شرایط پذیرش دو قلوها در آزمون تیزهوشان

شرایط پذیرش دو قلوها در آزمون تیزهوشان

محتوای جدول

شرایط پذیرش دو قلوها در آزمون تیزهوشان چیست؟

آزمون تیزهوشان برای ورود به پایه هفتم و دهم برگزار می شود و دانش آموزان واجد شرایط می توانند در زمان معین شده در آزمون تیزهوشان ثبت نام کرده و شانس خود را برای ورود به مدارس تیزهوشان امتحان کنند.

در بین دانش آموزان، دوقلو ها نیز برای شرکت در آزمون تیزهوشان ثبت نام کرده و برای ورود به مدارس تیزهوشان با دیگران رقابت می کنند.

حال سوال این جاست، اگر یکی از دوقلوها در آزمون پذیرفته شود، آیا دیگری بدون آزمون می تواند وارد مدرسه تیزهوشان شود؟

بر اساس یافته های علمی می توان گفت دوقلو های همسان معمولا از نظر استعداد درسی یکسان هستند و تفاوت فاحشی در این زمینه با هم ندارند.

شرایط پذیرش دو قلوها در آزمون تیزهوشان

نکته دیگر این است که دوقلو ها از نظر روحی و عاطفی نیز به هم وابسته اند و جدایی این دو نفر از هم ممکن است باعث شود صدمه روحی به این دو دانش آموز وارد شود.

بنا بر دلایل ذکر شده، در صورتی که یکی از دوقلوها (دو قلوهای همسان) در آزمون پذیرفته شود و دیگری حد نصاب 80 درصد آخرین فرد پذیرفته شده  در آن مدرسه را کسب نکرده باشد  می تواند در مدرسه ثبت نام کند به شرطی که :

معدل کل پایه تحصیلی ماقبل آخر  دانش آموز پذیرفته شده حداقل 19.90 برای ورود به سال اول متوسطه دوره  اول  یا حداقل 19.80 برای ورود به پایه دهم  باشد و امتیاز او از 60 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در همان مدرسه کمتر نباشد.

در صورتی که دوقلوها هم جنس باشند، با ارائه مدارک لازم، آموزش پرورش موافقت می کند دانش آموز پذیرفته نشده هم در مازاد بر ظرفیت در همان مدرسه ثبت نام نمایند.

الو سلام مشاوردر صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید
با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصصالو سلام مشاورالو سلام مشاوره

در صورتی که می خواهید در مورد شرایط پذیرش دو قلوها در آزمون تیزهوشان اظلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان ما در بخش مشاوره تلفنی ثبت نام مدارس تیزهوشان الو سلام مشاور تماس بگیرید و اطلاعات لازم در این زمینه را از آن ها بخواهید.

  • شرایط پذیرش دو قلوها در آزمون تیزهوشان چیست؟
  • اگر یکی از دوقلوهای غیر هم جنس در آزمون پذیرفته شود و دیگری پذیرفته نشود، آیا دانش آموز پذیرفته نشده هم می تواند در مدرسه ثبت نام کند؟
  • میزان تراز و درصد لازم برای قبولی تیزهوشان چقدر است؟

محتوای جدول

پیمایش به بالا