پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی

پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی

محتوای جدول

یکی از رشته های شاخه نظری که دانش آموزان  پایه نهم به دهم می توانند انتخاب کنند، رشته ادبیات و علوم انسانی است. دانش آموزانی که این رشته را انتخاب می کنند، در فرایند انتخاب رشته، با لیست عظیمی از رشته های دانشگاهی روبرو می شوند.

بهتر است قبل از این که به فرایند انتخاب رشته نزدیک شوید، یا حتی قبل تر در مورد رشته های دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی تحقیق کنید و با توجه به شرایط، علایق و اولویت های خود، رشته ای را برای تحصیل در دانشگاه، انتخاب نمایید.

اکثر داوطلبان پرطرفدارترین رشته های انسانی را در اولویت های اول خود قرار می دهند، پس بهتر است در مورد این رشته ها بیشتر بدانید تا بعد از ورود به دانشگاه دچار پشیمانی نشوید.

پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی

رشته حقوق

می توان گفت این رشته بیشترین طرفدار را در بین دانش آموزان رشته انسانی دارد و افراد بسیاری با فکر به قبولی در رشته حقوق، در دبیرستان ادبیات و علوم انسانی را انتخاب می کنند.

این روزها افراد، سازمان ها، ارگان ها و .. نیاز بسیاری به کارشناسان حقوقی دارند و به همین دلیل می توان گفت بازار کار این رشته برای افراد توانمند مطلوب است.

با توجه به این که رشته حقوق از جمله پرطرفدارترین رشته های انسانی است، مسلما فارغ التحصیلان دانشگاهی این رشته نیز، بسیارند و کسی می تواند به موقعیت شغلی مطلوبی برسد که مهارت و دانش کافی در زمینه حقوق داشته باشد.

افرادی که این رشته را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب می کنند و می خواهند در آینده در این زمینه کار کنند، باید افرادی جسور و دارای قدرت بیان خوبی باشند. این افراد باید بتوانند مسائل و موضوعات را آنالیز کرده و قدرت استدلال و منطق خوبی داشته باشند. بهتر است این افراد در زمینه های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند.

رشته روانشناسی

یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته های انسانی ، روانشناسی است. این رشته از کنکور 95 به بعد بدون گرایش است و دانشجو بعد از گذشت یک یا دو سال، می تواند گرایش خود را در دانشگاه مشخص کند.

همان طور که می دانید این رشته با مفاهیمی همچون ادراک، شناخت، تمرکز، توجه، احساسات، پدیده شناسی، انگیزه، کارکرد ذهن، شخصیت، رفتار، روابط بین فردی، خانواده و دیگر زمینه ها سر و کار دارد.

به طور کلی می توان گفت روان شناسی علمی است که از علوم دیگر مانند زیست شناسی، انسان شناسی، زبان شناسی، جامعه شناسی، فلسفه و … تشکیل شده است.

اگر به این علوم و مفاهیم علاقمند هستید و می خواهید در این زمینه کار کنید و یا اطلاعاتی به دست بیاورید، می توانید روانشناسی را در اولویت های اول خود قرار دهید.

رشته حسابداری

یکی ازکاربردی ترین و  پرطرفدارترین رشته های انسانی حسابداری است. بازار کار این رشته برای فارغ التحصیلان توانمند این رشته خوب است و زمینه استخدام در ادارت دولتی و خصوصی برای متخصصان توانمند این حوزه تقریبا مطلوب است. این افراد حتی می توانند به صورت آزاد مشغول به کار شوند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین پیشرفته شدن جوامع، پیچیدگی  و رقابت بین افراد و سازمان ها بیشتر می شود و مسلما در این اوضاع پییچده کسی موفق تر است که حساب و کتاب دقیق تری داشته باشد.

لارم به ذکر است حسابداری فقط ثبت رویداد های مالی نیست و یک حسابدار باید بتواند داده های مالی را تجزیه و تحلیل علمی بکند؛ به همین دلیل انجام وظایف مربوط به حسابداری بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی در این زمینه، فقط به ثبت رویداد های مالی محدود می شود.

یک حسابدار خوب در صورتی می تواند موقعیت های شغلی خوبی را کسب کند که تجربه کافی در امر حسابداری را به دست آورده باشد و در انجام کارها خلاق و سخت کوش باشد.

امکان تحصیل در این رشته در مقاطع بالاتر وجود دارد اما با این که داشتن مدرک دانشگاهی در مقاطع بالاتر مزیت محسوب می شود، تجربه و توانمندی فرد برای کسب موقعیت شغلی بهتر، بیشتر به فرد کمک خواهد کرد.

پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی

مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت، شاخه ها و گرایش های بسیاری دارید و یکی از شاخص ترین گرایش ها، مدیریت بازگانی است.این رشته از جمله پرطرفدارترین رشته های انسانی است که همه ساله داوطلبان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه، آن را انتخاب می کنند.

دانشجویان این رشته در 4 سال کارشناسی با علوم متفاوتی از جمله حسابداری تا اقتصاد ، بازار های پولی و مالی، بازاریابی و… آشنا می شوند.

در دنیای امروز، این رشته یکی از رشته های کاربردی و پرطرفدار است زیرا بیشتر سازمان های تجاری، صنعتی  و خدماتی و دیگر موسسات و ارگان ها به افرادی با این تخصص نیاز دارند.

اگر برای انتخاب رشته دچار شک و تردید شده اید، نگران نباشید!

شما می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت کنید و با کمک آنها، با رشته های متنوع شاخه علوم انسانی آشنا شوید.

مشاوران تحصیلی به شما کمک می کنند، توانمندی های خود را بشناسید و با آگاهی کامل نسبت به توانمندی ها و استعداد خود، و همچنین کسب آگاهی کامل از رشته ها، رشته مناسب را انتخاب کنید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

مشاوران تحصیلی ما در “الو سلام مشاور” در خدمت شما هستند تا در مشاوره انتخاب رشته انسانی ، پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی ، شناخت علایق و استعداد داوطلب برای انتخاب رشته، آشنایی با رشته های شاخه علوم انسانی و … اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و به سؤالات شما در این زمینه پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا