ثبت نام دوره آموزشی تکنسین آزمایشگاه

ثبت نام دوره آموزشی تکنسین آزمایشگاه

محتوای جدول

ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه یک اقدام هوشمندانه است که به شما علاقمندان فعالیت در آزمایشگاه ها این امکان را می دهد تا مهارت ها و دانش لازم برای انجام فعالیت های آزمایشگاهی را بیاموزید.

این دوره شامل آموزش های تئوری و عملی در زمینه های مختلفی از جمله شیمی، بیوشیمی، هماتولوژی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی است.

آشنایی بیشتر با مفاهیمی که مرتبط با علوم آزمایشگاهی و مهارت هایی نظیر جمع آوری نمونه، انجام آزمایشات مختلف، تجزیه و تحلیل آزمایشات و تدوین گزارش است در این دوره گنجانده شده است.

در صورتی که تمایل به ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه دارید می توانید از کارشناسان با تجربه ما در مرکز تخصصی الو سلام مشاور کمک بگیرید تا مراحل ثبت نام را به سادگی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در آموزشگاه انجام داده و از اطلاعات کامل دوره مانند شرایط ثبت نام، مدت زمان دوره و هزینه های آن مطلع شوید.

در ادامه نیز می توانید با مطالعه مطالب زیر آشنایی بیشتری با ویژگی های ثبت نام دوره پذیرش و نمونه گیری آزمایشگاه کسب کنید.

ثبت نام دوره آموزشی تکنسین آزمایشگاه

معرفی دوره تکنسین آزمایشگاه

دوره تکنسین آزمایشگاه یک برنامه آموزشی است که به علاقمندان به این حیطه، مهارت ها و دانش لازم برای انجام فعالیت های آزمایشگاهی در حوزه های مختلف مرتبط با علوم پزشکی و علوم آزمایشگاهی را آموزش می دهد. این دوره به فراگیران این امکان را می دهد تا با مبانی تئوری و عملی آزمایشگاهی و تجهیزات و فنون مورد استفاده در آزمایشگاه ها آشنا شوند.

در طول دوره تکنسین آزمایشگاه، مهارت ها و تکنیک های مورد نیاز برای جمع آوری نمونه ها، انجام آزمایشات مختلف، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و تجزیه و تحلیل داده های آزمایشگاهی با توجه به مباحثی مانند ایمنی، رعایت استانداردها و قوانین، گزارش نویسی و تفسیر نتایج آزمایش به فراگیران آموزش داده می شود.

ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه سبب ارتقاء مهارت های کارشناسان و علاقمندان به این رشته شده و فراگیران این دوره را برای کار در بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه های صنعتی و دارویی و دیگر مراکز مرتبط با علوم پزشکی و علوم آزمایشگاهی به عنوان تکنسین آزمایشگاه آماده می کند.

مخاطبان دوره تکنسین آزمایشگاه

محدودیتی برای ورود به دوره تکنسین آزمایشگاه وجود ندارد و در صورتی که شما دارای دیپلم تحصیلی باشید و علاقمندی کافی برای فعالیتی در این محیط را داشته باشید می توانید در این دوره ثبت نام کرده و محتوای آموزشی آن را فرا بگیرید. علاوه بر این، کارشناسان آزمایشگاهی که قصد ارتقاء مهارت های خود در حوزه آزمایشگاه را دارند، نیز می توانند از این دوره بهره مند شوند.

در دوره تکنسین آزمایشگاه، دانشجویان با مبانی علمی و فنی آزمایشگاهی آشنا می شوند و توانایی انجام آزمایشات مختلفی که مرتبط با حوزه های بهداشتی و پزشکی است را کسب می کنند. این دوره به کارشناسان آزمایشگاهی فعال و کسانی که می خواهند به عنوان تکنسین آزمایشگاه فعالیت کنند، فرصتی عالی برای بهبود و تکمیل مهارت هایشان را اعطا می کند.

دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی از جمله دوره تکنسین آزمایشگاه پاتولوژی و دوره فوریت های پزشکی برای کسانی که علاقمند به فعالیت در این حوزه ها هستند مناسب است و امکان اشتغال آن ها را پس از گذراندن دوره فراهم می کند.

سرفصل های دوره تکنسین آزمایشگاه

پس از ثبت نام دوره پذیرش و نمونه گیری آزمایشگاه سرفصل ها و مواد آموزشی مختلفی به علاقمندان ارائه می شود که معمولا این سرفصل ها شامل موضوعات کلی و تخصصی زیر است:

  • نمونه گیری و خونگیری در آزمایشگاه
  • کلیات هماتولوژی
  • اصول کنترل کیفی
  • اصول ایمنی
  • آشنایی با کلیات نرم افزار
  • میکروبیولوژی

ویژگی های دوره تکنسین آزمایشگاه پاتولوژی

مدرک دوره تکنسین آزمایشگاه پاتولوژی از سوی سازمان علوم پزشکی صادر می شود و کلاس های آن معمولا شامل ۶ جلسه ۳ ساعته آموزش های تئوری و عملی است که به شما علاقمندان این امکان را می دهد تا مهارت های مورد نیاز برای انجام فعالیت های آزمایشگاهی در حوزه پاتولوژی را فرا بگیرید و تسلط کافی پیرامون مباحثی نظیر بخش های فنی آزمایشگاه و نرم افزارهای مرتبط آزمایشگاهی و موارد زیر را بدست آورید:

  • آموزش نمونه گیری و خونگیری در آزمایشگاه
  • آموزش نسخه خوانی و اصطلاحات و علائم اختصاری آزمایشگاه
  • آموزش تحلیل آزمایش
  • آموزش تحلیل جواب آزمایش های تشخیص طبی
  • آشنایی با انواع آزمایشات و تست ها
  • آشنایی با تجهیزات آزمایشگاه
  • آشنایی با بخش های فنی آزمایشگاه
  • آشنایی با نرم افزار آزمایشگاه و مهارت های پذیرش دفتری

ثبت نام دوره آموزشی تکنسین آزمایشگاه

مشخصات دوره پذیرش آزمایشگاه

دوره پذیرش آزمایشگاه از سری دوره های پزشکی و پیراپزشکی جهاد دانشگاهی است که پس از اتمام دوره مدرک انجمن پرستاری را به فارغ التحصیلان خود ارائه می دهد.

این دوره به مدت یک ماه برگزار می شود و شامل 12 جلسه تئوری و عملی پیرامون آشنایی با نمونه گیری وریدی، کلیات هماتولوژی، اصول کنترل کیفی، اصول ایمنی، و آشنایی با کلیات نرم افزار و میکروبیولوژی است.

محتوای آموزشی دوره پذیرش آزمایشگاه شامل موارد زیر است:

  • آموزش نمونه گیری وریدی
  • آشنایی با کلیات هماتولوژی
  • بررسی اصول کنترل کیفی
  • آشنایی با اصول ایمنی
  • آشنایی با کلیات نرم افزار
  • تسلط بر مقدمات میکروبیولوژی

طول دوره آموزشی تکنسین آزمایشگاه

طول دوره تکنسین آزمایشگاه پاتولوژی معمولا ۱۸ ساعت است که در ۶ جلسه ۳ ساعته برگزار می شود. در این دوره آموزش ها بر اساس مباحث مرتبط با آزمایشگاه پاتولوژی است و مهارت ها و دانش لازم برای انجام فعالیت های آزمایشگاهی در حوزه پاتولوژی به فراگیران ارائه می شود.

طول دوره پذیرش آزمایشگاه یک ماه است که شامل ۱۲ جلسه آموزشی است. این دوره جامع شما را با نمونه گیری وریدی، کلیات هماتولوژی، اصول کنترل کیفی، اصول ایمنی و آشنایی با کلیات نرم افزار و میکروبیولوژی آشنا می کند.

هزینه دوره تکنسین آزمایشگاه

هزینه دوره تکنسین آزمایشگاه معمولاً در بازه قیمتی بین 3 تا 6 میلیون تومان قرار دارد. این مبلغ متناسب با نوع موسسه برگزار کننده دوره و امکاناتی که در این دوره ارائه می شود، متغیر خواهد بود.

همچنین هزینه نهایی ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه با در نظر گرفتن جزئیات دقیق دوره، تعداد جلسات، مدت زمان آموزش و محتواهای آموزشی و سرفصل های تحت پوشش آموزشی دوره، تعیین می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون هزینه دوره تکنسین آزمایشگاه و تاثیر مدرک صادر شده از مرکز آموزشی بر قیمت این دوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه

با توجه به تدابیری که کارشناسان تحصیلی و شغلی ما در سلام مشاور برای شما عزیزان علاقمند به کار در محیط های آزمایشگاهی در نظر گرفته اند، شما می توانید تنها با برقراری تماس با این عزیزان بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان مجری این دوره، در سریعترین زمان ممکن فرآیند ثبت نام خود در این دوره و دوره های دیگر از جمله دوره تکنسین اتاق عمل را پیگیری نمایید.

مشاوران ما در هر مرحله از ثبت نام، اطلاعات لازم را از شما دریافت کرده و کلیه عملیات و مراحل ثبت نام شما را به صورت کاملا آسان و سریع برایتان انجام می دهند.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

مزایای ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه

  • افزایش مهارت های آزمایشگاهی
  • آشنایی با تکنیک ها و فنون مورد استفاده در آزمایشگاه
  • ارتقاء قابلیت های شغلی و فرصت های شغلی بهتر
  • توانایی انجام آزمایشات و تفسیر نتایج آزمایشگاهی
  • پیشرفت در حوزه علوم پزشکی
  • امکان کار در محیط های تخصصی آزمایشگاهی
  • بهبود ارتباط و همکاری با اعضای تیم آزمایشگاه

بازار کار تکنسین آزمایشگاه

بازار کار تکنسین های آزمایشگاه دارای فرصت های شغلی متنوعی است. از جمله حیطه های فعالیتی شغل تکنسین آزمایشگاه می توان به دانشگاه ها، بخش های آزمایشگاهی بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه های خصوصی، شرکت های فناوری بهداشتی و دارویی، آزمایشگاه های کلینیکی و شرکت های تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

همچنین فارغ التحصیلان دوره تکنسین آزمایشگاه پس از اتمام این دوره در گستره وسیعی از محیط های شغلی قابلیت فعالیت و استخدام دارند. شما می توانید پس از گذراندن این دوره در بیمارستان ها، آزمایشگاه های بالینی، مراکز تحقیقاتی و آموزشی، کلینیک ها و مراکز بهداشتی فعالیت کنید.

همچنین، صنایع داروسازی، شرکت های تجهیزات پزشکی و شرکت های فناوری بهداشتی نیز به شما به عنوان تکنسین نیاز خواهند داشت. در سال های اخیر روند جذب افرادی که دوره های پزشکی و پیراپزشکی جهاد دانشگاهی را با موفقیت گذرانده اند رونق بیشتری گرفته و فارغ التحصیلان این رشته ها با بازار کار بهتری روبرو شده اند.

پرسش های متداول

برای ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه بدون مراجعه حضوری چه اقداماتی لازم است؟

برای انجام ثبت نام دوره دستیار آزمایشگاه بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید با کارشناسان ما در الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید و در سریعترین زمان ممکن در این دوره شرکت کنید.

دوره آموزش تکنسین آزمایشگاه برای چه کسانی مناسب است؟

شرکت در این دوره برای عموم افراد آزاد است و تنها داشتن مدرک دیپلم تحصیلی و علاقمندی خاص به فعالیت در این حیطه کفایت می کند.

آیا شرکت در دوره تکنسین آزمایشگاه پاتولوژی برای فعالان حوزه تجهیزات پزشکی مفید است؟

بله، قطعا شما شاغلین در حوزه تجهیزات پزشکی با شرکت در این دوره می توانید از نیازهای اساسی تجهیزاتی در این دوره اطلاع کافی یافته و مهارت های شغلی خود را متناسب با این آموزش ها ارتقاء دهید.

در دوره تکنسین آزمایشگاه چه مهارت هایی آموزش داده می شود؟

در دوره تکنسین آزمایشگاه، مهارت هایی نظیر نمونه گیری و خونگیری در آزمایشگاه، تفسیر و خواندن نسخه ها و اصطلاحات و علائم اختصاری آزمایشگاه، تحلیل آزمایش و تفسیر جواب آزمایش های تشخیصی و آشنایی با انواع آزمایشات و تست ها و تجهیزات آزمایشگاهی به افراد آموزش داده می شود.

موقعیت های شغلی فارغ التحصیلان دوره تکنسین آزمایشگاه چیست؟

فارغ التحصیلان دوره تکنسین آزمایشگاه می توانند در بیمارستان ها، آزمایشگاه های بالینی، مراکز تحقیقاتی، کلینیک ها، شرکت های تولید و توزیع تجهیزات پزشکی و صنایع داروسازی، آزمایشگاه های خصوصی و مراکز بهداشتی فعالیت کنند.

نتیجه گیری؛

در مطالب فوق سعی کردیم تا شما عزیزان را با روند ثبت نام دوره تکنسین آزمایشگاه و ثبت نام دوره پذیرش و نمونه گیری آزمایشگاه آشنا کنیم و پیرامون مشخصات این دوره و سرفصل های خاص آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که قصد ثبت نام دوره دستیار آزمایشگاه و شرکت در دوره آموزش تکنسین آزمایشگاه را دارید می توانید با کارشناسان ما در سلام مشاور در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

کارشناسان ما این امکان را برای شما عزیزان فراهم می کنند تا در سریعترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری و اقدام خاصی در این دوره شرکت کنید و مدرک معتبر آن را دریافت نمایید. سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی حمایت و هدایت می کند.

محتوای جدول

پیمایش به بالا