دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم ICW – مدت دوره+مدارک مورد نیاز

دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم

محتوای جدول

سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی، با همکاری انجمن ICW آلمان، دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم که زیر نظر انجمن مدیریت زخم اروپا (EWMA) ارائه می‌ شود، را برگزار می‌ کند.

این دوره براساس نیاز‌ های بین المللی و با استفاده از مدرسین و اساتید داخلی مورد تایید ICW کشور آلمان به همراه نظارت مستقیم نمایندگان انجمن برگزار می ‌گردد.

دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم ICW آلمان برای کلیه افراد متخصص (پزشکان یا پرستاران) که عهده دار مسئولیت درمان بیمارانی که به زخم ‌های مزمن مبتلا هستند، ارائه می‌ شود.

ما در این مقاله می‌ خواهیم دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم و نحوه ثبت نام دوره ‌های آموزشی جهاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

تاریخچه دوره بین المللی تخصصی زخم

انجمن ICW در سال 1995 توسط پزشکان، پرستاران و متخصصان فعال در حوزه پیشگیری، بهبود، تشخیص و درمان بیماری ‌های افرادی که به زخم ‌های مزمن مبتلا هستند تشکیل شد.

هدف این انجمن ارائه بهترین خدمات مراقبتی به کسانی بود که از زخم ‌های مزمن رنج می ‌برند. با گذشت زمان و فعالیت ‌های مثمر ثمر اعضای انجمن در نهایت ICW در تاریخ 22 فوریه 2002 با عنوان یک انجمن در شهر Göttingen آلمان ثبت شد.

این دوره با همکاری دو انجمن ICW (طراحی محتوا) و TÜV Rheinland (نظارت رسمی حرفه ای) براساس قوانین بین المللی برگزار می ‌شود.

با توجه به اینکه دوره تخصصی زخم مورد تایید انجمن پرستاری آلمان DPV انجمن تخصصی حرفه‌ای پرستاری آلمان EWMAA و انجمن مدیریت زخم اروپایی است، از اعتبار بالایی برخوردار می ‌باشد.

برنامه ‌های آموزشی ICW در حال حاضر در اروپا، آسیا ( هند و چین) و خاورمیانه ( ایران و لبنان) اجرا می ‌‌شود.

گروه هدف و شرایط پذیرش دوره تخصصی زخم

گروه‌ های هدف این دوره اصولا پرستاران و پزشکانی هستند که در حوزه درمان بیماری زخم‌ های مزمن فعالیت می ‌کنند.

افراد برای شرکت در دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم ابتدا باید در مصاحبه این دوره شرکت کنند و در صورت برخورداری از شرایط مورد نظر و پذیرش در مصاحبه می ‌توانند برای شرکت در کلاس ‌های دوره آموزشی زخم نام نویسی کنند.

دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم

مدت زمان دوره و شرایط اجرای دوره زخم ICW آلمان

متقاضیان ثبت نام دوره‌ های پیراپزشکی و علوم پزشکی می‌ توانند در دوره‌ های آموزشی بین المللی زخم ICW آلمان 56 ساعت آموزش تخصصی و 16 ساعت کاراموزی در مراکز خدمات مراقبتی زخم و Case Rport کسب کنند.

56 ساعت تعیین شده از سوی نمایندگان نظارت ICW آلمان در 8 روز متوالی مطابق با رفرنس ‌ها و محتوای تعیین شده از سوی انجمن در کلینیک تخصصی ترمیم زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی برگزار می‌ شود.

آزمون کتبی این دوره یک ماه بعد از برگزاری کلاس ‌های آموزشی برگزار می‌ شود. دانش آموختگان دوره آموزشی زخم پس از اتمام مرحله اول آموزش 3 ماه فرصت خواهند داشت تا به مدت 16 ساعت مطابق با قوانین و پروتکل‌ های انجمن ICW در مراکز درمانی تعیین شده از سوی سازمان جهاد شرکت کنند.

دانش آموختگان می‌ بایست بیماران مبتلا به زخم ‌های مزمن را براساس مطالب آموخته تحت درمان قرار ‌دهند تا بتوانند Case Report خود را تنظیم و ارائه ‌دهند.

تبصره: آزمون کتبی و case report به زبان انگلیسی می ‌باشد.

سرفصل ‌های آموزشی دوره تخصصی زخم ICW آلمان

Module 4 Module 3 Module 2 Module 1
Written Examination 3Days 3Days 2Days
16 Hrs Clinical Training Infection management Ulcercruris prophylaxis/Treatment (Venous Ulcer) ICWandcourse concept
Case report Case management Compression therapy technique Skin Anatomy and Physiology
Legal aspects of wound treatment Caring and Quality of life by patient with chronic wounds Wound healing
Dermatologic conditions for wound Diabetic foot syndrome (DFS) / Prophylaxis and treatment Differential diagnosis of Chronic Wound/classification
Education Decubitus/Prophylaxis and Therapy Sitting-in and proofs of performance
Nutrition Principals of wound treatment and wound dressing  Hygiene in wound treatment
Communication Wrap-up: Care report
Ostomy Care
Pain

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی کارت نظام پزشکی یا پرستاری

گواهینامه دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم

پس از پایان دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم ICW آلمان و با موفقیت در آزمون کتبی و بررسی ریپورت کیس (Report Case) از طرف انجمن ICW آلمان به شرکت کنندگان، گواهینامه بین المللی زخم اعطا می شود.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

جمع بندی

دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم یکی از دوره های معتبر و تخصصی است، که پرستاران و پزشکان فعال در زمینه درمان بیماری های زخم مزمن می توانند علاوه بر کسب اطلاعات و دانش تخصصی در این حوزه مدرک تخصصی بین المللی دریافت کنند. این دوره دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود است که برای شرکت کنندگان در آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

ما در این مقاله دوره آموزش بین المللی تخصصی زخم را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت هر گونه سوال در خصوص نحوه ثبت نام و مصاحبه در این دوره ها با شماره های مندرج تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا