شهریه مدارس تیزهوشان

شهریه مدارس تیزهوشان

محتوای جدول

مدارس تیزهوشان جز بهترین مدارس ایران با امکانات و مزایای بسیار عالی هستند، که هر دانش آموزی آرزوی تحصیل در این مدارس را دارد. اما برای تحصیل در مدارس سمپاد نه تنها باید در آزمون ورودی آن قبول شوید و تراز و درصد لازم برای قبولی تیزهوشان را به دست آورید، بلکه پس از پذیرفته شدن در آزمون تیزهوشان، ملزم به پرداخت هزینه ای به عنوان شهریه مدارس تیزهوشان برای استفاده از مزایای و امکانات ویژه این مدارس خواهید بود.

شهریه ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1402 از جمله شرایط در نظر گرفته شده توسط سازمان ملی استعداد های درخشان است که پرداخت آن برای کلیه دانش آموزان ضروری است.

ما در این مقاله می خواهیم نرخ جدید شهریه مدارس سمپاد را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

شهریه مدارس تیزهوشان

شهریه مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان قوانین مربوط به خود را دارد که پیش از انتخاب مدرسه می بایست این قوانین مد نظر گرفته شوند. همانطور که برای ورود به این مدارس باید در آزمون ورودی پذیرفته شوید، استفاده از امکانات ویژه این مدارس نیز رایگان نمی باشد و در ازای امکانات آموزشی ویژه، معلمان با سطح علمی درجه یک و … هزینه ای مبنی بر شهریه مدارس تیزهوشان پرداخت خواهید کرد.

مبلغ در نظر گرفته شده از سوی سازمان استعداد های درخشان، هزینه مشخصی است که در ازای امکانات آموزشی و ساعات درسی اخذ می شود.

شهریه مدارس سمپاد براساس خدمات رفاهی و آموزشی مدارس و استان ها مشخص می شود. اگرچه تحصیل در این مدارس پرهزینه است و بسیاری از دانش آموزان با استعداد که از بضاعت مالی بالایی برخوردار نیستند، استرس پرداخت آن را دارند.

مسئولین مدارس سمپاد تا به حال هیچ دانش آموزی را به دلیل عدم پرداخت شهریه اخراج نکرده اند و برای نحوه پرداخت آن تمهیداتی را در نظر گرفته اند. برای تعیین میزان شهریه مدارس سمپاد نمی توان مبلغ دقیقی را معرفی کرد، زیرا این مبلغ براساس استان، منطقه، مقطع تحصیلی و امکانات مدارس متفاوت است.

نرخ جدید شهریه مدارس تیزهوشان سالانه به مقدار مشخصی افزایش می یابد. در جدول زیر میزان تقریبی و میانگین شهریه مدارس سمپاد شرح داده شده است.

شهریه مدارس تیزهوشان 1402 1403
مقطع تحصیلی حداقل شهریه حداکثر شهریه
هفتم، هشتم، نهم 2/900/000 تومان 6/585/000 تومان
دهم، یازدهم، دوازدهم 3/780/000 تومان 8/420/000 تومان

نحوه پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

از آن جایی که شهریه مدارس تیزهوشان مبلغ کمی نیست و بسیاری از والدین دانش آموزان با استعداد امکان دارد توانایی پرداخت آن را نداشته باشند.

به این ترتیب مدارس سمپاد برای والدینی که توانایی پرداخت شهریه را ندارند تسهیلاتی مبنی بر پرداخت شهریه مدارس سمپاد به صورت اقساطی ارائه داده است.

در این صورت والدین دانش آموزان سمپادی می توانند شهریه مورد نظر را در مرحله اول، یک دوم یا یک سوم را به صورت نقد و یا چک پرداخت کنند و مابقی شهریه را براساس قوانین مدرسه به صورت اقساط مشخص شده پرداخت نمایند.

برخی مدارس شهریه را در آغاز هر نیم سال تحصیلی و یا به صورت ماهانه دریافت می کنند، به صورت کلی مدارس سمپاد همکاری لازم با والدین جهت پرداخت شهریه را دارند.

شهریه مدارس تیزهوشان

جمع بندی

استفاده از امکانات ویژه مدارس تیزهوشان که در مقایسه با مدارس عادی متفاوت می باشد، با هزینه ای همراه است. شهریه مدارس سمپاد مبلغ پایینی نیست که در برخی اوقات دانش آموزان مجبور به انصراف به دلیل عدم پرداخت آن، می شوند.

با این وجود مدارس سمپاد با ارائه تسهیلاتی نظیر پرداخت به صورت اقساطی سعی در درک شرایط مختلف والدین و دانش آموزان تیزهوشان دارد.

ما در این مقاله شهریه مدارس تیزهوشان را مورد بررسی قرار دادیم و نرخ جدید شهریه مدارس تیزهوشان به همراه نحوه پرداخت آن را تشریح کردیم، درصورت داشتن هر گونه سوال در خصوص زمان ثبت نام و نحوه پرداخت شهریه مدارس سمپاد با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا