امکانات مدارس تیزهوشان

امکانات مدارس تیزهوشان

محتوای جدول

امکانات مدارس تیزهوشان به نسبت سایر مدارس عادی دارای گزینه های بیشتری است. این پشتیبانی های بیشتر به سبب جدیت بالای دانش آموزان این مدارس در امر تحصیل و هدفدار بودن موضوعات آموزشی است.

ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس تیزهوشان به نسبت مدارس عادی همچنین به دلیل استعداد بالای دانش آموزان و درخواست آنان برای پوشش دهی تمامی جوانب آموزشی است.

در این مقاله برآنیم تا شما عزیزان را با امکانات مدارس تیزهوشان آشنا کنیم و پیرامون ویژگی های برتر این مدارس و نحوه برگزاری کلاس های آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

امکانات مدارس تیزهوشان

معرفی مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که به سبب برخورداری از امکانات بیشتر و ساپورت اطلاعاتی بالاتر از دانش آموزان خود، ورود به آن ها با سختی های بیشتری به نسبت مدارس عادی همراه است.

به طور کلی می توان گفت بهترین مدارسی که برای تحصیل دانش آموزان برتر با استعداد های بالاتر وجود دارد، مدارس تیزهوشان است.

از دیگر خصوصیات مدارس تیزهوشان موارد زیر است:

  • مدارس تیزهوشان همواره از آموزش و کیفیت بالای بیشتری به نسبت سایر مدارس برخوردار است.
  • در مدارس تیزهوشان اساتید و دبیران برتر استانی و کشوری اقدام به کار می کنند.
  • برای ورود به مدارس تیزهوشان تلاش بیشتری برای دستیابی به کسب نمره مجاز در آزمون ورودی لازم است.
  • آموزش های تخصصی و استعداد یابی از دانش آموزان در مدارس تیزهوشان به صورت هدفمند دنبال می شود.

امکانات در مدارس تیزهوشان

با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که برای مدارس تیزهوشان برشمردیم، می توان گفت دانش آموزان این مدارس از امکانات بیشتری برخوردار هستند و در زمینه تحصیلی پشتیبانی های بیشتری از آنان خواهد شد.

برخورداری از کلاس تیزهوشان آنلاین و برگزاری آزمون های دوره ای آنلاین و یا حضوری از جمله این امکانات است.

از دیگر امکاناتی که به صورت برجسته می توان برای مدارس تیزهوشان برشمرد موارد زیر است:

  • کلاس های درسی تخصصی: در مدارس تیزهوشان متناسب با نوع علاقمندی دانش آموزان و حیطه تخصصی آموزشی آنان از مواد آموزشی معتبر جهانی در سطح بالا و با کیفیت برتر برای آموزش استفاده می شود. برگزاری کلاس های متنوع درسی و پشتیبانی های برتر برای به نتیجه رسیدن مسیر های مطالعاتی دانش آموزان نیز در زمره این قابلیت مدارس تیزهوشان دسته بندی می شود.
  • منابع اصلی: یکی از ویژگی های برتر مدارس تیزهوشان به نسبت سایر مدارس عادی در استفاده این مدارس از منابع اصلی و به روز برای آموزش دانش آموزان است. در اختیار گذاشت منابع معتبر و به روز مطالعاتی برای دانش آموزان و حمایت و هدایت آنان برای ایجاد زمینه های رشد و تعالی آموزشی از اهداف مدارس تیزهوشان است.
  • آموزشگاه و کتابخانه: از ویژگی های برتر مدارس تیزهوشان می توان به برخورداری آنان از امکانات پیشرفته آزمایشگاهی و دسترسی سریع و آسان به منابع اطلاعاتی و کتابخانه های مجهز اشاره کرد. در این مدارس به منظور سرعت بخشی به فرآیند تحصیل و آموزش، تمامی امکانات تحصیلی و آزمایشگاهی در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. همچنین حمایت این مدارس از دانش آموزان مستعد در زمینه های مختلف تحصیلی مانند نجوم و شیمی و فیزیک نیز سبب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این استعداد ها در دانش آموزان می شود.
  • مشاوران متخصص: در مدارس سمپاد تیم حرفه ای با اطلاعات کاملا تخصصی مبتنی بر مشاوره و هدایت دانش آموزان در تمامی حیطه های تحصیلی و اخلاقی وجود دارد. این امر صراحتا سبب پیشرفت های عمیق و هدفمندی های دقیق برای دانش آموزان می شود و مسیر های دستیابی به موفقیت های هدف گذاری شده را برای آنان هموار می کند.
  • تیم ترغیب انگیزه: با توجه به گستردگی مواد آموزشی در مدارس تیزهوشان و فشاری که ممکن است در جریان تحصیل به دانش آموزان وارد شود، برخورداری از تیم ترغیب انگیزه به جهت برطرف کردن مشکلات آموزشی در مسیر یادگیری و ایجاد نشاط و تعالی در دانش آموزان لازم و ضروری است. مدارس سمپاد با برخورداری از تیم حرفه ای و کاربلد در این زمینه توانسته است تاثیرات بسیار مثبتی در جهت ارتقاء سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان خود ایجاد کند.
  • استعداد یابی: از دیگر ویژگی های مدارس تیزهوشان می توان به توجه کادر آموزشی و اساتید آن به استعداد یابی دانش آموزان و پرورش نقاط مثبت یادگیری در آنان پرداخت. این گروه با ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت هر دانش آموز متناسب با نوع علاقمندی خاص خود، زمینه های پیشرفت و پرورش نیروهای مستعد و متخصص را در خروجی های خود پر رنگ می کند.
  • هدفمندی آموزشی: از دست ندادن زمان و استفاده حداکثری از تمامی فرصت های دانش آموزان در بازه های زمانی مدرسه و خانه از دیگر ویژگی هایی است که در مدارس تیزهوشان به آن اهمیت بالایی داده می شود. استفاده از زمان فراغت برای آموزش و یادگیری مهارت ها و توجه به ارائه مطالب کاربردی و تخصصی به دانش آموزان سبب ایجاد نیروهای متخصص پس از فراغت از تحصیل می شود.

ویژگی های مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان دارای خصوصیات برتری نسبت به سایر مدارس است. از جمله ویژگی های مدارس تیزهوشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش های تخصصی و ویژه
  • برنامه ریزی های تخصصی
  • آزمون های منظم و دوره ای
  • مشاوره و پشتیبانی های اختصاصی
  • حمایت های مالی از دانش آموزان مستعد
  • امکانات رفاهی و تحصیلی بیشتر
  • میزان ساعات مشابه با مدارس عادی
  • استفاده از کتب پیشرفته آموزشی
  • برگزاری آزمون های دو مرحله ای اصلی در طول سال
  • گزینش حرفه ای اساتید و معلمان

امکانات مدارس تیزهوشان

برتری مدارس تیزهوشان به سبب امکان مشاوره تخصصی

همانطور که به آن اشاره کردیم مدارس تیزهوشان دارای تیم تخصصی مشاوره برای هدایت و راهنمایی دانش آموزان به مسیر های مشخص شده بر اساس استعداد آنان است.

به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان علاقمند به پذیرفته شدن در این مدرسه نیازمند به برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان هستند.

پس از ورود به این مدارس نیز مشاوران متخصص اقدام به مسیر سازی و ارائه منابع اطلاعاتی برای رشد و پیشرفت دانش آموزان می کنند.

معایب مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان با وجود امکانات و پشتیبانی های دقیق و همه جانبه از دانش آموزان خود، در جریان آموزش ها می تواند دارای معایبی نیز باشد. از جمله این معایب میزان ظرفیت مدارس تیزهوشان به نسبت بسیار کمتر از مدارس عادی است.

همچنین موارد زیر از دیگر معایب مدارس تیزهوشان برشمرده می شود:

  • تک بعدی بودن دانش آموزان: عده ای بر این باورند که دانش آموزان مدارس تیزهوشان به دلیل درگیر شدن بیش از اندازه به مواد آموزشی و عدم حضور بیشتر در اجتماع تک بعدی خواهند شد و در آینده توانایی مقابله با مشکلات رایج را ندارند.
  • فشار بیشتر بر روی دانش آموزان: دانش آموزان مدارس تیزهوشان به دلیل فشار های بیشتر تحصیلی و توقع بالای خانواده ها از آنان احتمال ابتلا به بیماری های استرسی را بیشتر از سایر دانش آموزان دارند.
  • حجم آموزش: در مدارس تیزهوشان میزان تکالیف و مواد آموزشی ارائه شده به دانش آموزان بیشتر از مدارس عادی است و این امر می تواند در برخی از موارد تاثیرات منفی بر روی روند تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.

تفاوت امکانات در مدارس تیزهوشان با مدارس معمولی

تفاوت های بارزی میان مدارس تیزهوشان با مدارس معمولی وجود دارد. این مدارس به سبب در اختیار داشتن امکانات برتر آموزشی و رفاهی برای دانش آموزان خود، شرایط ورود دشوار تری به نسبت سایر مدارس عادی دارد. همچنین شهریه مدارس تیزهوشان در برابر مدارس غیر انتفاعی مناسب تر است.

از دیگر موارد تفاوت امکانات در مدارس تیزهوشان با مدارس معمولی که می بایست در زمان انتخاب مدرسه مورد توجه قرار بگیرد، موارد زیر است:

  • در مدارس تیزهوشان از منابع آموزشی بیشتر به نسبت مدارس عادی برای آموزش و تحصیل استفاده می شود.
  • در مدارس عادی امکان تحصیل تمامی دانش آموزان با هر استعداد و علاقمندی وجود دارد اما در مدارس تیزهوشان تنها استعدادهای برتر مجوز تحصیل دارند.
  • در مدارس عادی ممکن است کتابخانه یا آزمایشگاه تخصصی وجود نداشته باشد، اما در مدارس تیزهوشان آزمایشگاه ها و کتابخانه های مجهز وجود دارند.
  • هزینه های مدارس تیزهوشان به نسبت مدارس عادی بیشتر است و این هزینه از حق ثبت و منابع درآمدی دیگر تامین می شود.

امکانات مدارس تیزهوشان

نحوه ورود به مدارس تیزهوشان

برای ورود به مدارسی که دارای امکانات برتر آموزشی و تحصیلی است، مسیر های ورودی بسیار دشوارتر خواهد بود.

به همین منظور تراز لازم برای قبولی در مدارس تیزهوشان و معدل کل دانش آموزان می بایست در حدود تعیین شده این مدارس باشد.

آزمون ورودی این مدرسه نیز با شرایط مختص خود در زمان تعیین شده برگزار می شود و برخورداری از اطلاعات لازم و در اختیار داشتن وسایل لازم برای آزمون تیزهوشان از ضروریاتی است که هر دانش آموز می بایست مد نظر داشته باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده ورود به مدارس تیزهوشان در صورت داشتن پارامترهای زیر امکان پذیر است:

  • کسب معدل بالای ۱۹ در مقاطع هفتم و هشتم تحصیلی
  • کسب حد نصاب نمره در آزمون های تیزهوشان
  • قبولی در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی
  • برخورداری از تابعیت ایرانی
  • در حین تحصیل بودن در پایه ششم

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با تمامی امکانات مدارس تیزهوشان و برتری های آنان با مدارس عادی آشنا کنیم.

همچنین به معرفی تفاوت های امکاناتی مدارس تیزهوشان با سایر مدارس غیر انتفاعی نیز پرداختیم. در صورتی که علاقمند به شرکت در آزمون های تیزهوشان مدارس سمپاد هستید می توانید برای آسان تر شدن مسیر دستیابی به موفقیت در این آزمون از مشاوران متخصص ما در مرکز الو سلام مشاور یاری بجویید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را برای دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا