ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک (ویژه پزشکان)

ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک (ویژه پزشکان)

محتوای جدول

چگونه در دوره مشاوره ژنتیک ثبت نام نماییم؟ برای ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک چه مدارکی نیاز است؟ شرایط تاسیس کلینیک مشاوره ژنتیک چیست؟

جهاد دانشگاهی به منظور تربیت افراد متخصص جهت ارائه ی خدمات مشاوره ژنتیک و همچنین توسعه ی مراکز مشاوره ژنتیک در کل کشور، دوره ی آموزشی مشاوره ژنتیک را برگزار می کند.

ما در مقاله ی زیر به بررسی چگونگی ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک و هم چنین شرایط لازم برای پذیرش در این دوره می پردازیم.

در ادامه این مطلب به موارد زیر خواهیم پرداخت:

ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک (ویژه پزشکان)

توجه داشته باشید که:

این دوره مختص پزشکان می باشد و اگر در جستجوی دوره های مشابهی هستید که با مدرک دیپلم میتوان در آن ها شرکت کرد، پیشنهاد ما به شما این است که به مطالب زیر مراجعه نمایید. 

ثبت نام دوره تکنسین داروخانه

ثبت نام دوره کمک پرستاری و بهیاری

و…

شرایط لازم برای ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک 

برای ثبت نام در دوره مشاوره ژنتیک داشتن مدرک در یکی از رشته های زیر لازم است که عبارتند از:

  • پزشکی عمومی
  • تخصصی داخلی
  • تخصصی کودکان
  • تخصصی زنان و زایمان
  • دکتری ژنتیک بالینی
  • دکتری ژنتیک انسانی

دوره ی تئوری آموزشی مشاوره ژنتیک چگونه است؟

طول دوره ی تئوری مشاوره ژنتیک، حدود 120 روز است. این دوره در سه ماه به صورت 3 روز در هفته البته یک هفته در میان تشکیل خواهد شد.

در این دوره، Home work هایی به شرکت کنندگان داده می شود که در صورت تکمیل درست آن ها، در پایان دوره مجوز شرکت در آزمون داده خواهد شد.

سوالات آزمون جامع را هیئت ممتحنه ی سازمان بهزیستی کشور طراحی می کنند.

گفتنی است:

نمرات آزمون پایان دوره ی تئوری با نمرات Home work  جایگزین نخواهد شد. تعداد سوالات در آزمون جامع، 100 تست چهار گزینه ای بوده و داوطلب باید حداقل نمره ی 65 را از 100 بگیرد.

به اعتراضات داوطلبان حداکثر تا یک هفته بعد از اعلام نتایج رسیدگی می شود. مسئولیت رسیدگی به اعتراضات بر عهده ی هیئت ممتحنه یا نمایندگانشان است و هیچ مرجع دیگری صلاحیت داوری ندارد.

گفتنی است:

داوطلبانی که نتوانند در آزمون تئوری دوره مشاوره ژنتیک نمره ی قبولی کسب نمایند، می توانند در نوبت بعدی در آزمون تئوری آن شرکت نمایند. چنانچه مجددا نمره ی قبولی احراز نگردد، داوطلب باید دوره ی آموزشی تئوری مشاوره ی ژنتیک را مجددا بگذراند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی به مقاله مربوط به آن مراجعه کرده و توضیحات آن را مطالعه نمایید.

دوره ی عملی مشاوره ژنتیک چگونه است؟

داوطلبین بعد از پایان دوره ی تئوری مشاوره ی ژنتیک، برای گذراندن دوره ی عملی معرفی می شوند.

حداکثر وقفه ی زمانی بین پایان دوره ی تئوری و آغاز دوره ی عملی 6 ماه است. اگر متقاضی نتواند تا پایان مدت آورده شده دوره ی عملی خود را به پایان برساند، نتیجه ی پایان آزمون تئوری او کان لم یکن می شود.

طول دوره ی عملی 30 روز  بوده و داوطلبان باید علاوه بر شرکت در جلسات مشاوره ژنتیک، پرونده های مراجعان قبلی را نیز بررسی نمایند.

چنانچه داوطلب نتواند دوره ی عملی را با موفقیت به پایان برساند، نمی تواند در آزمون جامعی که در پایان دوره برگزار می شود  شرکت کند.

داوطلب باید در این آزمون حداقل نمره ی 65 را از 600 بگیرد. پزشک مشاور ژنتیک این نمره را براساس نحوه ی گذراندن دوره ی عملی خواهد داد.

 نحوه ی برگزاری آزمون جامع مشاوره ژنتیک

تاریخ برگزاری آزمون جامع دوره ی آموزشی مشاوره ژنتیک از طریق مرکز برگزاری دوره مشاوره ژنتیک و معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی، به داوطلبان اعلام خواهد شد. نحوه ی برگزاری آزمون نیز از طریق OSCE است.

چنانچه داوطلبان حداقل نمره ی 70 را از 100 بگیرند، مدرک شرکت دردوره آموزشی مشاوره ی ژنتیک از سوی سازمان بهزیستی کشور صادر خواهد شد.

بدیهی است افرادی که موفق به کسب گواهی پایان دوره بشوند مطابق آئین نامه های سازمان بهزیستی کشور می توانند به تاسیس مرکز مشاوره ی ژنتیک و ارائه ی خدمات بپردازند.

برای ثبت نام در دوره مشاوره ژنتیک چه مدارکی نیاز است؟

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی از کارت نظام پزشکی
  • یک عدد عکس 4*3
  • کپی از پروانه ی مطب و کپی پروانه ی دائم
  • تصویری از دوره ی دستیاری تخصصی
  • اصل فیش بانکی به منظور شهریه ی دوره مشاوره ژنتیک

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نحوه ثبت نام دوره مشاوره ژنتیک و شرایط آن با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل نمایید. در صورت نیاز برای اطلاع از ثبت نام دوره های علوم پزشکی دیگر نیز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا