رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

محتوای جدول

رشته های پیراپزشکی، همواره از رشته های پرطرفدار و محبوب میان داوطلبین گروه آزمایشی علوم تجربی محسوب می شود. شاید اصلی ترین عامل این موضوع را بتوان به درصد بالای فارغ التحصیلان که در این زمینه شاغل هستند دانست، که سبب تضمین داشتن شغل متناسب با مدرک اکتسابی، برای داوطلبین شده است.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی نیز به دلایلی از محبوبیتی دو چندان برخوردار هستند. یکی از این عوامل محبوبیت را می توان پذیرش راحت تر در این دانشگاه‌ ها دانست. به علاوه طی کردن واحد ها و نیم سال ها هم از سختی نسبتا کم تری در مقایسه با دانشگاه های دیگر برخوردار است.

به ویژه این دانشگاه همواره انتخاب اصلی داوطلبینی که وقت آزاد زیادی ندارند و یا شاغل می باشند و نیاز به ارتقا مدرک خود دارند، بوده است.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلفی هر ساله طی دو برهه زمانی اقدام به ثبت نام از میان متقاضیان می کند، که به صورت زیر می توان آن ها را لیست کرد:

لیست رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی در مقطع کاردانی

مقطع و رشته گرایش
کاردانی فنی باغبانی گیاهان دارویی و معطر
کاردانی حرفه ای خدمات سلامت دارویاری
کاردانی حرفه ای بهداشتیاری دامپزشکی
کاردانی حرفه ای علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
کاردانی فنی صنایع غذایی شیر و فراورده های لبنی

 لیست رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی در مقطع کارشناسی و مهندسی فناوری

مقطع و رشته گرایش
کارشناسی حرفه ای پزشک یار ورزشی
مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی اتاق عمل
مهندسی فناوری تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی
کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت خانواده و مراقبت سالمندان
کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت خانواده و مشاور تغذیه مادر و کودک
کارشناسی حرفه ای خدمات مدیریت پیشگیری و مراقبت بیماری ها
کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت خانواده و مراقبت زنان

 زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

همان طور که گفته شد رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی و کاربردی برای هر دو نیم سال مهر ماه و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

متقاضیان شرکت در دانشگاه های علمی و کاربردی برای نیم سال مهر ماه می توانند مطابق هر ساله در تاریخ شروع ثبت نام که امسال نیز از اواخر مرداد ماه یعنی 28 مرداد آغاز شده است، جهت ثبت نام اقدام نمایند. مهلت ثبت نام نیز یک هفته خواهد بود.

به علاوه داوطلبین ثبت نام در یکی از لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی در نیم سال بهمن نیز می بایست در دی ماه اقدام به ثبت نام نمایند. عموما این بازه از آخرین روزهای دی ماه آغاز می شود و یک هفته به طول می انجامد.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

نحوه ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

در وهله اول متقاضیان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش وارد بخش مربوط به این دانشگاه شوند. در ادمه می بایست با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام در این سایت سوالات و ابهامات خود را بر طرف کنند. در صورت بر طرف نشدن آن می توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

در ادامه می بایست هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت رسمی سازمان سنجش، پرداخت نمائید. این مبلغ در سال گذشته معادل بیست و هفت هزار تومان (275000 ريال)  تصویب شده است که احتمالا در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

توجه داشته باشید که پیش از شروع فرآیند تکمیل فرم ثبت نام مدارک لازم را آماده نمایید تا زمان شما در این فرآیند هدر نرود. این مدارک از قرار زیر است:

مدارک لازم جهت ثبت نام دانشگاه های علمی و کاربردی

* فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغلین، برای داوطلبین شاغل

* آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه مشاغل

* مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا وزارت علوم، بهداشت یا تحقیقات و فن آوری و یا مدرک کاردانی آموزشکده های فنی حرفه ای

* فرم تأیید معدل برای فارغ التحصیلانی که فاقد گواهینامه پایان تحصیلات هستند

شرایط پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

مطابق آن چه در دفترچه راهنمای ثبت نام این دانشگاه آورده شده است، متقاضیان ثبت نام در  هر یک از رشته های مذکور در لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر داشتن شرایط عمومی دانشگاه های علمی و کاربردی ملزم به داشتن شرایط اختصاصی این رشته ها نیز می باشند که از قرار زیر تعیین گردیده است:

شرایط عمومی

* اعتقاد به اسلام و دستورات آن (و یا یکی از ادیان یاد شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران)

* التزام به مقررات و احکام عملی دین اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات)

تبصره 1: ملاک وضع داوطلب در هنگام ثبت نام است و نه سابقه آن

تبصره 2: اقلیت های دینی (ادیان رسمی نام برده شده در قانون) از این شرط مستثنی می باشند.

* نداشتن دشمنی (و نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری

تبصره : در صورتی که داوطلب سابقه ای تحت این عنوان داشته باشد، باید نظر او تغییر کرده باشد و این موضوع محرز گردد

* نداشتن عضویت و یا سابقه عضویت در گروهک ها و گروه های معاند با جمهوری اسلامی ایران در استعلام هایی که صورت می پذیرد.

* نداشتن سابقه فساد اخلاقی

* عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن اشتهار به رفتارهای ناهنجار در محیط شغلی

* برخورداری از توانایی جسمی لازم در رشته مد نظر داوطلب

رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اختصاصی پذیرش در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی
  1. بومی بودن داوطلبین برای پذیرش در رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی یکی از شرایط مهم می باشد. لذا هنگام انتخاب کد رشته محل های خود به این موضوع توجه نمائید. برای بررسی این شرط با توجه به سال های تحصیلی خود، می توانید با مشاوران این مرکز نیز در ارتباط باشید.
  2. ثبت نام از متقاضیان تحصیل مجدد و فارغ التحصیل از هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی تنها در صورت پرداخت شهریه مربوطه ممکن خواهد بود.
  3. پذیرش در لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی به صورت نیمه متمرکز می باشد، لذا داوطلبین باید آمادگی لازم جهت پذیرش در مصاحبه دانشگاه را کسب نمایند. برای مشاوره در راستای مصاحبه و موضوع های آن حتما با مشاوران مرکز در ارتباط باشید.
  4. ثبت نام در این رشته ها تنها با پذیرش رسمی تعهد کاری 3 برابر مدت تحصیل ممکن خواهد بود. (به استثنای شهریه پردازان دوره های فراگیر)
  5. نداشتن قطع عضو و دارا بودن تاییدیه سلامت روحی روانی از سوی پزشک
  6. تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبین مرد

نکته مهم در ارتباط با دانشگاه های علمی کاربردی که لازم به یادآوری است، برای داوطلبین استفاده از سهمیه مشاغل می باشد. این نکته بسیار مهم است که این داوطلبین باید حتما از رشته های زیر مجموعه کد اشتغال خود انتخاب کنند چرا که در غیر این صورت انتخاب رشته های آن ها باطل قلمداد خواهد شد.

اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

یکی از ابهامات متقاضیان رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی در ارتباط با اعتبار مدرک فراغت از تحصیل این دانشگاه در بازار کار و آینده تحصیلیشان است.

در پاسخ به این سوال لازم است که تأکید کنیم که این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد و مهر این وزارت خانه ها در پای مدرک فارغ التحصیلان حک شده است.

لذا جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت و در مراکزی که به کارشناسان و کاردانان این رشته ها نیاز باشد، می توانند اقدام و مشغول به کار شوند.

شهریه تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

کد رشته محل های دانشگاه علمی کاربردی در 4 شاخه کلی دسته بندی می شود : 1- صنعت ؛ 2- کشاورزی ؛ 3- مدیریت و خدمات اجتماعی ؛ 4- فرهنگ و هنر

با بررسی لیست رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی مشاهده خواهید کرد که این رشته ها در دسته های شماره 1 و 3 قرار دارند. لذا شهریه در این گروه ها را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد: (اعداد ذکر شده بر حس ریال می باشند)

گروه آموزشی شهریه ثابت شهریه متغیر
دروس عمومی دروس پایه، اصلی و تخصصی
واحد نظری واحد عملی واحد نظری واحد آزمایشگاهی واحد کارگاهی و پروژه واحد کارآموزی
صنعت 4855300 201080 328790 265330 431365 466440 912525
مدیریت و خدمات اجتماعی 3537240 201080 328790 179865 295890 327915 833175

لازم به ذکر است جدول فوق شهریه دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای می باشد. به علاوه این شهریه ها مربوط به سال 97 می باشد. داوطلبین می توانند برای تخمین این شهریه ها در سال تحصیلی جاری به مبالغ فوق حدود 10 الی 15 درصد اضافه نمایند و یا برای اطلاع دقیق از شهریه دانشگاه علمی کاربردی، با مشاوران ما تماس بگیرند.

در این مطلب سعی شده تا کلیاتی از شرایط، زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و لیست کامل رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی برای شما گردآوری گردد. ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی از انتخاب رشته و ثبت نام در دیگر دانشگاه ها نکات بیش تری دارد که باید حتما در انتخاب رشته داوطلب لحاظ گردد.

به ویژه داوطلبینی که از سهمیه اشتغال استفاده می کنند باید این نکات را در نظر بگیرند. این داوطلبین همواره این ابهام را دارند که استفاده از کد اشتغال می تواند به آن ها کمک کند یا که خیر.

برای رفع این ابهامات و بررسی ریز بینانه تر تمام نکات لازم، کافیست با مشاوران مرکز الو سلام مشاور به صورت حضوری و یا تلفنی در ارتباط باشید و سوالت خود را با آن ها در میان بگذارید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

برای اینکه درمورد زمان ثبت نام، نحوه و شرایط ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی اطلاعات دقیق تری را کسب کنید می توانید با مشاوران تحصیلی ما در “الو سلام مشاور” تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را از آنها بخواهید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا