چگونه شیمی دهم را بخوانیم ؟

چگونه شیمی دهم را بخوانیم

محتوای جدول

چگونه شیمی دهم را بخوانیم یکی از سوالات رایجی است که دانش آموزان پیگیر و دقیق، برای انتخاب بهترین روش مطالعه شیمی دهم از اساتید و معلمان خود می پرسند.

یافتن جواب مناسب و همچنین بدست آوردن جواب این سوال که چگونه شیمی دهم را برای کنکور بخوانیم نیز می تواند باعث شود تا در زمان کوتاه تری بیشتری حجم مطلب را با بالاترین کیفیت بخوانیم. همچنین بر اساس قوانین جدید کنکور در سال های آینده سوابق تحصیلی و نمرات کسب شده در پایه دهم به صورت مستقیم در رتبه کنکور تاثیرگزار خواهد بود. این موضوع اهمییت این درس را دو چندان می کند.

در این مقاله سعی شده است تا به صورت کامل و جامع به بررسی مطالب درسی و نکات شیمی دهم و همچنین پاسخ به سوالاتی مانند چگونه شیمی دهم را بخوانیم و روش مطالعه شیمی دهم برای کنکور بپردازیم. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال می توانند با تماس با مشاورین ما راهکارهای مناسب را دریافت کنند.

مهمترین سرفصلهایی که در این مقاله می خوانید را به صورت تیتر وار در زیر مشاهده می کنید:

چگونه شیمی دهم را بخوانیم

چگونه شیمی دهم را بخوانیم ؟

خواندن کتاب شیمی در مقایسه با سایر دروس دارای پیچیدگی هایی است که باید با بررسی روشها و سبک های مختلفی از خواندن آن بتوانیم بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن بگیریم.

هنگامی که می خواهید درس شیمی را بخوانید باید این نکته را در نظر داشته باشید که زمانبندی بیشتری برای خواندن مباحث شیمی و کلیت درس نیاز دارید.

منظور از این جمله این است که:

شیمی درسی است که نیاز به زمان بیشتری در مقایسه با دروس دیگر مانند ادبیات و یا زبان برای خوانده شدن نیاز دارد. در نظر گرفتن بهترین زمان و اختصاص دادن وقت بیشتر برای خواندن شیمی دهم یکی از مهمترین عواملی است که سبب می شود در این درس موفقیت بیشتری کسب کنید.

شیمی دهم شامل فصلها و موضوعاتی است که باید برای خواندن آنها دقت نظر بیشتری صرف شود. مباحثی مانند فرمول ها و نمودارها و همچنین عکسها و تصاویر زیادی در کتاب شیمی دهم وجود دارد.

بررسی این مباحث به صورت دقیق و بر طبق بهترین روش و اصول مشروط به دانستن بهترین روشهای پیشنهادی معلمان و اساتید برتر است. بهترین نتیجه زمانی کسب می شود که دانش آموز با آگاهی کامل اقدام به انتخاب بهترین روش مطالعه شیمی دهم کند.

بهترین روش مطالعه شیمی دهم

به طور کلی انتخاب بهترین روش مطالعه شیمی دهم می تواند شامل چند نکته اساسی باشد. این نکته ها بهترین یاریگر دانش آموزان برای فراگیری درس شیمی به بهترین شکل است.

از جمله مهمترین این نکات موارد زیر می باشد:

  • تقسیم بندی مطالب
  • استفاده از ابزار صحیح
  • مرور درس با فاصله کوتاهی از یادگیری
  • طرح سوال و برگزاری آزمون های شخصی

مطلب مقابل به شما در مرور مطالب کمک خواهد کرد: روش مرور بالارد چیست؟

 


 

تقسیم بندی مطالب شیمی دهم

در ابتدا دانش آموز باید کتاب درسی را به بهترین شکل تقسیم بندی کند.

در توضیح این کلام باید ذکر شود که:

بر فرض مثال اگر شما می خواهید 10 صفحه از کتاب شیمی دهم را بخوانید بهتر است آن را به سه بخش 3 صفحه ای تقسیم کنید.

با این کار انسجام بیشتری در جمع بندی مطالب و برداشت عمیق تر دارید. برگزیدن حجم زیادی از مطالب برای شروع مطالعه می تواند شما را خیلی زود خسته کند.

استفاده از ابزار صحیح برای مطالعه شیمی دهم

دومین عامل مهم و کلی برای انتخاب بهترین روش مطالعه شیمی دهم این است که خواندن بخش ها را همراه با طرح ایده ها و به چالش کشیدن یادگیری خود انجام دهید.

منظور از این جمله این است که:

شیمی را صرفا با خواندن روزنامه وار پیش نبرید و از ابزارها و وسایلی که در فهم بهتر مطالب به شما کمک می کند در جریان خواندن آن استفاده کنید.

تهیه تست ها و سوالاتی غیر از سوالات کتاب و استفاده از فلش کارت هایی که خودتان مهمترین نکات آن درس را روی آن نوشته اید می تواند بسیار سودمند باشد.

مرور درس با فاصله کوتاهی از یادگیری

مرور کردن یک درس در سریع ترین زمان پس از یادگیری می تواند اثرات بسیار مطلوبی بر فهم و به خاطر سپاری آن مطلب داشته باشد.

به طور کلی مرور دورس در 20 دقیقه پس از یادگیری و تکرار آن برای 4 بار، مطالب را از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت انتقال می دهد.

طرح سوال و برگزاری آزمون های شخصی شیمی دهم

همانطور که از این تیتر مشخص است انجام دادن سوالات و پاسخگویی به آنها می تواند دقت بیشتری را برای خواندن درس شیمی ایجاد کند.

در جریان طرح سوال به صورت شخصی دانش آموز بهترین نکات و ریزترین تکنیک ها را بررسی می کند. سپس اقدام به طرح سوال از این نکات می کند.

آزمون های شخصی می تواند در جریان خواندن شیمی دهم بسیار سودمند باشد. شما می توانید این آزمون ها را به صورت اشتراکی با همکلاسی های خود انجام دهید.

مهمترین نکات شیمی دهم

پس از مطالعه درس شیمی دهم دانش آموزان باید بتوانند موارد زیر را به صورت کامل و با تسلط کافی ارائه دهند:

  • آشنایی کامل با درک ماهیت و فرآیند های علوم تجربی
  • بکار گیری صحیح این فرآیند ها برای حل مسائل عینی و واقعی
  • بررسی و تحلیل علوم تجربی و تاثیر آنها بر زندگی کنونی و آینده
  • توانایی ارائه تفکراتی بر پایه تجربیات شخصی خود با کمک منابع علمی معتبر
  • حفظ روحیه تیمی و گروهی در جریان حل مسائل و انجام فعالیت ها

چگونه شیمی دهم را جمع بندی کنیم؟

پس از این که خواندن و فراگیری کتاب شیمی را به پایان رساندید باید این نکته را در نظر داشته باشید که جمع بندی این درس می تواند اهمیتی برابر با خواندن و فرا گرفتن آن در ابتدای کار داشته باشد.

در جواب به سوال چگونه شیمی دهم را جمع بندی کنیم باید بگوییم که بیشتر دانش آموزان برتری که شیمی دهم را جمع بندی کرده اند معتقدند انجام کارهای زیر می تواند بهترین نتیجه را برای این درس در بر داشته باشد:

  • تمرکز کافی بر روی تست های درس به صورت بخش به بخش
  • نکته برداری و مرور نکته ها در قالب فلش کارت و یا فایل های صوتی
  • برنامه ریزی دقیق و منظم برای مرور درس شیمی دهم به صورت تکرار و تمرین
  • نوشتن خلاصه از حل سوالاتی که در آزمون ها به آنها پاسخ نادرست داده شده
  • تهیه تست های نشانه دار و مهم به منظور جمع بندی شیمی دهم
  • پایان ترم ها و اوقات فراغت تابستانی بهترین زمان برای جمع بندی درس شیمی دهم

چگونه شیمی دهم را برای کنکور بخوانیم

هنگامی که می خواهید شیمی دهم را برای کنکور بخوانید باید بدانید یک سری از علل و عوامل می توانند در جریان به خاطر آوری و بازدهی بیشتر مطالب کمک زیادی به شما کنند.

از جمله این عوامل تهیه فلش کارت ها و خلاصه نویسی هایی است که از همان ابتدا اقدام به تهیه آنها کرده اید. سپس انجام تست ها و هایلایت کردن نکات مهم و فرمول ها در کنار هر تست کمک بزرگی به مرور و بازخوانی مطالب شیمی دهم می کند.

در انتها انجام روش پرسش و پاسخ با دوستانتان می تواند تا حدود زیادی باعث تثبیت مطالب در ذهن شما شود. بالابردن سرعت عمل برای پاسخگویی به تست های شیمی می تواند در زمان کنکور کمک زیادی به شما در صرفه جویی زمان کند.

زمانبندی برای مطالعه جزوه شیمی دهم

استفاده از جزوه شیمی دهم می تواند صرفه جویی زیادی در وقت داشته باشد. همچنین به سبب این که در این جزوه ها مهمترین عناوین و نکات درس شیمی دهم قرار دارد شما می توانید در سریع ترین زمان با کیفیت ترین مطالعه را برای جزوه شیمی سال دهم داشته باشید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم از همان شروع خواندن شیمی سال دهم اقدام به تهیه جزوه آن کنید و تمامی مطالب مهم را به صورت خلاصه در آن قید کنید.

همچنین:

تعیین دقیق زمانبندی برای مطالعه جزوه شیمی دهم می تواند بسیار مفید و سودمند باشد. دوره کردن جزوه در زمان های تعیین شده کمک زیادی به یادآوری مطالب در زمان امتحانات پایانی و یا کنکور می کند.

اهمیت کتاب کمک درسی برای شیمی دهم

استفاده از کتاب های کمک درسی شیمی دهم یکی از راهکار هایی است که می تواند در بررسی همه جانبه مطالب برای دانش آموزان بسیار مفید باشد.

این کتاب ها مطالب مهم کتاب درسی را به همراه نمونه سوالات و مهمترین نکات مربوط به هر درس در بر دارند.

جزوه نویسی و خلاصه نویسی در این کتاب ها می تواند در کنار سایر مطالب، گنجینه بزرگ و کاملی از مطالب درسی کتاب شیمی دهم را برای دانش آموزان فراهم آورد.

معرفی کتاب شیمی دهم

حال که با متدهای کلی و دقیق برای پاسخگویی به سوال چگونه شیمی دهم را بخوانیم آشنا شدید بهتر است به بررسی کتاب و معرفی کتاب شیمی دهم بپردازیم.

به طور کلی کتاب شیمی دهم شامل سه فصل اصلی می باشد. این فصلها به ترتیب شامل مباحث زیر می شوند:

چگونه شیمی دهم را بخوانیم

کتاب های کمک درسی مناسب برای هر فصل به توصیه ما کتب زیر می باشد:

  • شیمی دهم فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی
  • شیمی دهم فصل دوم: ردپای گازها در زندگی
  • شیمی دهم فصل سوم: آب آهنگ زندگی

لازم به ذکر است که:

شما داوطلبان میتوانید از یک کتاب استفاده کرده و به خوبی از آن بهره ببرید. این سه کتاب برای دانش آموزانی معرفی شده که قصد عمیق تر کار کردن روی هر فصل را دارند.

در این مقاله تمامی جنبه های مطالعه درس شیمی سال دهم به همراه پیشنهاداتی مبنی بر بهبود روند به خاطر آوری آنها در کنکور و امتحانات پایانی بررسی شد.

شما دانش آموز عزیز می توانید برای دریافت پاسخ های بیشتر پیرامون سوال چگونه شیمی دهم را بخوانیم با مشاوران با تجربه ما در الو سلام مشاور تماس برقرار کنید و از راهنمایی های کامل و دقیق آنها بهره مند شوید.

الو سلام مشاور معتبر ترین مرجع پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات دانش آموزان در جریان یادگیری و مرور مطالب کتاب های درسی و غیر درسی می باشد.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا