نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای

محتوای جدول

پس از آنکه با موفقت دوره ای از فنی و حرفه ای پشت سر گذاشتید نوبت به گرفتن مدرک فنی حرفه ای می‌رسد. برای دریافت مدرک این کلاس‌ها می‌توانید از طریق سایت و به صورت آنلاین اقدام کنید.

در کشور ما برخورداری از سطح مناسبی از مهارت در کنار مدرک معتبر از سازمان های فنی و علمی می تواند شروعی مناسب برای ورود به دنیای پیشرفته و فناورانه کار و شغل باشد. گرفتن مدرک فنی حرفه ای به افراد این امکان را می دهد تا مهارت ها و دانش خود را در محیط های کاری به اثبات برسانند.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای آشنا کنیم و پیرامون خدمات مرکز تخصصی سلام مشاور مبتنی بر راهنمایی کامل برای دریافت مدرک فنی حرفه ای و انجام عملیات ثبت نام در دوره های آموزشی فنی حرفه ای بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان، اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای

لزوم گرفتن مدرک فنی حرفه ای

مدرک فنی حرفه ای به افرادی که در رشته های فنی و حرفه ای مهارت دارند یا در صدد شرکت در دوره های آموزشی آن هستند، اعطا می شود.

پس از پایان یافتن دوره های فنی حرفه ای و یا تایید صلاحیت افراد برای داشتن مهارت کافی برای اخذ مدرک فنی حرفه ای، اقدام برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای برای ارائه به کارفرمایان و یا بهره مندی از تسهیلات کارآفرینی لازم و ضروری است.

از آن جایی که مدرک ها و گواهینامه های پایان دوره فنی حرفه ای توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شوند، لازم است برای دریافت این مدرک و سند معتبر، در دوره های آموزشی که توسط خود سازمان و یا موسسات آموزشی آزاد و مورد تایید فنی حرفه ای شرکت کرده و پس از پایان دوره، در آزمون انتهای دوره که از تمامی شرکت کنندگان گرفته می شود، موفق به کسب نمره حد نصاب شده و مدرک خود را دریافت نمایند.

در پاسخ به این سوال که چرا داشتن مدرک فنی حرفه ای برای شروع به کار مهم است باید گفت که اثبات تخصص و مهارت در هنگام شروع به کار در محیط های شغلی و ایجاد افزایش فرصت های شغلی برتر و ممتاز و ارتقاء سطح درآمد بسیار مهم است.

داشتن مدرک فنی حرفه ای نشانگر تعهد شما نسبت به حرفه و شغلی که انتخاب کرده اید است و سبب افزایش ایمنی و کیفیت کار شما می شود. داشتن مدرک فنی حرفه ای گامی مهم در مسیر توسعه شغلی و افزایش توانایی های شخصی است.

انواع مدرک فنی حرفه ای

مدارک فنی حرفه ای گواهی ارزشمندی برای اثبات توانمندی های هر فرد و ایجاد بهبود در زمینه با شرایط شغلی و تحصیلی او است. با کسب مدارک فنی حرفه ای، می توانید مهارت های خود را بهبود ببخشید و در بازار کار، شغل و حرفه مناسبی بیابید. به طور کلی مدارک فنی و حرفه ای به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

•  مدارک رسمی: این مدارک از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صادر می شوند و دارای اعتبار بین المللی هستند.

•  مدارک مورد تایید: این مدارک از سوی مراکز آموزشی آزاد یا آموزشگاه های خصوصی صادر می شوند و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مورد تایید قرار گرفته اند.

•  مدارک گذر مهارتی: این مدارک توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به افرادی اعطا می شود که مهارت های مورد نیاز یک شغل را کسب کرده اند، اما دوره آموزشی رسمی را طی نکرده اند.

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت portaltvto.com

برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت portaltvto.com هر فرد باید مراحل مشخصی را بر اساس اولویت بندی اقدام، انجام دهد. مراجعه به این سایت و انتخاب دوره آموزشی مورد نظر از اولین مراحل گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سایت portaltvto.com است.

در این سایت علاوه بر اقدام برای دریافت مدرک و گواهی فنی و حرفه ای، کارت ورود به جلسه و همچنین اطلاعات گسترده دیگری از جمله مشاهده نتایج آزمون های تئوری و عملی و ثبت نام در آزمون های ادواری و معرفی به آزمون مجدد نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

اما مراحلی که برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای از سایت portaltvto.com لازم است طی شود شامل موارد زیر است:

  • در ابتدا وارد سایت پورتال سازمان فنی و حرفه ای که به آدرس portaltvto.com است شوید.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای

  • برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای لازم است تا گزینه آزمون های مهارتی را انتخاب نمایید.
  • سپس از میان گزینه های موجود باید گزینه پرداخت هزینه صدور، تمدید و تعویض گواهینامه را انتخاب نمایید.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای

  • در این صفحه کد ملی و نام آزمون مد نظرتان را انتخاب کرده و سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای

  • با وارد شدن اطلاعات درخواست شده باید شماره شناسایی خود را در ستون مربوطه وارد کرده و گزینه پرداخت را انتخاب نمایید.
  • در صفحه نهایی اطلاعاتی پیرامون خرید کارت اعتباری و شرایط آن به شما نمایش داده می شود که باید آن را تایید کنید.
  • نهایتا تمامی اطلاعات وارد شده و انتخاب شده در صفحه آخر برای تایید و پرداخت هزینه نمایش داده خواهد شد.
  • با انتخاب گزینه پرداخت می توانید هزینه لازم را پرداخت نموده و از بخش استعلام گواهینامه ها نسبت به پیگیری وضعیت مدرک صادر شده اقدام کنید.

هزینه دریافت مدرک فنی حرفه ای

هزینه دریافت مدرک فنی حرفه ای در پورتال سازمان فنی حرفه ای 100 هزار تومان است. در صورتی که شما عزیزان در آزمون ادورای یا همانگ فنی و حرفه ای توانسته باشید موفقیت لازم را کسب کنید، با مراجعه به این پورتال و ثبت درخواست گواهی و مدرک فنی حرفه ای باید مبلغ صد هزار تومان را واریز کنید.

این مبلغ برای دریافت کد شناسایی و ثبت درخواست شما گرفته می شود. همچنین با دریافت کد شناسایی امکان دانلود کارت مهارت که به صورت الکترونیکی در اختیارتان قرار می گیرد نیز وجود خواهد داشت.

اما در صورتی که شما در مراکز آزاد دوران آموزشی خود را گذرانده اید و پس از پایان دوره نیاز به گرفتن مدرک دارید و یا درخواست تمدید اعتبار آن هستید ممکن است برخی از پارامترها بر این هزینه تاثیر گذار باشند که ا جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع مدرک
  • نوع مؤسسه یا آموزشگاه
  • موقعیت جغرافیایی
  • مهارت ها و رشته تخصصی
  • تخفیف ها و حمایت های مالی

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای

مدارک لازم برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای

مدارک لازم برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای بستگی به نوع دوره و نوع گواهینامه و مدرک مورد نیاز کاربر دارد. برای گرفتن گواهینامه رسمی فنی حرفه ای که توسط خود سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود، داشتن مدرک تحصیلی، کد شناسایی رایانه ای دیپلم، تصویر و اصل شناسنامه و کارت ملی لازم است.

اما مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهی پایان دوره از مراکز آموزشی مورد تایید فنی حرفه ای شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی است.

همچنین برای دریافت مداک گذر مهارت فنی حرفه ای که توسط سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود، لازم است فرد در آزمون شرکت کرده و در فرم ثبت نام تمامی مدارکی که ذکر شده را به مسئول مربوطه ارائه دهد. این مدارک معمولا شامل مشخصات دقیق شخصی و کپی کارت ملی و شناسنامه و آدرس پست الکترونیک فردی است.

در زمان بارگزاری مدارک در پورتال سازمان لازم است تا هر فرد شماره کارت بانکی برای پرداخت هزینه درخواست مدرک فنی حرفه ای را نیز در اختیار داشته باشد.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم مدارک زیر را برای اقدام برای گرفتن کارت مهارت فنی و حرفه ای و مدرک مورد نظرتان در هر روشی و از طریق هر ارگانی در اختیار داشته باشید:

  • اصل و تصویر شناسنامه
  • اصل و تصویر کارت ملی
  • تصویر مدرک تحصیلی
  • داشتن کد پستی و آدرس دقیق
  • داشتن کارت بانکی عضو شتاب

مدت زمان لازم برای صدور مدرک فنی حرفه ای 

مدت زمان لازم برای صدور مدرک فنی حرفه ای در صورتی فراهم بودن تمامی شرایط و تکمیل اطلاعات کاربری در پورتال سازمان، معمولا دو هفته است. اما در برخی از موارد صدور این مدرک بستگی به نوع مدرک و موسسه صادر کننده یا همان آموزشگاه آزاد برگزار کننده دوره دارد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق پیرامون مدت زمان مورد نیاز برای صدور مدرک فنی حرفه ای و یا تبدیل آن به دیپلم و مدت زمان مورد نیاز برای دریافت گواهی فنی حرفه ای از سایت با مشاوران ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

مدت اعتبار مدرک فنی حرفه ای

مدت اعتبار مدرک فنی حرفه ای به طور معمول حداکثر تا 5 سال است و پس از این مدت نیاز به تمدید دارد. این تمدید ممکن است شامل بازآموزی و ارزیابی مهارت ها و دانش های فنی باشد تا اطمینان از حفظ توانایی ها و به روز بودن در زمینه تخصص مربوطه ثابت شود.

از آن جایی که مدرک فنی حرفه ای در داخل و همچنین در خارج از کشور ارزش اشتغال و فرصت استخدامی دارد و سبب ایجاد فرصت های درخشان شغلی برای فارغ التحصیلان می شود، مدت زمان معینی اعتبار برای آن در نظر گرفته می شود تا همواره بر این ارزشمندی پایدار باشد.

از آنجایی که این مدارک در دستیابی به مشاغل و فرصت های شغلی بسیار تأثیرگذارند، به شما عزیزان توصیه می شود که پس از گرفتن مدرک فنی حرفه ای حتما مهارت ها و دانش خود را در این زمینه به روز نگهدارید و همواره در صدد ارتقاء سطح علمی و عملی خود باشید.

 

پرسش های متداول

  • چه مراحلی برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای باید طی کرد؟

برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای، ابتدا باید به یک مؤسسه یا آموزشگاه معتبر مراجعه کرده و در دوره آموزشی مرتبط با رشته تخصصی خود ثبت نام کنید. پس از پایان دوره و کسب نمره حد نصاب در آزمون های مرتبط، می توانید گواهینامه فنی حرفه ای خود را دریافت کنید.

  • چرا نیاز به تمدید مدرک فنی حرفه ای داریم؟

تمدید مدرک فنی حرفه ای به منظور بررسی و تجدید مهارت ها و دانش های فنی فرد پس از مدت معین است تا از انعکاس توانمندی های فعلی اطمینان حاصل شود.

  • میزان اعتبار مدرک فنی حرفه ای چقدر است؟

از آن جایی که مدرک فنی حرفه ای ارزش استخدامی دارد، همواره باید نمایانگر توانمندی ها و مهارت های فرد در زمینه تخصصی و تثبیت مناسبت او برای اشتغال در مشاغل مختلف باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای آشنا کنیم و شرایط گرفتن مدرک مدرک فنی حرفه ای و مدارک مورد نیاز آن را معرفی نماییم.

امیدواریم توانسته باشیم در مسیر اخذ مدرک فنی حرفه ای راهنمای خوبی برای شما باشیم. همچنین کارشناسان مجرب و کارآزموده ما در سلام مشاور این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده اند تا بدون نیاز به اقدام خاصی، در سریعترین زمان ممکن مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت نمایید.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

تنها با برقراری ارتباط با کارشناسان ما می توانید از تمامی اطلاعات مربوط به این مدارک و سطح اعتبار و ارزشمندی آن ها و همچنین معادل سازی برای اقدام به مهاجرت مطلع شوید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیق شما برای دستیابی به موفقیت های شغلی و تحصیلی است.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا