لیست دوره‌های فنی حرفه‌ای 1403

دوره‌ های فنی حرفه‌ ای همواره به منظور پرورش نیروی کار ماهر و متخصص برای جایگاه‌های شغلی مختلف برگزار می‌شود. سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور، با ماموریت ارتقاء مهارت‌ها و دانش کارکنان و سایر افراد جامعه برای حضور موثر در موقعیت‌های حرفه‌ای، نقشی اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمان ایفا می‌کند. این دوره‌ها شامل کلاس‌های آموزشی عملی و تئوری کاملی هستند. 

دوره‌های فنی حرفه‌ای معمولاً در دسته بندی‌های مختلفی به افراد ارائه می‌شود و آموزش‌های عملی و تخصصی خاصی را در حوزه‌هایی نظیر فناوری اطلاعات، صنایع و مهندسی، بهداشت و درمان و غیره در اختیار آنها قرار می‌دهد.

از مزایای این دوره‌ها می‌توان به ارتقاء سطح توانمندی افراد در هر موقعیت کاری، ایجاد فرصت‌های شغلی بهتر و بهبود کارایی و کیفیت خدمات‌رسانی به جامعه در حوزه های مختلف اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با دوره‌های فنی حرفه‌ای و دسته‌بندی‌های خاص آن آشنا کنیم و لیست دوره‌های فنی حرفه‌ای را در قالب کلاس‌های خاص آن به شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های خاص کلاس‌ های فنی حرفه‌ ای و نحوه شرکت و ثبت‌نام در آن‌ها آشنا شوید.

دوره های فنی حرفه ای

چرا شرکت در کلاس‌ های فنی حرفه‌ ای برای کسب مهارت مهم است؟

برگزاری دوره های فنی حرفه ای در کشور به عنوان یک راهکار موثر برای ارتقاء مهارت ها و توانایی های افراد در زمینه های مختلف شناخته می شوند. ثبت نام در دوره های آموزشی فنی حرفه ای باعث افزایش تخصص و مهارت های شغلی افراد می شود و افرادی که بتوانند با موفقیت این دوره ها را بگذرانند، از فرصت های شغلی بهتری برخوردار خواهند شد و درآمد خود را افزایش می دهند.

دوره‌های فنی و حرفه‌ای با الو مشاور

انتخاب دوره‌های آموزشی مناسب در میان انبوه دوره‌های فنی و حرفه‌ای موجود، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این میان، الو سلام مشاور به عنوان مرجعی تخصصی در زمینه معرفی و ثبت‌نام دوره‌های فنی و حرفه‌ای، در کنار شما خواهد بود تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی، بهترین مسیر آموزشی را برایتان ترسیم کند. از دیگر مزایای ثبت نام و گرفتن مشاوره تخصصی با الو سلام مشاور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به اطلاعات جامع: الو سلام مشاور با گردآوری اطلاعات کامل و به‌روز از دوره‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، به شما کمک می‌کند تا با تمامی گزینه‌های موجود آشنا شوید و بتوانید دوره‌ای متناسب با نیازها و علایق خود انتخاب کنید.

مشاوره تخصصی: تیم مجرب و متخصص الو سلام مشاور، با اشراف کامل بر بازار کار و نیازهای آموزشی، به شما در انتخاب دوره‌ای کمک می‌کند که بیشترین کارایی را در ارتقای مهارت‌ها و یافتن شغلی مناسب برایتان داشته باشد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با سپردن فرآیند ثبت‌نام دوره به الو سلام مشاور، از صرف زمان و انرژی خود برای جستجوی اطلاعات و مقایسه دوره‌های مختلف بی‌نیاز می‌شوید. همچنین، الو سلام مشاور با ارائه تخفیف‌های ویژه، در کاهش هزینه‌های آموزشی شما نیز نقش خواهد داشت.

همراهی تا انتهای مسیر: الو سلام مشاور تعهد خود را به شما فراتر از ثبت‌نام می‌داند و تا پایان دوره آموزشی در کنار شما خواهد بود تا در صورت نیاز به راهنمایی یا رفع مشکل، یاریتان کند.

انواع دوره‌های فنی و حرفه‌ای

دوره‌ های فنی و حرفه‌ ای، دروازه‌ای به سوی دنیای مهارت و اشتغال هستند. این دوره‌ها به افراد جویای کار، فارغ‌التحصیلان و حتی شاغلین کمک می‌کنند تا با یادگیری مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف، آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند و یا در شغل فعلی خود ارتقا یابند.

دوره‌های فنی حرفه ای در زمینه‌های مختلف و به صورت نظری و عملی ارائه می‌شوند. برخی از رشته‌های پرطرفدار در این دوره ها عبارتند از:

حسابداری

دوره‌ های فنی حرفه‌ ای حسابداری، گامی مهم در مسیر فتح قله دانش مالی و حسابداری به شمار می‌آیند. این دوره‌ها با ارائه آموزش‌های تئوری و عملی در زمینه‌های مختلف حسابداری، مالیات، تجارت و مفاهیم مالی، افراد را برای ورود به بازار کار و تصاحب شغل‌های متنوع حسابداری در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت آماده می‌سازند.

در این دوره‌ها، دانشجویان با تنظیم گزارشات مالی، مدیریت مالیات، کار با نرم‌افزارهای حسابداری و تحلیل‌های مالی آشنا می‌شوند و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه‌ای و موفق را کسب می‌کنند. افراد فارغ‌التحصیل از این دوره‌ها می‌توانند در بخش حسابداری سازمان‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار شده و یا به عنوان مشاوران مالی مستقل، خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند.

در ادامه، لیست دوره های فنی حرفه ای حسابداری را مشاهده می‌کنید:

نام دوره طول دوره دوره
حسابداری ویژه بازارکار 3 ماه
حسابداری مالیاتی 2 جلسه
آموزش نرم‌افزار هلو 10 ساعت
حسابداری عمومی مقدماتی 2 ماه
آموزش نرم‌افزار سپیدار 4 جلسه

تأسیسات

امروزه با گسترش شهرنشینی و پیچیده‌تر شدن ساختمان‌ها، نیاز به متخصصان ماهر در زمینه تاسیسات بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. دوره‌های آموزشی تاسیسات فنی حرفه‌ای به افراد علاقه مند این امکان را می‌دهد تا با اصول و مبانی مختلف تاسیسات ساختمان، اعم از تاسیسات مکانیکی، برقی و برودتی آشنا شده و مهارت‌های لازم برای انجام کار در این زمینه را کسب نمایند.

در ادامه، لیست دوره های فنی حرفه ای حسابداری را مشاهده می‌کنید:

نام دوره طول دوره
آموزش داکت اسپیلت 40 ساعت
آموزش تعمیرات پکیج 20 ساعت
آموزش تاسیسات، نصب و تعمیر موتورخانه
آموزش لوله‌کشی ساختمان 30ساعت
آموزش نصب پکیج 10 ساعت
آموزش نصب کولر گازی 10 ساعت
آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی
آموزش تعمیرات لوازم گازسوز 30 ساعت
آموزش تعمیرات کولز گازی (اسپلیت) 20 ساعت

برق

دوره برق فنی حرفه‌ای، فرصتی ایده‌آل برای یادگیری اصول و مبانی برق، کار با تجهیزات الکتریکی و انجام تاسیسات برقی در محیط‌های مختلف است. این دوره برای افراد با سطوح مختلف تحصیلی و تجربیات گوناگون، از جمله دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان و افراد شاغل، طراحی شده است. در ادامه، لیست دوره های فنی حرفه ای برق را مشاهده می‌کنید:

نام دوره طول دوره
آموزش PLC 100 ساعت
آموزش تعمیرات برد الکترونیکی 60 ساعت
آموزش برق ساختمان 45 ساعت
آموزش تابلو برق صنعتی 165 ساعت
آموزش نرم افزار متلب 20 ساعت
آموزش نصب آسانسور 50 ساعت
آموزش سیم پیچی موتور 30 ساعت
آموزش نرم‌افزار EPLAN 30 ساعت
آموزش تعمیرات موبایل 45 ساعت

فناوری اطلاعات

در دنیای امروز، فناوری اطلاعات (IT) به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی بشر تبدیل شده است. از مشاغل گرفته تا زندگی روزمره، ما به طور فزاینده‌ای به رایانه‌ها، شبکه‌ها و اینترنت وابسته هستیم. به همین دلیل، تقاضا برای متخصصان ماهر در زمینه IT به طور پیوسته در حال افزایش است. دوره فناوری اطلاعات فنی حرفه‌ای برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند در این زمینه پویا و پردرآمد ، شغلی داشته باشند. در ادامه، لیست دوره های فنی حرفه ای فناوری اطلاعات را مشاهده می‌کنید:

نام دوره طول دوره
آموزش دیجیتال مارکتینگ 45 ساعت
آموزش انیمیشن سازی 60 ساعت
آموزش PHP 90 ساعت
آموزش برنامه نویسی ++C 60 ساعت
آموزش HTML و CSS 45 ساعت
آموزش بوت استرپ 60 ساعت
آموزش سئو سایت 45 ساعت

معماری

دنیای امروز، دنیای تحولات سریع و نوآوری های مداوم است. در این میان، عرصه‌ی معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست. با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، نیاز به متخصصانی کارآمد در زمینه معماری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. دوره معماری فنی حرفه‌ای، دوره‌ جامع و کاربردی است که به منظور تربیت متخصصانی طراحی شده است که بتوانند با تسلط بر دانش و مهارت‌های لازم، در سطوح مختلف صنعت معماری و عمران فعالیت کنند. در ادامه، لیست دوره های فنی حرفه ای معماری را مشاهده می‌کنید:

نام دوره طول دوره
نقشه کشی در معماری
60 ساعت
دکوراسیون داخلی
60 ساعت
سبک شناسی
40 ساعت
پتینه
40 ساعت
عکاسی معماری
35 ساعت
طراحی داخلی
60 ساعت
معماری داخلی
60 ساعت

مکانیک

دوره‌ مکانیک فنی حرفه‌ای با هدف تربیت افراد ماهر و کارآمد در این زمینه طراحی شده است. این دوره‌ به گونه‌ای تدوین شده‌‌ است که دانش و مهارت‌های لازم برای طراحی‌، تعمیر و نگهداری انواع موتورها، دیزل ژنراتورها، تاسیسات صنعتی و خودروها را به فراگیران بیاموزد.

نام دوره طول دوره
اپراتوری عمومی ایستگاه های سوخت رسانی CNG 120 ساعت
اصول ایمنی سیستم های خودروهای دوگانه سوز 100 ساعت
آزمایشگاه مبانی برق و الکترونیک خودرو 150 ساعت
بازدید و سرویس اولیه خودرو (روغن ها ، آب ، تایر) 80 ساعت
بازرسی تشخیص رنگ خودرو 60 ساعت
بازوبست قطعات برقی موتور سیکلت 50 ساعت
برق کار خودرو های سنگین و نیمه سنگین دیزلی 80 ساعت
پیاده و سوار کردن انواع سیستم گاز سوز 120 ساعت
تعمیر سیستم ترمز معمولی ABS ضد قفل ترمز 100 ساعت
تعمیر سیستم سوخت رسانی گازی خودرو 120 ساعت
تعمیر سیستم فرمان معمولی و هیدرولیک 120 ساعت

الو سلام مشاور با معرفی دوره‌های معتبر و دارای مجوز، مثل دوره‌ی طب سوزنی فنی حرفه‌ای ، دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی فنی حرفه‌ای و … خیال شما را از بابت کیفیت آموزش و اعتبار مدرک دریافتی راحت می‌کند. جهت اطلاع از دوره‌ های فنی حرفه ای با کارشناسان الو سلام مشاور تماس بگیرید.

دوره‌های فنی حرفه ای چقدر زمان میبرد؟

دوره‌ های فنی حرفه ای، دروازه‌ای به سوی دنیای مهارت و تخصص هستند. این دوره‌ها به علاقه مندان بازار کار، فرصتی طلایی برای یادگیری فنون و دانش مورد نیاز مشاغل مختلف ارائه می‌کنند. اما سوالی که ذهنِ بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند، این است که دوره‌های فنی حرفه ای چقدر زمان می‌برند؟

پاسخ به این سوال، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

رشته‌ی مورد نظر: تنوع رشته‌های فنی حرفه‌ای بسیار زیاد است و هر رشته، با توجه به پیچیدگی و ظرافت‌های خود، نیازمندِ صرفِ زمانِ متفاوتی برای آموزش است. به طور کلی، دوره های فنی حرفه‌ای در بازه ی زمانیِ چند هفته تا چند ماه ارائه می شوند.

نوع دوره: دوره‌های فنی حرفه‌ای در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می‌شوند. دوره‌های کوتاه مدت، معمولا بین 3 تا 6 ماه به طول می‌انجامند و بر روی آموزشِ مهارت‌هایِ پایه‌ای و مقدماتی تمرکز دارند. در مقابل، دوره‌های بلند مدت، عمیق‌تر به مباحث پرداخته و بین 6 ماه تا 2 سال طول می کشند.

محل برگزاری دوره: برخی از دوره‌ها به صورت حضوری و در مرکز آموزش فنی حرفه‌ای برگزار می‌شوند و برخی دیگر به صورت غیر حضوری و آنلاین. دوره‌های حضوری معمولا طبق برنامه‌ی مشخصی برگزار شده و زمان بندیِ ثابتی دارند. در حالی که دوره‌های آنلاین، از انعطاف پذیریِ بیشتری برخوردار بوده و متقاضی می‌تواند با توجه به شرایطِ خود، زمانِ یادگیری را مدیریت کند.

جهت اطلاع دقیق از مدت زمان دوره‌‌های مختلف فنی حرفه‌ای با کارشناسان الو سلام مشاور تماس بگیرید.

دوره های فنی حرفه ای

انواع دوره‌های بلند مدت فنی و حرفه‌ای

دوره‌های بلندمدت در مقایسه با دوره‌های کوتاه‌مدت، مدت زمان بیشتری را به آموزش و یادگیری اختصاص می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که دانش‌آموزان به طور عمیق‌تر با مفاهیم و مهارت‌های مربوط به رشته تحصیلی خود آشنا شوند و آمادگی بیشتری برای انجام وظایف در محیط کار داشته باشند. 

دوره‌های بلندمدت فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلفی ارائه می‌شوند. برخی از این رشته‌ها عبارتند از:

رشته زمینه فعالیت
برق نصب، تعمیر و نگهداری تجهیزات برقی
عمران ساختمان‌سازی، راه‌سازی و پل‌سازی

ساخت، نصب، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات

کامپیوتر برنامه‌نویسی، طراحی وب، شبکه و فناوری اطلاعات
حسابداری امور مالی، حسابداری و بودجه‌بندی
تاسیسات لوله‌کشی، گرمایش و تهویه مطبوع
فنی خودرو تعمیر و نگهداری انواع خودرو
طراحی گرافیک طراحی لوگو، پوستر، بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی

انواع دوره‌های کوتاه مدت فنی و حرفه‌ای

دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، برنامه‌های آموزشی هستند که در بازه‌های زمانی کوتاه، معمولاً بین چند هفته تا چند ماه، برگزار می‌شوند. این دوره‌ها بر روی آموزش مهارت‌های خاص و کاربردی در یک حوزه تخصصی تمرکز دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد را برای انجام وظایف مشخص در محیط کار آماده کنند.

دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلفی ارائه می‌شوند. برخی از این رشته‌ها عبارتند از:

رشته زمینه فعالیت
کسب‌وکار بازاریابی، مدیریت پروژه، امور مالی، حسابداری
مراقبت‌های بهداشتی پرستاری، کمک‌پرستاری، تکنولوژی آزمایشگاه پزشکی
آشپزی و شیرینی‌پزی پخت و پز غذاهای مختلف، شیرینی‌پزی و کیک‌پزی
آموزش تدریس، آموزش و پرورش کودکان

گذراندن دوره‌های فنی حرفه‌ای به صورت آنلاین امکان پذیر است؟

دوره‌های مجازی فنی حرفه‌ای با هدف ارائه آموزش های تخصصی و کاربردی به علاقه مندان به این حوزه طراحی شده‌اند. این دوره‌ها برای افرادی که به دلیل دوری مسافت یا کمبود وقت امکان شرکت در دوره‌های حضوری را ندارند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند.

در این دوره‌ها، تمامی سرفصل‌های آموزشی به صورت حرفه‌ای فیلمبرداری شده و در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد. به این ترتیب، کارآموزان می‌توانند در هر زمان و مکانی که مایل باشند، به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند. دوره‌های آنلاین فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلفی ارائه می‌شوند. برخی از این رشته‌ها عبارتند از:

هزینه دوره های فنی حرفه ای

قیمت دوره های فنی حرفه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع دوره: هزینه دوره های مختلف با توجه به نوع مهارتی که آموزش داده می شود، متفاوت است. به طور کلی، دوره های تخصصی تر و یا دوره هایی که به تجهیزات و ابزار آلات خاص نیاز دارند، شهریه بیشتری دارند.
  • محل برگزاری دوره: هزینه دوره ها در شهرهای بزرگ و یا در آموزشگاه های معتبرتر معمولا بیشتر از شهرهای کوچک و یا آموزشگاه های غیرمعتبر است.
  • مرکز آموزشی: شهریه دوره های فنی حرفه ای در مراکز آموزشی دولتی معمولا کمتر از مراکز آموزشی خصوصی است.
  • مدت دوره: دوره های با ساعات آموزشی بیشتر، معمولا شهریه بیشتری نیز دارند.
  • شیوه برگزاری دوره: دوره های آنلاین معمولا شهریه کمتری نسبت به دوره های حضوری دارند.

با این حال، به طور کلی می توان گفت که با توجه به لیست شهریه دوره های فنی حرفه ای دامنه قیمت بین 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با دوره‌ های فنی حرفه‌ ای و زیر شاخه‌های آن آشنا کنیم و پیرامون ماهیت این دوره‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. 

در صورتی که تمایل به شرکت در این دوره‌ها را دارید می‌توانید با مشاوران ما در مرکز تخصصی سلام مشاور تماس حاصل فرمایید و بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق تکمیل فرم‌های آنلاین، در مرتبط‌ترین دوره مد نظرتان شرکت کنید. 

مشاوران و کارشناسان ما بهترین شرایط ثبت‌نام در دوره‌ها و کلاس‌ های فنی حرفه ای را برای شما در سریعترین زمان ممکن ایجاد می‌کنند و راهنما و حامی شما برای کسب موفقیت‌های شغلی و تحصیلی هستند.

 پرسش های متداول

برای ثبت نام در دوره‌ های فنی حرفه‌ ای باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای شرکت در کلاس‌ های فنی حرفه‌ ای و دوره‌های آموزشی سازمان فنی حرفه‌ای می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت و هزینه اضافی، تنها با برقراری تماس و تکمیل فرم آنلاین، با مشاوران آگاه ما در الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

دوره‌های فنی حرفه‌ای چه دوره‌هایی هستند؟

دوره‌های فنی حرفه‌ای شامل آموزش‌های عملی و تخصصی در زمینه‌های مختلف فنی و هنری برای تمامی افراد است.

چرا شرکت در دوره‌ های فنی حرفه ای برای اشتغال مهم است؟

این دوره‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای ورود به بازار کسب و کار را بدست آورده و نقش حیاتی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

چه کلاس‌هایی در دسته‌بندی دوره‌های فنی حرفه‌ای وجود دارد؟

در دسته‌بندی دوره‌های فنی حرفه‌ای، کلاس‌های آموزشی مختلفی با ماهیت مکانیک، برق و الکترونیک، حسابداری، کامپیوتر و IT، معماری، و حرفه های مرتبط با صنعت‌های مختلف وجود دارد.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا