق دهند.

موفقیت در کنکور سراسری به تلاش و پشتکار دانش آموزان تا آخرین لحظه می باشد.

بسیاری از شرکت کنندگان روز ها و ماه های نهایی منتهی به آزمون سراسری، نا امید از کسب نتیجه، دست از تلاش بازمی دارند و نمی توانند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

لذا برنامه یک ماه آخر کنکور باید به نحوی ریخته شود که علاوه بر حفظ آمادگی داوطلب، برخی از ویژگی های دیگر را نیز در بر داشته باشد که در ادامه به برخی از نکات در این خصوص پرداخته شده است.

اما در یک ماه آخر کنکور چه کنیم و چه برنامه ای را پیش ببریم؟

 برای پاسخ به این سوال در این مطلب به این موضوع پرداخته شده است تا بر اساس تجربه و تکرار برنامه هایی که افراد موفق در این آزمون در پیش گرفته اند، اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

یک ماه آخر کنکور چه کنیم

یک ماه آخر کنکور چه کنیم ؟

یکی از بازه های زمانی طلایی در طول آمادگی برای آزمون سراسری این برهه می باشد می باشد و به طبع آن برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور می تواند اهمیت دو چندانی داشته باشد، چرا که داوطلبان برای حفظ شیرازه ذهن خود، باید جمع بندی های لازم را انجام دهند.

در برنامه یک ماه آخر کنکور باید به برخی نکات توجه شود که در ادامه به آن ها اشاره گردیده است:

  • برنامه یک ماه آخر کنکور داوطلب با سطح متوسط رو به بالا

اگر داوطبی خود را برای کنکور سراسری در طول سال آماده نموده است، و توانسته اکثر منابع را به شکل مطلوبی مطالعه نماید و در آزمون های آزمایشی خود توانسته عملکرد متوسط به بالایی داشته باشد ، باید برنامه خود را بر مبنای حفظ آمادگی و جمع بندی مناسب طرح ریزی گردد.

برای این منظور داوطلبان باید منابع درسی خود را تقسیم بندی نموده و بر اساس میزان تسلط خود بر آن ها زمان لازم را به هر یک اختصاص دهند.

درس هایی که عملکرد خوبی در طول سال داشته اید را با تمرکز بیش تری جمع بندی کنید چرا که نقاط قوت شما محسوب می شوند و باید به خوبی به یاد آورده شوند.

فراموش نکنید که:

در این برهه زمان شما کاملا آزاد است و می توانید وقت بیش تر و تعداد دروس بیش تری را در برنامه یک ماه آخر کنکور خود بگنجانید.

لذا می توانید به منظور رسیدن به بیش ترین مقدار آمادگی برای کنکور بیش از نیمی از طول روز را به مطالعه اختصاص دهید.

مرور دروس عمومی در بازه زمانی یک ماه مانده به کنکور اهمیت فراوانی دارند. از آن جهت که این دروس حفظ کردنی می باشند، باید در این دوره کامل و مرتب ، مرور و تکرار شوند.

کتاب های زرد عمومی قلم چی، بهترین گزینه برای این دوره می باشند. یک بازه 75 دقیقه را در طول هر روز برای پاسخ گویی به سوالات عمومی یک کنکور سراسری از این کتاب اختصاص دهید.

کتاب های بسیاری وجود دارند که مجموعه سوالات کنکور های سال های پیشین را جمع آوری کردند. یکی از بهترین شیوه های کسب آمادگی بالا و تمرین برای کنکور استفاده از این مجموعه کتب می باشد.

در پاسخ به این سوال که در یک ماه آخر کنکور چه کنیم ، می توان این نکته را یادآور شد که در این بازه، به صورت هر 3 روز در میان، یک آزمون از کنکورهای سال های پیشین را به شکل شبیه ساز کنکور اصلی امتحان دهید.

لذا در این بازه یک ماهه می توانید به سوالات 10 کنکور اخیر به شکل کاملا استاندارد، از لحاظ محیطی، زمانی، پاسخ گویی و محاسبه درصدها عمل نمایید و سطح آمادگی خود را حفظ کنید.

این کار سبب می گردد که از لحاظ ذهنی و جسمی کامل با جلسه آزمون آشنا گردیده و با بتوانید با تمرکز بهتری آزمون اصلی را پاسخگو باشید.

به علاوه با توجه به زمان محدود در این بازه، توصیه می گردد که حتما از جدید ترین آزمون سراسری به گذشته آزمون دهید. بدین معنا که اگر برای آزمون سراسری 99 آماده می گردید، از سوالات آزمون سراسری 98 شروع کنید و به سمت آزمون های قدیمی تر بروید.

چرا که سوالات آزمون های جدیدتر تغییرات شیوه طراحی سوالات را نشان می دهند و می تواند به سلیقه طراحان برای آزمون های سال بعد نیز نزدیک تر باشد و در صورتی که متوجه شوید در این آزمون آزمایشی بخشی را متوجه نشده اید و یا نیاز به مرور مجدد دارد، زمان مناسبی برای این کار داشته باشید.

هم چنین با توجه به تغییر نظام آموزشی در سال های اخیر و تغییر شیوه سوالات آزمون های سراسری، باید به این نکات توجه نمایید و تنها به سوالاتی که مربوط به کتب جدید درسی می باشد را پاسخگو باشید.

در صورتی که دانش آموز قوی با تراز بالای 6500 می باشید می توانید از آزمون های دو روز یک بار نیز استفاده نمایید و در آزمون های جمع بندی سنجش نیز نام نویسی کنید.

جواب های غلط خود را بعد از هر آزمون بررسی نمایید و به دنبال علت این غلط ها باشید. در صورتی که این غلط ها به علت فراموشی بخش مربوطه است حتما به سرعت آن را مرور کرده و به کمک منابع تستی خود از تسلط لازم بر آن بخش اطمینان حاصل نمایید.

زمان شروع آزمون های آزمایشی خود را حتما هم چون کنکور سراسری از 8 صبح شروع نمایید و زود تر از آن برای آمادگی بیش تر اقدام نمایید.

درصد ها و تراز خود را در هر آزمون محاسبه نموده و به کمک کارنامه های داوطلبان کنکور آن سال، خدود رتبه خود را بسنجید. این کار می تواند در حفظ روحیه و کاهش استرس های فرد موثر باشد.

یک ماه آخر کنکور چه کنیم

  • برنامه یک ماه آخر کنکور داوطلب با سطح متوسط

اگر داوطلبی با سطح نسبتا متوسطی می باشید، لازم است در برنامه یک ماه آخر کنکور تمرکز اصلی خود را بر مرور مطالبی که توانسته اید در طول سال و در آزمون های آزمایشی قوی تر عمل کرده اید، بگذارند.

برای این دسته از داوطلبین حفظ آمادگی بالا در دروس نقطه قوت، جهت کسب نتیجه و رتبه دلخواه بسیار مهم می باشد.

دروس عمومی را در برنامه اصلی خود قرار دهید. در این برهه زمانی می توانید با تمرکز بر این دروس، درصد مطلوبی کسب نموده و در نهایت تراز خود را ارتقا دهید. لذا کتاب زرد عمومی در روند مطالعاتی هر روز خود قرار دهید.

پس از پاسخگویی به آن ها تمامی سوالات را بررسی نموده و نکات مستتر در پاسخ تشریحی آن ها را استخراج نموده و به یاد بسپارید.

این دانش آموزان می توانند هفته ای 2 آزمون سراسری را در زمان آزمون و ساعت شروع آن، شبیه سازی نموده و در نهایت نکات سوالاتی که اشتباه پاسخ داده و به نظر آشنا می آیند را مطالعه نمایید.

اگر بخشی به کل برای شما نا اشنا بوده و مطالعه نکرده اید، به هیچ عنوان به فکر شروع مطالعه آن نباشید. در این بازه شما نخواهید توانست به سطح آمادگی لازم در آن مطلب برسید و تنها سبب غلط زنی و کاهش نمره در آزمون سراسری می گردد.

این دسته از دانش آموزان بهتر است دو روز پس از آزمون را به رفع اشتباهات خود و تکمیل مطالعه خود در آن زمینه اختصاص دهند.

  • برنامه یک ماه آخر کنکور داوطلب با سطح پایین تر از متوسط

دانش آموزان با عملکرد ضعیف و یا دانش آموزانی که در این یک ماه قصد شروع مطالعه برای آزمون سراسری را دارند، می توانند با بررسی بودجه بندی های آزمون های سالیان اخیر، بخش های مهم و ساده تر هر کتاب را مشخص نمایند.

تمرکز اصلی خود را به مطالعه این بخش ها اختصاص داده و در بازه مذکور، تنها به بررسی سوالات آزمون سراسری در بخش های پرتکرار انتخابی خود بسنده نمایید.

این دانش آموزان نیز می توانند تمرکز ویژه ای بر دروس عمومی و حفظی داشته باشند. این عملکرد می تواند بسیار تراز آور بوده باشد و نتیجه ای بهتر از خد انتظار را رقم بزند.

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری با هر پایه و سطحی می توانند به کمک نکات گردآوری شده، برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور خود را دقیق تر و موثر تر طرح ریزی نموده و با بالاترین میزان آمادگی ، برای شرکت در آزمون اصلی خود و کسب نتیجه مطلوب گام بزرگی بر دارند.

 اگر شرایط خاصی برای این برهه زمانی دارید و هنوز پاسخ سوال اصلی خود مبنی بر این که یک ماه آخر کنکور چه کنیم تا رتبه بهتری کسب نماییم، را دریافت نکرده اید، می توانید همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشید.

 

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا