ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

فهرست محتوا

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی یکی از نیازهایی است که علاقمندان به این حیطه فعالیتی درصدد انجام آن و گذراندن دوره خاص دستیاری سونوگرافی هستند. در این دوره آموزش های مقدماتی و پیشرفته ای به فراگیران پیرامون آشنایی با آناتومی اندام های بدنی داده می شود. همچنین نحوه کار با دستگاه ها و تجهیزات سونوگرافی نیز در قالب این آموزش ها گنجانده شده است.

برای بسیاری از کسانی که به این حیطه شغلی علاقمند هستند، شرکت در دوره های دستیاری سونوگرافی بهترین گزینه برای آمادگی حضور در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی است.

مراکز معتبر متفاوتی به دلیل استقبال از این رشته اقدام به برگزاری دوره های خاص آن می کنند. دراین میان انتخاب بهترین مرکز برای ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی نیازمند به دانستن شرایط و مزایای مراکز مختلف مجری این دوره است.

متخصصان ما در مرکز الو سلام مشاور راهنمایی های گسترده و کاملی را پیرامون نحوه انتخاب بهترین مرکز متناسب با نوع نیاز شما علاقمندان به دستیاری سونوگرافی قرار می دهند. همچنین مقایسه نوع مدارک صادر شده از این مراکز و سرفصل های آموزشی آن نیز نیاز به بررسی دقیق دارد که کارشناسان ما تمامی این موارد را با دقت و حساسیت کامل و احاطه و شمول گسترده برای شما عزیزان در نظر گرفته اند.

در این مقاله همچنین به معرفی رشته دستیاری سونوگرافی می پردازیم و اطلاعات کاملی پیرامون این رشته در اختیارتان قرار می دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

دوره دستیاری سونوگرافی از سری دوره های اجرایی است که علاوه بر کلاس های تئوری، نیاز به کلاس های عملی نیز دارد.

بر این اساس در این دوره فراگیران متناسب با نوع آموزش های هر مرکز، مدتی را نیز در محیط بیمارستان و یا مراکز سونوگرافی می گذرانند و آموزش های اجرایی لازم را در این محیط ها دریافت می کنند.

همواره انجام سونوگرافی و مراجعه به مراکز رادیولوژی نیازی فراوان است که برخورداری از متخصصان و دستیاران آن می تواند کمک بزرگی به رفع این نیاز کند.

در هر مرکز آموزشی، متناسب با نوع سیاست های مرکز و میزان تخصصی بودن دوره های آن، موضوعات و سرفصل های مختلفی در اختیار فراگیران قرار می گیرد.

بررسی و مقایسه این مراکز و اطلاع یافتن از شرایط برگزاری دوره هایشان امری وقت گیر و هزینه بر است.

بنابر این تیم پشتیبانی ما در الو سلام مشاور این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا در سریعترین زمان ممکن اقدام به انتخاب بهترین مرکز آموزش دوره دستیاری سونوگرافی کنید و از مزایای خاص دوره ها متناسب با نوع نیازتان بهره مند شوید.

ما پیشنهاد می کنیم پیش از ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی از راهنمایی های این عزیزان بهره مند شوید.

معرفی دوره دستیار سونوگرافی

در دوره دستیاری سونوگرافی عناوین و موضوعات مختلفی در چهارچوب های خاص سازمانی به فراگیران آموزش داده می شود.

بسیاری از مراکز مجری این دوره در کنار کلاس های تئوری، اقدام به برگزاری یک یا چند جلسه عملی در بیمارستان و یا کلینیک های دارای تجهیزات سونوگرافی می کنند تا فراگیران تجربه و دانش بیشتری در حیطه فعالیتی و کار با دستگاه ها بدست آورند.

در این دوره می بایست آشنایی کلی فرد با سیستم استخوانی تمامی نواحی بدن ایجاد شود و کار با دستگاه رادیولوژی یا سونوگرافی در حد تسلط مقدماتی حاصل شود.

از دیگر ویژگی های دوره دستیار سونوگرافی موارد زیر است:

  • در این دوره توجه ویژه ای به برگزاری کلاس های عملی می شود.
  • ارائه خدمات آموزشی در محیط های بیمارستانی و یا مراکز رادیولوژی از ضروریات این دوره است.
  • مباحث تئوری در نهایت ایجاز و متناسب با نیاز فراگیران در محیط های کاری ارائه می شود.
  • در صورتی که فرد بتواند در آزمون نهایی حد نصاب نمره را کسب کند، مدرک پایان دوره به او تعلق خواهد گرفت.
  • استفاده از اساتید برتر و متخصصان رادیولوژی برای آموزش در این دوره ها رایج است.

موضوعات آموزشی دوره دستیار سونوگرافی

شرکت در دوره های دستیاری سونوگرافی یکی از مهمترین اقداماتی است که هر فارغ التحصیل دانشگاهی این رشته و یا سایر افرادی که تمایل به حضور تخصصی در این عرصه دارند می بایست نسبت به آن توجه کافی داشته باشند.

زمانی که فرد از تجارب متخصصان این فن برخوردار می شود و مهارت لازم برای حضور و فعالیت در مراکز رادیولوژی و سونوگرافی را به طور کامل پیدا می کند، موفقیت بیشتری در این عرصه کسب خواهد کرد.

به همین منظور در نظر گرفتن موضوعات آموزشی کلی و تخصصی زیر در این دوره مد نظر برگزار کنندگان آن در مراکز آموزشی خواهد بود:

  • آشنایی با محیط مرکز رادیولوژی و سونوگرافی
  • آشنایی با نرم افزارهای ثبت نتایج سونوگرافی
  • عکس برداری درست از مناطق مورد نظر
  • آشنایی با MRI و MTRA
  • تنظیمات درست دستگاه و رفع عیوب ابتدایی

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

سرفصل های آموزشی دوره دستیار سونوگرافی

از مهمترین ملاک های مقایسه دوره های مجری دستیاری سونوگرافی، بررسی میزان پوشش دهی آموزشی پیرامون مواد اطلاعاتی این رشته است.

بسیاری از مراکز آموزشی اقدام به ارائه مطالب به صورت صرفا تئوری و یا صرفا عملی می کنند که نهایتا نتیجه مطلوب از این دوره برای فراگیر کسب نمی شود.

یک مرکز آموزشی معتبر و با تجربه همواره تمامی سرفصل های آموزشی را متناسب با بررسی مفید و کاربردی بودن انتخاب کرده و دوره را بر اساس آموزش این سرفصل ها تعریف می کند.

از سرفصل های مهم دوره دستیار سونوگرافی موارد زیر است:

  • شناخت کامل از آناتومی های استخوانی
  • شناخت پیرامون اجزای سر و گردن
  • توانمندی تشخیص ساختار بدن و پاها
  • تسلط کار با دستگاه CT SCAN سی تی اسکن
  • توانایی کار با دستگاه MRI ام آر آی
  • بررسی درست تراکم استخوان
  • بررسی دقیق عکس های رادیولوژی
  • توانایی بررسی نتایج سونوگرافی

مزایای دوره های آموزشی دستیار سونوگرافی

در دوره دستیاری سونوگرافی بنابر سیاست های هر مرکز آموزشی و میزان اهمیتی که برای این دوره در نظر گرفته می شود، مزایای خاصی به ثبت نام کنندگان تعلق می گیرد.

بهره مندی از اساتید مجرب و متخصص در این زمینه و قرار گرفتن در کلاس های عملی و کاربردی می تواند از مهمترین مزایای دوره آموزشی دستیار سونوگرافی باشد.

از دیگر مزایای خاص این دوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره مندی از سرفصل های تخصصی و کاربردی علم سونوگرافی
  • دریافت مدرک معتبر داخلی و یا بین المللی دوره در صورت قبولی در آزمون نهایی
  • استفاده از اساتید برتر کشوری و متخصصان علم سونوگرافی
  • معرفی به کار از سوی آموزشگاه در صورت کسب نمره عالی در آزمون
  • بهره مندی از کلاس های جبرانی در صورت نیاز به تکرار مطالب آموزشی

هزینه آموزش دوره دستیار سونوگرافی

طبیعتا هر مرکز آموزشی متناسب با امکانات و سرفصل هایی که برای آموزش در این دوره برای فراگیران در نظر گرفته، هزینه متفاوتی از سایر آموزشگاه ها تعیین می کند.

برخی از آموزشگاه ها به دلیل برخورداری از کارگاه های تخصصی و یا استفاده از متخصصان سونوگرافی برای تدریس مواد آموزشی، اقدام به افزایش قیمت دوره دستیار سونوگرافی می کنند.

همچنین تعداد نفرات شرکت کننده در دوره و برگزاری دوره به صورت خصوصی و یا نیمه خصوصی نیز پارامتر دیگری است که سبب افزایش و یا کاهش هزینه آن می شود.

در زیر می توانید سایر عواملی که بر هزینه دوره دستیاری سونوگرافی تاثیر گذار هستند را مشاهده فرمایید:

  • نوع دوره از نظر حضوری و یا مجازی و آنلاین بودن کلاس های تئوری
  • تعداد نفرات شرکت کننده در دوره
  • اعتبار و پیشینه مرکز
  • تعهدات مرکز پیرامون پشتیبانی از دوره

برای اطلاع از هزینه دوره آموزش دستیاری سونوگرافی در هر مرکز آموزشی به شما عزیزان توصیه می کنیم با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

بسیاری از سوالات شما عزیزان پیرامون پرداخت اقساطی و یا شرایطی هزینه دوره و میزان آن توسط کارشناسان ما به طور تخصصی و کامل پاسخگویی خواهند شد.

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

راهنمایی برای ثبت نام در دوره دستیار سونوگرافی

انتخاب بهترین دوره آموزش دستیاری سونوگرافی همواره نیازمند به بررسی دقیق شرایط مراکز مجری این دوره دارد.

یکی از مهمترین اقداماتی که هر فرد می بایست پیش از ثبت نام دوره های کوتاه مدت آموزشی و یا دوره های تخصصی و بلند مدت انجام دهد، مقایسه مراکز آموزشی و شرایط برگزاری دوره است.

بهره مندی از دانش و تخصص مشاوران و کارشناسانی که شرایط این مراکز را به درستی بررسی کرده و پارامترهای برتر آن را با هم مقایسه کرده اند، می تواند در وقت و هزینه فراگیران صرفه جویی قابل توجهی ایجاد کند.

از جمله مهمترین مواردی که برای انتخاب یک مرکز معتبر به منظور ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی باید مد نظر قرار گیرد، سابقه و اعتبار مرکز، نوع مدرک اعطایی، برخورداری از متخصصان آموزشی، حضوری و یا آنلاین بودن دوره و پشتیبانی های آن است.

نوع مدرک دستیار سونوگرافی

برای استخدام در مراکز رادیولوژی و سونوگرافی، امکان درخواست آن مرکز از فرد پیرامون مدرک پایان دوره دستیاری سونوگرافی تخصصی برخی از مراکز رایج و متداول است.

به همین منظور بهتر است پیش از اقدام برای ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی و یا فنی حرفه ای و یا هر آموزشگاه دیگری، فرد از اعتبار و چگونگی پذیرش مدارک آن مرکز درمانی مطلع شود. بسیاری از مراکز آموزشی به دلیل کیفیت ارائه خدمات آموزشی، دارای مدرک معتبری نیز هستند.

همچنین برخی از مراکز اقدام به ارائه مدرک بین المللی به فراگیران خود می کنند تا امکان اشتغال به کار آنان در کشورهای دیگر در این زمینه نیز ایجاد شود. پس مدرک دستیاری سونوگرافی شامل مدارک داخلی و یا بین المللی است.

میزان اعتبار مدرک دستیار سونوگرافی      

دوره دستیاری سونوگرافی و سایر دستیاری های دیگر در لیست رشته های فنی حرفه ای و جهاد دانشگاهی همواره مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. دلیل این امر تمایل افراد برای کسب مهارت لازم برای حضور در عرصه های کاری مرتبط با این حیطه است.

در زمان ثبت نام در این مراکز، بهتر است نوع مدرک اعطایی و میزان اعتبار آن مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز، مراجعه به مرکز دیگری که مطابقت بیشتری با نیاز فرد برای دریافت مدرک دارد انجام شود.

اعتبار مدرک فنی و حرفه ای و یا مدرک جهاد دانشگاهی و سایر مراکز معتبر آموزشی دیگر، به دلیل سابقه قدیمی و برخورداری از متدهای نوین آموزشی همواره مورد قبول مراکز درمانی و سونوگرافی است.

همچنین مراکز نوبنیادی وجود دارند که به دلیل برخورداری از روش های نوین و ارائه خدمات آموزشی تخصصی به فراگیران، امروزه اعتبار مدرک آن ها همپایه و حتی بالاتر از مراکز قدیمی و با سابقه است.

ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی

معرفی بازار کار دستیار سونوگرافی

رشته سونوگرافی یکی از رشته های پر مراجعه کننده ای است که همیشه دارای بازار کار مناسب و پر رونقی است.

این رشته به دلیل نیازهای دوره ای و متوالی افراد به انجام سونوگرافی در راس رشته هایی است که مورد استقبال از نظر رواج کاری قرار گرفته است.

تا زمانی که بانوان باردار نیاز به انجام سونوگرافی دارند و یا بیمارانی که دچار بیماری های داخلی هستند به این مراکز مراجعه می کنند، همواره این رشته دارای بازار کار مناسبی خواهد بود.

صف های متوالی برای انجام سونوگرافی همیشه در مراکز ارائه خدمات سونوگرافی مشاهده می شود. همین امر این رشته را دارای بازار کار مطلوبی کرده است.

درآمد دستیار سونوگرافی

برای تعیین میزان درآمد دستیار سونوگرافی یک سری از علل و عوامل می بایست مد نظر قرار گیرد. پارامترهای تاثیر گذاری وجود دارند که می توانند میزان حقوق دستیار سونوگرافی را تعیین کرده و کاهش یا افزایش دهند.

از جمله این موارد میزان سابقه و مهارت دستیار است. دیگر پارمتر تاثیر گذار اعتبار مرکز سونوگرافی و محل قرار گیری آن است. مراکز تخصصی و مجهز همواره حقوق بیشتری برای دستیاران سونوگرافی در نظر می گیرند.

ساعات کاری و شیفت های حضور دستیاران نیز میزان درآمد آن ها را دستخوش تغییر قرار می دهد. به طور کلی می توان گفت درآمد یک دستیار تازه کار و با تجربه اندک در حدود ۹ میلیون تومان در ماه است.

این مبلغ با بیشتر شدن سابقه و مهارت و همچنین اضافه شدن مزایای شغلی تا ۲۰ میلیون تومان نیز ارتقا خواهد یافت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه ثبت نام دوره دستیار سونوگرافی آشنا کنیم و پیرامون سرفصل های ارائه شده در این دوره و موضوعات آموزشی اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

بهره مندی از مشاوره کارشناسان و متخصصانی که نسبت به مراکز مجری این دوره ها، اطلاعات گسترده دارند، می تواند زمینه رشد و موفقیت را با ثبت نام درست در دوره مناسب ایجاد کند. شما می توانید برای مشاوره ثبت نام دوره های پیراپزشکی جهاد دانشگاهی و مراکز دیگر در رشته مناسب خود، با ما در ارتباط باشید.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

ما در الو سلام مشاور این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم که متناسب با نوع نیازتان، بهترین مرکز و دوره آموزشی را شناسایی کرده و موفق به کسب مهارت و مدرک معتبر آن شوید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به موفقیت های شغلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

لطفا فرم مربوط به پیش ثبت نام را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما در تماس باشند.

پیش ثبت نام دوره

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD
پیمایش به بالا