برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی

برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی

محتوای جدول

برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی

بر اساس قوانین جدید کنکور سراسری تاثیر سوابق تحصیلی در سال های آینده پایه دهم نیز در نظر گرفته می شود. لذا نمرات این پایه برای قبولی دانشگاه تاثیر مستقیم دارد. بنابراین برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی نیز به همان میزان با اهمیت است. در پایه دهم متوسطه، دانش آموزان سعی می کنند خود را با شرایط رشته ی انتخابی تطبیق دهند اما هنوز چندان تجربه ای نداشته و توانایی لازم برای رو به رو شدن با مشکلات و حجم دروس این مقطع تحصیلی را ندارند.

انتخاب رشته ای که در سال نهم انجام شده، در پایه ی دهم با ورود به این رشته آینده ی تحصیلی و شغلی دانش آموز را رقم می زند و می تواند عاملی برای استرس و سردرگمی دانش آموزان شود. توصیه متخصصان ما به کسانیکه هنوز انتخاب رشته نکرده اند این است که پیش از این تصمیم مهم و سرنوشت ساز از انواع تست روانشناسی انتخاب رشته بهره ببرند.

ضمن اینکه در این مقطع تحصیلی دانش آموزان برای نخستین بار به صورت جدی با مفهوم کنکور، نحوه ی خواندن و تست زنی و … آشنا می شوند.

برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد استرس و نیز مطالعه ی پایه ای دروس است.

کتاب هایی که در پایه ی دهم آموزش داده می شوند از منابع مهم کنکور سراسری هستند که مطالعه ی درست و برنامه ریزی صحیح برای آن ها می تواند شما را به موفقیت تحصیلی در این رشته نائل آورد.

دروس پایه تحصیلی دهم ریاضی

دانش آموزانی که در پایه ی نهم رشته ی تحصیلی ریاضی را بر می گزینند  بایستی حتما به درس ریاضی علاقه‌ مند بوده و توانایی های لازم جهت یادگیری مطالب این درس را در خود داشته باشند. دانش آموزانی که از بهره ی هوشی بالا و نیز سرعت عمل ذهنی خوبی برخوردارند می توانند در این رشته به موفقیت های چشمگیری دست یابند.برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی

دروسی که در پایه دهم ریاضی آموزش داده می شوند عبارتند از:

  • فارسی(1)
  • نگارش(1)
  • دین و زندگی (1)
  • عربی،زبان قرآن(1)
  • فیزیک (1)
  • شیمی (1)
  • ریاضی(1)
  • هندسه(1)
  • آمادگی دفاعی
  • آزمایشگاه علوم تجربی(1)
  • جغرافیای ایران
  • تفکر و سواد رسانه ای
  • زبان خارجی(1)
  • کتاب کار زبان خارجی1

نکته ای که در برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی باید به آن دقت کنید این است که دروسی مانند جغرافیای ایران، آمادگی دفاعی، کارگاه کارآفرینی، آزمایشگاه علوم تجربی(1) و تفکر و سواد رسانه ای جزو منابع درسی پایه ی تحصیلی دهم هستند ولی جزو منابع کنکور نیستند.

برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی

شما دانش آموزان عزیز در برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی بایستی توجه ویژه ای به دروسی از این رشته که در کنکور ضریب بالا دارند، داشته باشید. توجه به این نکته خصوصا برای دانش آموزانی که قصد شرکت در کنکور را دارند اصولی و مهم است و باید حتما رعایت شود.

چنانچه شما نیز تمایل دارید تا در کنکور رتبه ی مناسبی را کسب نمایید بایستی مطالعه ی اصولی خود را از پایه ی دهم تحصیلی و با برنامه ریزی شروع نمایید.

درس های ریاضی، فیزیک با توجه به پیوستگی موضوعی از دروس مهم در برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی هستند که شما باید برای آن ها تلاش بیشتری کرده و زمان بیشتری را به مطالعه ی این دروس اختصاص دهید.

درس ریاضی

داشتن برنامه ی مطالعه ی روزانه و هفتگی برای درس ریاضی بسیار با اهمیت است. برای مطالعه ی درس ریاضی ابتدا باید درسنامه ی جامع و کاملی را انتخاب کرده و مطالعه نمایید و سپس به حل تمارین و تست زنی مشغول شوید.

به طور مثال از فصل 1 ریاضی پایه دهم یعنی مجموعه الگو و دنباله در سال های قبل به طور میانگین 1 یا 2 سوال در کنکور سراسری مطرح شده است. همچنین از مبحث مثلثات که یکی از مباحث مهم رشته ی ریاضی است در کنکور سال های گذشته غالبا 3 یا حتی 4 سوال مطرح شده است.

درس فیزیک

درس فیزیک نیز مانند درس ریاضی است و باید حتما در هفته زمان هایی را برای مطالعه ی این درس اختصاص دهید. سعی کنید پس از مطالعه ی درسنامه ی مربوط به هر درس تمارین مربوط به ان و تست های ان را نیز حل کنید تا مطالب خوانده شده فراموش نشود.

به طور مثال بودجه بندی کنکور در درس فیزیک به این شکل است که از فصل اول فیزیک پایه دهم ریاضی در کنکور سراسری رشته ی ریاضی در سال های اخیر معمولا 1 سوال مطرح شده است.

مباحث فصل سوم از کتاب فیزیک پایه دهم با عنوان ویژگی های فیزیکی مواد و مباحث فصل پنجم از کتاب فیزیک پایه دهم یعنی ترمودینامیک نیز از مطالب مهم در این مقطع تحصیلی هستند. به طور میانگین از هر کدام از این دو مبحث در سال های گذشته در کنکور سراسری حدود 3 سوال مطرح شده است.

درس عربی

بر اساس قوانین جدید دروس عمومی به صورت سوابق تحصیلی در کنکور در نظر گرفته می شوند و درس عربی با توجه به سطح دشواری باید به صورت اساسی و پایه ای مورد توجه قرار گیرد. 

بنابراین توجه کنید که چنانچه قصد شرکت در کنکور را دارید در برنامه ریزی های روزانه و هفتگی خود علاوه بر دروس تخص‌صی یک درس عمومی را نیز قرار دهید تا هم مطالب سنگین نشوند و هم به این صورت بتوانید مرور کنید. چرا که تکرار خصوصا برای ترجمه ی لغات این درس بسیار مهم و تاثیر گذار هستند.

درس زبان

در مطالعه ی درس زبان انگلیسی نیز مانند درس عربی بایستی حتما تکرار مطالب را به صورت روزانه و هفتگی در برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی برای خود بگنجانید.

در درس زبان انگلیسی نیز مانند درس عربی، واژگان و درک مطلب بیشترینب اهمییت را  به خود اختصاص می دهد. تاثیر این درس نیز مانند سایر دروس عمومی به صورت سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود و داشتن پایه درسی قوی برای قبولی کمک شایانی خواهد داشت. 

اهمیت درس های عربی و زبان انگلیسی به این دلیل است که بسیاری از دانش آموزان توجه کمتری به آن ها داشته و نسبت به درس های تخصصی زمان کمتری را برای آن ها می گذارند. اما شما می توانید با کمی تمرین و ممارست و به راحتی دروس عربی و زبان را در کنکور درصد بالا بزنید.

جهت مشاوره ی تحصیلی و نیز دریافت برنامه ریزی درسی پایه دهم ریاضی که مختص به شما و برحسب توانایی های شما تنظیم شده می باشد می توانید به صورت تلفنی، حضوری و یا حتی آنلاین با همکاران ما در این مرکز تماس برقرار نمایید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا