برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید

برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید

محتوای جدول

با جدی تر شدن رقابت میان داوطلبین در کنکور سراسری، برهه حساس تعطیلات نوروز در سال های اخیر اهمیت دو چندانی یافته و به یک فاکتور بسیار مهم در رسیدن به موفقیت در این رقابت بدل شده است.

بازه زمانی ای که از آن به عنوان دوره طلایی کنکور سراسری یاد می شود و بهترین فرصت برای جبران عقب افتادگی ها، برطرف کردن نقاط ضعف، تقویت و افزایش تسلط بر مباحث مختلف و مرور مطالب خوانده شده در طول سال می باشد.

اما اگر داوطلبین از این فرصت به شکل صحیح و مفید بهره نبرده و نتوانند برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشند، همین بازه زمانی می تواند تمام زحمات آن ها را از بین برده و از هدف اصلی آن ها دور نماید.

لذا اهمیت برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید مشهود بوده و مدیریت آن نیاز به یک زمان بندی و طبقه بندی بسیار دقیق، دارد.

برای این منظور، در این مطلب تلاش شده است تا برخی از مهم ترین نکات به دقت جمع آوری گردیده تا بتواند در برنامه ریزی عید برای کنکوری ها مثمر ثمر واقع گردد.

برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید

برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید

پیش از شروع برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید ، لازم است تا داوطلب به شناخت دقیقی نسبت به وضعیت تحصیلی، سطح و پایه خود رسیده باشد. برای این منظور لازم است تا بررسی جامع و دقیقی بر روی عملکرد خود پیش از پایان سال داشته باشید.

در این راستا می توانید از فاکتورهای مختلفی هم چون، بررسی عملکرد درس به درس خود در آزمون های آزمایشی، تست های زده شده در طول سال در هر سرفصل، امتحانات درسی و دیگر ملاک ها استفاده نمایید.

با بررسی هر یک از این موارد برای تک تک دروس خود اعم از عمومی و اختصاصی، می توانید جدولی به منظور طبقه بندی آن ها با در نظر گرفتن دروس ضعیف و قوی خود تهیه نموده و این روال را برای هر درس به منظور پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خود در هر سر فصل آن دروس پیاده نمایید.

نتیجه این کار طبقه بندی جزء به جزء تمام بخش های مهم در منابع موجود خود برای کنکور سراسری خواهد بود که می تواند به عنوان یک چراغ راه بسیار مهم در برنامه ریزی کنکوری برای عید مورد استفاده قرار گیرد.

با داشتن این جدول پیش از شروع تعطیلات نوروز، دست به یک برنامه ریزی دقیق و جدا از طول سال تحصیلی بزنید. توجه نمایید که در تعطیلات می توانید، تعداد دروس مد نظر برای مطالعه را در یک روز افزایش دهید .

نحوه برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید نوروز 99

برای انجام این کار لازم است که به برخی نکات مهم توجه نمایید تا بازدهی بیش تری بتوانید در این بازه زمانی حساس داشته باشید:

  • پیش از هر چیز لازم است که داوطلبین توجه کنند که قرار نیست تمام طول روز و تمام ایام تعطیلات را به مطالعه اختصاص دهید. لذا برنامه ریزی خود را بر این اساس نچینید که تک تک لحظات روز را با دروس مختلف پر کرده باشید.

هر فردی در هر شرایطی نیاز به استراحت و ریکاوری برای ادامه محکم تر روند رو به رشد خود خواهد داشت.

  • با توجه به میانگین عملکرد خود در هر درس (بررسی میانگین تراز ها در دروس می تواند بهترین ملاک باشد) در برنامه ریزی کنکوری برای عید، به آن زمان اختصاص دهید.

به طور مثال در درس فیزیک میانگین تراز 5500 داشته اید و در درس شیمی میانگین 6000. لذا باید با حفظ تسلط خود در درس شیمی، زمان بیش تری به درس فیزیک اختصاص دهید.

  • بررسی کنید که در طول سال مطالعه چه سر فصل ها و یا حتی چه دروسی را به تعویق انداخته اید و یا از بودجه بندی های خود عقب افتاده اید. این دروس را در اولویت قرار دهید تا بتوانید در این برهه زمانی به جبران آن بپردازید.

البته باید اهمیت آن درس (بخش) را نیز مطابق با هدف خود سنجیده باشید.

  • اولویت های هر فرد، با فرد دیگری فرق خواهد داشت. بسیاری از دانش آموزان با مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید به شکل جمعی، اولویت های خود را تغییر می دهند که می تواند لطمه های بزرگی به روند مطالعاتی آن ها بزند.
  • در برنامه ریخته شده، برای هر بخش یک هدف گذاری انجام دهید تا بتوانید میزان تحقق آن هدف در طول ایام عید را بررسی نمایید تا در پایان تعطیلات اطلاع دقیقی از عملکرد خود داشته باشید.
  • با توجه به نزدیک بودن این ایام به کنکور سراسری، مطالعه و مرور دروس حفظی به ویژه دروس عمومی اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. به همین منظور در برنامه ریزی درسی کنکوری ها در ایام عید باید به این نکته توجه ویژه ای بشود.
  • کتاب های کمک آموزشی، مانند: کتب مختلف تست، کتاب های ویژه ایام نوروز 99 و موارد مشابه می تواند کمک خوبی به تسلط بر مباحث داشته باشند که باید در برنامه داوطلبین گنجانده شوند.
  • نکات یادداشت شده، تست ها و بخش های علامت زده شده و دیگر نوت های مفید در هر درس که توسط داوطلب در طول سال تحصیلی نوشته شده اند، باید حتما مرور شوند تا در ذهن تثبیت گردند.
  • کتاب های زرد عمومی کانون و یا کتب مشابه دیگر را به صورت دوره ای از سرفصل های خوانده شده برای این ایام جهت تست زنی در برنامه بگنجانید.
  • با توجه به این که عموما هدف در برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید نوروز، مرور و تثبیت مطالب در ذهن می باشد، مطالعه خود را با مرور مطالب آغاز نموده و بیش تر تمرکز خود را بر تست زنی در آن مبحث اختصاص دهید.

برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید

برخی نکات برای داوطلبین تجربی

  • داوطلبین رشته های گروه آزمایشی تجربی توجه نمایند که مطالعه درس زیست در این بازه زمانی بسیار حیاتی می باشد که باید با کمک بودجه بندی های استاندارد، مطالعه آن را در تمام ایام نوروز به شکلی مستمر انجام دهید.
  • پس از درس زیست می توانید بر دروس شیمی و ریاضی نیز سرمایه گذاری مشابهی انجام بدهید.
  • تست زنی در درس زیست را به شکل روزانه انجام دهید.

برخی نکات برای داوطلبین ریاضی

  • تمرکز اصلی این دسته از داوطلبین باید بر دروس ریاضی و فیزیک معطوف بگردد و تست زنی های روزانه را در این دروس انجام دهند و مروز تست ها و نکات مهم جمع آوری گردیده در طول سال بسیار کمک کننده می باشد.
  • از دروس هندسه و گسسته غافل نشوید. این دروس می توانند در این برهه به نقطه قوتی در بخش ریاضی کنکور برای داوطلبین بدل شود که باید به شکل صحیح در برنامه ریزی درسی کنکور در عید گنجانده شود.
  • می توان گفت بهترین فرصت برای مطالعه درس آمار و احتمال در این ایام می باشد. درسی که ممکن است به آن کم توجهی شود، اما با فرصت گذاری کم می تواند تاثیر به سزایی در درصد درس ریاضی داوطلبین داشته باشد.

برخی نکات برای داوطلبین انسانی

  • این دسته از داوطلبین نیز با مروز روزانه دروس جامعه شناسی، روانشناسی و فلسفه باید به بهترین شکل از این ایام بهره مند شوند.
  • بسیاری از داوطلبین این گروه آزمایشی، نیاز به تقویت درس ریاضی خواهند داشت که این بازه زمانی می تواند یک فرصت عالی برای آن ها باشد که باید در برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید لحاظ گردد.

لذا کلیه داوطلبین کنکور سراسری، با بررسی و رعایت نکات فوق می توانند برنامه دقیقی برای این ایام طراحی و اجرا نمایند تا به اهداف تعیین گردیده خود چندین گام نزدیک تر شوند.

فراموش نکنید که ایام نوروز بهترین فرصت برای پیشی گرفتن از رقبای خود می باشد که در صورت استفاده درست از آن می توان به این مهم دست یافت.

داوطلبین می توانند برای انجام یک برنامه ریزی برای کنکور در ایام عید به شکل کارآمد و استاندارد، همه روز با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشند تا بتوانند از این ایام بهره کافی را ببرند.

الو سلام مشاوردر صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید
با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصصالو سلام مشاورالو سلام مشاوره

محتوای جدول

پیمایش به بالا