رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور – دانشگاه های ارائه دهنده

رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

محتوای جدول

تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور یکی از موضوعاتی است که طرفداران زیادی در میان فارغ‌التحصیلان گروه تجربی دارد. برای ادامه تحصیل در این رشته بسیاری از داوطلبان پس از عدم دستیابی به شرایط و رتبه لازم در کنکور سراسری، خواستار شرکت در دوره‌های بدون کنکور دانشگاه هایی هستند که این رشته را ارائه می کنند.

به همین منظور برخی از دانشگاه ها اقدام به فراهم کردن شرایطی کرده اند که این سری از داوطلبان علاقمند به تحصیل در این رشته بتوانند در آن دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور بهترین گزینه برای کسانی است که علی رغم تمایل زیاد برای قبولی در این رشته، نتوانسته اند رتبه مورد نظر را کسب کنند.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا تمامی شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور را بررسی کرده و دانشگاه های ارائه دهنده این شرایط مانند دانشگاه آزاد، علمی کاربردی و … را معرفی نماییم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

  • رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور سراسری
  • شرایط ثبت نام در رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور
  • ثبت نام رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور در دانشگاه آزاد
  • زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور رشته علوم آزمایشگاهی
  • ثبت نام رشته علوم آزمایشگاهی علمی کاربردی بدون کنکور

رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

رشته علوم آزمایشگاهی یکی از زیر شاخه‌های اصلی علوم پزشکی است که به طور کلی همواره با موضوعاتی مانند آنالیز آزمایشگاهی خون و دیگر بافت‌های بدنی انسان در ارتباط است.

هدف اصلی از تحصیل در این رشته کشف علت بیماری و پیگیری آن و همچنین حفظ و رعایت سلامت جامعه با اصلاح روش‌های نامعمول و نادرست است. وجود رشته علوم آزمایشگاهی در هر جامعه ای به بهبود سطح بهداشت و کاهش هزینه‌های درمانی منجر می شود.

فارغ التحصیلان این رشته همواره با نمونه برداری از مدفوع، ادرار و همچنین خون و مایعات و بررسی عمیق آن ها در صددند بهترین و مناسب ترین راه را برای درمان و مقابله با بیماری ها ارائه کنند.

به سبب این تاثیر مهم و بنیادی‌، سازمان سنجش و آموزش کشور امکان تحصیل در این رشته را به صورت بدون کنکور در دانشگاه‌های معینی امکان پذیر کرده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته علوم آزمایشگاهی 

شرایط ثبت نام در رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور در هر دانشگاهی متفاوت است. زمان ثبت نام این رشته نیز بنابر دانشگاه ارائه دهنده رشته متغیر است.

در هر دانشگاهی که این رشته را بدون کنکور ارائه می کند یک سری از ضوابط و شرایط مخصوص وجود دارد.

مدرک دریافتی دانشجوی این رشته که در دوره های بدون کنکور دانشگاه ثبت نام کرده است هیچ گونه تفاوتی با مدرک فارغ التحصیلان پذیرفته شده به صورت ورودی با کنکور نخواهد داشت. همین امر سبب محبوبیت و استقبال روز افزون برای تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور شده است.

رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

ثبت نام رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور در دانشگاه دولتی

ثبت نام رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور دارای شرایط و ضوابطی است که هر دانشجو ملزم به رعایت آن پیش از ثبت نام است. از جمله این شرایط دارا بودن حد نصاب معدل و سوابق تحصیلی مورد نظر است.

دانشجویانی که با وارد کردن اطلاعات نادرست چه به صورت سهوی و یا عمدی در هنگام ثبت نام اینترنتی در این رشته پذیرفته شوند، هر زمان از تحصیل که باشند از نظر دانشگاه مردود و مورد بازخواست و اجرای قانون قرار می گیرند.

از جمله شرایط لازم برای ثبت نام رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور موارد زیر است:

  • دانشجو باید معدل فارغ التحصیلی مورد نظر دانشگاه را کسب کرده باشد.
  • داوطلبان نظام جدید باید مدرک دیپلم و گواهینامه پیش دانشگاهی را داشته باشند.
  • داوطلبان نظام قدیم باید مدرک دیپلم کامل خود را کسب کرده باشند.
  • فرایند ثبت نام باید در زمان اعلام شده انجام شود.
  • در هنگام ثبت نام داوطلبان باید کلیه مدارک خود را به صورت تصویر واضح و روشن بارگذاری کنند.

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه سراسری در رشته علوم آزمایشگاهی با تعهد خدمت در مناطق محروم انجام  می شود و داوطلبان در صورت قبولی نهایی باید تا سه برار دوران تحصیل در مناطق محروم استان بومی خود مشغول بکار شوند. افراد بعد از ثبت نام این رشته ها باید در مصاحبه تخصصی نیز شرکت کنند. 

رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

زمان ثبت نام بدون کنکور رشته علوم آزمایشگاهی

ثبت نام برای هر نیمسال تحصیلی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

به طور کلی داوطلبانی که موفق به انجام و تکمیل مراحل ثبت نام خود برای حضور در ترم مهرماه نشده اند می توانند در ترم بهمن ماه و در بازه زمانی مورد نظر اقدام به ثبت نام کنند.

تمامی مراحل ثبت نام و ارائه مدارک باید در زمان تعیین شده انجام شود، در غیر این صورت داوطلبان مجاز به ثبت نام نمی باشند و باید تا دوره بعدی که متعاقبا در سایت دانشگاه آزاد مربوطه اعلام می شود صبر کنند.

ثبت نام رشته علوم آزمایشگاهی علمی_کاربردی بدون کنکور

از آن جایی که رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته های پر استقبال از سوی فارغ التحصیلان گروه تجربی است، بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه علمی کاربردی در صدد فراهم کردن مقدمات و شرایط تحصیل در این دانشگاه بدون شرکت در کنکور سراسری هستند.

دانشگاه علمی کاربردی دیرگاهی است برخی از رشته های پیراپزشکی و مهندسی پزشکی را به صورت بدون کنکور به داوطلبان ارائه می کند.

در حال حاضر این دانشگاه در مقطع کاردانی بدون کنکور و در زیر شاخه علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و رشته های مرتبط با مهندسی پزشکی اقدام به جذب دانشجو می کند. مدرک این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم است.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا تمامی جوانب و ضوابط تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد را به شما مخاطبان گرامی ارائه کنیم.

در صورتی که در هر یک از موضوعات دچار ابهامی شدید و یا نیاز به راهنمایی های تخصصی و دریافت مشاوره های لحظه به لحظه برای دستیابی به هدف خود پیرامون تحصیل در این رشته تحصیلی بدون کنکور داشتید می توانید با مشاوران ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید.

کارشناسان تحصیلی با تجربه ما در الو سلام مشاور آماده خدمت رسانی های دقیق و همه جانبه پیرامون موضوعات تحصیلی و اخبار دانشگاهی به شما مخاطبان گرامی هستند.               شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا