چگونه در سربازی درس بخوانیم ؟

چگونه در سربازی درس بخوانیم ؟

محتوای جدول

بسیاری از مشمولین خدمت وظیفه سربازی، علی رغم تلاش ها و علاقه ای که داشته اند و یا بنا به هر دلیل دیگر، ممکن است در موعد مقرر معافیت تحصیلی خود، نتوانند در رشته محل مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازند.

اما داوطلبانی که بتوانند در تمام شرایط با حفظ انگیزه به تلاش حداکثری خود ادامه دهند، مطمئنا در نهایت به خواسته خود خواهند رسید و می توانند موانع را از سر راه خود دور کنند.

برای این منظور سربازان وظیفه، می توانند با مطالعه در سربازی در برهه های مختلف زمانی پیش روی، از این فرصت نیز کمال استفاده را ببرند.

بسیاری از رتبه های برتر سال های مختلف دیده شده اند که درس خواندن برای کنکور در سربازی را شروع کرده بوده و در انتها عملکرد موفقی نیز داشته اند.

در این مطلب نیز تلاش شده است تا به برخی نکات در خصوص درس خواندن برای کنکور در سربازی اشاره گردیده تا متقاضیان شرکت در کنکور سراسری، بتوانند این مرحله را نیز به خوبی پشت سر گذاشته و به هدف خود نزدیک و نزدیک تر شوند.

چگونه در سربازی درس بخوانیم ؟

چگونه در سربازی درس بخوانیم ؟

بسیاری از دانش آموزان پیش از اعزام به خدمت سربازی، با دیدگاهی اشتباه نسبت به محدودیت های این مکان، امید خود برای درس خواندن در سربازی را از دست داده و احساس از دست رفتن این زمان را خواهند داشت.

اما پیش از هر چیز در پاسخ به این سوال که چگونه در سربازی درس بخوانیم تا نتیجه مطلوبی کسب نماییم، لازم است به این نکته اشاره شود که:

منعی برای مطالعه و درس خواندن در این برهه زمانی به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و داوطلبان با رعایت مقررات یگان های مختلف خود، می توانند به صورت آزاد به مطالعه بپردازند.

به علاوه لازم به ذکر است که:

شرکت در کنکور سراسری در حین خدمت سربازی نیز منعی نداشته و نیازی به اتمام تمام دوره سربازی نخواهد بود، لذا داوطلین می توانند در هر برهه زمانی از خدمت خود، در کنکور شرکت نموده و در صورت قبولی، خدمت خود را متوقف کرده و به تحصیل خود بپردازند.

در ادامه به منظور پاسخ دادن به این سوال که چگونه در سربازی درس بخوانیم به برخی نکات اشاره گردیده است که سربازان متقاضی شرکت در آزمون باید به آن ها توجه نمایند.

نکاتی در خصوص درس خواندن برای کنکور در سربازی

متقاضیانی که به منظور ادامه تحصیل در رشته محل مورد نظر خود قصد درس خواندن در سربازی برای کنکور سراسری را داشته باشند، پیش از هر چیز لازم است تا نوع خدمت خود را مشخص نمایند.

به عنوان مثال:

در سال های اخیر بسیاری از مشمولین، در بخش های اداری ارگان های نظامی مختلف، تحت عنوان خدمت امریه مشغول به کار اداری می شوند. (البته باید توجه داشت که امریه شرایط خاصی دارد و هر کسی نمیتواند امریه سربازی بگیرد.)

این دسته از داوطلبان وقت آزاد بیش تری برای مطالعه در سربازی خواهند داشت و تقریبا تمامی بعد از ظهرهای خود را می توانند مشغول مطالعه شوند. درست مانند داوطلبی که مدرسه می رود و بعد از ظهر خود را در اختیار دارد.

هر چند تلاش این متقاضیان باید دو چندان دانش آموزان باشد تا خلا دور بودن از محیط تحصیل و مدرسه برای آن ها تکمیل بگردد.

این دسته از شرکت کنندگان، پس از اتمام دوره آموزشی سربازی خود، با توجه به آزاد بودن زمان بعد از ظهر خود و سبک بودن وظایف آن ها در مقایسه با دیگر سربازان، می توانند برنامه ریزی درسی خود را با کمک یک مشاور مجرب به دقت طرح ریزی نماید به طوری که عمل به آن برای متقاضی و با توجه به شرایط وی، شدنی باشد.

نکته مثبت دیگری که سربازان امریه خواهند داشت، بومی بودن آنها می باشد، چرا که طرح امریه تنها برای ساکنین همان شهر شدنی می باشد که سبب می گردد با آرامش بیش تری در زمان آزاد خود به اجرای برنامه درسی خود بپردازند.

دسته های دیگر سربازان، پس از اعزام در یگان ها و ارگان های مختلفی برای رفع نیاز سازمان های نظامی به کار گرفته خواهند شد که ممکن است به هر یک از نقاط کشور  اعزام گردند،که همین مسئله ممکن است برنامه ریزی و به ویژه عمل به برنامه را برای آن ها در ظاهر مشکل سازد.

اما برنامه ای که بتواند تمام شرایط آن ها را در خود بگنجاند قطعا قابل اجرا خواهد بود و داوطلب را به سمت اهداف خود سوق می دهد.

به این دسته از داوطلبان (اکثرا) توصیه اکید می گردد که برنامه تحصیلی خود به منظور درس خواندن برای کنکور در سربازی را به چند ماه پس از اعزام ارجاع دهند.

چرا که دوره آموزشی عموما تمام وقت سربازان را به خود اختصاص می دهد و وقت چندانی برای مطالعه در سربازی نخواهند داشت.

به علاوه؛

با توجه به تغییرات شرایط متقاضی، عادت کردن به محیط، نحوه جدید زندگی و ساعات آزاد مطالعه می تواند زمان بر باشد و در صورتی که این نکته در برنامه ریزی لحاظ نگردد، می تواند داوطلب را از درس خواندن در سربازی ناامید ساخته و این مسئله را ناشدنی یاد کند.

مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تلاشند تا با بررسی شرایط هر یک از داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری، برنامه ویژه و منحصر به فرد شخص را در اختیار آن ها قرار دهند تا با تلاش خود در این بازه زمانی بتوانند به هدف خود نزدیک تر شوند.

هم چنین به منظور اطلاع از مسائلی هم چون توقف خدمت سربازی پس از اخذ پذیرش در کنکور، نحوه و شرایط بازگشت به خدمت  سربازی پس از اتمام تحصیل، امکان ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی و موارد مشابه دیگر نیز می توانید با مشاوران مجوعه در تماس باشید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا