شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی – سوالات مصاحبه و مزایای این دانشگاه

شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی

محتوای جدول

 ورود به حرفه دبیری یکی از گزینه های اصلی علاقه مندان به حرفه های آموزشی است. داوطلبان برای ورود به این دانشگاه باید بعد از کسب نمره قبولی در کنکور سراسری برای مرحله دوم پذیرش خود را آماده کنند. در صورتی که به شغل معلمی و دبیری علاقه مند هستید در هنگام انتخاب رشته می توانید کد رشته محل های مربوط به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایید.

مراکز دانشگاهی تربیت معلم در کشور شامل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان است. همانطور که مشخص است این دانشگاه ها پرورش دبیران و معلمان آینده را به عهده دارند.

لذا در این مطلب سعی داریم شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی را توضیح دهیم تا علاقه مندان ورود به این دانشگاه با اطلاعات کافی برای ورود به این دانشگاه اقدام کنند عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال با تماس با مشاورین ما می توانند بهترین پاسخ را دریافت کنند. 

ضوابط و شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی

افرادی که در مراکز تربیت معلم پذیرفته می‌شوند، دارای حقوق دانشجویی بوده و در حقیقت شاغل به حساب می آیند. نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه شهید رجایی به صورت نیمه متمرکز بوده و از طریق شرکت در کنکور سراسری است.

مراحل پذیرش به این صورت است که در ابتدا پس از کنکور سراسری، اسامی متقاضیان با ظرفیتی بیشتر از تعداد مورد پذیرش، بعد از انتخاب رشته توسط سایت سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد. سپس از پذیرفته شدگان برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل خواهد آمد.

در نهایت:

بعد از گذراندن این مراحل و قبولی در مصاحبه، متقاضیان می توانند وارد دانشگاه شوند و به تحصیل ادامه دهند. برای آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی در ادامه به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای ثبت نام در این دانشگاه خواهیم پرداخت.

شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی

 شرایط عمومی پذیرش دانشگاه شهید رجایی

  • داشتن تابعیت ایران و اعتقاد به دین اسلام و دیگر ادیان الهی مورد پذیرش در قانون جمهوری اسلامی ایران
  • التزام به قانون اساسی کشور
  • دارا بودن سلامت کامل جسم و روان از طریق معاینات پزشکی و مصاحبه تخصصی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، الکل و دخانیات
  • داشتن حسن شهرت در اخلاق و رفتار نیکو

 شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه شهید رجایی

افرادی که مدرک پیش دانشگاهی دارند و دارای معدل کل دیپلم (سال اول، دوم و سوم متوسطه دوم) بالاتر از 14 هستند و همچنین از نظر سنی زیر 24 سال تمام می باشند، می توانند هنگام انتخاب رشته در کنکور سراسری، کد رشته محل های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

در سال ها اخیر شرایط سنی در زمان ثبت نام تغییرات زیادی داشته است اما در نهایت شرایط سنی 24 سال برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 داوطلبان باید در کنکور سراسری دارای تراز بالای 7000 باشند.

 نکته قابل توجه برای دارندگان مدرک کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای آن است که باید معدل دیپلم دورۀ متوسطه آنها حداقل 14 باشد.

همچنین:

شرایط سن داوطلبان طبق اطلاعات درج شده در شناسنامه محاسبه می شود و چنانچه بعد از ثبت نام در کنکور، تغییراتی صورت بگیرد، در صورت قبولی، پذیرش دانشجو ملقی خواهد شد.

سقف سنی داوطلبان هیچ گونه تغییری به دلایل سربازی یا سابقه کاری و موارد مشابه نخواهد کرد و قانونی برای آن اعمال نشده است.

 حال با توجه به مطالب فوق:

برای داوطلبان آزاد به منظور پذیرش در دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان باید شرایط عمومی و اختصاصی گفته شده را دارا باشند و بدین صورت می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته در این دانشگاه ها پذیرفته شوند.

البته شایان ذکر است که:

پذیرش دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان شرایط خاص خود را دارد و نیز پذیرش داوطلبان آزاد به صورت محدود انجام می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم ویژه شاغلین رسمی و پیمانی

هم چنین شاغلین رسمی و پیمانی نمی توانند کد رشته محل‌های مربوط به کارشناسی پیوسته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را انتخاب نمایند.

حال شاید این سوال مطرح شود که رشته های دانشگاه شهید رجایی تهران شامل چه مواردی هستند؟

لیست رشته های دانشگاه شهید رجایی تهران

 این دانشگاه در مقطع کارشناسی دارای رشته هایی در ۵ گروه آموزشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان های خارجی است.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز دارای رشته های حرارت و سیالات، مکانیک خودرو، ساخت و تولید، متالوژی مواد و طراحی جامدات و در مقطع دکترا دارای رشته های طراحی جامدات و ساخت و تولید است.

اکنون به شرایط و زمان مصاحبه دانشگاه شهید رجایی خواهیم پرداخت.

مصاحبه دانشگاه شهید رجایی و شرایط آن

 افرادی که در انتخاب رشته شرکت کرده و پذیرفته شده اند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

با توجه به آنکه نتایج مصاحبه دانشگاه شهید رجایی با اعلام نتایج کنکور سراسری همزمان است، پس بدیهی است که نتایج انتخاب رشته دانشگاه شهید رجایی زودتر از کنکور سراسری اعلام خواهد شد.

به این ترتیب در پاسخ به این سوال که شرایط و زمان مصاحبه دانشگاه شهید رجایی به چه صورت است ، باید پاسخ داد که زمان مصاحبه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، به طور تقریبی، در شهریور ماه هر سال بوده و داوطلبانی که حد نصاب نمره علمی را به دست آورده اند و در مصاحبه و مراحل گزینش مورد تایید قرار گرفته اند، در نهایت پذیرش خواهند شد.

نکته مهمی که در مصاحبه اهمیت پیدا خواهد کرد، نوع سوالات مصاحبه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است. در اینجا باید عنوان کنیم که مصاحبه دارای دو بخش خواهد بود.

بخش اول مصاحبه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

سوالات این بخش، سوالاتی است که شامل موارد شخصیتی، فعالیت های اجتماعی، روانشناسی فردی، آگاهی های سیاسی و اجتماعی از کشور و استان محل زندگی فرد، نحوه برخورد با دانش آموزان و مسائلی از این قبیل است که توسط گروهی چهار نفره پرسیده خواهد شد.

همچنین در بدو ورود نوع پوشش، طرز برخورد و شیوه نشستن داوطلبان نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 بخش دوم مصاحبه دانشگاه شهید رجایی

این بخش از سوالات مربوط به احکام دینی و شرعی است که توسط فرد دیگری انجام می شود و شامل موارد مرتبط با اصول و فروع دین و مواردی از این گروه خواهد بود.

در نهایت با توجه به سوالات مصاحبه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، چنانچه داوطلب بتواند تمامی مراحل فوق را با موفقیت پشت سر بگذارد، مورد پذیرش دانشگاه قرار خواهد گرفت.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

ددر این مطلب به توضیح شرایط پذیرش دانشگاه شهید رجایی پرداختیم و امیدواریم توانسته باشیم به سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم. داشنن شرایط سنی، معدل کل دوره دیپلم، کسب تراز در نظرگرفته شده توسط سازمان سنجش از جمله مواردی است که داوطلبان ورود به این دانشگاه باید مد نظر داشته باشند. بعد از انتخاب رشته داوطلبان باید خود را برای ورود به مرحله مصاحبه آماده کنند.

برای کسب اطلاعات کامل تر می توانید با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

AsliCallBanner

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
23 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Azi
5 ماه قبل

سلام من دیپلم گرافیک دارم و میخوام در رشته برای علوم تربیتی ادامه تحصیل بدم چجوری میتونم اقدام کنم؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  Azi

سلام
شما از طریق گزینه های بدون کنکور و یا شرکت در کنکور انسانی برای نوبت اول در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنید.

زهرا
2 ماه قبل
پاسخ به  رها بهرامی

سلام من دیپلم عکاسی دبیرستان کار و دانش دارم میتونم بدون کنکور و با شرط معدل نام نویسی کنم برای شهید رجایی؟

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

برای این دانشگاه باید از طریق کنکور اقدام کنید.

Mehdi
1 سال قبل

سلام ببخشید من مکانیک خودرو فنی حرفه ای هستم چجوری میتونم دانشگاه شهید رجایی قبول شم یعنی شرایطی داره که از فنی دانشگاه شهید رجایی کنکور بدیم قبول شیم؟

Mahdi
1 سال قبل

سلام دوست عزیز ببخشید با داشتن دیپلم هنرستان میشه وارد دانشگاه شهید رجایی شد یا نه اگه نه پس شرایطش چجوریه ممنون میشم پاسخمم رو بدین

عسل
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من دیپلم حسابداری دارم از هنرستان ایا هنرستانی ها میتونند در دانشگاه شهید رجایی اداهمه تحصیل دهند

Melika
1 سال قبل

سلام ، میشه از طریقِ کنکورِ زبان آموزشِ زبان انگلیسی دانشگاه شهید رجایی بریم؟ و بعدِ اتمام تحصیل ، در مدارس به عنوان دبیرِ زبان مشغول به کار بشیم؟

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  Melika

سلام در صورتی که در سالی که شما شرکت می کنید منطقه بومی شما پذیرش داشته باشد بله

ساجده
1 سال قبل

سلام ببخشید چرا توی بعضی جاها نوشته برای قبولی در دانشگاه شهید رجایی تهران باید بومی همون تهران باشیم یا سه سال اخر و تهران درس خونده باشیم در صورتی ک توی کارنامه ها از همه استان ها پذیرش هست؟

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  ساجده

سلام از همه استان ها پذیرش دارد و بسته به نیاز منطقه بومی شما که در زمان انتخاب رشته مشخص می شود می توانید وارد این دانشگاه شوید .

نازنین
2 سال قبل

سلام من رشته صنایع غذایی هستم میتونم برم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی؟

سجاد ظهیر
2 سال قبل

دارندگا مدک کاردانی پیوسته چگونه میتوانند در دانشگاه شهید رجایی ادامه تحصیل نمایند
ایا باید نسبت ب ثبتنام در ازمون کارشناسی اقدام نمایند یا مسیر دیگری هست که باید طی کنند

موسوی
2 سال قبل

سلام اگر معدل دیپلم ۱۴باشه پذیرفته نمیشه

یاسمین
2 سال قبل

سلام وقت تون بخیر میگم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از سایر استان ها پذیرش داره؟

ویرایشگر
پاسخ به  یاسمین

سلام بله

مریم احمدی
2 سال قبل

با سلام. ببخشید با تراز ۶۲۰۰ کنکور ۱۴۰۰ تو رشته ریاضی شانس قبولی برا دانشگاه شهید رجایی رو دارم؟

مجید
2 سال قبل

با سلام من دانشجوی ترم ۶ با احتساب حذف ترم مهندسی هستم و خواهان انصراف و شرکت در ورودی دانشگاه شهید رجایی ۱۴۰۱ می باشم.
با پاس کردن چندین واحد دیگر در ترم بعد به حد نصاب مدرک کاردانی خواهم رسید آیا شرایط ورود به دانشگاه شهید رجایی را خواهم داشت یا خیر؟
با توجه به اینکه هنوز از معافیت تحصیلی استفاده می کنم.

مشاورین سلام مشاور
2 سال قبل
پاسخ به  مجید

سلام در صورتی که مدرک معادل کاردانی دریافت کنید و خدمت سربازی نرفته باشید نمی توانید مجدد در کنکور شرکت کنید.

مریم
3 سال قبل

سلام ببخشید من دانشجوی طراحی دوختم میخاستن دانشگاه شهیدرجایی شرکت کنم میخاستم ببینم که ایا دانشگاه رشته من یا رشته ای مرتبط بارشته من داره یانه؟؟؟؟
واینکه من اگه بخوام شرکت بلید کنکور سراسری رشته هنر رو بدم؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنین

گروه الو سلام مشاور
3 سال قبل
پاسخ به  مریم

سلام با شرکت در کنکور هنر می توانید در رشته طراحی پارچه و رشته های مرتبط شرکت کنید. پذیرش دانشگاه شهید رجایی در زمان انتخاب رشته مشخص می شود.

Mehdi
1 سال قبل
پاسخ به  مریم

سلام ببخشید من مکانیک خودرو فنی حرفه ای هستم چجوری میتونم دانشگاه شهید رجایی قبول شم یعنی شرایطی داره که از فنی دانشگاه شهید رجایی کنکور بدیم قبول شیم؟

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  Mehdi

سلام شما از طریق شرکت در کنکور ریاضی و کسب تراز لازم و در صورت قبولی در مصاحبه وارد دانشگاه شهید رجایی شوید.

پیمایش به بالا