ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی
معرفی، مدارک لازم و ثبت نام آسان
۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰
اینجا کلیک کنید

ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی

یکی از موضوعاتی است که بسیاری از دانشجویان فارغ شده از تحصیل و یا افراد جویای کارهای تخصصی به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با چگونگی آن هستند.

جهاد دانشگاهی از جمله مراکز آموزشی معتبری است که در سال های گذشته نقش بسیار مهمی در پرورش افراد و ارتقاء سطح توانمندی های آن ها از طریق آموزش های هدفمند و تخصصی داشته است.

بسیاری از افراد معتقدند با ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی توانسته اند تسلط کافی و مهارت لازم برای ورود به بازار کار مورد نظرشان را بدست آورند.
به همین سبب بر آن شدیم تا مقاله پیش رو را با محوریت معرفی جهاد دانشگاهی و اهداف کلی آن از برگزاری دوره ها به شما مخاطبان عزیز ارائه نماییم.

همچنین لیست کلاس های جهاد دانشگاهی و دوره های آن نیز به همراه توضیحات کلی و بررسی میزان اعتبار مدارک صادر شده از این مرکز را در این مقاله جمع آوری و خدمت شما ارائه کرده ایم.

مشاوره و ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی با الو سلام مشاور

جهاد دانشگاهی نهادی غیر دولتی است که فعالیت‌های گسترده ای در زمینه با آموزش و تدریس مباحث علمی و عملی مورد نیاز متقاضیان به آن ها ارائه می دهد.

این مرکز به صورت کاملا مستقل تاسیس شده و دارای بخش ها و ارگان های متفاوتی است. این ارگان ها شامل قسمت های اداری، مالی، استخدامی، آموزشی، اساتید، اشتغال، پشتیبانی و امور مجلس و … است.جهاد دانشگاهی نهادی غیر دولتی است که فعالیت‌های گسترده ای در زمینه با آموزش و تدریس مباحث علمی و عملی مورد نیاز متقاضیان به آن ها ارائه می دهد.این مرکز به صورت کاملا مستقل تاسیس شده و دارای بخش ها و ارگان های متفاوتی است. این ارگان ها شامل قسمت های اداری، مالی، استخدامی، آموزشی، اساتید، اشتغال، پشتیبانی و امور مجلس و … است.

زمینه فعالیتی و موضوعی جهاد دانشگاهی پیرامون آموزش های فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی است.کیفیت آموزش و شمول گسترده این نهاد به اندازه ای است که بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل برای آماده شدن برای ورود به بازار کار حرفه ای، به آموزش دیدن در دوره های این مرکز نیازمند می باشند.

زمینه فعالیتی و موضوعی جهاد دانشگاهی پیرامون آموزش های فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی است.

اهداف جهاد دانشگاهی از برگزاری دوره‌ها

جهاد دانشگاهی یکی از مراجع معتبر و اصلی در زمینه‌ی پرورش سطح توانایی‌ها و استعدادهای افرادی است که می خواهند در یک رشته خاص فعالیت خود را شروع کنند.

جهاد دانشگاهی نهادی غیر دولتی است که فعالیت‌های گسترده ای در زمینه با آموزش و تدریس مباحث علمی و عملی مورد نیاز متقاضیان به آن ها ارائه می دهد.

این مرکز به صورت کاملا مستقل تاسیس شده و دارای بخش ها و ارگان های متفاوتی است. این ارگان ها شامل قسمت های اداری، مالی، استخدامی، آموزشی، اساتید، اشتغال، پشتیبانی و امور مجلس و … است.

دوره های موجود در جهاد دانشگاهی بنابر نوع دوره و میزان ساعت اختصاصی آن دارای زمانبندی خاص خود است. این دوره ها شامل دوره‌های کوتاه مدت و دوره های بلند مدت و در ترم‌های متفاوت می شود.

از جمله دیگر اهداف برگزاری دوره ها در جهاد دانشگاهی موارد زیر است:

  • رشد و پرورش استعدادهای دانشجویان به صورت کاملا هدفمند
  • تربیت و پرورش نیرو های فنی و کار آمد برای ورود به بخش های مختلف فنی
  • کشف استعداد ها و آماده سازی آن ها برای ایجاد تخصص های مرتبط
  • در دسترس بودن آموزش ها و برطرف کردن نیاز افراد به کسب تخصص های لازم
  • ارائه ی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و اشاعه ی آن
  • تلاش در جهت مساعد سازی زمینه های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان
  • ارائه ی خدمات علمی فنی به همراه مدرک کاملا معتبر

پرورش متخصصانی که در کار خود حرفه‌ای هستند و توانمند سازی آنان برای ورود به عرصه کار و کسب درآمد، یکی از مهمترین اهداف جهاد دانشگاهی از برگزاری دوره های خود است.

انواع دوره های برگزار شده توسط جهاد دانشگاهی

اطلاع از لیست جدید دوره ها

۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰

همانطور که اشاره شد، دوره های موجود در جهاد دانشگاهی دارای دو دسته بندی کلی می باشند. این دسته بندی شامل دوره های کوتاه مدت و دوره های بلند مدت هستند.

بنابر ماهیت دوره آموزشی و نیاز هر موضوع برای اختصاص دادن زمان مشخص برای شروع و خاتمه، این دوره ها در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند.

دوره‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی

دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شامل کلاس هایی است که نیاز به حداکثر چند ماه برای تکمیل اطلاعات افراد دارند. این زمان شامل سه ماه برای هر ترم است.

دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در میان سایر دوره های این مرکز بسیار محبوب هستند. این امر به سبب کاربردی بودن و فشردگی مناسب مطالب در زمان کوتاه تری نسبت به سایر دوره ها است.

 از جمله دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی موارد زیر را میتوان نام برد:

  • دوره تخصصی زبان
  • دوره عمومی زبان
  • آموزش کارکنان دولت
  • دوره نظام مهندسی
  • دوره های علوم پزشکی و پیرا پزشکی
  • و …

معمولا این نهاد در اوایل هر فصل اقدام به شروع ثبت نام و نام نویسی از متقاضیان شرکت در دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی می کند.

دوره‌های بلند مدت جهاد دانشگاهی

دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی شامل آموزش هایی است که همانند سایر دانشگاه ها نیاز به ثبت نام در شروع ترم دارد و پس از پایان دوره، مدرک علمی کاربردی به دانشجویان تعلق می گیرد.

از آن جایی که هدف نهایی از شرکت در هر دوره ای، کسب تخصص لازم و تقویت مهارت افراد است، دانشجویان فارغ التحصیل از مرکز جهاد دانشگاهی به نسبت سایر دانشجویان دارای اعتبار و پذیرش بیشتری از سوی مراکز جذب نیرو هستند.

رشته های متفاوتی در این دوره وجود دارند که تا کاردانی و کارشناسی قابلیت ادامه تحصیل در آن ها وجود دارد.

نحوه ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی

اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای هر دوره

۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰

به منظور ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی مراحل زیر را انجام دهید:

  • انتخاب اولیه پیرامون رشته مورد نظر
  • انتخاب گروه آموزشی
  • انتخاب دوره زمانی و نحوه برگزاری کلاس مورد نظر
  • تماس با مشاوران ثبت نام و انجام هماهنگی های لازم
  • واریز کردن شهریه به شماره حساب مرکز
  • تکمیل فرم ها و ارائه ی مدارک لازم به متصدی ثبت نام
  • فراهم کردن کتاب ها و جزوات مورد نیاز

مدارک لازم برای ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کپی تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
  • گواهینامه پایان دوره تحصیلات (برای رشته های نیازمند به پیش نیاز)
  • ۲ قطعه عکس ۳×۴
  • فیش واریزی وجه دوره

لیست کلاس های جهاد دانشگاهی

اطلاع از آخرین تغییرات

۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰

جهاد دانشگاهی دارای دوره های مختلفی است که در هر دوره آموزش های تخصصی و جامعی به دانشجویان ارائه می شود. این دوره ها در قالب کلاس های متنوع با شرایط متفاوتی در بازه زمانی مشخصی تشکیل می شود. لیست کلاس های جهاد دانشگاهی شامل موارد زیر است:

دوره تکنسین داروخانه

دوره تکنسین داروخانه یکی از دوره های محبوب جهاد دانشگاهی است که اصطلاحا به آن دوره نسخه پیچی نیز گفته می شود. فارغ التحصیلان این دوره توانایی شناسایی انواع داروهای گیاهی و شیمایی و همچنین تجهیزات اصلی پزشکی را دارند. به همین علت انجام کار در سایر داروخانه‌های دولتی و خصوصی را به آسانی بر عهده خواهند گرفت.

نسخه خوانی و نسخه پیچی مهارتی است که در کلاس تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی به صورت کامل و تخصصی افراد با شرکت در این دوره می توانند فرا بگیرند.

دوره تزریقات و پانسمان

دوره تزریقات و پانسمان در ابتدای هر فصل در قالب جلسات متعدد در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. در این دوره مبانی اولیه شناخت انواع زخم و تجهیزات مرتبط با پانسمان به داوطلبان آموزش داده می شود.این دوره که از دوره های کمک های اولیه است به افراد کمک می کند تا پس از گذراندن دوره عملی و دوره تئوری بتوانند با انواع روش‌ های تزریق داروها آشنا شوند.

کلاس تزریقات و پانسمان جهاد دانشگاهی از دوره های کوتاه مدتی است که نیازی به گذراندن پیش نیاز و آشنایی با دوره های دیگر ندارد.

در این دوره یک روز کامل به فراگیری آموزش های درون سازمانی که متعلق به سازمان هلال احمر است اختصاص دارد.

دوره طراحی لباس

اساتید دوره طراحی لباس جهاد دانشگاهی به صورت گام به گام اقدام به آموزش و تقویت مهارت داوطلبان در زمینه با طراحی مد و لباس می‌کنند.

تسلط بر تمامی روش های بهینه طراحی انواع لباس های مجلسی و اسپرت و لباس های مجالس خاص مانند لباس عروس و لباس نامزدی از جمله مهارت هایی است که هنرجویان این دوره کسب خواهند کرد. همچنین معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز هر هنرجوی این دوره نیز از جمله مواردی است که به صورت اختصاصی آموزش داده خواهد شد.

بازار کار طراحی لباس به نسبت سایر رشته های مشابه، دارای گستردگی بیشتری است.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دوره ی آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی جهاد دانشگاهی یکی از دوره هایی است که در آن علاقمندان به این رشته می توانند انواع روش های عیب یابی و تعمیر اشکلات موجود در دستگاه های پزشکی را فرا گیرند. 

آموزش تعمیر انواع برد یونیت دندانپزشکی، آموزش تعمیر انواع برد دستگاه های سی‌تی استکن و آموزش تعمیر تمامی تجهیزات بیمارستانی از جمله دستگاه های الکتروشوک و اتوکلاو نیز در این دوره انجام می شود.

از دیگر موضوعاتی که مورد مانور اطلاعاتی در این دوره قرار می گیرد، آشنایی با انواع مارک ها و برندهای معتبر در این زمینه و آشنایی با روش های عیب یابی سریع و کد عیب خوانی است.

دوره مربیگری مهد کودک

داشتن توانایی مدیریت یک کلاس مهد کودک، از جمله نیازهایی است که عوامل دست اندر کار مراکز نگهداری کودک با آن روبرو هستند.پرورش و نگهداری صحیح کودکان و توانایی برقراری ارتباط با آنان می تواند نقش مهمی در موفقیت یک مهدکودک داشته باشد.

در دوره مربیگری مهد کودک جهاد دانشگاهی، علاوه بر آموزش نگهداری صحیح از کودک و برقراری نظم کلاس، آموزشهایی مبنی بر یاددادن مواد آموزشی مورد نظر و تسلط بر کتابهای این دوره نیز به متقاضیان ارائه می شود.

دوره‌های کوتاه مدت گردشگری

دوره های کوتاه مدت گردشگری یکی از پر استقبال ترین دوره هایی است که در جهاد دانشگاهی به صورت منظم در حال برگزاری است. در این دوره انواع متدهای نوین شناسایی مکانی و طبیعت گردی به متقاضیان آموزش داده می شود.

این دوره شامل آموزش گردشگری، آموزش کوهنوردی، آموزش انواع سفر و کارگاه های عملی و آزمونی مختص هر دوره است.

دوره فوریت‌های پزشکی

علاقمندان به فعالیت در واحدهای اورژانسی می توانند با شرکت در این دوره انواع آموزشهای لازم در زمینه با کمک‌های اولیه را فرا گرفته و برای شروع به کار در این مراکز آماده شوند. معاینه و ارزیابی کلی وضعیت بیمار، ایجاد ارتباط با مرکز اورژانس و ارائه گزارش صحیح، کنترل مرتب علائم حیاتی بیمار، تسلط بر انواع روش‌های احیاء و آشنایی با تمامی تجهیزات مرتبط در دوره فوریت های پزشکی از جمله موضوعاتی است که در این دوره آموزش داده می شود.

دوره دستیار دندانپزشک

در دوره دستیار دندانپزشک، کلیات آشنایی با این رشته پزشکی به همراه معرفی تمامی تجهیزات و وسایل به داوطلبان آموزش داده می شود.

همچنین استریل کردن وسایل پزشکی و یاری رساندن به دندانپزشک در جریان اقدامات درمانی بیماران از دیگر آموزش هایی است که فرد با شرکت در این دوره دریافت خواهد کرد.

دادن وقت به بیمار و تکمیل پرونده آن‌ها و آماده سازی محیط و چیدن وسایل مورد نیاز پزشک بر روی میز مخصوص کار نیز در این دوره آموزش داده می شود.

دوره کمک پرستاری

شرکت در دوره کمک پرستاری برای کسانی لازم و ضروری است که می خواهند تحت نظارت یک پرستار، کلیه امور مربوطه به رسیدگی به بیماران سرپایی و یا بستری را انجام دهند.در این دوره کلیه آموزش ها شامل آموزش های نظری، آموزش های عملی و آموزش های بالینی به علاقمندان ارائه خواهد شد.

بازار کار دوره کمک پرستاری به نسبت سایر رشته های مشابه از شرایط بهتری برخوردار است و همین امر سبب علاقمندی افراد به شرکت در آن و اقدام برای اشتغال در این عرصه کاری می شود.

دوره ایمپلنت دندان

در دوره ایمپلنت دندان مبانی اولیه آشنایی با رشته دندانپزشکی و نحوه رسیدگی به بیماران به افراد آموزش داده می شود. سپس آموزش های نظری و بالینی پیرامون تشخیص صحیح نوع ایمپلنت مورد نظر و تعداد و نحوه قرار گیری آن برای کارآموزان تشریح می شود.
 انتخاب نوع درمان که شامل روش های جراحی و یا پروتزی و جاگذاری و بارگذاری ایمپلنت می شود در کارگاه های نظری و عملی این دوره آموزش داده می شود. تمامی آموزش ها به صورت عملی و کاربردی است.

دوره ترمیمی زیبایی دندان

دوره ترمیمی زیبایی دندان همپای سایر رشته های مختلف دندانپزشکی، دارای متقاضیان زیادی برای دریافت آموزش هاست.
 اصول کار با باندینگ ها و بستن دیاستم ها در شروع دوره آموزش داده خواهد شد و در ادامه مباحثی مانند رستوریش ها آمالگام و ونیرهای مستقیم مطرح می شود.

تسلط بر اجرا و عملی کردن کامپوزیت ها و طراحی خط لبخند نیز از دیگر مواردی است که داوطلبان در این دوره آن ها را فرا خواهند گرفت.

دوره مشاوره ژنتیک (ویژه پزشکان)

دوره مشاوره ژنتیک یکی از دوره هایی است که افراد نیازمند به داشتن مدرک مرتبط برای ثبت نام در آن هستند.
 پزشکی عمومی یا داخلی، کودکان و زنان و زایمان و بالینی و انسانی از جمله حیطه هایی است که یک فرد باید در یکی از آن ها تسلط و مهارت اولیه را برای شرکت در دوره مشاوره ژنتیک داشته باشد. این دوره ها به صورت سه ماهه برگزار می شوند و برای قبولی در این دوره دستیابی به ۶۵ نمره از ۱۰۰ نمره ضروری و الزامی است.

نحوه ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی

اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای هر دوره

۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰

از آن جایی که جهاد دانشگاهی یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در سراسر کشور است، اعتبار مدرک آن نیز در سطح مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی است.

در این مرکز نیرو های فنی و کارآمد در انواع زمینه های هنری و علمی و عملی پرورش داده می شوند و به بازار کار هدف معرفی خواهند شد.

فعالیت گسترده و سطح علمی و عملی بسیار بالا در مرکز جهاد دانشگاهی سبب شده تا امروزه بسیاری از دانشجویان پس از فراغت از تحصیل، به منظور حرفه‌ای تر شدن و دریافت کاربردی تر آموزش های دیده شده در دانشگاه تمایل داشته باشند تا در کلاس ها و دوره های جهاد دانشگاهی شرکت کرده و از مزایای آن که تسلط بیشتر و بهتر است برخوردار گردند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی ما بر این بود تا برترین دوره های جهاد دانشگاهی را به شما مخاطبان گرامی معرفی کرده و توضیحات مختصری پیرامون آشنایی اولیه ارائه کنیم.

 در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر پیرامون ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی و یا اطلاعات مخصوص به هر یک از دوره ها دارید می توانید با مشاوران ما در الو سلام مشاور تماس حاصل کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 کارشناسان تحصیلی ما در الو سلام مشاور آماده پاسخگویی و ارائه ی راهنمایی های لازم به شما علاقمندان شرکت در این دوره ها هستند.

پیمایش به بالا