ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

فهرست محتوا

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی در مراکز معتبر آموزشی، یکی از اقداماتی است که هر فرد علاقمند به فعالیت در این زمینه می بایست نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشد.

از آن جایی که امروزه تعداد مراکز معتبر آموزشی ارائه دهنده دوره دستیاری فیزیوتراپی بیشتر از قبل شده است، برخورداری از اطلاعات کافی از این مراکز که مرتبط با ویژگی های هر مرکز و اعتبار مدرک آن است، امری مهم در این زمینه است.

در این دوره ها معمولا مهارت هایی که یک فرد برای انجام امور مورد انتظار متخصص فیزیوتراپ لازم است تا بداند، آموزش داده می شود.

در انتهای دوره نیز متناسب با سیاست گذاری های هر مرکز آموزشی، مدرک معتبری به فارغ التحصیلان ارائه می شود.

کارشناسان مجرب و آگاه ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور آماده ارائه مشاوره های دقیق و منسجم و تفکیک شده بر اساس هر مرکز آموزشی به شما عزیزان علاقمند به این رشته و ثبت نام دوره های پیراپزشکی و علوم پزشکی دیگر هستند.

شما می توانید با برقراری تماس با واحد مشاوره ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی، از روند و چگونگی این اقدام آگاهی یابید و به صورت جزئی و دقیق از ویژگی های دوره برگزار شده در هر مرکز مطلع شوید.

در این مقاله نیز اطلاعات کلی پیرامون این رشته به شما عزیزان ارائه می شود. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

یافتن بهترین مرکز مجری دوره دستیاری فیزیوتراپی از میان مراکز متعدد آموزشی همواره نیاز به صرف زمان و دقت بسیار بالا دارد که این امر می تواند برای علاقمندان به شرکت در این دوره ها بسیار طاقت فرسا و سخت باشد.

بنابر این مشاوران و کارشناسان آگاه ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنند که برای ثبت نام دوره های کوتاه مدت آموزشی و یا دوره های بلند مدت، قبل از اقدام به انجام ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی، با آن ها تماس بگیرید تا از موثق ترین و به روزترین اخبار این مراکز برای ارائه این دوره آگاه شوید.

مراکز آموزشی همواره بر اساس نیازهای داوطلبان و مراکزی که نیروهای خود را برای ارتقاء سطح علمی و مهارتی به این مراکز می فرستند، خدمات آموزشی و سرفصل های آن را تنظیم می کنند.

همچنین مدارکی که از این مراکز ساتع می شود نیز بر اساس نوع نیاز داوطلبان برای کار در مراکز خاص فیزیوتراپی داخلی و یا خارجی است.

از آن جایی که رشته فیزیوتراپی دارای بازار کار بسیار وسیع و مراجعه کننده فراوان است، شرکت در این دوره ها می تواند آینده شغلی تضمین شده ای را در برابر فارغ التحصیلان آن قرار دهد. در صورت داشتن شرایط لازم میتوانید ثبت نام دوره فیزیوتراپی را نیز به جای دوره دستیار فیزیوتراپی در برنامه خود قرار دهید.

معرفی دوره دستیار فیزیوتراپی

دوره دستیار فیزیوتراپی دوره ای است که شامل ساعات آموزشی تئوری و همچنین کلاس های عملی در محیط مرکز فیزیو تراپی است.

در لیست رشته های فنی حرفه ای رشته دستیاری فیزیو تراپی از استقبال مناسبی برخوردار است و این به دلیل بازار کار خوب این رشته است.

برگزاری دوره دستیاری فیزیوتراپی در هر مرکزی بر اساس سیستم آموزشی آن اجرا می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که مراکز معتبر این دوره را به صورت کارگاهی و مهارت محور برگزار می کنند.

در پایان دوره نیز مدارک معتبر تحصیلی با هولوگرام و قابلیت استعلام در اختیار فارغ التحصیلان قرار می گیرد. در این دوره عمدتا مباحثی همچون آشنایی با تجهیزات و دستگاه های فیزیوتراپی و همچنین آناتومی دقیق عضلات بدن انسان به فراگیران آموزش داده می شود.

از دیگر ویژگی های این دوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این رشته سعی می شود تا به بیماران برای بهبود درد ها و مشکلات جسمانی خدمات پزشکی و فیزیکی ارائه شود.
  • کلاس های این دوره عمدتا به صورت ترکیبی یعنی تئوری و عملی همزمان برگزار می شود.
  • اساتید برتری برای آموزش این دوره در نظر گرفته می شود که توانمندی های خاص مورد نیاز یک دستیار را به فراگیران آموزش می دهند.
  • در این دوره سعی شده مباحثی که مربوط به بخش تئوری است، در نهایت خلاصه ارائه شده و بیشتر تمرکز بر بخش عملی باشد.
  • آموزش تخصصی تمرینات ورزشی و اصول و مهارت هایی که در ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران می بایست ارائه شود، در این دوره مد نظر آموزش قرار می گیرد.

موضوعات آموزشی دوره دستیار فیزیوتراپی

دوره دستیاری فیزیوتراپی معمولا به دلیل حمایت هایی که یک فیزیوتراپیست از بیمار می کند، با شاخه ای از روانشناسی نیز در ارتباط است.

ارتباط برقرار کردن مناسب با بیمار و درک مشکلات حرکتی و ماهیچه ای عصبی بیمار نیز از دیگر جنبه های این شاخه از علم پزشکی است.

در این دوره دستیاران در کنار متخصصان فیزیوتراپ می کوشند تا منشاء درد های حرکتی بیماران را شناسایی کرده و نسبت به رفع و بهبود آن ها اقدام کنند.

از دیگر موضوعات آموزشی دوره دستیار فیزوتراپی موارد زیر است:

  • دستیاران فیزیوتراپ می بایست بر اساس برنامه زمانبندی شده، اقدامات فیزیوتراپی را برای بیماران انجام دهند.
  • تهیه گزارش از روند انجام اقدامات فیزیوتراپی برای اطلاع رسانی دقیق به متخصص نیز از موضوعات دیگر این رشته است.
  • دستیار فیزیوتراپ می بایست توانمندی لازم برای ایجاد شرایط بهتر جسمانی متناسب با مشکلات بیماران را داشته باشد.
  • آماده کردن تجهیزات پیش از شروع درمان و مشاوره دادن به فیزیوتراپ در حین انجام عملیات نیز از موضوعات آموزشی این دوره است.

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

سرفصل های آموزشی دوره دستیار فیزیوتراپی

دستیاران فیزیوتراپ معمولا همواره خدمات فیزیوتراپی را زیر نظر متخصص برای بیماران انجام می دهند. فیزیوتراپی علمی است که به بیمارانی که بر اثر حوادث یا بیماری ها، توانمندی های لازم برای حرکت را از دست داده اند کمک می کند تا بهبودی نسبی حاصل کنند و بدون درد و مشکل بتوانندفعالیت های قبلی خود را ادامه دهند.

در دوره دستیار فیزیوتراپی سرفصل های خاص و عمومی وجود دارند که ما در زیر، رایج ترین و پر تکرار ترین سرفصل های آموزشی دوره دستیار فیزیوتراپی را به شما عزیزان معرفی می کنیم:

  • آشنایی با روانشناسی برقرار ارتباط با بیمار
  • آشنایی با مشکلات حرکتی بیماران
  • آشنایی با تجهیزات و وسایل فیزیوتراپی
  • آشنایی با آناتومی بدن پیرامون عصب و عضله
  • آماده کردن و چیدن ابزار آلات پیش از شروع فیزیوتراپی
  • ارشاد و راهنمایی بیماران قبل و در حین انجام فیزیوتراپی
  • انجام تمرینات تجویز شده از سوی متخصص برای بیمار
  • گزارش نویسی و ارائه نتایج حاصل از تمرینات و اقدامات پزشکی فیزیوتراپی به متخصص مربوطه

مزایای دوره های آموزشی دستیار فیزیوتراپی

از بارزترین و بهترین مزایایی که می توان برای دوره آموزشی دستیار فیزیوتراپی برشمرد، برگزاری کلاس های کارگاهی و عملی در محیط مرکز فیزیوتراپی است.

در این دوره ها عمدتا فرد نحوه کار با ابزار آلات و تجهیزات مرتبط را فرا می گیرد و آمادگی لازم برای حضور در مرکز فیزیوتراپی را کسب می کند.

فراگیران می بایست با انواع پروتز ها و ارتز ها آشنایی کسب کنند و نحوه دفیبریلاتور ها و بریس ها را بشناسند که تمامی این موارد در محیط های کارگاهی به فراگیران آموزش داده می شود.

از دیگر مزایای دوره دستیار فیزیوتراپی موارد زیر است:

  • بهره مندی از آموزش های عملی و تئوری تخصصی برای کسب مهارت مورد انتظار
  • در اختیار داشتن امکان شرکت در کلاس های جبرانی در صورت نیاز به تکرار مجدد موضوعات آموزشی
  • معرفی به مراکز فیزیوتراپی معتبر از سوی مرکز در صورت کسب نمره بالا
  • برخورداری از آموزش و تعلیم، استادان و متخصصان برتر فیزیوتراپی کشور
  • گرفتن مدرک معتبر از سوی آموزشگاه پس از فراغت از دوره

هزینه آموزش دوره دستیار فیزیوتراپی

از آن جایی که هر مرکزی متناسب با نوع قوانین و شرایط خاص خود اقدام به برگزاری دوره های این چنینی می کند، هزینه دوره دستیار فیزیوتراپی نیز ممکن است میان مراکز مختلف آموزشی متفاوت باشد و با هم فرق کند.

برخی از مراکز با ارائه مدارک بین المللی و در اختیار گذاشتن سرفصل های نوین و تخصصی تر نسبت به سایر مراکز دیگر، قیمت دوره دستیار فیزیوتراپی خود را افزایش می دهند.

همچنین برخی دیگر از مراکز نیز با برگزاری کلاس های آنلاین و حذف موارد تئوری تکراری و غیر ضروری سعی بر مناسب کردن هزینه دوره دستیاری فیزیوتراپی برای علاقمندان دارند.

پارامترهای موثر در زمینه تعیین قیمت این دوره ها معمولا شامل موارد زیر است:

  • برگزاری کلاس ها به صورت حضوری یا غیر حضوری و آنلاین
  • برگزاری دوره به صورت خصوصی یا عمومی و یا نیمه خصوصی
  • برگزاری دوره با سرفصل های تخصصی و ساعات آموزشی بیشتر
  • ارائه مدرک بین المللی و تسلط فراگیران به اصطلاحات علم فیزیوتراپی به زبان های دیگر
  • برگزاری ساعات کلاس در محیط های کارگاهی و عملی

شما علاقمندان به ثبت نام در این دوره ها می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه دوره دستیاری فیزیوتراپی در هر مرکز آموزشی، با مشاوران و کارشناسان تحصیلی ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

راهنمایی برای ثبت نام در دوره دستیار فیزیوتراپی

یکی از مهمترین نیازهایی که هر فرد برای ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی در رشته فیزیوتراپی و یا سایر مراکز دیگر در همین رشته نیاز دارد، اطلاعات و ویژگی های خاص این مراکز پیرامون برگزاری این دوره ها است.

داشتن اطلاعات کافی از ویژگی های دوره هر مرکزی نیز نیاز به مراجعه حضوری به آن مرکز و یا جستجو در سایت ها و سامانه های خاص مراکز آموزشی دارد.

از آن جایی که این اقدام امری وقت گیر و زمانبر است و نهایتا ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد، ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور خدمات راهنمایی برای ثبت نام در دوره دستیار فیزیوتراپی را به شما عزیزان به صورت کاملا تخصصی و همه جانبه ارائه می دهیم.

با برخورداری از اطلاعات کامل هر مرکز و مقایسه مورد به مورد آن ها می توانید بهترین انتخاب را در میان سایر مراکز برای شرکت و ثبت نام در این دوره کسب کنید و مطابق با نوع نیازتان از مدارک بین المللی و یا داخلی این مراکز بهره مند شوید.

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

نوع مدرک دستیار فیزیوتراپی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمینه مطرح می شود، نوع مدرک دستیار فیزیوتراپی است. مراکز آموزشی و موسسات معتبر همواره اقدام به صدور مدارک معتبر داخلی و یا خارجی متناسب با نوع دوره و نیاز فراگیران، پس از موفقیت فراگیران در آزمون نهایی می کنند.

از آن جایی که مدارکی که از این مراکز صادر می شود، دارای اعتبار و نوع متفاوتی است، بهتر است پیش از ثبت نام در هر مرکز، از نوع مدرک نهایی آن متناسب با نوع نیاز مرکزی که از سوی آن معرفی شده اید و یا قصد کار در آن را دارید، اطلاع پیدا کنید.

در صورتی که علاقمندان به این رشته و مراجعان از سوی مراکز فیزیوتراپی تمایل به داشتن مدارک بین المللی معتبر داشته باشند می بایست پیش از ثبت نام در دوره ها، از خصوصیات مدرک نهایی هر مرکز نیز اطلاع کافی داشته باشند.

میزان اعتبار مدرک دستیار فیزیوتراپی

مدارکی که به صورت بین المللی و از سوی مراکز معتبر آموزشی صادر می شوند همواره از اعتبار بیشتری به نسبت سایر مدارک برخوردارند.

همانطور که می دانیم اعتبار مدرک فنی و حرفه ای و یا جهاد دانشگاهی و سایر مراکز آموزشی معتبر دیگر همچون مجتمع فنی تهران و … از اعتبار بیشتری برای ارائه به مراکز فیزیوتراپی برخوردارند.

مراکز نوظهوری نیز جدید وارد عرصه آموزش فنی شده اند که به دلیل تخصصی بودن و پوشش دادن بسیاری از سرفصل ها و نکات ریز مورد نیاز برای یک دستیار فیزیوتراپ، مدرکشان دارای اعتبار کافی و قابل قبول است.

برای درک بهتر میزان اعتبار مدرک دستیار فیزیوتراپی از جانب مراکز آموزشی مختلف می توانید به سابقه مرکز و میزان رضایت مراجعان آن نیز توجه کنید.

در هر صورت بهتر است برای کسب بهترین و معتبر ترین مدرک از این دوره، پیش از ثبت نام در مراکز آموزشی، اقدام به تحقیقات مناسب کرده و یا با مشاوران با تجربه ما تماس حاصل کنید.

معرفی بازار کار دستیاری فیزیوتراپی

فیزیوتراپی از جمله اقدامات پزشکی است که از قدیم الایام مورد توجه بیماران و متخصصان این حیطه قرار گرفته است.

در این علم به دلیل کمک رسانی های مفید برای اصلاح مشکلات حرکتی افراد، علاقمندی های گسترده ای وجود دارد.

درمعرفی بازار کار دستیار فیزیوتراپی باید بگوییم تا زمانی که افراد نیاز به اقدامات پزشکی در زمینه رفع نواقص حرکتی خود دارند، نیاز به دستیارانی که بتوانند این اقدامات را برای این بیماران انجام دهند نیز وجود خواهد داشت.

فیزیوتراپی علمی است که مراجعان آن از کودکان تا بزرگسالان هستند و به همین دلیل شمول و وسعت آن، دارای بازار کار دائمی و بسیار رایجی است.

ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی

درآمد دستیار فیزیوتراپی

برای تخمین درآمد دستیار فیزیوتراپی می توان گفت یک دستیار تازه کار و بدون سابقه در حدود ۷ الی ۸ میلیون تومان در ماه از این کار می تواند کسب درآمد کند.

همچنین پارامترهای دیگری مانند سابقه کار، میزان تخصص، ساعات کاری و نوع مرکز فیزیوتراپی نیز تاثیرات مستقیمی بر افزایش یا کاهش این دستمزد خواهد داشت.

در صورتی که فرد دارای سابقه کار مناسب و تخصص کافی باشد و در مرکز معتبری در حال کار باشد، دستمزد دستیار فیزیوتراپی در حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان در ماه نیز تخمین زده می شود.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

در این مقاله سعی کردیم تا مشخصات کلی و اکثر سوالاتی که شما عزیزان پیرامون ثبت نام دوره دستیار فیزیوتراپی دارید را به صورت موثق پاسخ دهیم.

همچنین به ارائه موضوعات مختلفی در این حیطه فعالیتی از جمله معرفی بازار کار و میزان دستمزد آن پرداختیم.

کسب اطلاعات تکمیلی و تصمیم درست برای انتخاب بهترین مرکز آموزشی ارائه دهنده دوره دستیاری فیزیوتراپی نیاز به مشاوره های تخصصی و مستقیمی دارد که می توانید از گروه کارشناسان با تجربه ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور دریافت کنید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

لطفا فرم مربوط به پیش ثبت نام را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما در تماس باشند.

پیش ثبت نام دوره

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD
پیمایش به بالا