ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت

ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت

فهرست محتوا

تاریخچه طب سوزنی به کشور چین برمی گردد. به سوزن های سنگی نوک تیز مربوط به پنج هزار سال پیش که توسط باستان شناسان در کشور چین کشف شده است.

این روش برای درمان اکثر بیماری ها موثر واقع شده است. بنابراین درمان بیماری ها توسط طب سوزنی مورد توجه مخاطبین زیادی قرار گرفته است.

درنتیجه برای گذراندن این دوره، نیاز به یک فرد یا سازمان معتبر داریم که به آن مراجعه کنیم تا بتوانیم از پایه تا مراحل پیشرفته این رشته را بیاموزیم. هم چنین برای ارائه خدمات در این حیطه مهارت لازم را داشته باشیم.

اکثر افراد تمایل دارند در ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت شرکت کنند. وزرات بهداشت هم در سال های قبل اعلام داشته: “پس از گذراندن دوره های کوتاه مدت توسط پزشکان و افراد غیرپزشک و شرکت در آزمون می توانید زیر نظر پزشک به عنوان ناظر فنی به ارائه خدمات در این رشته بپردازید”.    

بنابراین برای آشنایی با چگونگی ثبت نام در این دوره و اخذ مدرک معتبر آن، به مطالعه این مقاله بپردازید. این مقاله به موضوعات زیر می پردازد:ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت

ثبت نام و معرفی دوره های طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت

همان طور که اشاره شد طب سوزنی برای درمان انواع بیماری ها مفید است. این دوره، هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی برگزار می شود.

بنابراین دانشجویی که در این حیطه آموزش می بیند و تجربه لازم را کسب می کند، می تواند به درمانگری ماهر تبدیل شود.هم چنین می تواند انواع بیماری ها را با این روش درمان کند. علاوه بر این، به دلیل پرهزینه و پر خطر بودن روش های دیگر مثل جراحی، متقاضیان زیادی به روش درمانی با طب سوزنی تمایل پیدا کرده اند.

جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از مؤسسات آموزشی تابعه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، دوره‌های طب سوزنی را با رعایت استانداردهای مورد نظر این سازمان برگزار می‌نماید. این مؤسسه دوره‌های طب سوزنی را در دو سطح پایه و پیشرفته و در مدت زمان‌های مختلفی برگزار می‌کند. شرایط شرکت و ثبت نام در این دوره‌ها داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در حوزه‌های مرتبط با پزشکی است. افراد باید در آزمون‌های نهایی این دوره شرکت کنند و موفق به کسب حد نصاب نمره شوند. پس از اتمام دوره، فارغ التحصیلان می‌توانند برای دریافت پروانه طب سوزنی به معاونت درمان وزارت بهداشت مراجعه کنند.

همچنین، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز دوره‌های طب سوزنی را با مدرک معتبر فنی حرفه‌ای مورد تایید وزارت بهداشت برگزار می‌کند. این دوره‌ها نیز در دو سطح پایه و پیشرفته برگزار می‌شوند و مدت زمان آموزشی برای هر دوره متفاوت است. از ویژگی‌های رایج این دوره‌ها می‌توان به تدریس دوره توسط اساتید مجرب، استفاده از تجهیزات آموزشی پیشرفته، برگزاری دوره در دو سطح، شهریه نسبتاً مناسب اشاره کرد.

برای ثبت نام در دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت از طریق سلام مشاور، می‌توانید اقدام به تکمیل فرم و یا برقراری تماس با مشاوران ما کنید. الو سلام مشاور با همکاری مراکز آموزشی معتبر، خدماتی همچون مشاوره رایگان تلفنی برای انتخاب مرکز آموزشی مناسب، ثبت نام سریع و آسان در دوره مورد نظر، راهنمایی و پشتیبانی در طول دوره را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

گیف دوره های جهاد دانشگاهی

ثبت نام دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی

برای شرکت در دوره آموزشی طب سوزنی جهاد دانشگاهی، شما نیاز به داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته‌های پزشکی دارید. ابتدا باید به سایت مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را طی کنید. این فرآیند شامل تکمیل فرم ثبت نام، بارگذاری مدارک مورد نیاز (کپی برابر اصل مدرک کارشناسی، کارت ملی، شناسنامه، و عکس 4*3) و پرداخت شهریه است. آزمون ورودی دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی به صورت کتبی برگزار می‌شود و شامل سوالات در زمینه مفاهیم پایه طب سنتی، طب سوزنی، و بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی است.

پس از ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی، در صورت قبولی، به دوره آموزشی دعوت خواهید شد. دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی در دو سطح پایه و پیشرفته برگزار می‌شود. دوره پایه برای پزشکان عمومی و متخصصین رشته‌های مرتبط با طب سوزنی مانند طب سنتی، طب فیزیکی و توانبخشی، بیهوشی، روانپزشکی، و جراحی مغز و اعصاب برگزار می‌شود. همچنین، دوره پیشرفته برای پزشکان متخصص طب سوزنی در نظر گرفته شده و مدت زمان آموزشی برای دوره پایه 120 ساعت و برای دوره پیشرفته 240 ساعت می‌باشد. پس از پایان هر دوره، گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان صادر می‌شود که توسط وزارت بهداشت تایید شده است.

طب سوزنی وزارت بهداشت

مزیت های شرکت در دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی

شرکت در دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی به دلیل اعتبار و کیفیت بالای دوره آموزشی، مزایای فراوانی را به شرکت کنندگان در این دوره ارائه می‌دهد. این مرکز آموزشی زیر نظر وزارت بهداشت است و دوره‌های آن با استانداردهای وزارت بهداشت هماهنگی دارند. اساتید مجرب و متخصص در زمینه طب سوزنی، به شرکت کنندگان تجربه و دانش خود را انتقال می‌دهند. همچنین، تجهیزات آموزشی پیشرفته و مدرک پایان دوره معتبر، این دوره را به یک گزینه جذاب و حرفه‌ای برای افراد تبدیل کرده است. از دیگر مزیت‌های شرکت در دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبار مرکز زیر نظر وزارت بهداشت
  • کادر آموزشی مجرب و متخصص
  • تجهیزات آموزشی پیشرفته
  • مدرک پایان دوره معتبر
  • ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در حوزه طب سوزنی

آیا مدرک دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت است؟

با وجود این که در قسمت‌های قبل به مورد تایید وزارت بهداشت بودن مدرک دوره طب سوزنی جهاد دانشگاهی اشاره کردیم اما باز هم برای اطمینان خاطر شما عزیزان به این سوال رایجتان پاسخ کاملی می‌دهیم. مدرک دوره آموزشی طب سوزنی ارائه شده توسط مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی، با تصویب و تایید وزارت بهداشت است. این مرکز آموزشی یکی از نهادهای معتبر تحت نظر وزارت بهداشت است و دوره‌های آن با استانداردهای این وزارتخانه مطابقت دارد.

ثبت نام دوره طب سوزنی فنی حرفه ای

برای ثبت نام در دوره طب سوزنی فنی حرفه‌ای، شما می‌توانید از سه روش حضوری، آنلاین، یا با کمک مشاوران مرکز الو سلام مشاور استفاده نمایید. در صورت تمایل به ثبت نام حضوری، می‌توانید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را از طریق تکمیل فرم مربوطه انجام دهید. مدارک مورد نیاز شامل کپی برابر اصل مدرک تحصیلی، کارت ملی، شناسنامه، و عکس 4*3 می باشند.

برای ثبت نام آنلاین، لازم است به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مراجعه و مراحل ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام دهید. اما در صورتی که نیاز به راهنمایی برای ثبت نام در این دوره‌ها دارید و زمان کافی برای جستجو میان بهترین دوره‌های برگزار شده در مراکز مختلف را ندارید می‌توانید با مشاوران ما برای دریافت اطلاعات کافی در مورد شرایط ثبت نام، انتخاب مرکز آموزشی، آماده سازی مدارک و کمک در آزمون ورودی کمک بگیرید.

طب سوزنی وزارت بهداشت

مزیت های شرکت در دوره طب سوزنی فنی حرفه ای

شرکت در دوره آموزش طب سوزنی فنی حرفه‌ای مزایای متعددی را برای شما علاقمندان به ارمغان می‌آورد. این دوره‌ها به واسطه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که یک نهاد دیرینه و بسیار معتبر است و تمامی مدارک و سرفصل‌های آموزشی آن تحت نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، برگزار می‌شوند. اساتید مجرب و متخصص در زمینه طب سوزنی نیز در این دوره‌ها اقدام به تدریس مواد درسی پیشرفته و تخصصی می‌کنند و با استفاده از تجهیزات آموزشی پیشرفته به شما علاقمندان کمک می‌کنند تا آموزش‌های لازم طب سوزنی را به بهترین نحو ممکن دریافت کنید. مدرک پایان دوره طب سوزنی فنی حرفه‌ای نیز توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تایید می‌شود. از دیگر مزایای شرکت در دوره طب سوزنی فنی حرفه‌ای موارد زیر است:

  • هزینه کمتر
  • تنوع دوره‌ها
  • امکان ادامه تحصیل

بیماری های قابل درمان با طب سوزنی

برخی از این بیماری ها را که توسط طب سوزنی درمان می شود به شرح زیر می باشد: بیماری های پوستی، کمردرد، درد میگرن، روماتیسم مفصلی، خستگی، مشکلات گوارشی، زخم معده، بهبود در دوران قاعدگی، لاغری و چاقی، مشکلات روانپزشکی، اختلال خواب، افسردگی و اضطراب، ام اس، آلرژی، سینوزیت و سایر بیماری ها را می توان با طب سوزنی درمان کرد.

بنابراین مهارتجویانی که قصد ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت را دارد، بهتر است ابتدا دوره مقدماتی و متوسطه را بگذراند. بعد از آن وارد تخصص های لازم بنابر نیاز خود شود.

این کارگاه که بصورت دوره طب سوزنی عملی می باشد کاربردهای بسیاری دارد و بازار کار خوبی برایتان خواهد داشت.

طب سوزنی وزارت بهداشت

ویژگی های دوره طب سوزنی

این دوره ها شامل موارد زیر می شوند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارد:

  •  طب سوزنی مقدماتی و متوسطه
  •  طب سوزنی سراسکالپ (که در این روش 3 سبک آموزش داده می شود)
  •  طب سوزنی گوش
  •  طب سوزنی چشم
  •  طب سوزنی دست (که در این روش 3 سبک آموزش داده می شود)
  •  طب سوزنی مچ دست و پا (نقاط 12 گانه)
  • طب سوزنی شکم
  • دوره طب سوزنی زیبایی (دانشجو می تواند به طور مجزا این روش را برای درمان بیماری‌های پوستی بیاموزد. علاوه براین آموزش نخ جوانسازی هم شامل این دوره میشود)
  • طب سوزنی لاغری، امبدینگ، پیکرتراشی
  • طب سوزنی مستر تانگ

و کلی مطالب مفید دیگر که در این دوره پرکاربرد توسط اساتید برتر خواهید آموخت.

شرایط برگزاری و هزینه دوره

این دوره که با توجه به تعداد دانشجویان به صورت عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی برگزار می شود، دارای شهریه های متفاوتی است که بنا به شرایط خود دانشجو و شرایط تشکیل کلاس ها تعیین می شود.

هم چنین برای ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت، می توانید همه ی دوره ها یا چند دوره را، برای آموزش انتخاب کنید.

این انتخاب با توجه به نیاز شما انجام می شود. برای اطلاع از شهریه کلاس ها و زمان تشکیل آن ها با مشاورین ما تماس بگیرید.

گیف دوره های جهاد دانشگاهی

مدرس دوره طب سوزنی

ما برای آموزش دوره های طب سوزنی با اساتید برتر در این حیطه همکاری داشته ایم که با سال ها مطالعه، پژوهش و تجربه در این زمینه در کنار شما خواهند بود.

روزمه مدرس مربوطه به شرح ذیل می باشد:

  • مترجم کتاب اسکالپ دکتر ژو
  • مترجم کتاب طب سوزنی سر اسکالپ جیائو
  • مترجم کتاب طب سوزنی بدن
  • مدرس طب سوزنی بدن، گوش، دوره طب سوزنی سر، مسترتانگ، پیکر تراشی، طب سوزنی نقاط 12 گانه و مچ دست و پا، دوره طب سوزنی دست، چشم، شکم، دوره طب سوزنی لاغری یا امبدینگ
  • درمان کرونا ویروس با طب مکمل
  • مدرس علوم مکمل من جمله چهره شناسی، عنبیه، صلبیه، مردمک، زبان و دست
  • مولف کتاب های چهره شناسی
  • مدرس و بنیانگذار علم فیسولوژی برمبنای طب شرقی در ایران
  • مدرس ماساژ گواشا
  • مدرس دانشگاه آزاد، پیام نور، و ابن سینا گرجستان

همان طور که ملاحظه کردید، آموزش این دوره ها را می توانید نزد فرد متخصص بگذرانید و با تجربه کافی در این زمینه کار خود را در حیطه درمانی طب سوزنی آغاز کنید.

هم چنین پزشکان با ثبت نام دوره طب سوزنی، می توانند علم و آگاهی خود را افزایش داده و در درمان بیماران خود، بهتر عمل کنند.

ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت

مدرک دوره طب سوزنی

مدرک معتبر در مسیر درمانی شما می تواند بسیار موثر باشد. بنابراین پس از اخذ مدرک معتبر، دانشجو می تواند پس از یک دوره کارورزی و کسب تجربه در این زمينه، در کنار یک پزشک به درمان انواع بیماری‌ها بپردازد.

برای این دوره سه مدرک اعطا می شود که بنابر درخواست دانشجو به آن تعلق می گیرد. لازم به توضیح است که  دوره طب سوزنی فنی حرفه ای از سوی سازمان مربوطه در نظر گرفته نشده است.

و چنین مدرکی از سوی سازمان فنی حرفه ای کشور اعطا نمی شود. بنابراین سعی ما بر این بوده که ثبت نام دوره طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت باشد که برای کارکردن در این حیطه از اعتبار بالایی برخوردار است.

درنتیجه شما می توانید با گذراندن این دوره و اخذ مدرک مربوطه که مورد تایید وزارت بهداشت است، کار درمانی خود را شروع کنید. همچنین افرادی که قصد مهاجرت دارند می توانند از مراکز آموزشی معتبر مدرک بین المللی نیز دریافت کنند. مدارک معتبر بین المللی در کنار داشتن مهارت کاری روزمه فرد را بهبود می بخشد.

بازار کار و درامد طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی موثر در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر، جایگاه برجسته‌تری در ایران و جهان پیدا کرده است. گسترش روش‌های طب سوزنی، بازار کار این حوزه را نیز تحت تأثیر قرار داده و افراد متخصص در این زمینه می‌توانند در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. این امکان ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه بازار کار طب سوزنی را فراهم می‌کند.

با وجود اینکه درآمد متخصصان طب سوزنی در ایران بسیار متغیر است و به عواملی نظیر محل کار، تجربه، مهارت و تعداد بیماران بستگی دارد، اما در کل، این درآمد در سطح خوب رو به عالی است. طبق آمارهای موجود، متخصصان طب سوزنی در ایران می‌توانند ماهانه درآمدی بین 20 تا 50 میلیون تومان داشته باشند. برای افزایش درآمد، متخصصان طب سوزنی می‌توانند به ارتقاء مهارت‌ها، ایجاد برند شخصی، ارائه خدمات متمایز و انجام اقدامات مناسب در زمینه تبلیغات و بازاریابی پرداخته و خدمات با کیفیت‌تری ارائه دهند.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

جمع بندی

در این مقاله شما را با دوره پرکاربرد طب سوزنی آشنا کردیم. هم چنین خصوصیات این دوره را که شامل ویژگی های دوره، مدرک دوره، رزومه مدرس و شرایط ثبت نام می باشد را به طور مفصل توضیح دادیم.

هم چنین به مزایای آموزش و استفاده از این روش اشاره کردیم و بیماری هایی که توسط این روش قابل درمان می باشد را نام بردیم.

اینک می توانید آگاهانه انتخاب خود را انجام دهید و اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید با مشاورین ما تماس بگیرید.

مرکز “الو سلام مشاور” امکان ثبت نام در این دوره ویژه را برای شما فراهم کرده است، و با مشاورین خود در کنار شما خواهد بود.

شماره تماس

لطفا فرم مربوط به پیش ثبت نام را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما در تماس باشند.

پیش ثبت نام دوره

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD
پیمایش به بالا