مشاوره انتخاب رشته تجربی 1403 – تراز و درصد لازم برای قبولی

مشاوره انتخاب رشته تجربی

محتوای جدول

مشاوره انتخاب رشته تجربی 1403 همواره یکی از مهمترین پارامترهایی است که به شما داوطلبان عزیز کمک می کند با توجه به رتبه و شرایط خاص کارنامه ای خود، بهترین انتخاب را از میان رشته های این گروه و مراکز آموزشی داشته باشید.

کارشناسان ما در مرکز تخصصی سلام مشاور با برخورداری از کادر مجرب و حرفه ای، آماده یاری رساندن و معرفی شما به بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته تجربی 1403 هستند.

ما با استفاده از روش های نوین و علمی، ارائه اطلاعات دقیق و به روز در مورد دانشگاه ها، رشته ها، ظرفیت ها و توجه به تاثیر سهمیه ها و رشته های تعهد خدمتی و حذف محرومیت هایی نظیر عدم نیاز به انصراف دانشجویان روزانه در کنار افزایش ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها و مراکز معتبر تحصیلی، بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور تجربی برای شما خواهیم بود و شما را در تصمیم گیری نهایی همراهی می کنیم.

اگر دغدغه انتخاب بهترین مشاوره حرفه ای و کارآمد برای انتخاب رشته تجربی 1403 را دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر، ذهنیت روشن تری از قوانین و شرایط خاص انتخاب رشته تجربی امسال کسب کنید.

مشاوره انتخاب رشته تجربی

راهنمای انتخاب رشته تجربی 1403

همواره یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام انتخاب رشته تجربی، برخورداری از خدمات مشاوره ای تحصیلی و داشتن راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور تجربی است.

انتخاب رشته تجربی امسال نیز همانند سال های گذشته از مهمترین اقداماتی است که شما داوطلبان ملزم به انجام آن هستید تا بتوانید در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شده و ادامه تحصیل دهید.

انتخاب رشته موفق و تضمین شده به مواردی مانند برنامه ریزی، تحقیق و مشاوره همه جانبه و آگاهانه بستگی مستقیم دارد. توجه به رتبه، علاقه، استعداد و دانشگاه های مجری آموزش رشته های مد نظر شما داوطلبان، می تواند نتیجه نهایی مطلوبی را در بر داشته باشد و استفاده از تکنیک های نوین انتخاب رشته مانند تست روانشناسی انتخاب رشته کمک بزرگی به شما داوطلبان خواهد کرد.

در باب موضوع مشاوره انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3 امسال نیز گروه تخصصی الو سلام مشاور با موضوعاتی همچون قوانین و شرایط دانشگاه ها، رشته ها، ظرفیت ها و قبولی های سال های قبل و نحوه چیدمان اولویت های رشته های تجربی بر اساس محرومیت ها و سهمیه ها همراه شما هستند و با ارائه نکات مفید و کاربردی پیرامون رتبه های کشوری در تمام زیر گروه های آموزشی و نمره کل یا تراز داوطلب، شما را در زمان انتخاب رشته تجربی 1403 که در نیمه دوم مرداد ماه 1403 از طریق سایت sanjesh.org صورت می گیرد، حمایت می کنند. ما با معرفی شما به افراد و مراکز دارای مجوز رسمی و معتبر انتخاب رشته، شما را در این امر خطیر یاری خواهیم کرد.

نمونه کارنامه اولیه کنکور تجربی و نحوه بررسی آن

کارنامه اولیه کنکور تجربی یک سند مهم است که وضعیت علمی و آزمونی داوطلب را در کنکور سراسری 1403 نشان می دهد. این کارنامه شامل اطلاعات مختلفی است که باید با دقت مطالعه و تحلیل شود.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به برخی از این اطلاعات و نحوه بررسی این کارنامه ها می پردازیم و قسمت های مختلف کارنامه را به شما معرفی می کنیم.

  • بررسی اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

این قسمت شامل اطلاعات هویتی و تحصیلی داوطلب است که در هنگام ثبت نام کنکور وارد کرده است. داوطلب باید تمامی اطلاعات مندرج در این قسمت را با دقت بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مغایرت با اطلاعات حقیقی خود، حتما این موضوع را به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد.

برخی از این اطلاعات مثل سهمیه، استان، ناحیه و قطب بومی تاثیر مستقیم در شانس پذیرش داوطلب در رشته های مختلف دارند. بنابراین، داوطلب باید با شرایط و قوانین مربوط به این عوامل آشنا باشد.

نام شماره داوطلب گروه آزمایشی سهمیه استان ناحیه قطب بومی
علیرضا رضایی 1234567890 تجربی عادی تهران 1 خیر
  •  وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف

این قسمت مشخص می شود که داوطلب در چه دوره های تحصیلی و چه گروه های آزمایشی مجاز به انتخاب رشته است.

داوطلب باید با توجه به وضعیت مجاز بودن خود، لیست رشته های موجود در هر دوره را مطالعه کند و با توجه به علاقه، رتبه، استعداد و بازار کار، اولویت های مناسب را برای خود انتخاب کند.

گروه آزمایشی رشته های روزانه و شبانه رشته های پذیرفته شده براساس سابقه تحصیل
تجربی مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه، پذیرفتگان بدون آزمون، پذیرفتگان به صورت خودگردان مجاز به انتخاب رشته در دوره های ویژه فرهنگیان و تمامی دوره ها
  • وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب

این قسمت شامل اطلاعات مربوط به رتبه و نمره کل داوطلب در کنکور سراسری است. داوطلب باید با توجه به رتبه و نمره کل خود، بازار کار رشته های مختلف را بررسی کند و زیر نظر کارشناس ارائه کننده مشاوره انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3 و با استفاده از ابزارهای کمکی مثل نرم افزار انتخاب رشته یا رتبه های قبولی سال های قبل، شانس پذیرش خود را در رشته های مورد علاقه اش بسنجد.

گروه آزمایشی نمره کل رتبه
تجربی ۱۹۰۰۰ ۱۲۳۴

زمان انتخاب رشته کنکور تجربی 1403

پس از حضور در آزمون سراسری، شما داوطلبان باید برای پذیرش در دانشگاه های مختلف، مرحله انتخاب رشته را طی کرده و بر اساس وضعیت کارنامه خود، از میان رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته تجربی، اقدام به انتخاب اولویت های خود کنید.

برای این منظور، لازم است تا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org وارد شده و با وارد کردن شماره داوطلبی و رمز عبور خود، کارنامه خود را مشاهده و با در نظر گرفتن رتبه قبولی برای انتخاب رشته تجربی در دانشگاه و رشته ای که به آن علاقه مند هستید، از لیست رشته های کنکور تجربی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در دفترچه انتخاب رشته تجربی، اطلاعاتی مانند شرایط لازم برای انتخاب رشته در حداقل یکی از دوره های روزانه، غیر روزانه شامل شبانه، پذیرفتگان بدون آزمون، پذیرفتگان به صورت خودگردان و یا رشته های ویژه فرهنگیان و رشته های بدون کنکور تجربی ذکر شده است.

شما باید فرم انتخاب رشته را پر کرده و حداکثر 150 کد رشته محل مورد نظر خود را در محل های مخصوص خود ثبت نمایید. شما می توانید با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در سایت سنجش منتشر می شود و آگاهی از شرایط و ضوابط هر یک از کد رشته و کد محل های موجود در آن، اولویت های مناسب برای خود را تعیین کنید.

ظرفیت ها و رتبه های لازم برای قبولی در کنکور تجربی

گروه آزمایشی تجربی یکی از گروه های پر رقابت و پرطرفدار در کنکور سراسری است که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند.

بسیاری از داوطلبان علاقه مند به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که از رشته های تاپ تجربی به شمار می آیند، برای پذیرفته شدن در این رشته ها با هم به رقابت می پردازند.

برای قبول شدن در این رشته ها علاوه بر تلاش درست برای درس خواندن و کسب رتبه مناسب، داشتن آگاهی از شرایط و ضوابط مختلف دانشگاه ها و رشته ها و توجه به نکات مهم انتخاب رشته تجربی بسیار مهم است.

داشتن اطلاعات کافی از ظرفیت پذیرش رشته های کنکور تجربی که تعداد دانشجویان قابل پذیرش در هر رشته و دانشگاه را مشخص می کند، در قبولی هر فرد موثر خواهد بود. ظرفیت پذیرش رشته های کنکور تجربی در دوره های مختلف مانند روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی، پذیرفتگان بدون آزمون، فرهنگیان و پیام نور متفاوت است و همچنین تحت تاثیر سهمیه های مختلف مانند منطقه، جانباز، شهید، هیئت علمی و … قرار می گیرد.

با وجود این که کنکور ورودی دانشگاه آزاد مدت هاست که حذف شده و ورود به این دانشگاه برای بسیاری از رشته ها بدون محدودیت است، اما اشتغال به تحصیل در برخی از رشته های پر طرفدار شاخه پزشکی عمومی نظیر داروسازی، دامپزشکی، پزشکی و دندانپزشکی و برخی رشته های پرطرفدار پیراپزشکی نظیر پرستاری، هوشبری، اتاف عمل و … در دانشگاه آزاد نیازمند شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم در این آزمون است.

برای پذیرفته شدن در این رشته ها در دانشگاه آزاد لازم است داوطلبان در کنکور سراسری موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه نهایی شوند تا بتوانند با استفاده از این نتیجه، در این رشته ها در دانشگاه آزاد اقدام به تحصیل کنند.

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور تجربی ۱۴۰3 هنوز اعلام نشده است و به محض اعلام، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده خواهد بود. داوطلبان محروم منطقه 3 و 2 نسبت به منطقه 1 شانس بالاتری برای قبول شدن در رشته های کنکور تجربی دارند.

همچنین داوطلبانی که در دوره های شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور شرکت می کنند، می توانند پس از مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری با رتبه های پایین تر نیز در رشته های مورد نظر خود قبول شوند. البته باید توجه داشت که این دوره ها معمولا شهریه بالاتری دارند و در برخی موارد، امکانات آموزشی و پژوهشی کمتری نسبت به دوره روزانه ارائه می دهند.

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته کنکور تجربی 1403

سوابق تحصیلی رشته علوم تجربی بر اساس نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی متفاوت است و از آن جایی که سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰3 بسیار مهم خواهد بود، نتایج امتحانات پایان دوره دوازدهم به طور مستقیم روی نمره کنکور شما داوطلبان اثر خواهد گذاشت.

سابقه تحصیلی تا زمان امتحانات خردادماه سالی که داوطلب می خواهد در دانشگاه قبول شود، ملاک اثرگذاری خواهد بود. اما اگر نمرات شما و سوابق تحصیلی تان در دروس اختصاصی دچار ضعف باشد، باید در امتحاناتی که برای دروس تخصصی برگزار می شود شرکت کرده و سعی کنید نمرات خود را بهبود بخشید.

در سیستم سالی واحدی مبنای تاثیر گذاری سوابق و نمرات تحصیلی هر داوطلب بر اساس جدول زیر مبنای محاسبه قرار می گیرد:

نوع دروس نام دروس ضریب موثر
عمومی فارسی ۳ ۲۱.۶۳
عربی، زبان قرآن ۳ ۹.۰۵
تعلیمات دینی ۳ دینی، اخلاق و قرآن ۱۶.۵۲
زبان خارجی ۳ ۱۱.۰۸
سلامت و بهداشت ۳.۴۴
علوم اجتماعی ۲.۵۶
تخصصی ریاضی ۳ ۶.۸۸
زیست شناسی ۳ ۱۲.۰۲
فیزیک ۳ ۶.۱۹
شیمی ۳ ۹.۹۱

در سیستم ترمی واحدی که ۴۰ درصد نمره کل به سوابق تحصیلی تعلق می گیرد، ۳۰ درصد آن به امتحانات پایان دوره دبیرستان و ۱۰ درصد آن به امتحانات پایان دوره پیش دانشگاهی اختصاص داده می شود.

در صورتی که شما از افرادی هستید که سابقه تحصیلی نامناسب در دروس عمومی دارند، باید با شرکت دوباره در امتحانات پایان دوره دوازدهم، سابقه تحصیلی خود را بهبود بخشید.

برای مثال فارغ التحصیلانی که قبل از سال ۹۷ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را گرفته اند، سوابق تحصیلیشان، براساس جدول زیر محاسبه می شود:

مقطع نوع دروس نام دروس ضریب دروس
دیپلم عمومی زبان فارسی ۳ ۸.۵۸
ادبیات فارسی ۳ ۸.۵۸
عربی ۳ ۹.۵۲
تعلیمات دینی و قرآن ۳ ۱۳.۰۹
زبان خارجی ۳ ۱۲.۲۷
تخصصی زمین شناسی ۲.۵۶
ریاضی ۳ ۶.۸۸
زیست شناسی ۲ و آزمایشگاه ۹.۰۲
فیزیک ۳ و آزمایشگاه ۴.۶۴
شیمی ۳ و آزمایشگاه ۹.۹۱
پیش دانشگاهی عمومی زبان فارسی ۵.۸۴
معارف اسلامی ۴.۵۶
تخصصی زیست شناسی ۳
فیزیک تجربی ۱.۵۵

سهمیه های انتخاب رشته در کنکور تجربی

سهمیه های انتخاب رشته در کنکور تجربی یکی از موضوعات مهم و حساس برای داوطلبان است. سهمیه به معنای تعداد محدودی از صندلی های دانشگاهی است که برای گروه های خاصی از داوطلبان در نظر گرفته شده است.

برخی از این گروه ها شامل سهمیه مستمری بگیران، سهمیه جانبازان و آزادگان، سهمیه روستایی و عشایر، سهمیه تحصیلات تکمیلی و … است.

سهمیه های انتخاب رشته در کنکور تجربی با هدف ایجاد فرصت های برابر و عدالت آموزشی بین داوطلبان مختلف تعیین می‌شوند. این سهمیه ها با توجه به شرایط جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر گروه از داوطلبان محاسبه و اعلام می‌شوند.

سهمیه های امسال کنکور رشته تجربی بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه انتخاب رشته تجربی شامل موارد زیر است:

  • سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد برای همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران و آزادگان
  • سهمیه ایثارگران ۵ درصد برای همسر و فرزندان رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در جبهه
  • سهمیه مناطق بر اساس منطقه یک ۳۰ درصد، منطقه دو ۵۰ درصد و منطقه سه ۲۰ درصد
  • سهمیه بهیاران برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری ۱۰ درصد
  • سهمیه خانواده شهدا ۵ درصد برای برادر و خواهر و یا پدر و مادر شهید

حذف محرومیت شرکت در کنکور برای دانشجویان دوره روزانه

یکی از تغییرات مهم در کنکور سراسری ۱۴۰3، حذف برخی از محدودیت های قبلی از جمله محدودیت شرکت در آزمون سراسری برای داوطلبان انصرافی سال قبل و دانشجویان دوره روزانه دانشگاه سراسری برای انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت و درمان است. این اقدام با هدف افزایش فرصت های آموزش عالی و توسعه منابع انسانی در حوزه سلامت انجام شده است و به معنای سخت تر شدن قبولی در رشته های تجربی نیست.

شما داوطلبان رشته تجربی می توانید با استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3 که از طریق مراکز معتبر و دارای مجوز به صورت اختصاصی به شما ارائه می شود با شناخت افزایش ظرفیت های پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه های برتر کشور، رشته های متناسب با علاقه و توانایی خود را انتخاب کرده و در آن ها قبول شوید.

افزایش ظرفیت برای پذیرش در رشته پزشکی می تواند علی رغم حذف محدودیت ها برای این گروه های خاص، منجر به پذیرش به صورت رویایی و کاملا خوشبینانه در رشته های مد نظرتان شود. این افزایش ظرفیت ها به دلیل مهاجرت بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان و برای رشته های عمومی در نظر گرفته شده است.

نحوه انتخاب رشته تجربی 1403

  • برای انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3، شما داوطلبان باید ابتدا نسبت به دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1403 اقدام کنید.
  • با توجه به شرایط و ضوابط موجود در دفترچه و با توجه به علاقه، توانایی، هدف و بازار کار رشته های مختلف، گزینه های مناسب خود را مشخص کنید.
  • پس از تعیین گزینه های مورد نظر، شما داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش در زمان مقرر، فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.
  • پس از وارد کردن رمز عبور و نام کاربری در سایت سنجش لازم است کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم مربوطه وارد کنید.
  • تعداد کد رشته محل قابل انتخاب بستگی به نوع و شرایط سهمیه شما دارد. برای مثال، داوطلبان سهمیه آزاد حداقل 10 و حداکثر 30 کد رشته محل می توانند انتخاب کنند.
  • پس از تکمیل فرآیند انتخاب رشته، باید فیش واریز شهریه ثبت نام خود را پرینت کرده و آن را نزد خود نگه دارید.

اهمیت استفاده از مشاور در انتخاب رشته کنکور تجربی

استفاده از افراد کارشناس و مجرب و مشاور در انتخاب رشته کنکور تجربی و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته تجربی برای تخمین حدودی رتبه و رشته مرتبط با آن به دلایل زیر بسیار مهم و ضروری است:

  • مشاوره انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3 به شما کمک می کند علاقه، توانایی، شخصیت و هدف خود را شناسایی کنید.
  • با رشته های مختلف و بازار کار آن ها آشنا شوید.
  • از شرایط و ضوابط انتخاب رشته و سهمیه های مختلف آگاه شوید.
  • رشته های مناسب با وضعیت خود را مشخص کنید.
  • ترتیب اولویت رشته های خود را به صورت عاقلانه و معتبر تعیین کنید.
  • با روانشناسی مثبت و اعتماد به نفس بهترین انتخاب رشته را انجام دهید.

مشاوره انتخاب رشته تجربی

انتخاب رشته کنکور تجربی در دانشگاه آزاد

شما داوطلبان گروه تجربی که مایل به تحصیل در رشته های مورد نظر خود در دانشگاه آزاد اسلامی هستید، باید با شرایط و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه آشنا شوید. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور است که رشته های متعدد و مورد نیاز جامعه را در حوزه های مختلف علمی ارائه می دهد.

برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، لازم است تا شما داوطلبان پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته تجربی 1403، با خرید کارت اعتباری جداگانه از سایت رسمی این دانشگاه، به قسمت انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه کرده و 100 کد محل و رشته مدنظرتان و مطابق با اولویت های خود را وارد نمایید.

هزینه خرید کارت اعتباری برای انتخاب رشته کنکور تجربی در دانشگاه آزاد حدود 150 هزار تومان است و این دانشگاه فقط به تراز و رتبه کشوری داوطلبان برای جذب به عنوان دانشجو توجه می کند. 

شهریه رشته های تجربی دانشگاه آزاد اسلامی 1403

شهریه ثابت رشته های تجربی دانشگاه آزاد به صورت حدودی ۶.۵۰۰ هزار تومان و شهریه متغیر آن حدود ۲ میلیون تومان است. از جمله پارامترهای موثر بر شهریه دانشگاه آزاد برای رشته های تجربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع رشته
  • مقطع تحصيلی
  • شعبه ی دانشگاه
  • سال ورود

در جدول زیر شما با شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد بر اساس نرخ سال قبل به صورت حدودی و به تومان آشنا خواهید شد:

نوع رشته نام رشته هر ترم تحصیلی شهریه ثابت شهریه متغیر
پیراپزشکی پرستاری

بهداشت عمومی

مامایی

اتاق عمل

یک ترم با ۲۰ واحد عملی و نظری ۲.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۶۰۰.۰۰۰
پزشکی پزشکی

دندانپزشکی

داروسازی

دامپزشکی

یک ترم با ۲۰ واحد عملی و نظری ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰

اهمیت بررسی رتبه های قبولی سال گذشته و افزایش ظرفیت انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3

برای انتخاب رشته تجربی در کنکور ۱۴۰3، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود، بررسی رتبه های قبولی سال گذشته و افزایش ظرفیت دانشگاه ها و رشته محل ها است. این کار به شما داوطلبان کمک می کند تا با توجه به رتبه خود، بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کنید و از انتخاب رشته هایی که شانس قبولی در آن ها کم است، خودداری نمایید.

همچنین با بررسی افزایش ظرفیت دانشگاه ها پیرامون رشته های دانشگاهی حیطه تجربی، می توان از فرصت های جدیدی که در سال جاری ایجاد شده است، بهره برد و رشته های مورد علاقه خود را در دانشگاه های معتبر و با کیفیت بالا پیدا کرد. شما عزیزان برای بررسی رتبه های قبولی سال گذشته و اطلاع از افزایش ظرفیت انتخاب رشته تجربی، می توانید با کارشناسان ما در سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

بعد از کنکور سراسری تجربی اگر انتخاب رشته نکنیم چه می شود؟

با عدم انتخاب رشته، ممکن است شانس های موجود برای رسیدن به رشته های خوب در دانشگاه های معتبر را از دست دهیم. این کار باعث می شود تا با مشکلات روحی، اجتماعی و تحصیلی مواجه شویم و به خاطر کم شدن روحیه، در سال آینده نتوانیم حتی رتبه سال قبل خود را هم کسب کنیم. مشاوران ما پیشنهاد می کنند قبل از تصمیم به عدم انتخاب رشته، جنبه های خاص آن را ارزیابی کرده و تصمیم صحیح را بگیرید.

از جمله پیامدهای منفی عدم انتخاب رشته از دست دادن فرصت قبولی در رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه یا منطبق با رتبه خود، از دست دادن سال تحصیلی و تأخیر در فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار، روبرو شدن با فشارها و انتظارات خانواده، دوستان و جامعه برای توضیح عدم انتخاب رشته، کاهش اعتماد به نفس و شک در توانایی خود برای موفقیت در کنکور سال آینده و مواجه شدن با رقابت سخت تر با داوطلبان جدید و پر انگیزه سال بعد است.

برای جلوگیری از این پیامدها، بهتر است با توجه به علاقه، رتبه، ظرفیت و بازار کار، رشته مناسب خود را در دانشگاه مناسب با استفاده از راهنمایی های مشاوران با تجربه انتخاب کنید.

سوالات متداول

خدمات مشاوره انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3 سلام مشاور شامل چه مواردی است؟

خدمات مشاوره ای مراکز دارای مجوز شامل کشف علاقه، توانایی، شخصیت و هدف شما متناسب با رشته های مختلف این رشته و بازار کار آن ها و آگاهی از شرایط و ضوابط انتخاب رشته و سهمیه های مختلف و ترتیب اولویت رشته ها و ارائه خدمات روانشناسی و تقویت اعتماد به نفس است.

عوامل مهم برای انتخاب رشته تجربی چیست؟

برای انتخاب رشته های تجربی، باید عواملی مانند علاقه و تمایل شخصی، رتبه کنکور، ظرفیت و کیفیت دانشگاه ها و رشته ها، بازار کار و فرصت های شغلی، هزینه تحصیل و شرایط زندگی شخصی را در نظر گرفت.

ملاک های مهم برای انتخاب دانشگاه مناسب برای رشته های تجربی چیست؟

برای پیدا کردن دانشگاه مناسب برای خود، باید به اعتبار و رتبه دانشگاه، ظرفیت و شروط پذیرش، امکانات آموزشی و پژوهشی، هزینه شهریه و خدمات دانشجویی و فضای آموزشی و فرهنگی توجه کنید.

رشته های پر طرفدار گروه آزمایشی تجربی چیست؟

رشته های پر طرفدار رشته تجربی شامل دندان پزشکی، داروسازی، پزشکی و پیرا پزشکی که شامل پرستاری، بهداشت عمومی، مامایی و اتاق عمل است، می باشد.

ظرفیت کل پذیرش رشته های تجربی در دانشگاه روزانه و شبانه چند نفر است؟

در دوره روزانه سال قبل حدود ۴ هزار نفر و در دوره شبانه ۳۵۰۰ نفر در دانشگاه سراسری در رشته تجربی پذیرفته شده اند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف انتخاب رشته تجربی امسال و خدمات مشاوره ای مرکز تخصصی الو سلام مشاور با عنوان مشاوره انتخاب رشته تجربی ۱۴۰3 آشنا کنیم.

کارشناسان متخصص ما در این مرکز آماده ارائه انواع خدمات برای شما عزیزان متناسب با شرایط ویژه شما هستند.

ما به شما عزیزان توصیه می کنیم بر اساس شرایط خاصتان با مشاوران آگاه ما در این زمینه در ارتباط باشید تا با مرتبط شدن به بهترین مراکز قانونی و دارای مجوز انتخاب رشته و بر اساس نتایج قبولی های سال قبل، اولویت بندی مناسبی برای قبولی خود ایجاد کنید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان تخصصی است که سوابق درخشان زیادی پیرامون راهنمایی عزیزان برای یافتن بهترین مشاور دارای مجوز دارد.

AsliCallBanner

محتوای جدول

پیمایش به بالا