پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران

پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران

محتوای جدول

همه ما نسبت به اهمیت انتخاب رشته در زندگی هر فرد آگاه هستیم و علاقمند هستیم در رشته ای تحصیل کنیم که بعد از فارغ التحصیلی، موقعیت شغلی خوبی در انتظار ما باشد. بدون شک یکی از ملاک های تصمیم گیری برای انتخاب رشته میزان در آمد و بازار کار رشته است. در سال های اخیر بازار کار رشته های مهندسی فراز و نشیب بالایی داشته است که انتخاب رشته را حساس تر کرده است. لذا در این مطلب پردرآمدترین رشته های مهندسی در ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران

پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران

در حالت کلی برچسب زدن به رشته ها به عنوان رشته های تاپ، رشته های پر درآمد و … درست نیست. در واقع نمی توان به طور 100 درصدی رشته ای را به عنوان پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران بیان کرد.

موفق شدن در هر رشته و به دست آوردن موقعیت شغلی مطلوب، به عوامل زیادی بستگی دارد. استعداد ذاتی، خصوصیات فردی، شرایط کاری و … از جمله عواملی هستند که در موفقیت شغلی فرد تاثیر مستقیم دارد.
اگر فردی صرفا در رشته ای تحصیل کند و هیچ مهارتی در رشته تحصیلی خود نداشته باشد، مسلما بعد از فارغ التحصیلی، موقعیت شغلی خوبی به دست نمی آورد. حتی ممکن است در آینده شغلی که فرد انتخاب می کند با تحصیلات او هیچ ارتباطی نداشته باشد.

آشنایی با شرایط تحصیل و کار در رشته های پردرآمد گروه مهندسی 

همانطور که ذکر شد یکی از موثرترین موارد برای موفقیت کاری و کسب درآمد بالا آشنایی با شرایط درسی و کاری است. در صورتی که فرد با شناخت کافی نسبت به استعدادهای شخصی خود اقدام به انتخاب رشته کند احتمال موفقیت شغلی افزایش خواهد داشت.

به عنوان مثال رشته مهندسی عمران یکی از پردرآمدترین رشته های مهندسی در ایران است. اما افرادی که این رشته را انتخاب می کنند باید آمادگی کار در شرایط کاری سخت، کار در نقاط دورتر از محل زندگی، ارتباط با طیف وسیعی از افراد جامعه را داشته باشند.

همچنین افرادی که در رشته مهندسی معماری را برای ادامه تحصیل و کار انتخاب می کنند باید علاوه بر داشتن مهارت درسی از ذوق و خلاقیت هنری نیز داشته باشند.

به عنوان مثالی دیگر افرادی که در رشته مهندسی صنایع ادامه تحصیل می دهند با توجه به نوع فعالیت در مشاغل مرتبط باید روابط عمومی بالا و روحیه مدیریتی و رهبری مناسب را دارا باشند. 

راه ورود به رشته های پردرآمد گروه مهندسی در ایران

در حال حاضر برای ورود به رشته های پردرآمد مهندسی در ایران گزینه های متنوعی پیش روی داوطلبین قرار دارد. افراد بر خلاف سالهای نه چندان دور می تواند علاوه بر شرکت در کنکور سراسری از طریق گزینه های بدون کنکور یا سوابق تحصیلی نیز وارد این رشته ها شوند.

تحصیل در رشته های پردرآمد گروه مهندسی از طریق کنکور سراسری

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های برتر و دولتی هستند باید با شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قابل قبول در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. بدون شک آگاهی از درصد و تراز قبولی دانشگاه های مختلف کمک بسزایی در کسب موفقیت و داشتن برنامه ریزی صحیح خواهد داشت.

شما با تماس با مشاورین با تجربه موسسه الو سلام مشاور می توانید از رتبه های قبولی دانشگاه های مختلف در سراسر کشور آگاهی کسب کنید.

تحصیل بدون کنکور در رشته های پر درآمد گروه مهندسی 

در سال های اخیر امکان تحصیل در رشته های مهندسی پرطرفدار از طریق سوابق تحصیلی در طیف وسیعی از دانشگاه ها امکان پذیر شده است.

افراد می توانند با داشتن مدرک دپیلم و بر اساس معدل کتبی نهایی در رشته مورد علاقه خود شرکت کنند. با توجه به جدید ترین قوانین سازمان سنجش کشور افراد با داشتن هر نوع عنوان دیپلم می توانند شانس خود را برای ورود به رشته مورد علاقه امتحان کنند. برای هر رشته بر اساس نوع دیپلم ضریب معدل لحاظ خواهد شد.

داوطلبان می توانند در دانشگاه های زیر را برای بر اساس سوابق برای ادامه تحصیل انتخاب کنند:

  • دانشگاه دولتی
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه غیر انتفاعی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علمی کاربردی

پردیس های بین الملل دانشگاه تهران یا صنعتی شریف یکی از جذاب ترین گزیینه ها برای افرادی است که می خواهند در معتبرترین دانشگاه های ایران در رشته های پردرآمد مهندسی بدون کنکور ادامه تحصیل دهند. برای اطلاع از شرایط تحصیل بدون کنکور در این دانشگاه با مشاورین ما در تماس باشید. 

کسب مهارت شغلی یکی از کلیدی گزینه ها برای رسیدن به درآمد بالا

برای موفقیت در رشته ای، مهارت پیدا کردن در رشته تحصیلی مهترین فاکتور برای موفقیت در آن رشته است. اگر افراد با توجه به شناخت و ظرفیت خود پردرآمدترین رشته های مهندسی در ایران را جز انتخاب های خود لحاظ کنند در آینده ریسک کمتری برای ورود به بازار کار خواهند داشت. 

پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران

لیست پردرامدترین رشته های مهندسی در ایران

مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، مهندسی شیمی و مهندسی هوافضا جزء پر طرفدارترین و پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران به شما می روند و بازار کار برای فارغ التحصیلان توانمند در این رشته ها، خوب است.

همان طور که گفته شد، قبولی در رشته ای که لقب پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران را کسب کرده، موفقیت شما را تضمین نمی کند و صرفا تحصیل در این رشته ، برای شما ایجاد درآمد نمی کند!

جمع بندی 

سعی کنید در هر رشته ای که تحصیل می کنید، مهارت های مربوط به همان رشته را به خوبی فرا بگیرید و به یک متخصص در رشته تحصیلی خود تبدیل شوید!

بازار کار برای فارغ التحصیلانی که در رشته خود متخصص هستند، مهیاست و مسلما این افراد درآمد خوبی را کسب خواهند کرد.

توصیه می شود قبل از انتخاب رشته، حتما با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید و اطلاعات کاملی درباره رشته مد نظر خود به دست آورید و با آگاهی کامل درباره رشته مد نظر و با توجه به علاقه و  توانمندی های خود ، برای آینده خود تصمیم بگیرید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

مشاوران تحصیلی ما در “الو سلام مشاور” در خدمت شما هستند تا در مورد رشته های دانشگاهی شاخه علوم ریاضی، بازار کار رشته ها، پردرآمدترین رشته مهندسی در ایران و …  اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار داده و با معرفی رشته ها و با توجه به علاقه، توانمندی و رتبه کسب شده، شما را راهنمایی کنند بهترین تصمیم را برای آینده شغلی و تحصیلی خود بگیرید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا