شهریه مدارس شاهد

شهریه مدارس شاهد

محتوای جدول

شهریه مدارس شاهد 1400 – 1401 برای فعالیت های فوق برنامه ای، کلاس های تقویتی و تکمیلی پرداخت می شود که برای ارتقای علمی و آموزش پذیری بهتر دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

شهریه مدارس شاهد توسط اداره امور شاهد و ایثارگری آموزش و پرورش برای دوره های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشخص می شود.

به این ترتیب دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند باید مطابق با نرخ جدید شهریه مدارس شاهد تحصیل کنند.

ما در این مقاله می خواهیم شهریه مدارس شاهد و شرایط ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارس شاهد را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

شهریه مدارس شاهد

نرخ جدید شهریه مدارس شاهد

دانش آموزان جهت تحصیل در مدارس شاهد می بایست از نرخ جدید شهریه مدارس شاهد اطلاع پیدا کنند. مدارس شاهد با هدف جذب دانش آموزان خانواده های شهدا و ایثارگران و رسیدگی به امور تحصیلی و تکریم آن ها زیر نظر اداره امور کل شاهد و ایثارگران تاسیس شده است.

در ابتدا اولویت ثبت نام این مدارس تنها فرزندان شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان بود که در سال 1400 – 1401 ظرفیت برای این دانش آموزان شاهد حدود 50% است.

برای دانش آموزان غیر شاهد مانند فرزندان ایثارگران زیر 50% و برای اقوام شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین فرزندان کارمندان مدارس شاهد و سایر دانش آموزان در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس شاهد امکان ثبت نام وجود دارد، که براساس اولویت امتیاز آن ها پذیرش نهایی صورت می گیرد.

دانش آموزان برای تحصیل در مدارس شاهد علاوه بر داشتن برخی شرایط باید مبلغی را جهت شهریه مدارس شاهد  پرداخت نمایند. این مبلغ براساس شرایط مختلف نظیر فعالیت ها، امکانات مدارس و همچنین درآمد معیشتی هر منطقه تعیین می شود، که به صورت حداکثری یک مبلغ معینی خواهد بود.

با توجه به برگزاری کلاس های فوق برنامه ای که معمولا 4 ساعت در هفته به صورت کلاس های مکمل آموزشی و تقویتی است، اطلاع از میزان شهریه و شرایط ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارس شاهد می تواند تصمیم گیری برای تحصیل در این مدارس را برای دانش آموزان سهولت بخشد.

لذا در ادامه این مقاله نرخ جدید شهریه مدارس شاهد1400- 1401 و معیار های تعیین شهریه این مدارس را شرح خواهیم داد.

شهریه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

همانظور که گفته شد مدارس شاهد مبلغی را جهت ارائه فعالیت های تقویتی و تکمیلی دریافت می کند که برای پایه های مختلف متفاوت است.

این مبالغ براساس شرایط مختلف منطقه ای و معیشتی متفاوت است که به صورت کلی به شرح زیر خواهد بود. توجه داشته باشید ممکن است در برخی موارد به دلایل مختلف؛ برحسب شرایط بومی و منطقه‌ای استان ها مبالغ ارائه شده توسط مدارس منطقه با هزینه های اعلام شده متغیر باشد.

همچنین فرزندان شهداء، آزادگان و جانبازان 50% و بالاتر در مدارس شاهد رایگان می باشد و هیچ هزینه جهت تحصیل از آن ها دریافت نمی شود زیرا پرداخت از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می گیرد.

شهریه مدارس شاهد برای دانش آموزان غیر شاهد 1400 – 1401
مقطع تحصیلی حداقل شهریه حداکثر شهریه
دوره ابتدایی

(اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم)

450/000 تومان 850/000 تومان
دوره اول متوسطه

(هفتم، هشتم، نهم)

530/000 تومان 1/000/000 تومان
دوره دوم متوسطه

(دهم، یازدهم، دوازدهم)

640/000 تومان 1/300/000 تومان
شهریه مدارس شاهد برای دانش آموزان شاهد 1400 – 1401

(پرداختی از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران)

مقطع تحصیلی مبلغ قابل پرداخت
دوره ابتدایی 450/000 تومان
دوره اول متوسطه 520/000 تومان
دوره دوم متوسطه 650/000 تومان

مبالغ ذکر شده براساس میزان مصوب شهریه مدارس شاهد در سال گذشته است و براساس کیفیت مدرسه، نوع استان و شهرستان، خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی ارائه شده در مدرسه و… متفاوت است.

به محض اعلام شهریه مدارس شاهد در سال تحصیلی 1400 – 1401 در صورت متغیر بودن این مبالغ بروز رسانی خواهند شد.

شهریه مدارس شاهد

نحوه تعیین شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

شهریه مدارس شاهد در مقایسه با مدارس غیر دولتی کمتر است اما با توجه به اینکه برخی خانواده ها امکان پرداخت مبالغ اعلام شده را ندارند، براساس شرایط معیشتی و منطقه ای دانش آموزان می تواند متغیر باشد.

همچنین امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی نیز وجود دارد تا خانواده ها بتوانند بدون نگرانی شهریه فرزندان خود را در مبالغ قسط بندی شده پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که:

قوانین مدارس شاهد در رابطه با نحوه پرداخت شهریه متفاوت است. برخی مدارس شهریه را در قالب چک، اقساط ماهانه یا در آغاز هر نیمسال تحصیلی دریافت می کنند.

همچنین هزینه های دولتی مدارس شاهد  از طریق سازمان آموزش و پرورش کشور پرداخت می شود و این مبالغ تنها برای تامین هزینه کلاس های فوق برنامه ای و آموزش های تقویتی و تکمیلی و امور فرهنگی تحصیلی دانش آموزان است.

عوامل موثر در تعیین میزان شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ را به صورت زیر می توان دسته بندی کرد:

  • میزان امکانات مدارس شاهد
  • میزان در آمد مردم هر منطقه
  • میزان ساعات آموزشی مدارس شاهد
  • ارائه آموزش ها و کلاس های فوق برنامه

زمان ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد 1400 -1401 از طریق سامانه سجا امور شاهد و ایثارگران به آدرس saja.medu.ir امکان پذیر است. لذا برای پیش ثبت نام در پایه های تحصیلی اول، هفتم و دهم باید در بازه های زمانی تعیین شده برای هر کدام به سامانه سجا مراجعه کنید و اقدام به ثبت نام نمایید.

زمان ثبت نام مدارس شاهدشر برای پایه اول ابتدایی احتمالا از اوایل خرداد شروع شود که زمان ثبت نام برای پایه اول ابتدایی درج شده است.

مراحل ثبت نام اول ابتدایی
زمان ثبت نام اوایل خرداد
اعلام نتایج اولیه اواخر خرداد
بررسی مدارک اواخر خرداد
اعلام نتایج نهایی از طرف مدرسه اواخر خرداد تا اوایل تیر

زمان ثبت نام برای سایر پایه ها در سال گذشته در اوایل مرداد ماه بود که احتمالا زمان ثبت نام مدارس شاهد در پایه های هفتم و دهم 1400 – 1401 در همین بازه باشد.

در صورت تغییر زمان ثبت نام مدارس شاهد پایه های مختلف، اطلاعات جدید به روز رسانی خواهد شد.

ثبت نام مدارس شاهد برای پایه هفتم و دهم (دوره اول متوسطه) در سال های گذشته به شرح بوده که امکان دارد در سال تحصیلی جدید نیز همین روند بوده و تغییری حاصل نشود.

مراحل ثبت نام پایه هفتم
زمان ثبت نام اوایل تیر
اعلام نتایج اولیه اواسط تیر
بررسی مدارک اواخر تیر
اعلام نتایج نهایی از طرف مدرسه اواخر تیر تا اوایل مرداد

شرایط ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارس شاهد

  1. والدین دانش آموزان عادی در صورتی که فرزندانشان دارای شرایط ثبت نام در مدارس شاهد باشند، در زمان مقرر فرم ثبت نام مدارس تکمیل کنند.
  2. حضور یکی از والدین و تحویل اصل مدارک ثبت نام ضروری است.
  3. ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد خارج از محدوده زمانی تعیین شده امکان پذیر نمی باشد.
  4. شرایط زیر برای ثبت نام کلیه دانش آموزان غیر شاهد و شاهد ضروری است.

شرایط عمومی برای ثبت نام و ادامه تحصیل در مدارس شاهد

  • برخورداری از صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • رعایت مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی و آموزشی شاهد و غیرشاهد
  • التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت بدنی
  • سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد
  • رعایت احکام شرعی و پوشش اسلامی متناسب باسن دانش آموزان ( حجاب برتر برای دانش آموزان دختر)

شرایط اختصاصی ثبت نام دانش آموزان شاهد

دوره ابتدایی شاهد

پایه تحصیلی و شرایط علمی دانش آموز ورودی به مدارس شاهد دانش آموز مدرسه شاهد

(ادامه تحصیل – پایه دوم تا ششم)

اول ابتدایی دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز بالا طبق جدول امتیازات
پایه دوم تا ششم ابتدایی کسب مقیاس (خیلی خوب) در تمامی دروس در خرداد ماه کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس خرداد ماه

دوره متوسطه اول (راهنمایی) شاهد

پایه تحصیلی و شرایط علمی دانش آموز ورودی به مدارس شاهد دانش آموز مدرسه شاهد

(ادامه تحصیل – پایه دوم تا ششم)

پایه هفتم

(دوره اول متوسطه)

کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 99 – 1400
( از فرزندان جانبازان 25 الی 49 درصد ، حداکثر دو نمره خوب پذیرفته می شود )
پایه هشتم

(دوره اول متوسطه)

حداقل معدل 17 نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) حداقل معدل 16 نوبت دوم و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضیات، علوم تجربی، املا، فارسی، زبان عربی و زبان خارجی
پایه نهم

(دوره اول متوسطه)

حداقل معدل 17 نوبت دوم (میانگین(میانگین مستمر و پایانی) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) حداقل معدل 16 نوبت دوم و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضیات، علوم تجربی، املا، فارسی، زبان عربی و زبان خارجی

دوره متوسطه دوم (دبیرستان)

پایه تحصیلی و شرایط علمی دانش آموز ورودی به مدارس شاهد دانش آموز مدرسه شاهد

(ادامه تحصیل – پایه دوم تا ششم)

سال اول و دوم دوره متوسطه

( پایه دهم )

قبولی خرداد در پایه نهم با حداقل معدل کل 16 و حداقل نمره سالانه 14 در دروسی که برای رشته انتخابی در نمونه برگ هدایت تحصیلی درج شده است
سال سوم

(رشته های نظری)

قبولی خرداد معدل کل 15 و نمره سالانه 14 در دروس اختصاصی رشته تحصیلی مربوطه حداقل معدل کل 14 با حداقل نمره سالانه 13 در دروس اختصاصی رشته مربوطه

 

سال آخر دوره دوم متوسطه قبول خرداد حداقل میانگین نمره سالانه 15 در دروس اختصاصی رشته تحصیلی مربوطه حداقل معدل کل 14 با حداقل نمره سالانه 13 در دروس اختصاصی رشته مربوطه

جمع بندی

شهریه مدارس شاهد یکی از مواردی است که والدین دانش آموزان با اطلاع از آن می توانند تصمیم جدی برای تحصیل فرزندان خود در صورت دارا بودن شرایط تحصیل در این مدارس را بگیرند.

مبلغی که برای فعالیت های فوق برنامه ای و امور تربیتی و فرهنگی پرداخت شده با توجه به عوامل مختلف متغیر است اما به صورت کلی در یک قالب مشخصی ارائه می شود.

در این مقاله شهریه مدارس شاهد را مورد بررسی قرار دادیم و شرایط ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارس شاهد را شرح دادیم، درصورت داشتن هر گونه سوال در خصوص اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در این مدارس با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا