ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

محتوای جدول

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله در جداول مخصوصی از سوی سامانه hoosh.medu.ir اعلام می شود.

همچنین نحوه ثبت نام و انجام مراحل لازم برای شرکت در این مدارس نیز در همین سایت اعلام می شود. این ظرفیت ها متناسب با منطقه سکونت هر فرد و نوع مدرسه متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و ویژگی های تحصیل در این دانشگاه ها آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی پیرامون بهترین مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و شرایط شرکت در آن ها به شما ارائه دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

ویژگی های مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان همانند سایر مدارس معمولی هر ساله دروس مشخصی را به دانش آموزان خود ارائه می کند و در پایان سال آزمون های مشخصی را به منظور تایید سطح عملی دانش آموزانش برگزار می کند.

شهریه مدارس تیزهوشان نیز هر ساله متناسب با شرایط مدرسه و اعلام های مشخص سازمان سنجش تغییر می کند و از طریق سایت های مربوطه اعلام می شود.

در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان می توان در سایت مربوط نسبت به تمامی موارد و شرایط پذیرفته شدن در این مدارس اطلاعات کافی را بدست آورد.

از جمله دیگر ویژگی های مدارس تیزهوشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرسان این مدارس عمدتا از معلمان با سابقه و برتر کشوری انتخاب می شوند.
  • در این مدارس تمام جنبه های مغزی و ذهنی دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد.
  • کلیه زمان های کلاس ها صرف یادگیری می شود و استفاده بهینه از زمان در دستور کار مدرسان و دانش آموزان است.
  • فضای رقابتی مناسبی میان دانش آموزان ایجاد می شود.
  • برنامه های آموزشی متناسب با استعداد های هر دانش آموز به او ارائه می شود.

 مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که تحصیل در آن ها تا حدود زیادی ضامن آینده روشن شغلی و تحصیلی برای دانش آموزان خواهد بود.

توجه ویژه به توانمندی های دانش آموزان در این مدارس و برگزاری کلاس تیزهوشان آنلاین با تمامی تجهیزات و جوانب رفاهی و امکاناتی از جمله مزایایی است که هر دانش آموز در طی تحصیل در این مدرسه از آن ها برخوردار خواهد شد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد استعدادیابی دانش آموزان و هدایت تحصیلی آن ها متناسب با نوع توانمندی آن ها نیز از دیگر مزایای شرکت در این مدارس به شمار می رود.

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

 ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

بسیاری از دانش آموزان برای قبولی در مدارس تیزهوشان تلاش های زیادی را از سال ها قبل انجام می دهند.

برنامه ریزی درسی برای قبولی در تیزهوشان و اطلاع کافی از شرایط پذیرفته شدن در این مدارس سبب قبولی در مدارس تیزهوشان می شود.

داشتن زمینه های فکری متناسب با نحوه اختصاص ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و ایجاد برنامه ریزی منطبق با قبولی در آن تضمین کننده موفقیت در این مسیر است.

ظرفیت این مدارس هر ساله متناسب با نوع مدرسه و منطقه آن در هر شهرستانی تغییر می کند. بهره مندی از اطلاعات مشاورین با تجربه و آگاه در این زمینه می تواند اطلاع دقیق از این ظرفیت ها در اختیارتان قرار دهد.

مشاورین ما در مرکز الو سلام مشاور آماده اطلاع رسانی دقیق پیرامون ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم به شما عزیزان هستند.

 ضوابط و شرایط قبولی در مدارس تیزهوشان

علاوه بر اطلاع از ظرفیت های مدارس تیزهوشان، برخورداری از منابع آزمون تیزهوشان و قوانین نقل و انتقالات آن نیز می تواند کمک زیادی به موفقیت پس از قبولی در این مدارس شود.

از مهمترین قوانین و شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان پس از قبولی موارد زیر است:

  • پذیرش و قبولی هر دانش آموز در مدارس استعداد های درخشان مبتنی بر اولولیت های انتخابی و رتبه کسب شده آن است.
  • نقل و انتقالات میان شهری پس از قبولی در مدارس تیزهوشان می بایست مطابقت کافی و حداکثری با شرایط هر دو مدرسه داشته باشد.
  • در شهرستان هایی که مدارس متعدد تیزهوشانی وجود دارد دانش آموز می تواند اولویت انتخابی خود را مبتنی بر شایستگی مدرسه قرار دهد.
  • دانش آموزان متقاضی برای تحصیل در مدارس تیزهوشان می بایست شرایط انتخاب رشته مطابق با آیین نامه هدایت تحصیلی را کسب کرده باشند.
  • در صورتی که دانش آموز نسبت به اخذ هدایت تحصیلی کوتاهی کرده باشد از پذیرفته شدن در این مدارس محروم خواهد شد.

 نحوه اعتراض به تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان

زمانی که آزمون تیزهوشان برگزار می شود و نتایج آن علام می شود، برخی از دانش آموزان و یا اولیای آنان نسبت به نتایج اعلام شده اعتراضاتی خواهند داشت.

این سری از اعتراضات می بایست در بازه زمانی مشخص و طبق مراحل خاصی اعلام شوند تا رسیدگی به آنان به درستی انجام شود.

بدست آوردن تراز بالاتر در آزمون ها شرط پذیرفته شدن در این مدارس است. برای اعتراض به نتایج قبولی مدارس تیزهوشان و درخواست برای بازنگری نتایج حاصل از آن می بایست به سایت hamgam.medu.ir مراجعه و مراحل لازم را طبق راهنمایی درون سایت انجام داد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و شرایط تحصیل و پذیرفته شدن در این مدارس آشنا کنیم.

همچنین به نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون های این مدارس و تاثیر رتبه و نمره در قبولی در آن اشاره کردیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی برای قبولی در مدارس سمپاد هستید می توانید از مشاوران و کارشناسان تحصیلی با تجربه ما در این زمینه پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. الو سلام مشاور راهنمای معتبر و به روز شما برای دستیابی به موفقیت های تحصیلی است.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا