ثبت نام دوره آموزشی عطاری

ثبت نام دوره آموزشی عطاری

محتوای جدول

ثبت نام دوره آموزشی عطاری یکی از اقداماتی است که افراد علاقمند به حیطه گیاهان دارویی و علوم پایه طب سنتی در صدد انجام آن برای ارتقاء سطح مهارت های خود در این زمینه هستند.

دوره آموزش عطاری یکی از دوره های جذاب و کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا با خواص و تاثیرات گیاهان دارویی بر روی سلامت بدن و روح آشنا شوید و بتوانید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

در دوره آموزش عطاری، شما می‌توانید بین دو رشته کاربر گیاهان دارویی و فروشنده گیاهان دارویی یک گرایش را انتخاب کنید و در مورد مزاج‌ها، نحوه تشخیص و درمان بیماری‌ها با گیاهان دارویی، نحوه تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و … آشنا شوید.

کارشناسان ما در سلام مشاور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان پیرامون این دوره و انجام تمامی مراحل ثبت نام شما بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز آموزشی هستند. در این مقاله نیز ما به شما اطلاعات مفیدی در مورد نحوه ثبت نام دوره آموزش عطاری خواهیم داد تا ذهنیت شفاف تری پیرامون این دوره کسب کنید.

ثبت نام دوره آموزشی عطاری

معرفی دوره آموزشی عطاری

دوره آموزش عطاری یکی از دوره های مهارت آموزی در زمینه گیاهان دارویی و علوم طب سنتی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا با گیاهان دارویی و خواص درمانی آن ها و انواع مزاج های افراد آشنا شوید و بتوانید از مهارت خود برای تجویز داروهای گیاهی متناسب با نوع نیاز هر فرد استفاده کنید.

در دوره عطاری شما می‌توانید بین دو رشته کاربرد گیاهان دارویی و فروشنده گیاهان دارویی یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. توصیه می کنیم اگر قصد دارید در آینده به کسب و کار عطاری بپردازید و به دنبال مرکز آموزشی با مجوز تاسیس عطاری هستید، رشته فروشنده گیاهان دارویی را انتخاب کنید.

اما اگر فقط مایلید به عنوان یک فرد عادی و معمولی از مشخصات و تاثیرات استفاده از گياهان دارويی مطلع شوید، تنها شرکت در دوره رشته آشنایی با گياهان دارويی برای شما کفایت خواهد کرد.

ثبت نام دوره آموزش عطاری می تواند برای شمایی که دارای فروشگاه عطاری هستید اما نسبت به تاثیر و کاربرد برخی از گیاهان دارویی اطلاعات کمی دارید بسیار مفید باشد.

در این دوره که همانند دوره آموزش بادکش درمانی از سری دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی محسوب می شود، اطلاعات کافی و تخصصی برای ارتقاء سطح مهارتی و تبدیل یک فروشنده معمولی به یک متخصص طب گیاهی و سنتی به فراگیران ارائه می شود.

سرفصل ها دوره آموزشی عطاری

پس از ثبت نام دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی از جمله دوره آموزشی عطاری، سرفصل ها و محتوای آموزشی خاصی به افراد ارائه  می شود. این سرفصل ها معمولا از مقدمات آشنایی با گیاهان دارویی آغاز شده و تا حدودی در حیطه طب سنتی و درمان بر اساس مزاج هر فرد، ادامه می یابد.

از سری سرفصل های رایج دوره آموزش عطاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاریخچه پیدایش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی
  • فارماکولوژی گیاهان دارویی
  • بررسی قسمت های مختلف گیاهان دارویی
  • وضعیت عطاری ها از نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  • موارد مصرف و کاربرد داروهای گیاهی و گیاهان دارویی
  • عوارض جانبی داروهای گیاهی وگیا هان دارویی
  • توصیه به بیمار پس ازتجویز داروهای گیاهی وگیا هان دارویی
  • معرفی پزشکان معروف در صنعت داروسازی داروهای گیاهی
  • بررسی و توضیح تخصصی مزاج ها در افراد مختلف
  • بررسی درباره دمنوش های گیاهی

طول دوره آموزشی عطاری

دوره آموزش عطاری که به صورت کارگاهی برگزار می شود یک دوره کوتاه مدت است که معمولا در سه جلسه یک روزه به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

ساعات آموزش این دوره شامل ۱۶ ساعت آموزش به صورت عملی است که در کارگاه برگزار می شود. شرکت در کارگاه های فعال عطاری این امکان را به شما عزیزان می دهد تا از نزدیک با ماهیت رشته عطاری و تهیه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی آشنا شوید.

این دوره به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان کم با مبانی و اصول عطاری آشنا شوید و بتوانید از گیاهان دارویی به صورت علمی و عملی استفاده کنید.

در این دوره، شما با گیاهان دارویی رایج و کاربردی، خواص و تاثیرات آن‌ها بر روی سلامت بدن و روح، نحوه تشخیص و درمان بیماری‌ها با گیاهان دارویی و … آشنا خواهید شد.

همچنین در طول دوره آموزش عطاری شما با علوم پایه طب سنتی و معرفی مزاج‌ها آشنا شده و برای گرفتن مدرک عطاری پس از گذراندن این دوره باید در آزمون پایانی حد نصاب نمره را کسب کنید.

ثبت نام دوره آموزشی عطاری

ثبت نام دوره آموزشی عطاری

برای ثبت نام دوره آموزشی عطاری از طریق سایت الو سلام مشاور نیازی به مراجعه حضوری به مراکز آموزشی ارائه کننده این دوره نخواهید داشت. کارشناسان ما عملیات ثبت نام شما در این دوره را انجام داده و شما فقط کافی است با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

با ارائه اطلاعات و مدارک شناسایی خود به کارشناسان ما در اسرع وقت بهترین دوره آموزش عطاری برای شما انتخاب می شود و فرآیند شرکت شما در دوره چه به صورت حضوری و چه آنلاین و غیر حضوری پیگیری خواهد شد.

شما عزیزان می توانید سایر ثبت نام های مراکز آموزشی برتر شهر خود را همچون ثبت نام دوره آموزش زالو درمانی جهاد دانشگاهی و ثبت نام دوره هومیوپاتی را از طریق کارشناسان ما انجام داده و در سریعترین زمان ممکن و بدون اتلاف هزینه و وقت، در این دوره های آموزشی متناسب با نوع نیاز و انتظاری که از دوره دارید، شرکت کنید.

شرایط لازم برای ثبت نام دوره آموزشی عطاری

ثبت نام در دوره عطاری فنی حرفه ای و جهاد دانشگاهی نیازمند به داشتن پیش نیاز و مدرک خاصی نیست و تنها داشتن علاقه برای یادگیری محتواهای آموزشی برای داوطلبان کفایت می کند.

در صورتی که در دوره های حضوری شرکت کنید، حضور داشتن در کارگاه آموزشی به منظور یادگیری سرفصل های خاص این دوره الزامی است.

کارشناسان ما در مرکز سلام مشاور بهترین مرکز مجری دوره آموزشی عطاری را در منطقه شما شناسایی کرده و بر اساس قوانین خاص مرکز، عملیات ثبت نام و حضور شما در این دوره را پیگیری خواهند کرد.

هزینه ثبت نام دوره آموزشی عطاری             

هزینه دوره عطاری در مراکز آموزشی مبلغ ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان است. از آن جایی که عطاری یک هنر باستانی و البته مدرن است که در طول تاریخ بشر، نقش مهمی در سلامت و زندگی افراد داشته است، شما هم اگر علاقه مند به یادگیری این هنر هستید، می توانید در این دوره آموزشی شرکت کرده تا روند چگونگی استفاده از گل ها، برگ ها، ریشه ها و دانه های گیاهان، عطر ها، روغن ها، صابون ها، کرم ها و دارو های طبیعی را فرا بگیرید.

شما می توانید در این دوره به صورت مجازی یا حضوری شرکت کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی پرداخت هزینه ثبت نام دوره آموزشی عطاری و شرایط خاص پرداخت آن با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان ما کلیه اطلاعات مورد نظر شما در مورد هزینه های این دوره و دوره آموزش مزاج شناسی و سایر دوره های فنی حرفه ای و جهاد دانشگاهی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

بازار کار عطاری

بازار کار عطاری یک بازار پر رونق و پر تقاضا است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، از خواص و تاثیرات گیاهان دارویی بر روی سلامت بدن و روان آگاهی کامل دارند. همین تخصص سبب می شود تا عطاران بتوانند به راحتی به افرادی که نیاز به درمان های گیاهی دارند، کمک کنند.

یکی از حوزه های مهمی که افراد پس از گذراندن دوره عطاری می توانند در آن مشغول به کار شوند، فروشگاه های عطاری است. در این مکان ها گیاهان دارویی خشک، عرقیات، داروهای سنتی ترکیبی و محصولات جانبی مرتبط به فروش می‌رسد.

یکی دیگر از مکان هایی که در آن عطاران می توانند فعالیت کنند، حیطه طب سنتی است. در این شاخه می توان با اطلاعات علم عطاری اقدام به تشخیص و درمان بیماران با استفاده از گیاهان دارویی و دستورات سنتی کرد. برای شروع به کار در این مراکز، لازم است تا دارای مدرک پایان دوره آموزشی عطاری باشید.

ثبت نام دوره آموزشی عطاری

درآمد شغل عطاری

درآمد شغل عطاری یک موضوع متغیر است و به عوامل مختلفی مانند محل تاسیس و موقعیت فروشگاه و میزان فروش آن بستگی دارد. همچنین تعداد و نوع مشتریان یک فروشگاه عطاری، انواع و کیفیت محصولات فروشگاه، میزان رقابت با سایر فروشندگان این حیطه و سود ثابت و متغیر آن نیز می تواند بر روی درآمد شغل عطاری تاثیر گذار باشد.

دانش و تجربه فروشنده و عطار متخصص می تواند بر روی جذب مشتریان تاثیر گذار باشد و برخورداری از مجوزها و گواهینامه‌های قانونی این حیطه، مجوز راه اندازی عطاری و رعایت استانداردهای بهداشتی، ارائه خدمات پس از فروش، اطلاع رسانی صحیح و داشتن اخلاق حرفه‌ای به بازار این حیطه رونق می بخشد.

براساس تخمین برخی از عطاران باسابقه، فروش روزانه یک فروشگاه عطاری می‌تواند 30 تا 40 درصد سود را برای فروشنده به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

  • برای راه اندازی فروشگاه عطاری چه مجوزهایی لازم است؟

برای راه اندازی فروشگاه عطاری باید مجوز تجارت بهداشتی از وزارت بهداشت و پروانه کسب از صنف عطاری داشته باشید.

  • چگونه می‌توان دانش و تجربه لازم برای شغل عطاری را کسب کرد؟

ثبت نام دوره آموزشی عطاری یکی از راه های تضمینی برای ارتقاء مهارت در رشته‌ عطاری است. شرکت در دوره‌های خصوصی و عمومی آموزشی و مطالعه کتاب‌های مفید در این زمینه، دانش و تجربه لازم را در اختیار شما خواهد گذاشت.

  • برای ثبت نام در دوره عطاری چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت نام در دوره آموزش عطاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز آموزشی و برای برخورداری از مشاوره های تخصصی در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در مرکز سلام مشاور تماس حاصل کنید.

  • سرفصل های دوره آموزشی عطاری شامل چه مباحثی است؟

سرفصل های این دوره شامل مباحثی نظیر معرفی شغل عطاری و بازار کار آن، مجوزها و قوانین آن، تجهیزات و محصولات شغل عطاری، دانش و تجربه لازم برای شغل عطاری و … است.

  • چه عواملی بر روی درآمد شغل عطاری تاثیر گذار است؟

عواملی از جمله نوسانات قیمت گیاهان دارویی، تقاضای بازار برای محصولات عطاری، فصل و زمان فروش، رقابت با سایر فروشندگان و ارزش افزوده مشتریان بر روی درآمد شغل عطاری تاثیر گذار است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با شغل عطاری و نحوه ثبت نام دوره آموزش عطاری آشنا کنیم و پیرامون موضوعاتی از جمله درآمد شغل عطاری، چالش های این شغل و مهارت هایی که در طول دوره می آموزید اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

توصیه می کنیم پیش از ثبت نام در مراکز آموزشی ارائه دهنده این دوره، با مشاوران ما در سلام مشاور تماس حاصل فرمایید و از خصوصیات این دوره که به صورت اختصاصی در هر مرکز آموزشی تعیین شده باخبر شوید.

انتخاب بهترین مرکز آموزشی و شرکت در دوره بدون نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام در این دوره، از جمله خدماتی است که سلام مشاور برای شما عزیزان علاقمند به حیطه عطاری در نظر گرفته اند.

سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در جهت دستیابی به موفقیت های شغلی و تحصیلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا