ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

محتوای جدول

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT از سری اقداماتی است که نیاز به داشتن اطلاعات کافی پیرامون دوره در هر مرکز آموزشی مجری آن دارد.

بر این اساس علاقمندان فعالیت به عنوان یک روان‌درمان بهتر است برای کسب آمادگی لازم در این زمینه پیش از ورود به این حیطه از آموزش های آمادگی سی بی تی بهره مند شوند.

دوره CBT این امکان را برای فارغ التحصیلان روانشناسی ایجاد می کند تا با آمادگی بیشتر و زمینه اطلاعاتی و فعالیتی بالاتری در این عرصه حاضر شوند.

روانشناسی علمی است که گستره بسیار بزرگی دارد و به همین دلیل ممکن است فارغ التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیلشان، پیرامون برخی از موضوعات هنوز نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مهارت بالاتری داشته باشند.

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT بهترین اقدامی است که علاقمندان به فعالیتی در این زمینه می توانند برای آمادگی بیشتر در نظر بگیرند.

کارشناسان تحصیلی ما در مرکز الو سلام مشاور اطلاعات تخصصی پیرامون دوره سی بی تی و شرایط آن ها متناسب با مرکز آموزشی در اختیار شما عزیزان قرار می دهند و بر اساس نیازهای شما و انتظاراتتان از دوره، بهترین مرکز برگزار کننده این دوره را به شما معرفی می کنند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا پیرامون این رشته و سرفصل ها و مزایای شرکت در آن و همچنین موضوعات زیر اطلاعات کاملی را کسب کنید:

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

یکی از مهمترین اقداماتی که هر روانشناس می بایست نسبت به آن توجه کافی داشته باشد، به روز رسانی دانش و اطلاعات خود پس از مدتی مشخص است.

همچنین فارغ التحصیلانی که قصد ورود به حیطه درمانگری دارند، پیش از این اقدام می بایست نکات و مهارت های مهمی که لازم است بدانند را کسب کرده و سپس اقدام به فعالیت جدی نمایند.

به همین منظور ثبت نام دوره های کوتاه مدت آموزشی و یا بلند مدت آموزشی تربیت درمانگر CBT بهترین رویکردی است که می توان برای آمادگی بیشتر و ارائه خدمات تخصصی تر به مراجعین مد نظر قرار داد.

حال که با میزان اهمیت این دوره آشنا شدیم لازم است مراکزی که این دوره را برگزار می کنند، از نظر شرایط و سیاستگذاری های تحصیلی سنجیده و بهترین دوره CBT را بیابیم.

از آن جایی که مجریان دوره CBT متناسب با نوع شرایط برگزاری دوره هایشان در گزینه های مختلفی دسته بندی می شوند، یافتن بهترین دوره آموزش تربیت درمانگر CBT نیاز به تحقیق و پرس و جوی زیاد دارد.

مشاوران و کارشناسان تحصیلی ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور، تمامی اطلاعات این مراکز را به همراه شرایط اختصاصیشان برای شما عزیزان دسته بندی کرده و متناسب با نوع نیاز و انتظارتان از دوره، بهترین مرکز مجری این دوره را به شما معرفی خواهند کرد. ضمن اینکه اگر قصد ثبت نام دوره های پیراپزشکی و علوم پزشکی دیگر را دارید، می توانید از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

معرفی دوره تربیت درمانگر CBT

دوره تربیت درمانگر CBT از دوره های مورد استقبال دانشجویان رشته روانشناسی و مشاورانی است که در حال فعالیت هستند می باشد. در این دوره مباحث اصلی و تئوریک حیطه روانشناسی و روان درمانی به فراگیران آموزش داده می شود.

انواع روش های درمانی از جمله درمان شناختی رفتاری و مفهوم پردازی در CBT به شرکت کنندگان آموزش داده می شود. آماده کردن افراد برای ورود به حیطه فعالیتی در زمینه روانشناسی از جمله اهداف مهم دوره تربیت درمانگر شناختی رفتاری است.

از دیگر ویژگی های این دوره موارد زیر است:

  • این دوره شامل موضوعات تئوری و عملی مختلفی است که در ساعات متفاوت و مکان های گوناگون برگزار می شود.
  • ساعات عملی در کارگاه ها و ساعات تئوری در آموزشگاه برگزار می شود.
  • استفاده از متخصصان و اساتید برتر کشوری متناسب با هر مرکز تحصیلی در این دوره مد نظر قرار گرفته است.
  • ارائه خدمات روانشناسی به مددجویان واقعی به عنوان کار عملی محسوب می شود.
  • در صورت تمایل پس از اتمام دوره فراگیران برتر به مراکز خدمات روانشناسی معرفی به کار می شوند.
  • ارائه مدرک معتبر آموزشی متناسب با نوع مرکز، به فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است.

موضوعات آموزشی دوره تربیت درمانگر CBT

در دوره تربیت درمانگر CBT موضوعات و مواد تحصیلی متفاوتی متناسب با نوع نیاز فرد به او ارائه می شود.

آموزش های این دوره عمدتا پیرامون موضوعات حیطه روانشناسی رفتاری و شناختی است و در آن موضوعاتی از جمله خدمات جلسات درمانی، مبانی و اصول شناخت رفتاری و … مد نظر آموزش قرار می گیرد.

از دیگر موضوعات آموزشی دوره تربیت درمانگر CBT موارد زیر است:

  • مبانی و اصول درمان های شناختی رفتاری
  • آشنایی کلی با دوره های افسردگی و درمان آن
  • شناخت اضطراب و وسواس های فکری
  • پیگیری وضعیت مدد جو در هر دوره از درمان
  • نحوه ارائه بازسازی فکری پس از سانحه
  • شناخت درست از اختلالات افسردگی و اضطرابی
  • ارزیابی درست اختلالات وسواسی و رفتارهای اجتماعی نادرست

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

سرفصل های آموزشی دوره تربیت درمانگر سی‌بی‌تی

در دوره های CBT سعی بر این شده تا تمامی موضوعات حیطه روانشناسی شناختی پوشش دهی شود و مبانی اصلی به صورت شفاف و دقیق در قالب سرفصل های آموزشی به فراگیران ارائه شود.

در میان رشته های ارائه شده از سوی آموزشگاه های مختلف و در لیست رشته های فنی حرفه ای و جهاد دانشگاهی و سایر آموزشگاه های دیگر، دوره سی بی تی یکی از دوره های پر طرفدار از سوی جامعه روانشناسان و مشاوران است.

این امر به دلیل احاطه کامل پیرامون موضوعات آموزشی پس از شرکت در دوره از سوی فراگیران می باشد. در زیر می توانید عمده سرفصل های آموزشی دوره تربیت درمانگر سی‌بی‌تی را مشاهده فرمایید:

  • آشنایی با مبانی درمان های شناختی و رفتاری
  • نحوه انجام درمان و روند مفهوم پردازی در روانشناسی رفتاری و شناختی
  • بررسی تنظیم جلسات درمانی CBT
  • آشنایی با نحوه بروز دوره های افسردگی بالینی
  • نحوه درمان افسردگی
  • رفع عوامل زمینه ساز افسردگی
  • آشنایی با اختلالات اضطرابی
  • آشنایی با عوامل ایجاد اختلالات اضطرابی اجتماعی
  • بررسی شخصیت افراد وسواسی
  • شناخت جایگاه های اضطرابی
  • ارزیابی و تشخیص اختلالات رفتاری پنیک
  • آشنایی با استرس های پس از سانحه
  • آشنایی با نحوه بروز وسواس و مواجهه با آن
  • پیشگیری از عود رفتارهای اضطرابی

مزایای دوره های آموزشی تربیت درمانگر CBT

با شرکت در دوره های آموزشی تربیت درمانگر CBT بسیاری از مزایا و امکانات آموزشی متناسب با نوع مرکز ارائه دهنده خدمات به فرد تعلق می گیرد.

بر این اساس با شرکت کردن فرد در بهترین دوره آموزش CBT مدرک معتبر پایان دوره و امکان دسترسی به محتوای آموزشی به صورت ضبط شده و مدون فراهم می شود و پشتیبانی های منظم از موضوعات آموزشی که فرد در جریان دوره نتوانسته پیرامون آن ها مهارت های لازم را کسب کند نیز در اختیار او قرار می گیرد.

از دیگر مزایای دوره های آموزشی تربیت درمانگر CBT موارد زیر است:

  • یادگیری عملی و عمقی سرفصل ها بواسطه شرکت در دوره های کارگاهی
  • یادگیری مواد درسی تئوریک به صورت ساده و بیان روان
  • دریافت مدرک معتبر دوره پس از پایان
  • امکان شرکت در جلسات جبرانی در صورت نیاز به تمدید دوره
  • امکان شرکت در آزمون پایانی به صورت مجدد
  • برخورداری از دانش و تخصص اساتید برتر آموزشی

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

هزینه آموزش دوره تربیت درمانگر CBT

هزینه و قیمت دوره تربیت درمانگر CBT معمولا متناسب با نوع مرکز آموزشی و خدمات و امکاناتی که در جریان دوره در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد، با هم تفاوت هایی دارد.

برخی از مراکز آموزشی به دلیل احاطه بیشتر بر پایه های آموزشی و شروع روند اطلاع رسانی از همان بنیاد و اساس علم روانشناسی شناختی، میزان ساعات دوره شان بیشتر از سایر آموزشگاه ها می باشد. به همین دلیل هزینه دوره در این آموزشگاه ها معقولا بیشتر خواهد بود.

پارامترهای دیگری نیز می توانند بر تخمین این هزینه تاثیر گذار باشند که از جمله آن ها نوع پشتیبانی دوره و مدرک ارائه شده در پایان دوره است.

مراکزی که اقدام به اعطای مدارک بین المللی به فراگیران خود می کنند به دلیل ارزش و اعتبار بیشتر مدرک، هزینه دوره های آموزشی خود متفاوت از سایر آموزشگاه ها تعیین می کنند.

از دیگر پارامترهای تاثیر گذار بر روی هزینه دوره تربیت درمانگر CBT موارد زیر است:

  • تعداد نفرات شرکت کننده در دوره
  • نوع دوره از نظر خصوصی و یا عمومی بودن
  • حضوری بودن و یا آنلاین بودن دوره
  • پشتیبانی از دوره با برگزاری کلاس های جبرانی
  • تضمین معرفی به مراکز درمانی پس از اتمام دوره

شما عزیزان می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه دوره سی‌بی‌تی با مشاوران آگاه ما در الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

راهنمایی برای ثبت نام در دوره تربیت درمانگر CBT

همواره یکی از مهمترین اقداماتی که می بایست پیش از ثبت نام در دوره های تربیت درمانگر شناختی مد نظر قرار داد، تحقیق و پرس و جو پیرامون یافتن بهترین مرکز مجری دوره است.

معمولا ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی و دوره های مجتمع فنی تهران و سایر مراکز معتبر به طرق مختلف انجام می شود. برخی از مراکز به صورت آنلاین و از طریق سایت و سامانه اقدام به پذیرش فراگیر می کنند.

برخی دیگر از مراکز نیز بر اساس قوانین آموزشگاهی، فراگیر را ملزم به حضور در مرکز و ارائه مدارک پیش نیاز برای انجام ثبت نام در دوره تربیت درمانگر CBT می کنند.

یکی از توصیه هایی که مشاوران ما به شما عزیزان در هنگام ثبت نام در  این دوره می کنند این است که با ذهن روشن و آگاه که در نتیجه مقایسه کامل مراکز و دوره های برگزار شده آنان حاصل می شود، اقدام به ثبت نام در آموزشگاهی کنند که مناسبت بیشتری با شرایط و انتظاراتشان دارد.

نوع مدرک تربیت درمانگر سی‌بی‌تی

مدرک دوره تربیت درمانگر سی‌بی‌تی بر اساس هر آموزشگاه و نوع دوره متفاوت است. برخی از آموزشگاه ها به دلیل ارائه آموزش های تخصصی و بلند مدت، اقدام به اعطای مدارک معتبر تر در حد بین المللی می کنند.

برخی دیگر از آموزشگاه ها نیز متناسب با نوع فعالیت و انتظار فرد، مواد آموزشی دیگر را در سرفصل های خود قرار داده و مدارک مورد پذیرش مراکز درمانی روانشناسی را ارائه می دهند.

افرادی که در صدد گرفتن مدارک معتبر بین المللی هستند می بایست پیش از ثبت نام در مرکز، حتما از نوع مدرک آن مطلع شوند و متناسب با نوع انتظار خود از مدرک و آموزش های خاص آن اقدام به ثبت نام و انتخاب دوره کنند.

همچنین برخی از مراکز درمانی در هنگام مصاحبه از فرد مدرک خاص آموزشگاه های مد نظرشان را می خواهند، در این صورت فرد می تواند متناسب با سیاست های مرکز درمانی، در آموزشگاه مد نظر ثبت نام کرده و اقدام به اخذ مدرک نماید.

ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT

میزان اعتبار مدرک تربیت درمانگر CBT

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، برخی از مراکز آموزشی به دلیل داشتن اعتبار و ارزش بالاتر پیرامون ارائه سرفصل های آموزشی و قوانین خاص دوره، دارای اعتبار بالاتری پیرامون مدرک خود هستند.

اعتبار مدرک فنی و حرفه ای و مدرک جهاد دانشگاهی در میان کسانی که قصد استخدام در مراکز روانشناسی داخل کشور را دارند بالاتر است.

اما برخی از مراکز آموزشی اقدام به ارائه مدارک بین المللی معتبری می کنند که امکان به کار گرفتن فراگیران در مراکز آموزشی خارج از کشور نیز فراهم شود.

متناسب با نوع مدرک، اعتبار آن نیز متفاوت خواهد بود. مدارک بین المللی به دلیل تاییدیه های بیشتری که به آن ها تعلق می گیرد از اعتبار بیشتری برخوردارند.

معرفی بازار کار تربیت درمانگر سی‌بی‌تی

نیاز به خدمات درمان شناختی و اقدامات روانشناسی یک درخواست همیشگی از سوی افراد است. از زمانی که علم روانشناسی به معنای تخصصی آن شکل گرفت، نیاز به مشاوران و متخصصان در این زمینه برای ارائه خدمات روانشناسی به مدد جویان روز به روز بیشتر شد.

خدمات روانشناسی همپایه خدمات پزشکی و سلامت جسمی، هر روز در حال گسترش است. بنابر این بازار کار تربیت درمانگر CBT نیز متناسب با این نیاز همواره از رونق بالایی برخوردار خواهد بود.

درآمد شغلی تربیت درمانگر CBT

برای تعیین درآمد شغلی تربیت درمانگر CBT می بایست پارامترهای مختلفی از هر فرد مورد بررسی قرار گیرد.

میزان تخصص و مهارت هر فرد و جایگاه شغلی او در هر مرکزی تعیین کننده اصلی میزان درآمد درمانگر CBT است.

همچنین مراکزی که از اعتبار بالایی در میان سایر مراکز برخوردارند، حقوق و درآمد بالاتری برای متخصصان خود در نظر می گیرند.

برای اطلاع از درآمد حدودی شغل درمانگر سی بی تی می توانید با کارشناسان ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با شرایط ثبت نام دوره تربیت درمانگر CBT آشنا کنیم و پیرامون سرفصل ها و موضوعات آموزشی خاص این دوره اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

مشاوران و متخصصان ما به شما عزیزان توصیه می کنند پیش از انجام ثبت نام در این دوره ها از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما برای انتخاب بهترین دوره آموزشی متناسب با نوع انتظارات و شرایطتتان بهره مند شوید.

الو سلام مشاور پایگاه تخصصی و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا