دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا IMAT

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا

محتوای جدول

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا جهت ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، جراحی، مامایی و … برگزار می شود.

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا (IMAT (International Medical Admission Test یکی از معتبر ترین آزمون های آمادگی برای ورود به دانشگاه های ایتالیا شناخته می شود. دسترسی مناسب به بهترین و به روز ترین منابع آزمون آیمت می تواند کمک بسیاری به قبولی داوطلبان این آزمون نماید.

این دوره معادل رشته پیش دانشگاهی رشته های پزشکی نیز می باشد. داوطلبان شرکت کننده در این دوره با سپری کردن و اخذ مدرک معتبر این دوره می توانند در هر کدام از دانشگاه های انگلیسی زبان مورد تایید وزارت بهداشت ایتالیا درخواست پذیرش و ادامه تحصیل دهند.

برای آشنایی با دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا و نحوه ثبت نام در آن با الو سلام مشاور همراه باشید.

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا

معرفی دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا (IMAT)

آزمون IMAT ایتالیا، آزمون ورود به رشته های پزشکی ایتالیا محسوب می شود. بدون شک لازمه موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا، دوره آمادگی آزمون پزشکی IMAT خواهد بود.

این دوره به قدری دارای اعتبار بالایی است که با دوره پیش دانشگاهی رشته های پیش دانشگاهی برابری می کند.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا را دارند، می توانند با شرکت در این دوره که به زبان انگلیسی است، آمادگی ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و جراحی را کسب نمایند.

حدود 15 دانشگاه دولتی در کشور ایتالیا از طریق آزمون آیمت اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی می کنند. دانشجویان با شرکت در دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا IMAT می توانند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های معتبر پزشکی ایتالیا افزایش دهند.

اهداف دوره IMAT چیست؟

  • آمادگی داوطلبان برای آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی دانشگاه های معتبر ایتالیا
  • آموزش تئوری و کاربردی درس های رشته های مختلف علوم پزشکی برای موفقیت در آزمون آیمت
  • آموزش بخش های مهم دروس اول و دوم دانشگاه در رشته های علوم پزشکی و توانمند سازی دانشجویان در این زمینه
  • آمادگی ویژه داوطلبان آزمون های مصاحبه ای و شفاهی ورودی رشته های علوم پزشکی دانشگاه های ایتالیا
  • یادگیری موثر زبان انگلیسی و زبان پزشکی و یادگیری لغات تخصصی پزشکی و پایه پزشکی

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا IMAT مناسب چه کسانی در ایران است؟

  • افرادی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی؛ دندان پزشکی، جراحی و … در دانشگاه های ایتالیا دارند.
  • افراد فارغ التحصیل در دوره دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی در رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک که تمایل به تحصیل در رشته های علوم پزشکی ایتالیا دارند.
  • داوطلبانی که تمایل به گذراندن دوره آمادگی آزمون ورودی پزشکی ایتالیا در ایران دارند.

مباحث آموزشی دوره آمادگی آزمون IMAT

متقاضیان علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ایتالیا می توانند با ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی می توانند در دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا آیمت شرکت کنند. در این دوره ها به صورت جامع و هدفمند دروس زیر آموزش داده می شود.

۱ زیست شناسی (سلولی و مولکولی و ژنتیک) ۵ فیزیک
۲ شیمی عمومی و آلی ۶ دانش عمومی
۳ ریاضیات ۷ منطق و هوش (استدلال منطقی)
۴ آناتومی و فیزیولوژی ۸ زبان انگلیسی و زبان پزشکی

کلیه منابع و کتب مورد استفاده در دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا IMAT توسط اساتید و متخصصین آزمون آیمت تالیف شده است.

بنابراین سرفصل های این منابع با زبانی ساده و قابل فهم و مطابق با دروس مورد نیاز دانشگاه های ایتالیا در رشته های علوم پزشکی مطابقت خواهد داشت.

معرفی سیستم آموزشی دوره IMAT

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا IMAT برای رفع نیاز های درسی و ارائه دانش مورد نیاز داوطلبان رشته های دوره های پیراپزشکی و علوم پزشکی دانشگاه های ایتالیا ارائه می شود.

برگزاری کلاس های حضوری با حضور اساتید بین المللی و استفاده از منابع تدوین شده مطابق با کرس های درسی دانشگاه های ایتالیا از مزایای این دوره است. آزمون های هفتگی و پایان دوره آیمت به صورت منظم با آموزش اصولی و مفهومی برگزار می شود.

در کلاس های این دوره بر دروس زیست شناسی، شیمی، هوش و منطق، ریاضی و فیزیک تاکید بسیاری می شود. با توجه به اینکه کلیه دروس دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا به صورت انگلیسی است، جلسات توجهی و شیوه مصاحبه صحیح نیز در آن آموزش داده می شود.

آزمون تعیین سطح دوره IMAT ایتالیا

آزمون تعیین سطح دوره IMAT ایتالیا در پنج مبحث مختلف نظیر زیست شناسی، زبان انگلیسی، ریاضی، شیمی و فیزیک به صورت انگلیسی برگزار می شود.

داوطلبانی که از سطح زبان انگلیسی مناسبی برخوردار باشند، بدون نیاز به گذراندان دوره زبان به صورت مستقیم می توانند وارد دوره اصلی دروس علوم پزشکی شوند.

در غیر این صورت می بایست ابتدا در سطح پری آیلتس و آیلتس شرکتت نمایند و سپس وارد دوره اصلی علوم پزشکی شوند. دقت داشته باشید لازمه پذیرش در آزمون پزشکی ایتالیا برخورداری از زبان انگلیسی با نمره 5/5 آیلتس می باشد.

ساختار آزمون آیمت ایتالیا

ساختار آزمون آمادگی پزشکی آیمت ایتالیا شامل ۶۰ سوال در ۴ بخش ۱- دانش عمومی (۲ سوال)، هوش و منطق (۲۰ سوال)؛ ۲- زیست شناسی (۱۸ سوال)؛ ۳- شیمی (۱۲ سوال)؛ ۴- ریاضی و فیزیک (۸ سوال) است.

سوالات آزمون IMAT به صورت ۵ گزینه ای بوده و پاسخ ‌های غلط، مشمول نمره منفی هستند.

امتیاز سوالات بدون پاسخ، صفر خواهد بود. امتیاز هر پاسخ درست، ۱٫۵ و هر پاسخ منفی برابر ۰٫۴- است. مجموع نمره این آزمون ۹۰ است.

آزمون IMAT در مراکز آموزشی و دانشگاهی مختلف در کشور ایتالیا برگزار می شود.

نکته:

با توجه به درخواست داوطلبان براساس زبان های آموزشی دانشگاه ها و بین المللی بودن دانشگاه ها این دوره به زبان انگلیسی برگزار می شود، که موجب برگزاری کلیه مراحل آزمون ورودی IMAT به زبان انگلیسی می شود.

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا

نحوه ثبت نام در آزمون آیمت ایتالیا

ثبت نام دوره آمادگی آزمون پزشکی آیمت به صورت آنلاین از طریق وبسایت universitaly.it امکان پذیر است.

آزمون ورودی IMAT در بیش از 20 کشور جهان برگزار می شود که نشان از اعتبار بالای این آزمون می باشد. بدین صورت دانشجویان از سراسر جهان امکان شرکت در آزمون آیمت و اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی ایتالیا را خواهند داشت.

زمان برگزاری دوره آمادگی IMAT

دوره آزمون آمادگی آزمون پزشکی آیمت فقط یک بار در سال، به مدت شش ماه در دی ماه در شهر تهران برگزار می شود.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

جمع بندی

دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا یکی از معتبرترین دوره های پزشکی برای آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های ایتالیا می باشد. این آزمون به زبان انگلیسی می باشد و توسط بهترین اساتید بین المللی تدریس می شود.

داوطلبان با شرکت در این دوره علاوه بر کسب دانش در حوزه پزشکی می توانند زبان انگلیسی خود را ارتقا ببخشند و آمادگی لازم جهت ورود به دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا را پیدا کنند.

ما در این مقاله دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا آیمت را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه سوال یا ابهامی در خصوص شرکت در این دوره ها و یا نحوه ثبت نام در دوره آمادگی آزمون پزشکی IMAT دارید. با شماره های مندرج در زیر تماس بگیرید، کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشد.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا