دوره مدیریت زخم گروه پزشکی و گروه پرستاری جهاد دانشگاهی

دوره مدیریت زخم

محتوای جدول

دوره مدیریت زخم در راستای افزایش دانش پزشکان و پرستاران برای مدیریت بهینه زخم ها و جلوگیری از عفونت و عوارض جانبی زخم ها برگزار می شود.

هر ساله مردم زیادی با انواع زخم های ناشی از اتفاقات مختلف درگیر هستند. بنابراین پزشکان و پرستاران نقش اساسی در مراقبت و مدیریت زخم ها دارند. بدین منظور می بایست دانش و مهارت اصول مراقبتی زخم ها را داشته باشند.

دوره های پیراپزشکی و علوم پزشکی جهاد دانشگاهی با هدف آموزش متخصصان این حوزه به صورت تخصصی برگزار می شود.

ما در این مقاله می خواهیم دوره مدیریت زخم پزشکی و پرستاری را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

دوره مدیریت زخم

دوره مدیریت زخم گروه پزشکی

زخم یکی از مهمترین مباحث گروه علوم پزشکی است که وجود متخصصانی که دارای مهارت بالایی در این زمینه باشند، بسیار حائز اهمیت است.

روزانه هزاران نفر در دنیا دچار انواع زخم های حاد و مزمن می شوند که در صورت عدم درمان صحیح، امکان آسیب بیشتر به بدن و یا تهدید جان انسان ها را بیشتر می کند. از این رو زخم های حاد و مزمن، نه تنها باعث آسیب رسی به بدن افراد شده است، بلکه روح و روان افراد را نیز تحث تاثیر قرار داده است.

در صورتی که کادر درمان و پزشکان مهارت بالایی در زمینه مدیریت زخم ها و مداوای آن داشته باشند، می توانند با درمان کامل آن از عوارض جانبی و عفونت های ناشی از آن جلوگیری کرده و نه تنها به سلامت بیمار کمک کنند، بلکه در صرفه جویی هزینه های او نیز نقش موثری داشته باشند.

آنچه در این حوزه نقش بسزایی دارد، شناخت انواع زخم، نحوه مواجه صحیح با آن و ارائه خدمات باکیفیت از طریق روش های نوین درمان زخم در راستای بهبود می باشد.

از این رو جهاد دانشگاه با فراهم آوری ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی، در راستای ارتقای دانش و مهارت پزشکان، دوره آموزشی مدیریت زخم را برگزار می کند. 

دوره مدیریت زخم گروه پرستاری

پرستاران همانند پزشکان یکی از مهمترین ارکان پزشکی می باشند. پرستارانی که در حوزه مدیریت زخم فعالیت دارند می توانند با شرکت در دوره مدیریت زخم جهاد دانشگاهی برای ارتقای دانش و مهارت خود قدم بزرگی بردارند.

زخم یکی از موارد دردناکی است که در هنگام مداوا امکان برخورد، دردناک بیمار وجود دارد. در این دوره مواردی برای نحوه برخورد با بیماران دارای زخم های حاد و مزمن، تشخصیص انواع زخم، نحوه ارائه خدمات با کیفیت آموزش داده می شود.

مهارت بالای متخصصان می تواند سلامت بیمار را تضمین کند و از صرف هزینه های احتمالی بعدی برای مواردی نظیر عفونت ها و یا آسیب های جانبی احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

از این رو سازمان جهاد دانشگاهی در راستای ارتقای دانش و مهارت پرستاران دوره مدیریت زخم پرستاری را برگزار می کند.

مدرک معتبر داخلی و بین المللی

مدرک مدیریت زخم اعطا شده توسط مراکز جهاد دانشگاهی و یا مراکز علوم پزشکی از اعتبار لازم برای کار در داخل ایران را برخوردار هستند. در واقع در صورتی که فرد مدرک خود را از مراکز زیر نظر وزارت بهداشت دریافت کنند برای ارائه و استفاده از مدرک دغدغه ای نخواهند داشت. همچنین مراکز برگزار کننده علاوه بر مدرک داخلی مدرک بین المللی نیز صادر می کنند. مدارک اعطا شده از اتحادیه اروپا صادر شده و برای افرادی که قصد مهاجرت دارند رزومه مناسبی ایجاد می شود. 

سرفصل های آموزشی دوره مدیریت زخم

  • آناتومی – فیزیولوژی پوست
  • انواع زخم های حاد و مزمن
  • فاکتورهای موثر در ترمیم زخم
  • ارزیابی بیمار مبتلا به زخم
  • روش های نوین درمان زخم
  • انواع پانسمان های نوین
  • شستشو و پاکسازی زخم
  • مدیریت زخم های فشاری
  • مدیریت زخم های سوختگی
  • مدیریت استومی و فیستول
  • مدیریت زخم های عروقی
  • مدیریت زخم پای دیابتی

گروه هدف دوره مدیریت زخم

  • پزشکی
  • پرستاری

گروه هدف دوره آموزشی مدیریت زخم پزشکی، پرستاری (افرادی که دارای لیسانس پرستاری هستند مجاز به شرکت در دوره می باشند)، پیراپزشکی (لیسانس اتاق عمل، لیسانس بیهوشی، لیسانس مامایی).

پس از سپری شدن دوره مدیریت زخم و موفقیت در آزمون کتبی، مدرک معتبر از سوی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی به فراگیران اعطا می شود.

علاوه بر گروه پزشکی و پرستاری دوره مدیریت زخم برای سایر افرادی که دارای مدارک مرتبط هستند نیز توسط برخی از مراکز برگزار می شود. افراد با داشتن گواهینامه های معتبر و یا داشتن سابقه کاری در حوزه درمانی درصورتی واجد شرایط در نظر گرفته شده توسط مراکز آموزشی باشند می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام این دوره ها با مشاورین ما در تماس باشید. 

دوره مدیریت زخم

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دوره

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • فیش واریزی به شماره حساب مجموعه انتخابی

شهریه و مدت زمان دوره مدیرت زخم

مبلغ شهریه دوره مدیریت زخم بسته به مرکز انتخابی و حرفه کاری متفاوت است. مراکز برگزار کننده دوره برای افرادی که قصد انصراف داشته باشند نیز شرایط در نظر گرفته است.

در صورت انصراف تا 24 ساعت قبل از شروع کلاس 90 درصد شهریه، همزمان با تشکیل اولین جلسه کلاس 75درصد شهریه، همزمان با تشکیل دومین جلسه کلاس 50 درصد شهریه مسترد شده و پس از تشکیل سومین جلسه کلاس شهریه به هیچ ­وجه مسترد نخواهد شد.

جمع بندی

کلیه پزشکان و پرستاران و سایر افرادی که حوزه درمانی سابقه کاری داشته باشند می توانند با داشتن شرایط لازم با هر تخصص و مهارتی نیاز به دوره هایی برای ارتقا و تکمیل دانش و اطلاعات خود در زمینه مدیریت زخم دارند. بدین منظور سازمان جهاد دانشگاهی برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی دوره هایی برای به روز رسانی اطلاعات و ارتقای متخصصان این حوزه برگزار می کند.

پس از اتمام این دوره کوتاه مدت مدرک معتبری به فراگیران اعطا خواهد شد. علاوه بر مراکز جهاد دانشگاهی سایر مراکز معتبر نیز اقدام به برگزاری دوره کرده اند. 

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

ما در این مقاله دوره مدیریت زخم را مورد بررسی قرار دادیم، درصورت هر گونه سوال در خصوص نحوه ثبت نام و یا اخذ اطلاعات از این دوره با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا