ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

محتوای جدول

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم هر ساله توسط سایت azmoon.medu.ir و متناسب با شهرستان و مدرسه مورد نظر تعیین می شود.

بیشتر دانش آموزانی که تمایل به تحصیل در مدارس سمپاد و تیزهوشان را دارند متقاضی دریافت اطلاعات موثق پیرامون این ظرفیت ها و نحوه قبولی در این مدارس هستند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم و ویژگی های برتر تحصیلی این سری از مدارس آشنا کنیم و پیرامون شرایط قبولی در این مدارس و نحوه اعتراض پس از اعلام نتایج اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

ویژگی های مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس سمپاد یا تیزهوشان همواره یکی از اولویت های اصلی دانش آموزان تلاش گر و خانواده های حساس بر روی تحصیل فرزندانشان است.

در این مدارس به سبب امکانات و توجهات بیشتری که نسبت به مدارس معمولی بر روی وضعیت درسی و موفقیت های تحصیلی دانش آموزان می شود، امکان موفقیت های بیشتر در آینده و ایجاد مشاغل سطح بالاتر برای فارغ التحصیلان این مدارس وجود دارد.

برخورداری دانش آموزان از کلاس تیزهوشان آنلاین و تست های دوره ای و کوتاه مدت از جمله ویژگی های تحصیل در مدارس تیزهوشان است.

مدارس تیزهوشان با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد بسیاری از امکانات دولتی را در اختیار این افراد قرار می دهد و زمینه های ترقی بیشتر و رشد مطلوب در عرصه های تحصیلی را برایشان فراهم می کند.

 مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان همواره با برخی از مزایا و ویژگی های برتر نسبت به سایر مدارس معمولی همراه است.

شهریه مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس غیر دولتی و نمونه دولتی بسیار کمتر است و این در حالیست که امکانات تحصیلی بیشتر در محیط های تخصصی تری در اختیار دانش آموزان این مدارس قرار می گیرد.

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان موارد زیر است:

  • معلمان و اساتید شاغل در مدارس سمپاد عمدتا از افراد برجسته و توانمند در عرصه آموزش تخصصی هستند.
  • در این مدارس سعی و هدف اصلی شناسایی تمام ظرفیت های ذهنی دانش آموزان است.
  • پس از شناسایی ظرفیت های ذهنی، مانور گسترده بر روی این توانمندی ها سبب رشد و ترقی دانش آموزان می شود.
  • استفاده حداکثری از زمان حضور دانش آموز در مدرسه برای یادگیری و رشد ذهنی سبب بالا رفتن کیفیت آموزشی می شود.
  • ایجاد محیط مناسب برای رقابت میان دانش آموزان با استعداد سبب کشف جنبه های جدید ذهنی و توانمند سازی آن ها می شود.

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

متناسب با مزایای تحصیل در مدارس سمپاد، بسیاری از دانش آموزان و یا والدین آن ها تمایل شدیدی برای قبولی فرزندشان در این مدارس دارند.

برخورداری از برنامه ریزی درسی برای قبولی در تیزهوشان و داشتن راهنمای آگاه و با تجربه در این زمینه می تواند نوید بخش قبولی و دستیابی به موفقیت در این راه باشد.

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم هر ساله متناسب با نوع مدرسه و تعداد آن در سطح هر شهرستان از سوی سازمان سنجش تعیین می شود.اطلاع از ظرفیت های کلی و یا مدرسه به مدرسه در هر شهرستان تنها با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir و مطالعه دفترچه راهنما امکان پذیر است.

در شهرستان هایی که دارای چند مدرسه تیزهوشان هستند، این امکان در اختیار دانش آموزان قرار داده شده که متناسب با نمره کتبی آزمون و تراز بالاتر کسب شده اقدام به انتخاب بهترین مدرسه از میان مدارس سمپاد موجود در شهرستان خود نمایند. 

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

شرایط قبولی در مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم

برای قبولی در آزمون تیزهوشان، در اختیار داشتن منابع آزمون تیزهوشان و اطلاع از ظرفیت های این مدارس برای هر دانش آموز مشتاق، لازم و ضروری است.

اطلاع داشتن از شرایط کلی مدارس سمپاد به منزله انتخاب بهترین تصمیم در زمان ثبت نام میان مدارس موجود و بالا بردن احتمال موفقیت در این مسیر است.

از جمله شرایط و ضوابط کلی برای قبولی در مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم موارد زیر است:

  • رتبه کسب شده و نمرات نهایی هر دانش آموز ملاک قبولی در مدرسه تیزهوشان منتخب است.
  • وجود هماهنگی و یکسانی شرایط تحصیل میان دو مدرسه تیزهوشان برای نقل و انتقالات لازم و ضروری است.
  • امکان انتخاب و اولویت بندی میان مدارس تیزهوشان در یک شهر برای هر دانش آموز واجد شرایط وجود دارد.
  • داشتن شرایط انتخاب رشته مطابق با آیین نامه هدایت تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس سمپاد لازم و ضروری است.
  • نداشتن انتخاب رشته مطابق با آیین نامه هدایت تحصیلی به منزله عدم مجوز لازم برای پذیرفته شدن در این مدارس است.

نحوه اعتراض به تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان

در صورتی که پس از اعلام نتایج مدارس تیزهوشان برخی از افراد دارای اعتراض باشند می توانند با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir و تکمیل فرهم های مربوطه مراتب اعتراض خود را اطلاع رسانی و ثبت کنند.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان و بازه زمانی اعتراضات به نتایج اعلام شده پس از آزمون ورودی نیز در این سایت قرار دارد و متقاضیان می توانند کلیه اطلاعات لازم پیرامون پذیرفته شدن در مدارس سمپاد پایه های نهم به دهم را در این سایت مشاهده کنند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم آشنا کرده و پیرامون شرایط کلی این مدارس و نحوه قبولی در آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی و مرحله به مرحله برای دستیابی به موفقیت های تحصیلی برای ورود به مدارس تیزهوشانید می توانید با مشاوران آگاه و با تجربه ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید. مشاوران و کارشناسان ما یاری کننده شما برای رسیدن به اهداف عالی تحصلی در مقطع و پایه ای هستند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا